Kto wypije nawarzone piwo podczas Euro 2012?
 Oceń wpis
   

The candidate that gave up billboards

Kuriozum: holenderskie kibicki, które przyszły na meczyk ubrane -- jak przystało na fanki Oranje -- na pomarańczowo, zostały: zatrzymane przez policję, odwiezione do aresztu, postawione przed sądem, a następnie... uniewinnione (ufff). A wszystko to dlatego, że tak się złożyło, że pomarańczowe ciuszki dał im ktoś z browaru Bavaria, który -- jakież to proste -- sponsorem mundialu nie jest, więc w kontekście mistrzostw nie istnieje.

"Gazeta" pisze, że Bavaria znana jest z "pasożytniczego" marketingu -- pasożytniczy, czyli prowadzony przez firmy, które nie mają zawartych umów z FIFA -- jednak królowie piłki są dobrze przygotowani na takie scenariusze.
I tak polscy organizatorzy Euro 2012 muszą dać gwarancje ochrony marek, zaś podobne zagrywki będą najprawdopodobniej karane "wysoką grzywną" (sic!), zaś łapaniem "piratów" zajmie się "specjalna grupa do zwalczania pasożytniczego marketingu" (por. Ein Bier, Ein Brauerei, Ein Trademark). Mi się to ogólnie w głowie nie mieści: jak to możliwe, by zagonić państwowy aparat przymusu do gnębienia ludzi, którzy po prostu są ubrani inaczej -- ale mi się wiele rzeczy w głowie nie mieści.

Ciekawym czy i w Polsce powołane zostaną opisywane przez "Gazetę" Doraźne Sądy Polowe ds. Naruszających Znaki Towarowe Sponsorów Euro 2012. Chociaż sam nie wiem skąd moje wątpliwości: wierzę, że nasza policja będzie z olbrzymim zapałem goniła pijących niekoszerne piwo ("złote kapsle"?), podobnie jak to, że policja RPA, na polecenie FIFA, z dużym zapałem broni sponsora mundialu -- którym jest, o ironio, browar Anheuser-Busch, znany z tego, że jeden ze swoich produktów nazwał dokładnie tak samo jak porządny czeski browar (przewrotne, prawda?). 

Jeśli tak (a zakładam, że tak), to widzę jasny scenariusz: przychodzisz na mecz na nieszczęsne Maślice w koszuli Wistula, z torbą Timbuk2 i w butach-pionierkach, a to się okazuje, że niestety: steward zaklei ci logo taśmą przylepną (tak było bodajże na olimpiadzie w Turynie), albo zakaże wstępu na stadion. I następnym razem będziesz pamiętać, żeby ubierać się w noname.

 

PS na zdjęciu -- wieeeeeeeeeeelki billboard tego z kandydatów, który z billboardów zrezygnował, ale nie z siatek wielokoformatowych (WTF?), bo te "są dużo estetyczniejsze niż billboardy i mniej zaśmiecają przestrzeń publiczną". Łgarstwo jakich wiele, ale przynajmniej faktycznie -- to piękne jest.
Marketing pasożytniczy, na oko 7x7 metrów.

Komentarze (10)
"Przeciętny konsument" to mądry... O obowiązku korzystania ze...

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]