Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN?
 Oceń wpis
   

Pewne rzeczy zostały poruszone w komentarzach pod wczorajszym tekstem, ale sprawa jest na tyle poważna, że warto machnąć jeszcze jeden tekst o bublowatym projekcie art. 179a PT, jaki zamierza nam zaserwować rząd premiera Donalda Tuska.

No to może znów w punktach, bo jakoś mi tak łatwiej punktować:

  • słusznie zwrócił uwagę Maciej, że jeśli do Rejestru Stron i Usług Niedozwolonych wpisywane będą "adresy elektroniczne pozwalające na identyfikację stron internetowych" (art. 179a ust. 2), to może się okazać, że w tym zakresie prawo telekomunikacyjne nie będzie grało z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgodnie bowiem z definicją adresu elektronicznego (art. 2 pkt 1 UoŚUDE) jest nim "oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej".
    Czyli, wgryzając się głębiej w definicje ustawowe (definicja ta składa się z dwóch innych, ale nie będę już P.T. Czytelników męczył) adres elektroniczny to sposób w jaki oznaczamy urządzenia teleinformatyczne pracujące w sieciach telekomunikacyjnych, które przeznaczone są do indywidualnego porozumiewania się ludzi na odległość.

    Ustawa podpowiada nam, że zasadniczo pojęcie adresu elektronicznego odnosi się do poczty elektronicznej, ale nie tylko. Adres taki będzie miał inny środek zdalnej komunikacji, pod warunkiem, że służą do kontaktu indywidualnego.
    Listel -- tak, JID -- tak, numerek gaga-dudu -- tak; ale już www.cośtam.tu nie jest adresem elektronicznym w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
     
  • projektodawca tego koszmarka pomyślał o tym, i oto w art. 179a ust. 20 pkt 1 przewiduje się delegację ustawodawczą dla Prezesa Rady Ministrów, który miałby w stosownym rozporządzeniu określić m.in. "postać adresów elektronicznych" podlegających wpisowi do RSiUN.

    Tu są dwa podstawowe problemy natury prawnej:
    (raz), że jeśli premier będzie starał się opisać adresy stron internetowych w taki sposób, w jaki znają je normalni ludzie (a więc ten modelowy evcom.blog.iwoman.pl/wpis...html) -- i nawet jeśli raczy tam łaskawie wyjaśnić za które ziobro należy stronę tę powiesić w Rejestrze -- to rozporządzenie takie będzie niezgodne z UoŚUDE -- bo po prostu: zgodnie z ustawą adres elektroniczny to adres służący do komunikacji indywidualnej, a nie "pokazywania w internecie".
    A przecież już każdy student pierwszego roku prawa albo administracji wie, że skutkiem hierarchii aktów prawnych jest obowiązek zgodności rozporządzeń z ustawami;
    (dwa), że zważywszy na charakter adresu strony internetowej (mam na myśli tę wyliczankę, pamiętacie: (2)evcom.(3)blog.(4)iWoman.pl/(1)wpis....html) kwintesencja działania regulacji, a co za tym idzie stopień jej dotkliwości dla jednej z podstawowych wolności człowieka (wolność słowa), określona będzie w rozporządzeniu.
    Część z P.T. Czytelników zapyta ale w czym rzecz. It's rudimentary, my dear Watson: konstytucyjne prawa i wolności nie mogą być ograniczane poprzez rozporządzenie wykonawcze, zwłaszcza/nawet jeśli jest ono niezgodne z aktem hierarchicznie wyższym;
     
  • więc jeśli nie chcecie, żeby tak było, nie głosujcie na żadnego Kaczora Donalda ;-) lecz po prostu dajcie znać swojemu posłowi, żeby lepiej jeszcze raz zastanowił się nad swoim stanowiskiem przed głosowaniem nad projektem art. 179a prawa telekomunikacyjnego.
    Niezbędne dane -- nazwiska, kontakty -- znajdziecie na tej stronie.

    I nie wstydźcie się napisać do polityka, bo może się okazać, że nie będzie co odpowiedzieć swojemu dziecku, jeśli Cię zapyta gdzie byłeś, kiedy ważyły się losy wolnego internetu w Polsce i rozmawiano o tym, czy takie obrazki mają się pojawiać (zrzut ekranu za stroną blackouteurope.pl):

RSiUN komunikat blokady

PS boże drogi, premier napisał list do internautów, chce się debatować... (a za podesłanie dziękuję P.T. Czytelniczce).

