Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych...
 Oceń wpis
   

Muszę się przyznać do pewnej słabości. Zawsze jak tylko zgrzeszę, nachodzi mnie potrzeba dobroczynności. W takich chwilach najczęściej wchodzę na stronę Caritasu, przechodzę do sekcji "wpłaty online" i puszczam parę złotych.
Pisałem o tym już przeszło rok temu, napiszę i dziś.

No i wczoraj znów mnie naszło. Najpierw kupiłem kurczaka dla Haitańczyków (podarnik.gazeta.pl), a następnie przeniosłem się do mojego ulubionego Caritasu, żeby podbić stawkę (tak, organizacjom świeckim zasadniczo mniej, niż kościelnymwpłata na Caritas, dane osobowe).

Klauzuli "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Caritas Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Skwer Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego 9 w celach promocyjnych. Dane składam dobrowolnie. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania" oczywiście nie zaptaszkowałem, wychodząc z założenia, że przecież ani ja nie muszę się promować moją dobroczynnością, ani też pośrednik nie ma w tym żadnego celu.

No i mały zonk -- ku mojemu olbrzymiemu zdumieniu serwis nie przepuścił mnie dalej (czyli nie przekierował na stronę płatności). Zamiast tego wyskoczył komunikat "wyraĄ zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych" -- i stop.

Nie chcę tu stawiać pytań o to, czy Caritas Polska ma zarejestrowaną bazę w GIODO, ani czy zakres informacji o administratorze danych podanych przy zgodzie jest wystarczający (nie jest).

Ale mogę chyba zapytać normalnie, po ludzku: dlaczego nie mogę po prostu i bez tego całego cyrku posłać paru złotych na potrzebujących, lecz muszę (ładna mi "dobrowolność"...) udzielić zgody na przetwarzanie moich danych w celach marketingowych?

Komentarze (43)
Co w zasadzie będzie wpisywane w... Pan fejsBóg

Komentarze

2010-01-27 17:26:35 | 109.243.150.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
Nie spodziewałem się takiego obciachu po Tobie. Wpłacać do Caritasu, to tak jakbyś
sam budował szubienicę, na której Cię powieszą. Powiedz jeszcze, że dajesz kabzę na
tego wyłudzacza Owsiaka???

Pamiętaj, że nawet gdy nie dajesz na żadną z tych instytucji, ani na żadną inną
fundację, to i tak dajesz, jako, że te firmy ładnie doją kasę państwową czyli naszą
wspólną, czyli niczyją.

O wiele lepiej byś zrobił gdybyś wpłacił parę groszy na rzecz jedynego godnego
kandydat an prezydenta RP 2010. Podać Ci numer rachunku bankowego???

Pozdrowienia dla tych co nie dają się doić,

ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-27 17:31:36 | 109.243.150.* | ANZELM_CIUMLASA
KTO Z CZYTELNIKÓW MI WYJAŚNI??? [1]
Właśnie przed chwilą, buszując na tym wysypisku śmieci zwanym Internetem, który dla
mnie jest skarbnicą wiedzy wszelakiej, znalazłem taki oto komentarz.

..................... Uwaga, uwaga, w ramach akcji z listem do Prezydenta napisał do
mnie... kandydat na prezydenta! Który - spytacie. Czy to Tusk? Czy to Olechowski?
Może chociaż Szmajdziński albo Nałęcz? Nie, drodzy państwo. Bo choć list taki był o
mały włos, napisał do mnie nie kto inny jak... Włos. Kaczor Donald. A pisze tak:
"Pochwalam Twój list, ale mam dla Ciebie lepszą propozycję. Jako, że ja mam zamiar
wziąć udział w wyborach prezydenckich 2010, więc proponuję Ci abyś pomógł mi wygrać
te wybory. Ja ze swej strony obiecuję, że zniosę wszelkie przejawy komunizmu w tym
kraju. To znacznie lepsze rozwiązanie niż pisanie takich listów protestacyjnych,
jako, że reżimowa władza i tak zrobi to co zechce."
Strony pana Włosa nie podam, ale trzeba przyznać, że to pomysłowe #SEO

Czy ktoś z czytelnikow może mi wyjaśnić - co poeta chciał przez to powiedzieć pisząc
"pomysłowa SEO"???

