...bo każdy fotograf to terrorysta... [aktualizacja]
 Oceń wpis
   

photography is not terrorismCiekawe: wczoraj, w sobotę, tysiące brytyjskich fotografów wyległo na londyńskie ulice by zaprotestować przeciwko drakońskiemu prawu pozwalającemu na zatrzymanie każdej osoby tylko dlatego, że wygląda na terrorystę, czyli... chodzi z aparatem i robi zdjęcia na ulicy.

Protest jest jednym z elementów kampanii I'm a Photographer not a Terrorist (do poczytania na stronie photographernotaterrorist.org), która ma na celu także uchylenie przepisów pozwalających na wymierzenie kary 10 lat więzienia za... robienie zdjęć oficerom policji.
Przepisy te dają także służbom uprawnienie do przeszukania każdej osoby, która wygląda jak terrorysta na zwiadach -- przypomnijmy: wygląda jak terrorysta, bo robi zdjęcia -- oraz nakazania skasowania zawartości karty, zniszczenia rolki filmu (to dla tych, co jeszcze trwają przy taśmie 35 mm...).

zBiodra.wordpress.com -- team nieustraszonych szpiegów i terrorystów grasujących po ulicach naszych miastBa, jak pisze Independent w oparciu o te przepisy angielskiej policji zdarzyło się interesować osobami fotografującymi zabytki i inne atrakcje turystyczne, a nawet fastfódy typu fish&chip.
Polecam też parę zdjęć w serwisie Flickr: pstryczek z wczorajszej manifestacji, interwencję policjanta w Nottingham oraz nie mniej ciekawe ujęcie z Nowego Jorku.

Jakby ktoś się ucieszył, że przecież nasza chata skraja i niech się Anglosasi wyrzynają, skoro lubią -- przypominam wcale nie tak dawną historię z warszawskiego Śródmieścia, gdzie gliniarze sprawnie zwinęli człowieka, który robił zdjęcia pudełkiem po butach, a także nieco starszą ale nie mniej straszną opowieść z wrocławskiego Dworca Głównego PKP, gdzie patrol policji zamiast zająć się porządkiem -- zajął się ludźmi z aparatami, aby z braku laku ścigać ich zaniemanie dowodu osobistego.

Ciekawe jak to wszystko się skończy. W ramach testowania wytrzymałości i oporu już biorę moją najnowszą szpiegowską maszynkę w kieszeń i idę na zwiady. Nie powinienem może zapowiadać tego, ale w ramach wykonywania dzisiejszych zadań zamierzam naruszyć teren komisariatu policji i udokumentować to kilkoma elektronami.

 

[aktualizacja, wieczorem] Melduję, że zadanie wykonane. W ramach działań operacyjno terrorystycznych udało mi się ująć:

ściśle tajny most na jakimś stawiku, przez który zapewne swego czasu miały z założenia wyruszać radzieckie tanki na podbój Wrocławia:
tajemniczy mostek

opóźnioną budowę mostu na obwodnicy autostradowej Wrocławia -- tak, to też ten Mostostal:
most na wrocławskiej AOW

a na zakończenie gratka nie lada -- zatoka, w której mieści się przystań wrocławskiego komisariatu rzecznego policji. Dla niepoznaki wpuściłem na lód psa i udawałem, że fotografuję właśnie moje zwierzątko. (Ciekawe: co robią w komisariacie rzecznym jak rzekę lód skuwa?)
przystań komisariatu rzecznego Wrocław

Komentarze (46)
Rządowe Centrum Legislacji i... Internetowym skrytocenzorom...