 

Komentarze (33)
Internetowym skrytocenzorom... Dobroczynność i... przetwarzanie...

Komentarze

2010-01-26 21:42:37 | 188.33.91.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [2]
A mnie się bardzo podoba to co robi KACZOR DONALD TUSK, bo dzięki temu wzrastają
szanse jedynego godnego, bo od zawsze BEZPARTYJNEGO kandydata na prezydenta RP 2010 -
szczegóły - www.romanwlos.go.pl .

Tak w ogóle to powinno się wprowadzić rozwiązania z Korei Północnej, gdzie ludzie są
karani do dwóch pokoleń wstecz oraz do czterech pokoleń następujących. Szczególnie,
gdyby karać te pokolenia następujące, to nie byłoby takiego przypadku, że komuchy
poprzez swoje dzieci nadal rządzą tym biednym narodem polskim.

Tak jeszcze w kwestii formalnej - jak należy czytać ten art. 179-A - sto
siedemdziesiąt dziewięć a, czy sto siedemdziesiątdziewięć litera a???

Pozdrowienia dla debatujących,
ANZELM CIUMLASA

p.s. A tak w ogóle, to ciekawe co na to wszystko Naród Wybrany??? skomentuj
2010-01-26 21:54:30 | 83.28.183.* | pongo
Ty się chyba łudzisz, że wybory wygra ten Twój Kaczor Donald? Jest chociaż on
reprezentatywny i zna języki jak na prezydenta przystało? skomentuj
2010-01-26 21:59:08 | 62.87.147.* | Tomek Z.
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [4]
Jak już kiedyś pisałem, cenzura WWW jest skazana na niepowodzenie z przyczyn
technicznych:
http://pl.engadget.com/2008/12/13/prosze-czekac-download-bedzie-kontrolowany/ skomentuj
2010-01-26 22:14:20 | *.*.*.* | olgierd
@Anzelm: Sto siedemdziesiąt dziewięć a.

@Tomek Z.: w sumie chyba wajha u ISP załatwia sprawę? No owszem, są proxy i inne
takie (np. tajny serwer "tłumaczący" www.pohazardujsie.comm.pl na "przyjazne"
www.pozytywnaigrzeczna.pl), ale jednak dla 99,98% internautów to czarna magia.

Owszem, unikanie zakazów Polacy mają w genach, ale u licha -- mieliśmy wreszcie
skończyć z tym! skomentuj
2010-01-26 22:24:17 | 92.229.181.* | ~~
Tia... Mieliśmy. Ale "jak mówię, że zabiorę, to zabiorę, a jak mówię, że dam, to
mówię". Nadzieja na to, że PO będzie inna, zaczęła się rozwiewać po wyczynach (p)osła
Gowina, a teraz znikła całkiem. Pan premier może sobie z ojcowską troską proponować
debatę, ale nie ma o czym debatować. skomentuj
2010-01-26 23:06:23 | *.*.*.* | ~maciej
Nie masz racji. Można tego dokonać: filtrować po URI, IP, a nawet po treści przekazu,
zakazać (czyli blokować) połączeń szyfrowanych, tunelowanych itp. itd. Jest jednak
jeden problem: maszynka, która wykona to zadanie będzie kosztować grube $$$, a
takich maszynek będzie musiało być dużo.
Można nawet namówić wyszukiwarkę, żeby pokazywała tylko prawomyślne treści. Nauka
chińska i białoruska zna takie przypadki.
Pozostaje jednak pytanie: po co i do jakich celów? skomentuj
2010-01-26 23:07:46 | 89.228.69.* | Mikołaj (PMM)
@ Olgierd:

Żadne myki u ISP nie załatwią sprawy na dłuższą metę. Ominięcie blokady będzie łatwe,
a nawet jeśli ktoś nie będzie wiedział jak to zrobić, to wiedza ta będzie się
błyskawicznie rozpowszechniać. skomentuj
2010-01-26 23:18:42 | 79.185.131.* | PoNgO
Jeśli Tusk chce debatować to oznacza to tylko jedno - zależy mu na tym aby ten
przepis przed wyborami trafił do dziennika ustaw. Dotychczas było tak, że gdy rząd
Tuska przepchał przez Sejm jakąś niepopularną ustawę to Prezydent ją wetował aby
zdobyć sobie uznanie Ludu i sprawa rozchodziła się po kościach. Tym razem Tusk stara
się zjednać sobie wyborców zanim ustawa trafi do Sejmu, prawdopodobnie po to aby
Prezydent nie miał powodu jej wetować.