Pozdrowienia dla wyjaśniaczy,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-27 18:02:41 | 95.108.27.* | ANowicki
Re: Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych... [2]
Z Caritasem trzeba uważać, parę lat temu dowiedziałem się w placówce Caritasu, że
bardzo chętnie przyjmą datek, ale najlepiej w gotówce, bo od przelewów oni muszą
zapłacić spory podatek. Wtedy stwierdziłem, że wolę działalność charytatywną
przynajmniej ze złudzeniem przejrzystych finansów. skomentuj
2010-01-27 18:29:28 | 83.21.108.* | PoNgO
@Anzelmie, naprawdę nie wiesz co to SEO? Ten skrótowiec oznacza zespół działań
mających na celu wywindowanie danej strony w wynikach wyszukiwarki. Im więcej
hiperlinków do danej strony pojawia się na innych stronach tym wyżej jest ona w
wynikach wyszukiwania.

TY też uprawiasz SEO bo spamujesz na tym popularnym blogu linkami do strony twojego
alter-ego (p. Włosa), a google to wszystko potem indeksuje. skomentuj
2010-01-27 18:54:46 | 109.243.76.* | Bartek Wasilewski
Re: Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych... [0]
I o co chodzi z tymi celami promocyjnymi? skomentuj
2010-01-27 18:58:12 | 109.243.150.* | ANZELM_CIUMLASA
DZIĘKUJĘ CI PoNgO, [0]
Ale nie o to mi chodziło. W końcu Anzelm nie jest aż tak głupi aby nie potrafił
zajrzeć do Wikipedii czy do Google'a celem znalezienia Search Engine Optimizatiom.

Rzecz w tym, że nie mam kompletnie pojęcia na czym ma polegać to pomysłowe SEO
poprzez napisanie prywatnego listu na adres e-mail organizatora listu
protestacyjnego..

Jeżeli Ty np. napiszesz do Olgierda prywatny list, to czy to też będzie pomysłowe
SEO??? Dlatego ponawiam pytanie podając skondensowane informacje. Oto one.


Jedyny godny, bo od zawsze BEZPARTYJNY kandydat na prezydenta RP 2010 - KACZOR DONALD
podpisał się pod listem protestacyjnym przeciwko cenzurze internetu. Następnie tenże
kandydat napisał list na adres e-mail oraganizatora protestu. Tenże organizator
zamieścił w internecie informację o tym fakcie - wiesz, taki hot news, jako komentarz
gdzieś tam w internecie. Ten hot hews opatrzył stwierdzeniem, że ten list do niego
to bardzo pomysłowy SEO. Nadal nie wiem na czym polega pomysłowość związana z
napisaniem listu na adres e-mail. Jarzysz???

Pozdrowienia dla tych co wyjaśnią,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Przemyśl dokładnie to co napiszesz, bo Google to wszystko indeksuje.

p.p.s. Przeprawszam, że kilka postów temu pomyliłem PoNgO z pongo, ale dla Google to
jedno i to samo. skomentuj
2010-01-27 19:23:46 | 83.18.102.* | buczek2007
@ANowicki

Moze chodzilo im o prowizje a nie o podatek. Ale dla takiej sierotki bozej siedzacej
w placowce to pewnie jedno i to samo ...

Nie bronie ich, nie wplacam na nich, ale czasem sie komus cos pomyli i potem leci
opinia... skomentuj
2010-01-27 20:36:19 | *.*.*.* | olgierd
Nie, na Owsiaka nie płacę. Ten cyrk się sam utrzyma.

Płacę na Caritas (częściej) i czasem na PAH (rzadziej). I na schroniska dla zwierząt. skomentuj
2010-01-27 20:59:15 | 94.254.152.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [1]
Bardzo ładnie to ująłeś, z tym, że miałeś napisać - ten cyrk (Owsiaka) utrzymują
wszyscy podatnicy. Ja, jako zagorzały kapitalista, nie mogę patrzeć na ten cyrk.

A bilans wygląda tak - urząd miasta lub gminy wydaje średnio 300,000 (trzysta
tysięcy) peelenów na zorganizowanie tzw. finału WOŚP. Frajerzy biegający z puszkami
zbiorą dajmy na to 20,000 (dwadzieścia tysięcy) peelenów.

Owsiak z tego bierze 10 procent, bo tak sobie zażyczył w statucie fundacji.
Oficjalna propaganda mówi, że ludzie Owsiaka zbierają w całym kraju 30-40 milionów
peelenów.

Z tego 3-4 miliony idzie dla Owsiaka, bo za jeden dzień pracy w całym roku mu się
należy. Resztę Owsiak wydaje na wątpliwej jakości sprzęt przekazywany szpitalom.