Komentarze

2010-01-24 11:54:37 | 94.75.93.* | v0id
Re: ...bo każdy fotograf to terrorysta... [8]
Tutaj Texas z kolei: http://www.youtube.com/watch?v=zPYW_8ehD1Y skomentuj
2010-01-24 12:25:16 | 79.163.157.* | piotrmanps
Re: ...bo każdy fotograf to terrorysta... [0]
Jak to łatwo ograniczać prawa i wolności w imię walki z terroryzmem. A google street
view to co ? Zdjęć nie robiło i dalej nie robi ? Idziesz na komisariat ? A ciekawe ;)
jaki będzie finał. skomentuj
2010-01-24 12:33:20 | 79.163.157.* | piotrmanps
Pod pretekstem walki z terroryzmem ogranicza się prawa i wolności obywateli, i dalej
będzie się tak robiło.
A google street view to co ? Zdjęcia robiło i robi ?
Ciekawe czy wrócisz ? skomentuj
2010-01-24 12:34:20 | 79.163.157.* | piotrmanps
Olgierd, 1 komentarz mi się nie pojawił, więc napisałem drugi. Co to chochlika masz
na stronie czy co ? skomentuj
2010-01-24 13:23:48 | 109.243.201.* | ANZELM_CIUMLASA
V0id, [3]
Dzięki za ciekawy filmik. Te Stany Zjednoczone niebawem upadną. Ten murzyński
gliniarz zamiast przypałować temu białasowi, to go błagalnie prosił o okazanie
jakiegoś dowodu tożsamości. A ten białas w ogóle miał gliniarza w dupie. Taki kraj
długo nie pociągnie.

Polska to jest potęga - dawniej trzymano naród w ryzach ogniem i mieczem, a teraz
gazem i pałą. Amerykanie powinni się uczyć od naszych.

Masz jeszcze jakieś ciekawe filmy, to dawaj linki do nich.

Z podziękowaniem,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-24 16:34:34 | *.*.*.* | e_w_a
Olgierd, rozumiem, że z tym fotografowaniem to chodzi wyłącznie o przyłapanie na
gorącym uczynku takiego fotografa?

Bo jak wiesz uwieczniłam ( o dziwo nikt mnie nie przyuważył) - większość dworców PKP
w Polsce, a co więcej pokusiłam się także o ich filmowanie. Film ''PKP Underground''
na YTube to niezbity dowód na to, że jednak dopuściłam się wykroczenia... skomentuj
2010-01-24 17:44:06 | *.*.*.* | olgierd
Ewa, ta historia to był oczywiście wyraz samodzielności patrolu.
Natomiast prawdą jest, że lat temu... bo ja wiem... 21 zdarzyło mi się:
- być pouczonym przez SOK na dworcu PKP (bodajże w Gliwicach), że zdjęć robić nie
wolno
- uciekać przed milicjantem po wykonaniu prowokacyjnego zdjęcia u wejścia do
radzieckiego konsulatu (w Krakowie). skomentuj
2010-01-24 19:27:07 | *.*.*.* | spex
Teraz już można spokojnie fotografować na dworcach i sok nie ma nic do tego. skomentuj
2010-01-24 19:34:03 | 109.243.6.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [1]
Toż to grzech ciężki fotografować własnego psa w pobliżu komisariatu. Ciekawe co na
to psy???

Swoją drogą psy mogłyby się nauczyć łowić pod lodem. Ciekawe czy w komisariacie
rzecznym jest rzecznik???

Pozdrowienia dla psów ziemi, tej ziemi,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-24 19:44:16 | *.*.*.* | olgierd
Anzelmie, może nie powinienem się przyznawać, bo to blog jednak praworządny, ale
zdjęcie wykonałem w zasadzie na wodach terytorialnych wrocławskiej policji.

A zresztą:
http://www.wroclaw.policja.gov.pl/www/index.cgi?strona=2010_01_22d&numer=66 skomentuj
2010-01-24 21:38:49 | 83.6.62.* | MaC999
Re: ...bo każdy fotograf to terrorysta... [aktualizacja] [1]
BTW, rzeczywiście Sigma DP1 (nie wyczyściłeś exif'a ;)) w zdjęciu mostka). Jak ta
maszynka sprawdza się w praktyce? Rzeczywiście ma problemy przy słabym oświetleniu
(większe niż inne cyfrówki)? skomentuj
2010-01-24 22:31:56 | 92.9.182.* | dp1
Recenzje tez podkreslaja, ze jest bardzo wolna, w sumie wiecej wad, niz zalet,
niestety:
http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp1/page21.asp skomentuj
2010-01-25 01:27:19 | 109.243.6.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [2]
Zajrzałem na stronę, do której link podałeś w Twoim komentarzu. Nie znalazłem tam
nic o wodach terytorialnych ani o komisariacie rzecznym. Ale zajrzałem tutaj -
http://www.wroclaw.policja.gov.pl/www/index.cgi?numer=54&menu=12 .

I powiem Ci, że to kolejny przykład rządowej strony gdzie panuje dezinformacja i
nieuctwo. Przeczytaj dokładnie tekst o kontroli ruchu drogowego i zobacz ile tam
bzdur.