@pongo
Zmień ksywę, bo jeszcze ktoś mnie z tobą pomyli. Nie lubię naśladowców i nie mam
rozdwojenia jaźni. O panu Włosie można poczytać na jego stronie. Podobno jego
największym atutem jest to że jest bezpartyjny. Nie bardzo rozumiem ten argument bo
wielu było już bezpartyjnych kandydatów (np. Kononowicz). Prawdziwy Kaczor Donald
(ten z mafii Disneya) też jest chyba bezpartyjny. skomentuj
2010-01-26 23:23:12 | 188.33.0.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
Jeżeli ten artykuł to sto siedemdziesiąt dziewięć a, to jednak poprzednio się nie
myliłem - litera nie jest jednostką stojącą poniżej punktu w hierarchicznej budowie
aktu prawnego, lecz taką jednostką "zdegenerowaną" albo nazwijmy ją osobliwą, która
może dzielić zarówno punkt, jak i artykuł oraz - nie bójmy się tego słowa - ustęp.

Pozdrowienia dla tych co zgłębiają artykuły oraz ustępy nowego prawa
telekomunikacyjnego,
ANZELM CIUMLASA

p.s. PoNgO, jak chodzi o wyniki wyborów, to już Lenin powiedział, ze nie ma znaczenia
na kogo ludzie głosują, ważne jest to kto liczy głosy. A tak w ogóle, to czy wiesz,
że aby wziąć udział w wyborach jako kandydat, to naprzód należy sfałszować 100,000
podpisów??? Polacy są dymani na każdym kroku, ale to ich wina. skomentuj
2010-01-26 23:23:59 | 89.77.83.* | graf-0000
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [3]
Rzygać się chce gdy czyta się te premierowe słodkości w liście.
A wracając do ustawy. Ona jest przykładem najgorszego możliwego sposobu stanowienia
prawa.

Powstaje pod wpływem lobbystów - w tej ustawie chodzi o zabezpieczenie interesów
właścicieli kasyn, salonów i automatów(coś przestali mówić o zakazie ich stawiania...
ciekawe), BEZ specjalnej społecznej potrzeby, bez społecznej kontroli i dialogu, a w
dodatku jest pełna błędów na poziomie założeń, nie mówiąc o detalach. No i nie sposób
tego prawa wyegzekwować.

BRAWO.

A co do strony praktycznej. Niezależnie czy Rejestr miałby zawierać adresy
konkretnych treści czy też możnaby zamykać całe domeny, w obu przypadkach możnaby to
pięknie wykorzystać dla swojej korzyści. Albo tworząc treści nieblokowalne, albo
blokując konkurencję czy niemal dowolną stronę internetową, wystarczy znać kogoś kto
ma możliwość złożenia wniosku o wpisanie strony. A tak przy okazji - to sąd będzie
decydował czy stronę zamknać, prawda? Założymy się kto będzie szybszy? Ja tworzący
nowe strony, czy sąd je blokujący? skomentuj
2010-01-27 00:10:02 | 83.18.102.* | buczek2007
Anzelm, chlopie - nie masz racji. Zajrzyj do tego rozporzadzenia, ktore podalem i
wszystko stanie sie dla Ciebie proste i zrozumiale.

"Litera" przy art. 179a jest rozumiana jako pewien znak/symbol graficzny i tyle - od
tego w zerowce zaczynales. Dlaczego sie ja stosuje - o tym za chwile.

"Litera" przy podziale tekstu prawnego jest w hierarchi "nizej" niz punkt i tu to
okreslenie rozumiane jest jjednostka redakcyjna.

Koniec kropka.

Dlaczego zatem dodaje sie litere do numeru artykulu?

Zgodnie z art. 89 ust.1 przytaczanego przez mnie rozporzadzenia:

"Jeżeli do tekstu ustawy dodaje się nowe artykuły, zachowuje się dotychczasową
numerację, dodając do numeru nowego artykułu małą literę alfabetu łacińskiego, z
wyłączeniem liter właściwych tylko językowi polskiemu, z zachowaniem ciągłości
alfabetycznej, co wyraża się zwrotem: "Po art. X dodaje się art. Xa w brzmieniu
....."."