Podatników ten sprzęt kosztuje od dziesięciu do kilkudziesięciu razy tyle. Ale
komuniści się cieszą, że cyrk się udał. Ale jest to bardzo drogi cyrk.

Pozdrowienia dla cyrkowców oraz dla Naczelnego Clowna RP,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-27 21:05:47 | *.*.*.* | olgierd
Dodaj jeszcze bezpłatną reklamę w Telewizji Polskiej SA.
Chociaż dziś to już nie wiem czy to Owsiaki się podłączaj pod TVP (kiedyś tak na
pewno było), czy TVP pod Owsiaki (dziś chyba tak właśnie to wygląda). skomentuj
2010-01-27 21:31:59 | 94.254.152.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [1]
Jak na to by nie patrzeć, to TVP jest opłacana przez tych, którzy płacą abonament.
Prywatne telewizje się nie kwapią do uczestnictwa w tym cyrku, bo im nie ma kto
dokładać.

Chyba coraz bardziej zgadzasz się ze mną, że tylko KACZOR DONALD może uzdrowić ten
chory kraj???

Pozdrowienia dla prywaciarzy, którzy potrafią liczyć,
ANZEMLM CIUMLASA skomentuj
2010-01-27 21:46:10 | *.*.*.* | olgierd
Bezbłędna diagnoza, Anzelmie, inteligentny człowieku.

Tak, powoli dochodzę do przekonania, że KACZOR DONALD na prezydenta, a MIŚ KORALGOL
na premiera! skomentuj
2010-01-27 22:03:03 | 94.254.152.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [4]
Wiedz, że tylko INTELIGENTNY CZŁOWIEK (dziewczyna także) może się poznać na
inteligencji drugiego cżłowieka. Tak więc liczę, na to, że pomożesz KACZOROWI
DONALDOWI zebrać 100,000 podpisów oraz będziesz bić pianę wokól niego na Twoim blogu
zwanym lubczasopismem.

Pamiętaj, że Twoje lubczasopismo to oręż (a może oręże, po rosyjsku arużje), a słowem
można zdziałać więcej niż mieczem.

W końcu Polska może stać się potęgą, Polacy nie muszą być poniewierani we własnym
kraju, ani nie muszą się tułać po świecie aby związać koniec z końcem.

Szczególnie, że Polacy niczym nie różnią się od Amerykanów - i jedni i drudzy lubią
wypić. Wystarczy aby Polacy wzięli sobie do serca łaciński napis na godle U.S.A. -
tzw. The Great Seal Of The United States.

Ten napis brzmi - E PLURIBUS UNUM. Jedni tłumaczą to jako - W JEDNOŚCI SIŁA, inni
jako - JEDEN ZA WSZYSTKICH, WSZYSCY ZA JEDNEGO. a Amerykanie po prostu i dosłownie -
ONE OUT OF MANY czyli JEDEN Z WIELU.

Jak by tego nie tłumaczyć, chodzi o to, że razem można zdziałać wiele, a w pojedynkę
nic.

Pozdrowienia dla każdego jednego z wielu,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-28 08:05:46 | *.*.*.* | januszek
Re: Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych... [0]
Ja jeszcze w kwestii formalnej, Wysoka Redakcjo bo z tym adresem www.dupa666.com i
jego translacją na 1.2.3.4 to nie jest prosta sprawa bo de facto 1.2.3.4 to tylko
adres dostawcy hostingowego, który pod tym adresem hostuje n-stron różnorakiej treści
;) skomentuj
2010-01-28 22:44:51 | 89.75.178.* | lejzab
Re: Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych... [0]
czy zapytałeś się u źródła, czy tylko? skomentuj
2010-01-29 14:20:48 | 81.219.236.* | tootsi
Z całym szacunkiem, ale to co Pan pisze, nie dość, że nasycone szowinistycznym
podejściem, jest pseudonaukowym bełkotem. Stylizowanym na patriotyczny zryw A la
"lekkie pióro" z należytym mu patosem. Proszę wybaczyć, ale tego czytać się po prostu
nie da. Pozdrawiam skomentuj
2010-01-29 14:21:59 | *.*.*.* | olgierd
A dokładnie? skomentuj
2010-01-29 14:25:39 | 81.219.236.* | tootsi
może nie wynika to bezpośrednio z tekstu, ale wypowiedź kieruję do Pana ANZELM
CIUMLASA. Przy okazji, myśli Pan, że Owsiak naprawdę pracuje tylko 1 dzień? :))) Ha,
ha, ha! A nawet jeśli by tak było, to boli Pana fakt, że ktoś za tą całą akcję
zarabia. A chyba najbardziej, że to nie Pan. Polska mentalność. Ha, ha! Pozdrawiam
serdecznie i czule z lekką domieszką ironii. :) skomentuj
2010-01-29 14:41:59 | *.*.*.* | olgierd
Ach, czyli Anzelm znów podpadł...
... no to w sumie normalka przecie. skomentuj
2010-01-29 15:39:50 | 109.243.33.* | ANZELM_CIUMLASA
TOOTSI - NIE WIEM CZY TY JESTEŚ TAKIM WAŁEM CZY TAKIM OBŁUDNIKIEM??? [1]
Tootsi, właśnie przez takich mądrych inaczej Polska stoczyła się na dno i jeszcze się
zapada w muł. Podejrzewam, że ten Twój tekst wynika z Twojej głujpoty i nieuctwa.