Po pierwsze, fakt, że pies ma się przedstawić imieniem i nazwiskiem, podać stopień,
przyczynę kontroli i o czym nie piszą - podstawę prawną, wynika nie z rozporządzenia
MSWiA z 18. lipca 2008, lecz, z Ustawy O Policji z roku 1990.

Także bzdurą jest to co oni piszą o zatrzymywaniu w dzień oraz w nocy. Z tego co
wiem, to w nocy pies może zatrzymać tylko wtedy gdy posiada oznakowany samochód.

Musisz obsmarować wrocławskie psy. Artykuł zatytułuj ChWDP czyli chwała Wam, dobrzy
policjanci.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Olgierdzie, w U.S.A. nie istnieje coś takiego jak kontrola drogowa - Amerykanie
uznają, że zatrzymanie pojazdu ot tak sobie do sprawdzeni byłoby zwykłym pogwałceniem
Konstytucji. Jak sądzisz, czy w Polsce nie jest podobnie.??? Przecież istnieje coś
takiego jak konstytucyjna zasada domniemanej niewinności. Szczególnie, że w U.S.A.
nie istnieje policja państwowa, która istnieje w Polsce. skomentuj
2010-01-25 08:36:18 | 88.199.162.* | socjalizm rządzi
Re: ...bo każdy fotograf to terrorysta... [aktualizacja] [2]
wszystko ok - śmieszne jest że policja broni fotografowania budynków ale
fotografowanie samych policjantów to już inna sprawa, oni nie muszą się godzić na
swoje portretowanie ( ludzie są różni i cel takiego zdjątka może być różny) co byś
zrobił Olgierdzie gdzybym zrobił Tobie fotkę mijajac cię na ulicy? A potem w ramach
- nazwijmy to "żartem" umieścił w necie jako "pedofila z mojego osiedla" alebo zjęcie
jakiegoś bogu ducha winnego policjanta z komentarzem że to brutalny bandyta który
katuje na komisariacie zatrzymanych - tylko dlatego że kiedyś wlepił mi mandat za
zaśmiecanie?
Niestety takich "pomysłowych" żartownisiów u nas nie brakuje. skomentuj
2010-01-25 09:12:03 | *.*.*.* | olgierd
@socjalizm rządzi: oczywiście, można zrobić zdjęcie i powiesić z napisem "pedofil",
można w dodatku rozwiesić list gończy. Ba, przy okazji udawania, że się robi zdjęcie
można wystrzelić lotką z zatrutą strzałą. Albo w tubie od obiektywu 400 mm f/2,8
zainstalować bazookę.

Ale zważ, że w ten sposób dochodzisz właśnie do "antyterrorystycznego zamordyzmu".
Przecież wszystko można, zawsze. Nawet ja mogę być w Alkajdzie, mieć w torbie
semteks. Albo w samochodzie wozić bombę i wbić się w cośkolwiek tym autem.

@na pytania o aparat ;-) jak dla mnie ma więcej zalet niż wad. Demonem szybkości nie
jest ale to mnie nie boli (zamiast AF wolę ręcznie ustawiać ostrość). Jedyny minus
jaki odnotowałem to fakt, że pliki X3F można wywołać tylko softem, który jest na
Windowsa (i Maka). skomentuj
2010-01-25 09:57:34 | *.*.*.* | olgierd
PS dane EXIF są dołączone do każdego zdjęcia. Od jakiegoś czasu przestałem usuwać
EXIFa. skomentuj
2010-01-25 12:05:44 | 193.41.230.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm:
to o tej kontroli drogowej to skad wiesz?
pytam bo:
a. czytalem o tym jak w Oakland (to California? czyz nie?) zwykla kontrola drogowa
zakonczyla sie strzelanina (trafili na bandziorow, czy jakos tak),
b. w kilku filmach amerykanskich byl stary numer z podchodzacym do auta policjantem,
ktory zostal przez zatrzymanego do kontroli .... (wykropkowalem bo zaleznosci od
filmu roznie sie dzialo),
c. znajomi zostali kiedys sprawdzeni na okolicznosc przewozenia alkocholu w
"przestrzeni pasazerskiej" zamiast w bagazniku...

