Alior Bank: mamy regulamin, ale nie mamy procedury...
 Oceń wpis
   

alior bank sprzeciw wobec zmian w TOiPMawiają za Leszkiem Millerem, że każdy bank poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy. (Nie wiem kto tak mawia, ale zakładam, że może ktoś tak mawia.)

Alior Bank zaczął jak zaczął, później było raz lepiej, raz gorzej (ogólnie bardzo przyzwoicie), aż zaczęło się dokręcanie śruby (plus opowieści dziwnej treści o big data).
Trudno się zatem dziwić, że po ostatnich zmianach premiowania 1% zwrotem cashback (nie lubię tego słowa) postanowiłem się stamtąd zrywać w podskokach; nie mam konta na fejsbóku, ale mimo tego nie chciałbym, żeby Alior zapuszczał swoje macki w internety w celu zbierania różnych informacji o mojej skromnej osobie.

z art. 29 ustawy o usługach płatniczych
1. Dostawca informuje o proponowanych zmianach postanowień umownych nie później niż 2 miesiące przed proponowaną datą ich wejścia w życie.
2. Jeżeli umowa ramowa stanowi, że brak sprzeciwu użytkownika wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody, dostawca, informując o zmianach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązany poinformować użytkownika, że:
1)   jeżeli przed proponowaną datą wejścia w życie zmian użytkownik nie zgłosi dostawcy sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że użytkownik wyraził na nie zgodę;
2)   użytkownik ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę ramową ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat;
3)   w przypadku gdy użytkownik zgłosi sprzeciw zgodnie z pkt 1, ale nie dokona wypowiedzenia umowy ramowej, umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat.
(...)
Postanowiłem zatem skorzystać dziś z możliwości jaką daje mi -- każdemu klientowi Alior Banku -- art. 29 ustawy o usługach płatniczych, skądinąd powielony w par. 11 ust. 3-4 regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA -- które można streścić w następujący sposób: bank może zmienić warunki gry w czasie jej trwania, jednak powinien o tym powiadomić klientów najpóźniej 2 miesiące przed wejściem w życie zmian, a wówczas klient, który zmian nie akceptuje może: albo (i) wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, albo (ii) nie wypowiadając umowy zgłosić sprzeciw wobec zmian, a wówczas jego umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.

Przyszedłem zatem do oddziału Aliora z twardym zamiarem: ponieważ termin spłaty zadłużenia na karcie wypada jakoś na początku kwietnia, nie wypowiadam umowy teraz, lecz zgłaszam sprzeciw.
I tu -- przechodząc do rzeczy (po co budować napięcie?) -- lekki zonk: przemiła opiekunka klienta najpierw zrozumiała, że umowę wypowiadam, a jak już jej wyjaśniłem w czym rzecz i powiedziałem gdzie tego szukać w regulaminie... dowiedziałem się (po konsultacjach telefonicznych "gdzieś tam"), że bank oczywiście nie ma procedury na okoliczność sprzeciwu klienta wobec wprowadzanych zmian.

Skończyło się więc tym, że na formularzu pt. "wniosek o rozwiązanie umowy i zamknięcie Rachunku karty kredytowej", w którym jest pouczenie o jakichś okresach wypowiedzenia (które klienta takiego jak ja w ogóle nie dotyczą) pani z banku dopisała "Rezygnacja klienta z powodu zmiany w regulaminie" -- i pozostawiła cień nadziei, że bank potraktuje to, chociaż nie przewidział stosownej procedury, jak należy.

To w sumie lekka komedia, bo nawet jeśli Alior uważa, że nikt nie może być niezadowolony z proponowanych zmian, to nie powinien wykluczać, że znajdzie się jakiś beta tester, któremu zachce się sprawdzić wdrożenie ustawy o usługach płatniczych.

A ja obstawiam, że będzie z tym tak samo, jak z "nowelizacją ciasteczkową" -- na razie (2 dni przed wejściem w życie noweli) na oko widzę, że ledwie 10% odwiedzanych serwisach pamięta o art. 173 PT -- a reszta...

Komentarze (6)
Zagubione zakupy internetowe...... O wątpliwościach wokół...

Komentarze

2013-03-21 09:35:07 | 176.97.29.* | FraniciszekW
Re: Alior Bank: mamy regulamin, ale nie mamy procedury... [3]
"nie mam konta na fejsbóku, ale mimo tego nie chciałbym, żeby Alior zapuszczał swoje
macki w internety w celu zbierania różnych informacji o mojej skromnej osobie."

Fobia.
Poza tym dzieje się to za Twoją zgoda.
Czytaj dokładnie... skomentuj
2013-03-21 09:55:57 | 213.158.197.* | MikołajŁ
"nie powinien wykluczać, że znajdzie się jakiś beta tester, któremu zachce się
sprawdzić wdrożenie ustawy o usługach płatniczych"

Może zakładali, że takich przypadków będzie na tyle mało, że bardziej opłaca się to
przeprocesować manualnie niż pisać rozwiązanie "software'owe". skomentuj
2013-03-21 09:58:03 | *.*.*.* | olgierd
@Franciszku: a w jakiż to ja sposób udzieliłem takiej zgody? skomentuj
2013-04-15 15:51:41 | *.*.*.* | porównanie lokat
Alior naprawdę mocno stara się o to, by o kliencie zebrać jak najwięcej danych.
Zresztą, usługa cashback służy temu samemu. Ja jeszcze trzymam tam konto (mowa o
alior sync) właśnie ze względu na 5% zwrotu, ale jak tak dalej pójdzie to także
spakuję manatki, korzystając z prawa tu opisanego. skomentuj
2014-03-04 10:26:09 | 193.106.244.* | Piotr T
Re: Alior Bank: mamy regulamin, ale nie mamy procedury... podobnie w Getin on line [0]
Mam wrażenie, że podobnie jest w Getin on line. Tez próbują mnie nakłonić do złożenia
wypowiedzenia a je nie zamierzam tylko składam sprzeciw. Na razie jest postępowanie
reklamacyjne. Niedługo złoże Skargę do Nadzoru Bankowego i UOKIK.
Przegrane maja jak w banku ;) Sami piszą w regulaminach a później tego nie
respektują. skomentuj
2014-04-03 16:30:27 | 89.65.192.* | OtwieramKontopl
Re: Alior Bank: mamy regulamin, ale nie mamy procedury... [0]
Serdecznie dzięki za ten wpis, Dobry Człowieku. Tego mi było trzeba.

Pozdrawiam,
Łukasz skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]