Gdybyś miał choć trochę wiedzy z arytmetyki, to łatwo mógłbyś sobie oszacować ile
wynoszą straty, na które Owsiak naraża ten kraj.

Jak już pisałem, jego business polega na tym - państwo mu daje kilkaset milionów, po
to aby Owsiak oddał im z tego kilkadziesiąt miilionów, a kilka milionów wpływa do
jego kabzy.

Polacy nie rozumieją na czym polega ten szwindel, bo zbyt długo żyli po sowiecką
okupacją. A w sowieckim systemie, państwowe pieniądze to niczyje pieniądze, więc
ludzie nie mają świadomości, że są okradani przez Owsiaka.

Gdyby Owsiak chciał nie być złodziejem, lecz działać na uczciwych kapitalistycznych
zasadach, to finanse powinny wyglądać tak. Owsiak za swoje pieniądze organizuje
wszelkie imprezy w całym kraju - oczywiście może to być pożyczka z banku, ale
zaciągnięta przez WOŚP. Z tych pieniędzy opłaca wszystko - wolontariuszy, zespoły
muzyczne, ochroniarzy, telewizję, itp.. Potem jego ludzie zbierają kabzę od
frajerów. Za te pieniądze frajerów Owsiak pokrywa pożyczkę wraz z prowizjami. To co
mu pozostaje do spłacenia odrabia przez kilkadziesiąt lat, albo mu tę brakującą kwotę
dokłada tatuś milicjant.

Zajarzyłeś??? Przy kapitalistycznym czyli niezłodziejskim podejściu taka impreza
odbyłaby się tylko raz, a Owsiak spłacałby długi do końca świata i o jeden dzień
dłużej. Pamiętaj, że dla kapitalisty podstawowym pytaniem jest czy dane
przesięwzięcie osiągnie chociażby tzw. break-even-point (niestety brak polskiego
odpowiednika tego zwrotu), czyli taki stan gdzie wpływy ze sprzedaży będą równe
kosztom - czyli nie ma zysku, ale też nie ma straty.

Dlatego nie wypisuj tutaj głupot. Chcesz być idiotą, to bądź dla siebie, ale nie
demoralizuj tutaj młodzieży. Ja już spotkałem w życiu wielu takich szpeniów, którzy
chcą być dobrzy za cudze pieniądze, szczególnie państwowe.

Pozdrowienia dla tych, którzy nie dają się dymać Owsiakowi oraz życzenia dla
kapitalistów aby osiągali profit,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Moje powyższe rozważania można obalić tylko jednym argumenemt. Mianowicie -
nie wiem na ile należy wycenić radość gawiedzi??? Gawiedź, za państwowe pieniądze
czyli ich własne dostaje szopkę noworoczną, a ta może być dla władz bezcenna. W
końcu, matołami da się łatwo rządzić, a o tym marzy każdy władca.

p.p.s. Przypuszczam, że same fajerwerki na tych imprezach kosztują więcej niż
Owsiak daje radę zebrać. skomentuj
2010-01-29 17:28:40 | 79.185.161.* | PoNgO
@Anzelmie, bzdury straszne wygadujesz. Cenię twój specyficzny dowcip ale gdy piszesz
w ten sposób o sprawach ważnych i poważnych to jest to raczej tragiczne aniżeli
śmieszne. Krótko wypunktuję.

1) Polska ani nie stoczyła się na dno ani też nie podąża w tym kierunku. W
perspektywie ostatnich dwudziestu lat status Polaków uległ polepszeniu a nie
pogorszeniu. Wystarczy się rozejrzeć.