cos mi sie wydaje, ze niezaleznie od odpowiedzi spadnie wiarygodnosc jednego takiego
niezaleznego... no ale wlos mu przeca z glowy nie spadnie od odpowiedzi? skomentuj
2010-01-25 12:18:07 | *.*.*.* | olgierd
Zapewne ze "Znikającego punktu" ale tego z 1997 r. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=ONChzy1Aiw8 skomentuj
2010-01-25 13:05:39 | 109.243.113.* | ANZELM_CIUMLASA
Pierre do le Pera, [2]
O tym, że w U.S.A. nie istnieje kontrola drogowa, wiem z kilku niezależnych źródeł.
Po pierwsze, z takiego radia co się zwie Voice Of America - bardzo ciekawe materiały,
szczególnie Voice Of America in Speciał English - mówią wolno, prosto i wyraźnie. Po
drugie, czytałem o róźnych procesach sądowych, gdzie policjanci BEZPRAWNIE zatrzymali
jakiegoś pacjenta i ten pacjent wygrał w sądzie powołując się na pogwałcenie
Konstytucji U.S.A. Po trzecie znam kilku ludzi w U.S.A., którzy to samo mówili, że
glina musi widzieć jakieś Twoje wykroczenie aby miał podstawę do zatrzymania Ciebie.


Tak w ogóle, to taka jest teoria - nie wiem jak to wygląda w praktyce, bo wiesz, że
to dwie różne rzeczy, mimo, że teoria mówi, że praktykia nie może przeczyć teorii,
ale praktyka mówi, że to tylko teoria.

Tak w ogóle, to miej na uwadze to, że w U.S.A. (w Wielkiej Brytanii także) nie
istnieje coś takiego jak Policja Państwowa, jako, że ta istnieje tylko w państwach
policyjnych. Ponieważ U.S.A. to unia 50 niezależnych krajów, to każdy ma własną
policję (State Police - nie mylić z police state co oznacza państwo policyjne).
Ponadto, co większe dzielnice mają własne policje, chociażby słynna Beverly Hills
Police w dzielnicy Los Angeles. Kiedyś tłumaczyłem to jednemu Polakowi z Nowego
Yorku. Ten Polak nie mógł pojąć dlaczego w NY co kawałek gliny mają inne mundury,
inaczej pomalowane radiowozy, itp. A to wynika właśnie z tego, że w New York jest co
najmniej kilkanaście różnych policji.

Dlatego nie wiem co sądzić o przygodzie Twoich znajomych w Oakland (z tego co wiem,
to istnieje kilka miejscowości o tej nazwie w U.S.A.), ale może to być taka sama
sytuacja jak ta z fotografowaniem dworców w Polsce - niby wolno, ale jakiś glina
sądzi, że nie wolno. Ciekawe co by było gdyby Twoi znajomi poszli z tym do sądu. W
Polsce, ubeckie sądy niemal zawsze przyznają rację gliniarzom, no chyba, że trafią na
Anzelma, który już kilka razy wygrał z glinami w ubeckim sądzie.

Jako ciekawostkę, powiem Ci, że moja koleżanka mieszkająca kiedyś w Brooklyn, New
York, przeniosła się do Richmond, Virginia. Co ją tam zaskoczyło, to to, że nikt tam
nie trabi jadąc samochodem. W Nowym Yorku trąbili na potęgę. Ktoś jej wytłumaczył w
czym rzecz. Otóż w Richmond jest 70 procent Murzynów. Zdarzały się przypadki, że gdy
ktoś zatrąbił na Murzyna, to ten wyjmował giwerę i ostrzelał samochód. Z pociskami
nikt nie dyskutuje.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Z tym przewozem alkoholu, to ja slyszałem, że wolno w kabinie przewozić, ale
alkohol w oryginalnych, nierozpieczętowanych butelkach. Mając nawet pustą puszkę po
piwie można mieć kłopoty. Ale może to też amerykański pragmatyzm. Weź pod uwagę to,
że w niektórych stanach limit alkoholu we krwi to jedna dziesiąta procenta, w Polsce
dwie dziesiąte promila. U.S.A. miały zawsze problem z plagą kierowców, którzy piją
w czasie jazdy.. Co ciekawe, opinia publiczna nie miała nic przeciwko piciu w czasie
jazdy. skomentuj
2010-01-25 13:37:51 | 83.18.102.* | buczek2007
Chyba bardziej policyjnego panstwa niz USA (z tych "demokratycznych") to nie ma....
No, ale moze inaczej jest w U.S.A. ;) skomentuj
2010-01-25 13:47:20 | 109.243.113.* | ANZELM_CIUMLASA
BUCZEK 2007, [1]
Facet, Ty jak zwykle, gdy coś palniesz, to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Jeżeli to był dżołk, to trzeba było to zaznaczyć pisząc, że to było śmieszne.
Ponadto polecam Webster's American English Dictionary w celu dowiedzenia się, że USA
oraz U.S.A. to jedno i to samo.