Tak wiec litera przy numerze artykulu niczego nie dzieli, nie jest zdegenerowana w
przeciwienstwie do niektorych osobnikow w kregach wladzy. Zamiast ponownego kolejnego
numerowania wszystkich artykulow nowe oznacza sie literka dodana do numerka.

Po co? Zeby nie trzeba bylo zmieniac 15 milionow odeslan z innych aktow prawnych - a
tak by bylo w przypadku gdyby stosowano przenumerowanie wszystkiego od poczatku.

Wszystko jasne? Proste? Zrozumiale? skomentuj
2010-01-27 00:20:07 | 77.253.57.* | xyznext
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7497669,Tusk_do_internautow__Raz_jeszc
ze_przyjrze_sie_ustawie.html

heh tylko co z tego wyniknie :P skomentuj
2010-01-27 00:21:06 | 87.205.131.* | Wojtek Grzegorek
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [3]
Hmmm, wpadka tp i jej dziecka neostrady ze "zwiekszeniem" bezpieczeństwa i
niemożnością wejscia na takie strony jak gimp.org pokazuje ze nawet takiego info nie
będzie. Wyświetli się typowa notka przeglądarki że takiej strony nie ma, sprawdz
adres, polaczenie z internetem itp. 99,9% uzytkowników nie będzie nawet tego wiązać z
jakimś rejestrem. skomentuj
2010-01-27 00:21:52 | 77.253.57.* | xyznext
eh nie doczytałem "psa" ^^ skomentuj
2010-01-27 00:32:06 | 83.18.102.* | buczek2007
Pomijajac glupote calego pomyslu to....

Blokowanie serwisow po IP nie jest zbytnio trafionym pomyslem. Na jednym IP moze byc
wiele niezwiazanych ze soba serwisow (serwery wirtualne). I co? Odpowiedzialnosc
zbiorowa? Blokowanie po domenie? No to juz Olgierd jako nietechniczny zauwazyl, ze to
tez glupota i poprzednio opisal problemy z tym zwiazane.

A na omieniecie znajda sie sposoby - ktos zaraz wymysli jakiegos specjalnego TORa,
Torrenta do stron wpisanych w RSiUN i beda sie mogli cmoknac z tymi swoimi blokadami.
No chyba, ze wprowadza karalnosc posiadania tego typu oprogramowania - np. dozywocie
albo rozstrzelanie - to moze sie niektorzy zastanowia czy tego uzywac:). skomentuj
2010-01-27 01:15:07 | 83.18.102.* | buczek2007
Wpadlem na genialna mysl, ktora trzeba przekazac Donaldowi w debacie.

Odwrocmy wogole troche caly mechanizm RSiUN - niech wpisza do rejestru jednym
wyrokiem sadowym wszystkie IP od 1.1.1.1 do 255.255.255.255 (dla czepialskich: to
uproszczenie) + IPv6 + rejestry domen .pl, .com itd. Bedzie spokoj. Dopiero potem
niech wprowadza mozliwosc zlozenia odwolania od decyzji sadu dla kazdego danego IP
:). Bedzie praktyczniej :). Jak szalec to szalec. Tylko wtedy trzeba bedzie zmienic
nazwe na Rejestr Stron i Uslug Dozwolonych, w koncu wladza wie co dla obywatela
najlepsze. skomentuj
2010-01-27 07:45:52 | *.*.*.* | olgierd
No to ciekawe czy w KPRM już się dowiedzieli, że KP chce się spotykać z
"internautami" w piątek. Przed piątkiem Tusk nie zdąży (wiadomo: piłeczka,
narcioszki, komisja, Chlebowski), ale po weekendzie chętnie podebatuje.