2) Filantropię wymyślili kapitaliści. Istnienie prywatnych fundacji jest jak
najbardziej zgodne z kapitalizmem.

3) Pieniądze z WOŚP nie znikają, nie dematerializują się. One po prostu trafiają do
sektora publicznego. W odróżnieniu od podatków wpłaty na WOŚP są dobrowolne i na
pewno choć część z nich zostanie wykorzystana należycie. Część się zmarnuje, owszem,
ale to nie z winy Owsiaka lecz dlatego, że szpitale są częścią budżetówki. skomentuj
2010-01-29 21:13:27 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
PoNgO - PADŁEŚ OFIARĄ BZDURNEJ PROPAGANDY !!! [3]
Jesteś kolejną ofiarą bzdurnej komunistycznej propagandy, a Twoje argumenty mają się
jak piernik do wiatraka.

Po pierwsze pamiętaj, że arytmetyki nie oszukasz. - jak śpiewał Jan Kaczmarek z
wrocławskiego kabaretu Elita - "Pero, pero, bilans musi wyjść na zero, koniecznie,
nie ma innego wyjścia.

Dobrobyt obywateli bierze się z wytwarzania dochodu narodowego, a ten da się
wytworzyć tylko poprzez produkcję, albo poprzez uszczuplenie dochodu innego kraju
czyli zabór mienia drugiemu krajowi, itp..

A propos Twoich argumentów, to odpowiem kolejno.

1. O tym czy Polska stoczyła się na dno, czy też nie stoczyła, nie dowiesz się z
rozglądania wokoło. Chyba, że Ty rozumujesz tak jak jeden mój sąsiad, który
twierdzi, że import używanych samochodów wzrósł, bo jego znajomy dwa lata temu
sprowadził 3 sztuki, a w zeszłym roku 5 sztuk.

Rzeczywisty obraz dają jedynie wyniki statystyczne, a te są nieubłagane - bierz pod
uwagę, że 50 procent ludzi nie płaci za czynsz i inne podstawowe rzeczy. Kraj, w
którym poupadała większość zakładów produkcyjnych nie może mieć dodatniego bilansu.


To tylko kwestia czasu kiedy to wszystko runie - chyba, że naród zmądrzeje i wybierze
na prezydenta RP 2010 - jedynego godnego, bo od zawsze BEZPARTYJNEGO kandydata -
szczegóły tutaj - www.romanwlos.go.pl (to dla robotów Google - Ty powinieneś to już
znać na pamięć).


2. Filantropii wcale nie wymyślili kapitaliści, bo ona istniała już w okresie
niewolnictwa, a pewnie i w czasch wspólnoty pierwotnej. Kapitaliści jedynie wpadli
na pomysł jak prać pieniądze, nierzadko splamione krwią. Weź pod uwagę to, że
wszelkie duże fortuny wyrastały z wyzysku, oszutwa, grabieży, itp..

Słynny gangster Alfred Capone założył sieć punktów gdzie niby BEZPŁATNIE wydawał
ciepłą zupę dla biedoty. Był to tani sposób budowania wizerunku, szczególnie, że w
tych punktach pracowali jego gangsterzy, którzy rządzili Chicago.
Gangsterzy typu Janosik także część łupów rozdawali biedocie, aby utrzymać pozytywny
wizerunek. Zresztą to pewnie tylko legendy.

Jako ciekawostkę powiem Ci, że gdzieś pod koniec lat osiemdziesiątych, słynny
amerykański Gallup-Robinson zrobił statystyki dotyczące fundacji w U.S.A.. Wyniki
były zatrważające. Większość fundacji zużywała około 90 procent wpływów na
utrzymanie samych fundacji. Rekordzistka miała wynik 99.5 procenta. Ot prosty
sposób na życie i pranie pieniędzy.

3. Jesteś w błędzie twierdząc, że pieniądze z WOŚP nie znikają. Pieniądze dane
komunistom przepadają bez wieści. A w ogóle, to jaki jest sens aby pieniądze
przekazywać z sektora pulicznego (urzędów miast i gmin) do publicznego (publicznych
szpitali)??? Jak już pisałem bilans wygląda tak, że Owsiak bierze setki milionów,
może nawet miliardy od wszystkich podatników. Do tego dorzuca kilkadziesiąt milionów
zebranych od frajerów, z czego sam inkasuje 10 procent - zgodnie ze statutem. Tak
więc to państwo (czyli wszyscy) łoży na szpitale, z czego większość idzie na
fajerwerki i cały ten cyrk.