Nie bucz tak przeraźliwie,
Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-25 14:00:18 | 95.48.39.* | grafffff
Re: ...bo każdy fotograf to terrorysta... [aktualizacja] [0]
Tutaj pojawia się różnica pomiędzy państwem policyjnym "wschodnim" i "zachodnim".
Im dalej na wschód tym większa samowola policji/milicji i większa szansa na bycie
ofiarą policjanta wymuszającego łapówki, kierującego grupą przestępczą, czy walącego
pałą w łeb bo, jak to się mówi "żona mu nie dała".
Z kolei na zachodzie, o ile pojedynczy policjanci będą bardziej trzymali się
regulaminu i przepisów, ale opresyjny jest sam system, wzmocniony jeszcze potęgą
technologi.
Dlatego o ile w Polsce nagabywanie fotografów przez policję jest raczej efektem braku
wyszkolenia, o tyle w UK'u będzie to elementem szerszego planu
"antyterrorystycznego".

A swoją drogą, to już blisko nam do momentu gdy na Białorusi będzie więcej wolności
osobistej niż w UE. skomentuj
2010-01-25 14:03:35 | 212.49.40.* | fepacja
... w imię nieograniczonych praw do wolności terroryści mordują tysiące przypadkowych
ludzi. Wolę być sprawdzony niż mieć traumę na całe życie bo ten obok mnie co tak
gorąco protestuje w imię "wolności" ....... skomentuj
2010-01-25 14:06:56 | *.*.*.* | olgierd
@fepacja, z takim podejściem to lepiej się od razu zabetonować i nosa nie
wyściubiać...

A sprawdzany co 5 minut, włącznie z zaglądaniem tu i tam -- też się zgadzasz? A z
możliwością spędzenia paru godzin w areszcie, bo się panu władzy pomyliło -- także? skomentuj
2010-01-25 14:51:12 | 109.243.113.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [1]
Z tym betonowaniem to bardzo mądra rzecz. Ja więc rzucam hasło - ZABETONOWAĆ POLSKĘ
- OD MORZA DO TATR. Wtedy będziemy światową potęgą w betonowaniu i żaden Ich Bin
Laden nie będzie pluć nam w twarz.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Ten polski naród, to bardzo ciekawy naród. Naprzód walczy o wolność, a potem
protestuje, ze policja ma za małe uprawnienia. W ogóle, to ciekawa jest sytuacja w
Aeroklubie Polskim. Naprzód, członkowie AP wybierają delgatów na Walny Zjazd, przy
czym wybierają głównie byłych ubeków, byłych wojskowych i milicjantów; Potem
narzekają, że ci delegaci ich dymają. Dlatego zwołują Nadzwyczajny Walny Zjazd aby
położyć kres działalności ubeków. Po czym, jako swoich delegatów wybierają ubeków.

