Alior Bank: mamy regulamin, ale nie mamy procedury...
 Oceń wpis
   

alior bank sprzeciw wobec zmian w TOiPMawiają za Leszkiem Millerem, że każdy bank poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy. (Nie wiem kto tak mawia, ale zakładam, że może ktoś tak mawia.)

Alior Bank zaczął jak zaczął, później było raz lepiej, raz gorzej (ogólnie bardzo przyzwoicie), aż zaczęło się dokręcanie śruby (plus opowieści dziwnej treści o big data).
Trudno się zatem dziwić, że po ostatnich zmianach premiowania 1% zwrotem cashback (nie lubię tego słowa) postanowiłem się stamtąd zrywać w podskokach; nie mam konta na fejsbóku, ale mimo tego nie chciałbym, żeby Alior zapuszczał swoje macki w internety w celu zbierania różnych informacji o mojej skromnej osobie.

z art. 29 ustawy o usługach płatniczych
1. Dostawca informuje o proponowanych zmianach postanowień umownych nie później niż 2 miesiące przed proponowaną datą ich wejścia w życie.
2. Jeżeli umowa ramowa stanowi, że brak sprzeciwu użytkownika wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody, dostawca, informując o zmianach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązany poinformować użytkownika, że:
1)   jeżeli przed proponowaną datą wejścia w życie zmian użytkownik nie zgłosi dostawcy sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że użytkownik wyraził na nie zgodę;
2)   użytkownik ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę ramową ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat;
3)   w przypadku gdy użytkownik zgłosi sprzeciw zgodnie z pkt 1, ale nie dokona wypowiedzenia umowy ramowej, umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat.
(...)
Postanowiłem zatem skorzystać dziś z możliwości jaką daje mi -- każdemu klientowi Alior Banku -- art. 29 ustawy o usługach płatniczych, skądinąd powielony w par. 11 ust. 3-4 regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA -- które można streścić w następujący sposób: bank może zmienić warunki gry w czasie jej trwania, jednak powinien o tym powiadomić klientów najpóźniej 2 miesiące przed wejściem w życie zmian, a wówczas klient, który zmian nie akceptuje może: albo (i) wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, albo (ii) nie wypowiadając umowy zgłosić sprzeciw wobec zmian, a wówczas jego umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.

Przyszedłem zatem do oddziału Aliora z twardym zamiarem: ponieważ termin spłaty zadłużenia na karcie wypada jakoś na początku kwietnia, nie wypowiadam umowy teraz, lecz zgłaszam sprzeciw.
I tu -- przechodząc do rzeczy (po co budować napięcie?) -- lekki zonk: przemiła opiekunka klienta najpierw zrozumiała, że umowę wypowiadam, a jak już jej wyjaśniłem w czym rzecz i powiedziałem gdzie tego szukać w regulaminie... dowiedziałem się (po konsultacjach telefonicznych "gdzieś tam"), że bank oczywiście nie ma procedury na okoliczność sprzeciwu klienta wobec wprowadzanych zmian.

Skończyło się więc tym, że na formularzu pt. "wniosek o rozwiązanie umowy i zamknięcie Rachunku karty kredytowej", w którym jest pouczenie o jakichś okresach wypowiedzenia (które klienta takiego jak ja w ogóle nie dotyczą) pani z banku dopisała "Rezygnacja klienta z powodu zmiany w regulaminie" -- i pozostawiła cień nadziei, że bank potraktuje to, chociaż nie przewidział stosownej procedury, jak należy.

To w sumie lekka komedia, bo nawet jeśli Alior uważa, że nikt nie może być niezadowolony z proponowanych zmian, to nie powinien wykluczać, że znajdzie się jakiś beta tester, któremu zachce się sprawdzić wdrożenie ustawy o usługach płatniczych.

A ja obstawiam, że będzie z tym tak samo, jak z "nowelizacją ciasteczkową" -- na razie (2 dni przed wejściem w życie noweli) na oko widzę, że ledwie 10% odwiedzanych serwisach pamięta o art. 173 PT -- a reszta...

Komentarze (6)
Zagubione zakupy internetowe...... O wątpliwościach wokół...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-02-17 12:55
ghjki:
Jak rozwiązać umowę zawartą we własnym domu?
Napisz odstąpienie. To, że nie napisali daty na egzemplarzu pozostawionym w domu, to nie[...]
2017-02-12 06:59
acampora:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Gina Acampora żywo w USA i mówię jak najszczęśliwszą osobą na[...]
2017-02-05 06:32
Mr Richard:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Czy potrzebujesz kredytu? Jeśli tak, e-mail: (richardcosmos5@gmail.com) po więcej szczegółów.[...]
2017-01-20 23:33
Mikel Clarrisa:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Jak mam Bóg wysłał pożyczkodawcy po udaremnione przez chuliganów tutaj w internecie Witam[...]
2017-01-04 11:53
oszukali dziadka:
Jak rozwiązać umowę zawartą we własnym domu?
Dzięki za informacje, bo właśnie 30 grudnia 2016 mój dziadek został oszukany - Joy Energia z[...]