A jak chodzi o tę dobrowolność, to widzę, że kompletnie nie pojąłeś mojego
poprzedniego wpisu. Na WOŚP każdy musi łożyć czy chce czy nie chce, bo to państwowe
pieniądze. Ty pewnie też uważasz, że państwowe pieniądze nie należą do Ciebie, lecz
są niczyje.

Jeszcze raz powtarzam. Owsiak i WOŚP to jedno wielkie oszustwo Polaków, które naraża
na straty nasz kraj. Pomoc dzieciom to świetny chwyt marketingowy - głupole się na
to łapią. Ja wolę dać na piwo menelom pod sklepem. A na WOŚP daję bo muszę - nie ma
możliwości aby ktoś sobie zastrzegł, że jego podatki nie mogą iść na Owsiaka.

Tak na koniec Ci powiem, że ta oszukańcza twórczość Owsiaka niczym się nie różni od
twórczości Gierka. Tam też były takie absurdy, że np. rolnik kupował mleko i mięso w
spółdzielni, po czym odwoził do skupu, bo skupowali drożej niż kosztowało w sklepie.
Socjalistyczna Unia dalej idzie tą drogą. Niestety, bilans da o sobie niebawem znać
- tak jak dał niedawno w Islandii. Wtedy gdy się rozejrzysz wokoło, to zobaczysz ten
wzrost gospodarczy.

PoNgO, przemyśl to zamiast powtarzać głupoty za stadem. Jeszcze jedno mi się
przypomniało. W tym całym WOŚP dodatkowo widzę, że ma ona bardzo demoralizujący
charakter na rząd, szczególnie ministra zdrowia, bo oni czują się uwolnieni od
obowiązku zapewnienia sprawnej służby zdrowia.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-29 21:38:55 | *.*.*.* | e_w_a
Anzelmie, z całym szacunkiem, ale na stronie którą podajesz nic się nie wyświetla skomentuj
2010-01-29 21:58:39 | *.*.*.* | olgierd
To kolejny element tej łamigłówki.

Anzelm jest jak Kod da Vinci ;-) skomentuj
2010-01-29 22:11:36 | 89.74.151.* | kasiank
Re: Dobroczynność i... przetwarzanie danych osobowych... [4]
gwoli scislosci, kurczak nie jest dla haitanczykow. Tez kupilam kuraka i sie potem
okazalo ze nie, nie zaluje bo to tez pomoc ale wydawalo mi sie ze wszystkie opcje z
podarnika sa dla Haiti. Jesli kto chce pomoc Haiti niech wybiera zestaw L-XXL. skomentuj
2010-01-29 22:24:17 | *.*.*.* | olgierd
A dla kogo jest kurczak??! skomentuj
2010-01-29 22:30:15 | *.*.*.* | e_w_a
Po przelaniu pieniędzy powinieneś był dostać maila, ja dostałam takiego:

Polska Akcja Humanitarna dziękuje za udział w akcji Podarnik.Gazeta.pl!

Twoje pieniądze zasilą programy, których celem jest zapewnienie dostępu do edukacji w
Afganistanie, Sudanie Południowym i Autonomii Palestyńskiej.

Dziękujemy! skomentuj
2010-01-29 22:31:35 | *.*.*.* | e_w_a
Dodam, że kupowałam produkty żywnościowe i do nauki - 3 rzeczy z różnej bajki, a
dostałam jednego maila. skomentuj
2010-01-29 22:40:30 | 83.18.102.* | buczek2007
Dla jedynego slusznego bo od zawsze bezpartyjnego :) skomentuj
2010-01-29 22:43:04 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
EWO - INTELIGENTNA DZIEWCZYNO, [3]
Sprawdziłem i faktycznie ten adres nie działa, bo serwer DNS nie potrafi
przetłumatyczyć tej nazwy. Coś czuję, że to robota Donka.

Dlatego spróbuj takich oto adresów -

www.romanwlos.xwp.pl

www.romanwlos.republika.pl

www.republika.pl/romanwlos

Ostateczenie możesz stronę wyszukać przez Google wpisując np. BEZPARTYJNY kandydat na
prezydetna RP 2010. Pamiętaj, że internet żyje - Pata Rhei czyli taka jedna wielka
pantareja.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-29 22:48:11 | *.*.*.* | olgierd
Ewa, inteligentna dziewczyno!
Faktycznie -- dostałem wówczas potwierdzenie, aczkolwiek jak to zwykle bywa,
przeczytałem je półokiem i nie zwróciłem uwagi na to, że: "Twoje pieniądze zasilą
projekty, których celem jest wzmacnianie beneficjentów w Sudanie Południowym."