p.p.s. Tej panience, która to boi się terrorystów polecam takie amerykańskie
porzekadło dotyczące miasta Seattle w stanie Washington (nie mylić z Washinton, D.C.
- District of Columbia), w którym to mieście jest minimalna liczba zabójstw z użyciem
broni palnej. Mówią tak - W Seattle nie umiera się od pocisków, w Seattle umiera się
z nudów. Dlatego wszystkim życzę godziwej rozrywki z użyciem granatów. skomentuj
2010-01-25 15:19:50 | 212.49.40.* | fepacja
Z tym betonowaniem to przesadzasz. Na ilu zamordowanych w jakimś zamachu
terrorystycznym wyceniasz swoje prawa do wolności, 100, 500 czy więcej, ile ? wszak
Twoja wolność jest najważniejsza..... skomentuj
2010-01-25 15:56:01 | *.*.*.* | olgierd
Czyli zgadzasz się, że każdy fotograf to terrorysta. I na wszelki wypadek lepiej
zakazać ludziom łażenia po ulicach z aparatami. skomentuj
2010-01-25 16:14:44 | 212.49.40.* | fepacja
Uważasz, że świat jest czarno-biały ? zapewniam Cię, że nie. Uważam,że w interesie
ogółu obywateli lepiej sprawdzić stu podejrzanie wyglądających fotografów niż
przepuścić jednego terrorystę. To jest MOJE zdanie, oczywiście Ty możesz uważać
inaczej, możesz te swoje "wolności" traktować jak świętość, jak coś bardziej
wartościowego niż życie innych, Twoja wola. Jak by się coś stało, to pierwszy byś
darł gębę na nieudolność władz. skomentuj
2010-01-25 16:38:34 | 193.41.230.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm:
ales sie rozpisal - tys jednak grafoman :D
ale, ale:
-z alkoholem to pewnie zalezy od stanu czy musi w bagazniku, czy moze zapieczetowany
byc (teraz nie wiem, gdybam), ale fakt: puste opakowania w kabinie to klopot :),
-co do promili (znow przyznaje, nie wiem w ktorym stanie) mozna jechac na bani jesli
sie nie przekracza x km na godzine i jedzie rownolegle do kraweznika, gliny ponoc
maja ubaw jak widza takiego turlajacego sie wzdluz kraweznika delikwenta i zakladaja
czy mu sie uda, czy jednak zlamie przepisy ;) skomentuj
2010-01-25 16:41:10 | 193.41.230.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm: jestes szybownik? czy jakis inny skoczek? skomentuj
2010-01-25 16:46:11 | *.*.*.* | e_w_a
Właśnie przypomniałam sobie, jak to podczas pobytu w Indiach wybrałam się do
lokalnego kina. Przed wejściem czekała nas niespodzianka: dokładne przeszukiwanie i
oczywiście zakaz wstępu z plecakiem i zakaz wniesienia aparatu fotograficznego!!!
Rzeczy trzeba był złożyć w pseudoprzechowalni mającej postać niewielkiego kontenera,
którego pilnował jakoś niespecjalnie przejęty swoimi obowiązkami człowiek, który w
każdej chwili mógł zwinąć interes i po prostu zniknąć. (ów przechowalnia nie należała
bowiem do kina)

Pozostawała opcja - trudno poszła kasa na bilet, ale nie rozstajemy się z aparatem
wartym 2 tys. i olewamy film, albo zostawiamy aparat i idziemy na film wierząc, że
hinduskie bóstwa czuwają nad sprzętem... Czuwały, aparat odleżał w kontenerze te 2
godziny i bez żadnego uszczerbku został odzyskany. Niestety w trakcie oglądania wciąż
powracała myśl ciekawe czy tam jeszcze jest. Tak więc nie trzeba być fotografem, by
wzięto Cię za terrorystę, wystarczy, że będziesz turystą.... skomentuj
2010-01-25 17:33:53 | 188.33.108.* | ANZELM_CIUMLASA
SZANOWNY PIERRZE DO LE PERRA [1]
Byłem kiedyś szybownikiem, nawet wykonałem jeden skok ze spadochronem - o jeden za
mało, bo potem np. na badaniach w GOBLL we Wrocławiu każdy lekarz mnie pytał czy to
był skok ratowniczy, a wtedy tzw. badania powypadkowe, gdyby były dwa skoki to by
nie pytali.

Niestety, ubecy w aeroklubie podcinali mi skrzydła, aż wreszcie podcięli mi tak
skutecznie, że zrezygnowałem z latania. W aeroklubach regionalnych oraz w Aeroklubie
Polskim ( dawniej Aeroklub PRL) nigdy nie miała miejsca tzw. pierjestojka, ktorą
zapoczątkował przywódca ZSRR - Michaił Gorbaczow.

Komuniści zdołali w tym kraju zrujnować wszystko, łącznie z tzw. general aviation.
Dlatego jedyną szansą dla tego narodu jest poparcie wiadomo kogo - nie wymieniam z
imienia i nazwiska, bo znowu wyjdzie KACZOR DONALD, a inteligentny czytelnik wejdzie
sobie na stronę www.romanwlos.go.pl i dowie się wszelkich szczegółów.

Pozdrowienia dla inteligentnych czytelników,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-25 18:16:09 | 83.18.102.* | buczek2007
Anzelmie, mistrzu polskiej ortografi,

Wiedz, że w skrótowcach rodzimych i obcych przyswojonych nie stawiamy kropki.