No ale fakt, że od debatowania do wycofania jeszcze droga daleka. Przecież może tam
wyjść z takim argumentem, że klęknijcie narody... skomentuj
2010-01-27 08:29:41 | *.*.*.* | januszek
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [0]
W swoim czasie, w jednym z opowiadań Konrada Lewandowskiego, jego bohater,
dziennikarz żyjący w realiach RP w niedalekiej przyszłości postanowił skorzystać z
zasobów globalnej sieci. Udał się więc do odpowiedniego Urzędu, gdzie złożył
odpowiedni wniosek o wydanie zezwolenia na skorzystanie z takiego konkretnego
oprogramowania na takiej i takiej stronie w określonym czasie... ;) skomentuj
2010-01-27 10:09:00 | 145.237.77.* | rebahas
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [8]
A ja mam takie pytanie do Szanownego Pana Redaktora :)
Chodzi mi o te adresy elektroniczne. Tak naprawdę adres www.dupa666.com to tylko
postać kanoniczna do łatwego zapamiętania dla ludzi i funkcjonuje dzięki DNS. Tak
naprawdę www.dupa666.com jest tłumaczona na adres IP serwera, na którym stoi np.
1.2.3.4 i to jest, można powiedzieć, prawdziwy adres tej strony z punktu widzenia
admina.
Teraz takie założenie:
mam domenę www.dupa666.com która ma adres 1.66.6.1 (zakładamy że tylko ta strona jest
pod tym adresem i nie ma tam vhost czyli virtual host, które umożliwia dopisanie
nieskończonej ilości nazw do jednego adresu IP). To jeżeli w rejestrze zablokują
www.dupa666.com a ja wpiszę do przeglądarki adres 1.66.6.1 i też zostanę zablokowany,
bo tak naprawdę to on będzie blokowany. No i co wtedy?

A co zrobi regulator w przypadku takim. Posiadam adres IP 3.33.3.33 pod którym mam
swoją stronę hazardową i nie zarejestruje żadnej domeny a ludziom będę podawał tylko
ten adres.

Co więcej, jakby przejść na nową adresację IP w wersji 6
(http://pl.wikipedia.org/wiki/IPv6) to mamy tyle adresów, że nawet każdej subdomenie
możemy dać adres IP i to każdy innego dnia. Mają pulę IPv6 mogę tak powiększyć
rozmiar tego rejestru, że filtrowanie na wyjściu u ISP będzie zajmować kilka sekund,
albo będzie potrzebować wielkiego klastra z TOP500 hłe hłe. Jednym słowem,
teoretycznie, kilka niepokornych osób, ma szansę, zablokować internet w pl ;) skomentuj
2010-01-27 10:39:18 | *.*.*.* | olgierd
To jest właśnie pytanie do Prezesa Rady Ministrów o treść rozporządzenia wydanego na
podst. ust. 20 pkt 1 -- bo to on ma wszakże wydać przepisy określające "postać
adresów elektronicznych". Jeśli czytają tego blogaska (i komentarze), to skapują, że
samo www.jakaśstrona.pl nie wystarczy i trzeba jeszcze blokować te cyferki (IPv4) a
także tamte cyferki (IPv6).

A później będzie trzeba rozszerzyć obowiązek wgrywania XML-a z zawartością RSiUN
także na różne proxy itd. skomentuj
2010-01-27 11:12:38 | 145.237.77.* | rebahas
"A później będzie trzeba rozszerzyć obowiązek wgrywania XML-a z zawartością RSiUN
także na różne proxy itd."

A co w takim razie z tunelami VPN (virtual private network)? Czyli np łącze się do
serwera, który stoi poza polską i wychodzę już przez jego IP na świat? A co z DNSami
np opendns, albo google? One nie będą miały zablokowanej mojej strony www.dupa666.com
:)

Tutaj mam propozycję dla naszego kochanego, martwiącego się, kochającego i
troskliwego Pana Premiera. Nie ma się co bawić w rejestry, listy to trzeba zrobić po
gospodarsku. Oto moja propozycja. Rezygnujemy z jakichkolwiek wyjść na świat z Polski
a wszystkich obywateli podpinamy do TP, oczywiście prędzej ją odkupując od
francy-telekom. I będziemy mili internet tylko w TP czyli prosto, jasno, przejrzyście
i klarownie. A co najważniejsze! Nikt sobie krzywdy nie zrobi!!! skomentuj
2010-01-27 11:40:41 | *.*.*.* | olgierd
To już było. Smutny pan na każdej poczcie przeglądający korespondencję, czytający
różne listy, w tym olbrzymią większość idących i przychodzących z NRF czy U.S. and A.
;-) skomentuj
2010-01-27 11:51:38 | 145.237.77.* | rebahas
Im dalej w las tym więcej drzew :)
A co z obywatelami, którzy sobie np ze Słubic pójdą przez most do Frankfurtu
podłączyć się do jakiegoś darmowego hot-spota aby sobie obstawiać? A co jak będę mógł
zawierać zakłady przy pomocy maila? Tutaj żaden problem jeżeli maila szyfrowałbym
przy pomocy swojego klucza prywatnego np PGP. A co z ludźmi, którzy internet będą
odbierać z satelity albo ustawią anteny WiFi w kierunku naszych sąsiadów. skomentuj
2010-01-27 11:56:43 | 83.18.102.* | buczek2007
@rebahas