No to ładnie, muszę powiedzieć, robią w bambuko, bo na stronie mówią, że kupią kurę
dla Haitańczyków. Troszkę jestem zawiedziony. skomentuj
2010-01-29 22:54:48 | *.*.*.* | e_w_a
Też byłam, bo nie jest ładnie wykorzystywać jedną tragedię, by nią wabić i zachęcać
do finansowania innych projektów. Ile osób, które kupiły ów kurczaka, jak połapie się
w sprawie rzeczywiście kupi coś dla Haitańczyków? skomentuj
2010-01-29 22:56:02 | *.*.*.* | e_w_a
@Anzelm, tak tego Twego kandydata pełno w sieci, a będzie o jeden tekst więcej ;-) skomentuj
2010-01-29 22:59:35 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [1]
A jak Ci Anzelm pisał, że wpłacanie do Caritasu to to samo co dawanie na Owsiaka, to
mi nie wierzyłeś. Może już nawet lepiej dać na Owsiaka, bo wtedy robią szopką ku
uciesze gawiedzi, a na Przystanku Woodstock młodzież może sobie popić, poćpać,
popalić i poruchać, a w końcu o to walczą narody.

A ja wiem, że te pieniądze nawet nie wiedzą co to Sudan, bo one zasilają prywatną
kiesę organizatorów. Nieraz widziałem jak działa Caritas. Dokładnie tak jak
wszystko, a doją od państwa lepiej niż Owsiak, bo doją na okrągło.

Pozdrowienia dla zasilaczy prywatnych kies,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-29 23:01:24 | *.*.*.* | olgierd
Anzelmie, inteligentny człowieku!
Mówimy o wpłacie na PAH, nie na Caritas. Caritas ma taaaaaaaaaaaaaaaaaaaką listę
beneficjentów i mam nadzieję, że nie robią sobie tego rodzaju transferów. skomentuj
2010-01-29 23:28:20 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
Widać czegoś nie zajarzyłem. Ale sam widzisz, że ten PAH robi w barmbuko tak samo
jak inne fundacje. Ludzie zakładają fundacje po to aby sobie zapewnić dostatnie
życie kosztem frajerów. Ja to daję jedynie lumpom na piwo. To też nie jest
bezinteresowne. Dzięki temu lumpy klaniają mi się do samej ziemi.

Tak przy okazji, to nie naruszaj praw autorskich do mojego utworu o treści - EWO -
INTELIGENTNA DZIEWCZYNO. Pomijąc łamanie praw autorskich, to przyczyniasz się do
tego, że laska może mieć wtedy przerost poczucia wartości.

Aby się dowiedzieć jak postępować z laskami - obejrzyj instruktaż pod tymi dwoma
adresami -


http://www.youtube.com/watch?v=QLWyZ-gtCDM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9MCl7yvmjew&feature=related

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-30 00:57:47 | 79.185.161.* | PoNgO
Heh, naprawdę nie wiem czy ty to piszesz poważnie czy tylko specjalnie siejesz zamęt?
Manipulujesz pojęciami.

Powiedzonko, które cytujesz jest oczywiście prawdziwe. Każdy bilans musi wyjść na
zero, to wynika z definicji bilansu :). Zapewne chodziło ci o tzw. bilans handlowy,
który nie jest prawdziwym bilansem lecz jedynie częścią składową bilansu płatniczego.
Ów bilans płatniczy oczywiście wychodzi na zero (z uwzględnieniem rezerw) - więc
także w tym przypadku powiedzonko się sprawdza.