Dlatego tez piszemy:

- PKP (a nie P.K.P),
- PWN (a nie P.W.N),
- SA (a nie S.A.)

itd.

i wreszczie...

- USA - a nie U.S.A - pomimo, iz w jezyku angielskim wystepuje rowniez U.S.A. (i tu
Ci przyznaje racje - chociaz Ty nigdy bys tego nie zrobil)

Natomiast z racji tego, ze Polacy nie gesi (i nie KACZORY DONALDY) i swoj jezyk maja
- powinni pisac zgodnie z zasadami tego jezyka a nie stosowac obce wtracenia. Nie
uwazasz?

Zapewne powiesz, ze w Radzie Jezyka Polskiego pracuja sami debile, ubecy i
przedstawiciele narodu wybranego. Zgadlem? skomentuj
2010-01-25 18:49:46 | 188.33.108.* | ANZELM_CIUMLASA
BUCZKU 2007, [1]
Jak najbardziej przyznaję Ci rację, że masz rację mówiąc, iż ja mam rację - nie mylić
z racją żywnościową. Jak chodzi o Naród Wybrany,, to to są bardzo mądrzy ludzie, bo
wiedzą jak doić gojów. Chociaż, faktem jest, że wielu ubeków, w tym niemal cale NKWD
to był Naród Wybrany. Ale to i tak świadczy o tym, że mieli łeb - bili i zabijali, a
teraz mają po siedem tysięcy pln emerytury. Nawet po obniżeniu im o tysiąc pln i tak
mają dużo.

Jak chodzi o język polski, to może i masz rację, ale powiedz mi czemu nie walczysz z
takimi idiotyzmami jak - monitoring, leasing. blogging, czy inny debiling. Polscy
dziennikarze piszą, że np. Renault Laguna zyskał nowy design, i inne idiotyzmy.

Nawet polonia amerykańska na określenie swojsko brzmiącego parkingu używa słowa
"parkowisko". W końcu gęsi nie emigrują do Ameryki.

Pozdrowienia dla wszyskich, którzy nie są gęśmi (a może gęsiami),
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-25 18:55:01 | 188.33.108.* | ANZELM_CIUMLASA
BUCZKU 2007, [5]
P.S. czyli przypomniałem sobie. PKP, PZU, USA czy inny ZUS to są skróty. Skrótowce
to samodzielne wyrazy powstałe ze skrótów - czyli PKP to skrót, a pekape to
skrótowiec, podobnie jak pekao czy peteteka. Przyswajasz???

Pozdrowienia dla przyswajających,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-25 19:49:01 | *.*.*.* | olgierd
Dobre :-)

Czego by tu nie mówić o Anzelmie -- jego komentarze są bezbłędne. skomentuj
2010-01-25 20:03:12 | 78.8.195.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm: inteligentny czlowieku :)
nie odmieniaj mi prosze pierza :D skomentuj
2010-01-25 20:17:41 | 78.8.195.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm:
w poprzednim komentarzu jakos tak mi sie enter nacisnelo niechcacy i wyslal sie za
wczesnie niestety - zatem w tym komentarzu errata:
co do szybownikow, podziwiam jako, ze ja na ten przyklad strachem przed lataniem
podszyty jestem i nawet po gazete raczej skacze niz latam, a kolege szybownika mam,
dzieki czemu conieco wiem o meandrach umyslow dzialaczy lotniczych...
przyznaje zatem: nie klamiesz Anzelmie, ino moze troche karykaturujesz ciut czasem,
ale ja tez, wiec uchodzi :)

Natomiast co do idiotyzmow wypisywanych przez dziennikarzy, to drogi Anzelmie racje
masz, ale jakobys jej zasadniczo nie mial...
bowiem ja widze to tak, ze dziennikarze generalnie idiotyzmy pisza, mowia i pokazuja,
no w kazdym razie na pewno potrafia to robic bez zajaknienia i robia to czesto,
chlubnym wyjatkiem bywaja czasem dziennikarze lubczasopism, nie mylic z tymi bez lub,
ale do idiotyzmow tych nie mozna zaliczyc 'designu', bo ten w swej nieposkromionej
tolerancji gotow jestem odpuscic jako wyraz nadwyraz wielkiej nieporadnosci tych
ludzi zagubionych w meandrach polskiej mowy, ktora to nieporadnosc nie pozwala im
pogodzic glebi slowa design (bo nie tylko o wyglad przeca chodzi) z wlasnym ubogim
zasobem slow polskich,
tymczasem napietnowalbym wsrody tych idiotyzmow, poza idiotyzmami merytorycznymi,
ktore poza kolejnoscia po kolei wszystkie powinny byc skrytykowane, kwiatki takie jak
"fajter" jako okreslenie walecznego sportowca, czy "koucz" jako okreslenie tegoz
sportowca trenera,
a zaraz potem proponuje dolozyc po uszach roznej masci managierom, pijarowcom itp
organizatorom, za cudne 'agendy' - ale za to juz nie mozna, juz SJP przyjal :-( skomentuj
2010-01-25 20:21:44 | 83.18.102.* | buczek2007
Anzelmie, znowu masz racje !!! Hurrra coraz czesciej Ci ja przyznaje... ale nie do
konca....