UKE bedzie jezdzil i namierzal takich ludzi. Beda skazywani zaocznie na 10 lat
ciezkich robot... skomentuj
2010-01-27 12:31:57 | *.*.*.* | olgierd
@rebahas: póki co nikt nie uchylił art. 107 par. 2 kks:

"Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uczestniczy w
zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym."

art. 109 kks:

"Art. 109. Kto uczestniczy w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie
lub grze na automacie o niskich wygranych, urządzonych lub prowadzonych wbrew
przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia,
podlega karze grzywny do 120 stawek dziennych."

Zresztą wystarczy przeczytać tu:
http://olgierd.bblog.pl/wpis,donosik;jak;to;jest;wygrac;w;internetowym;kasynie,35773.
html skomentuj
2010-01-27 14:00:30 | 145.237.77.* | rebahas
W ramach rozmyślań, popłynąłem na inne wody, wody bardziej głębokie i rozległe :)

http://wp.me/p8ul-f7 skomentuj
2010-01-28 00:18:35 | 92.229.99.* | ~~
@olgierd - kiedyś to było tak, że informacje, co je się chciało modem przesłać do
sąsiada trzeba było najpierw zanieść do urzędu... Właśnie wraca - w nowocześniejszej
postacji. Nowoczesność w domu i zagrodzie jak za króla Donka (to tak a'prpopos
internetyzacji Polski). skomentuj
2010-01-28 02:18:12 | 94.254.152.* | ANZELM_CIUMLASA
A MOŻE BY TAK PÓJŚC TYM TROPEM??? [0]
http://www.aferyprawa.com/index2.php?p=teksty/show&dzial=artykuly&id=3130

*************************************************************************************
*************************************************************************************
*************************************************************************************
*************************************************************************************
*************************************************************************************
*************************************************************************************
*************************************************************************************
************& skomentuj
2010-01-28 10:45:47 | 88.199.162.* | socjalizm rządzi
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [1]
list premiera do internautów ????
jak znam życie dopuszczą do dyskusji tylko lalusi z młodzieżówki PO a ci oczywiście
brawo brawo wspaniała ustawa kochamy cię i cześć - swoją drogą trzeba być JEŁOPEM
żeby robić debatę po fakcie. skomentuj
2010-01-28 10:48:54 | *.*.*.* | olgierd
Nienie, to jest dobra metoda -- dać się wykrzyczeć po fakcie.

Z drugiej strony może i nie jest aż tak po fakcie? Projekt nie poszedł jeszcze do
laski nawet, więc zawsze Rada Ministrów może go zmienić (byle lege artis, a nie jak
to było ongiś z ustawą o radiofonii i telewizji). skomentuj
2010-01-28 12:49:51 | 92.4.101.* | e-mail
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [0]
@olgierd "I nie wstydźcie się napisać do polityka"

Mozna jeszcze skladac petycje i skargi do organow i osob posiadajacych inicjatywe
ustawodawcza (zob. art 118 Konstytucji RP) na podstawie art. 63. w zw. z art. 8
Konstytucji RP.

Mozna tez wyslac e-mail do Sejmu RP, RPO, premierowi i ministerstwom.

Adresy e-mail sa podane na ich stronach, moze ktos zechce je tu wymienic. skomentuj
2010-02-01 17:59:15 | 83.175.191.* | Cj
Re: Co w zasadzie będzie wpisywane w RSiUN? [1]
Olgierdzie, czy zamierzasz w jakiś sposób zadać te pytania (i te z drugiej notki)
premierowi na fejsbógu? ;) Jeśli nie osobiście, to może warto je podesłać np. na
wykop
(http://www.wykop.pl/link/292228/wykopowiczu-mozesz-zadac-pytanie-premierowi-tuskowi)
bo a nuż ktoś o to spyta i da premierowi do myślenia?
Pozdrawiam skomentuj
2010-02-01 20:15:25 | *.*.*.* | olgierd
Niestety, nie zamierzam zadawać żadnych pytań. Branie udziału w jakimkolwiek
nibycyrku medialnym (multimedialnym) nie leży w mojej naturze. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]