Jestes inteligentny chlop wiec zapewne zrozumiesz, ze:

- skrot - zgodnie z definicja z Wikipedii (sa tez zapewne bardziej wiarygodne zrodla)
to "skrócony zapis wyrazu lub wyrażenia, zbudowany z jednej lub kilku liter".

- skrotowiec to z kolei: "słowo utworzone przez skrócenie wyrażenia składającego się
z dwóch lub więcej słów."

Zatem PKP, PZU, USA czy inny ZUS to..... skrotowce... Skladaja sie z dwoch lub wiecej
slow? Skladaja.

Dlaczego zatem przyznalem Ci racje?

Bo:
peako, peteteka, pekape to rowniez skrotowce - tylko innego rodzaju niz PKO, PTTK,
PKP.

A rodzaje skrotowcow sa nastepujace:
- sylabowce
- gloskowce
- literowce
- mieszane

Przyswajasz???

Z idiotyzmami walcze caly czas. Tylko jesli 80% ludzi czerpie wiedze o swiecie z TV,
a 70% nie rozumie prognozy pogody to wole bardziej ukierunkowana walke.

PS czyli PS a nie P.S. :) skomentuj
2010-01-25 20:42:26 | *.*.*.* | olgierd
PS ale P.T., dobrze piszę? bo mnie już tu pouczano swego czasu i odtąd pamiętam, że
P.T. Czytelnicy -- nie PT Czytelnicy! skomentuj
2010-01-25 20:54:15 | 83.18.102.* | buczek2007
Tak Olgierdzie inteligentny czlowieku, dobrze piszesz :).

Moglbys oczywiscie napisac jeszcze "pt. Czytelnicy", ale wtedy by oznaczalo to "pod
tytulem Czytelnicy" a chyba nie o to Ci chodzi :). skomentuj
2010-01-25 21:08:57 | *.*.*.* | olgierd
Dziękuję :)
i jaki ja tam inteligentny. Inteligentny inaczej jeśli już ;-) skomentuj
2010-01-31 02:12:46 | 83.25.157.* | Piotr R.
Zezwolenie na zdjęcia na terenie dworca? [3]
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1640304,0,,reporter_uwieziony_przez_supertoalete,wiadomo
sc.html skomentuj
2010-01-31 21:57:32 | *.*.*.* | olgierd
Dobrze mu tak! ;-) skomentuj
2010-02-09 15:18:56 | 87.207.31.* | a_na_logicznie
tak prosze pana
tu sie nic nie zmienia
http://zbiodra.wordpress.com/2008/05/23/zomo-frontem-do-obywatela/
kiedys zatrzymywali jako korespondentow Wolnej Europy (serio, ze niby to zdjecie w
radiu mieli opublikowac)
teraz sie terrorystami zaslaniaja skomentuj
2010-06-16 20:08:55 | 83.18.102.* | buczek2007
http://www.tvn24.pl/-1,1660981,0,1,obiektyw-nbsppolicjant-nbspklopoty,wiadomosc.html skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-12-10 14:51
Kancelariaprawna24h:
Odpowiedzialność za transakcje dokonane kartą kredytową
Ciekawe informacje o nieautoryzowanych transakcjach i pomoc w odzyskaniu pieniędzy od banku[...]
2017-12-06 13:17
Fred Joseph:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Czy szukasz pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub na spłatę rachunków, dlatego[...]
2017-11-29 20:56
James Roland:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Jestem James Roland, z Polski. Kilka miesięcy temu moja firma poniosła wielką stratę. Niedługo[...]
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]