"Bilans handlowy" bywa ujemny lub dodatni ale praktycznie nigdy nie jest zerowy
(powtarzam - nazwa jest myląca bo to w rzeczywistości nie jest bilans!). W tej chwili
mamy tzw. "deficyt handlowy" (tu też słowo "deficyt" jest użyte w nieprawidłowym
znaczeniu) czyli import przeważa nad exportem. I nie ma w tym nic złego. To właśnie
socjaliści myślą, że celem jest export. W rzeczywistości to nawet lepiej, że bogactwo
kumulowane jest pod postacią nabytych dóbr aniżeli pod postacią pieniądza, którego
wartość jest iluzoryczna. Żeby to dobrze zobrazować zapodam przykład. Jak idę do
sklepu i kupuję za ciężko zarobioną gotówkę np. telewizor to w stosunkach ze sklepem
mam deficyt handlowy bo mój import wyniósł 100% obrotów a export 0%. Bilans płatniczy
wychodzi oczywiście na zero. Czy przez zakup tego telewizora skończę jak Islandia?
:)

Każdy przeciętny zjadacz chleba ocenia swój standard życia na czuja, nie patrzy na
wykresy i tabele statystyczne, nie widzi różnicy gdy PKB wzrośnie o pół procenta.
Przez ostatnie lata nasze życie się poprawiło, stać nas na coraz więcej, a wybór w
sklepach jest tak duży jak jeszcze nigdy. To są zmiany na tyle duże, że można je
zauważyć gołym okiem.

Ale dla jasności - w danych makroekonomicznych również to widać. Trzeba tylko
wiedzieć co te dane oznaczają aby umieć wyciągać słuszne wnioski. Np. warto wiedzieć,
że poziom deficytu handlowego to właśnie bardziej narzędzie propagandy aniżeli
miarodajny wskaźnik. Istotne są inne dane - tu dla przykładu masz PKB wg siły
nabywczej: http://goo.gl/RKOq

Jak widać, Polska jest baaardzo daleko od dna :). A jeśli chodzi o WOŚP - cóż, jestem
przekonany, że ta impreza przynosi więcej kasy niż wynoszą koszty jej organizowania.
Ta nadwyżka jest spora i to ona idzie na ten sprzęt dla tych szpitali. Piszesz o
jakiś miliardach (i setkach milionów), które Owsiak bierze od podatników - zupełnie
nie wiem skąd Ci takie coś przyszło do głowy. Choćby nie wiem od jakiej strony na to
nie spojrzeć, obroty WOŚP nie przekraczają kilkudziesięciu milionów. Zgadzam się
natomiast z ostatnim twoim akapitem, myślałem że od początku o to ci chodziło.
Minister zdrowia jest nie tyle uwolniony od obowiązku co po prostu bierze poprawkę na
wpływy z WOŚP przy ustalaniu budżetu. Dzięki temu więcej środków może trafić do
innych dysponentów (np. do policji). skomentuj
2010-01-30 02:00:58 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
PoNgO - NIE PRZERAŻAJ MNIE TWOIM WODOLEJSTWEM, [0]
Chłopie fajnie piszesz, ale to nijak ma się do rzeczywistości. Te wszystkie
wskaźniki, które wymieniasz coś mówią, ale trzeba znać ich definicje i interpretacje,
bo inaczej jest to droga na manowce.

Natomiast jeżeli chcesz badać na czuja, to powiem Ci tak. Jeżeli wokoło spotykam
ludzi, którzy mają po kilka miesięcy zaległości za czysz, samochody kupione na
kredyt, sprzęt domowy na kredyt i jeszcze szukają pożyczek na przeżycie, to ten
dobrobyt widać gołym okiem.

Masz rację, że wzrostu PKB o 0,5 procenta nikt nie zauważy, ale wzrost o 1 procent
jest już odczuwalny. Pamiętaj, że politycy muszą szerzyć ciemnotę, bo oni oszukują
naród. Ostatnio dołączyła do tego unia. Chociażby to unijne pojęcie "wartość
godziwa" ma na celu ukrycie rzeczywistej sytuacji. Albo jakieś idiotyczne pojęcie
"mediana" dochodów. Kretyni stosują to pojęcie nie wiedząc co się za tym kryje.

Nawet pojęcie średniej jest bez sensu. Zauważ, że Olgierd i jego pies mają średnio
po trzy nogi. Dopiero średnia wartość z podanią średnią odchyłką od wartości
średniej daje jakiś obraz sytuacji. Zauważ, że amerykańskie dane często zawierają
oznaczenie RMS (root mean square) czyli średni błąd kwadratowy albo odchylenie
standardowe.

To tyle o bilansach i danych statystycznych. Niestety z żalem stwierdzam, że Ty
nadal nie rozumiesz na czym polega Wielkie Oszustwo Świątecznej Propagandy. Jeszcze
raz Ci to wyjaśnię. Otóż oszacuj ile wynosi koszt zorganizowania kilkuset imprez
plenerowych na terenie całego kraju. Według moich oszacowań będzie to rzędu kilkuset
milionów do nawet ponad miliarda złotych.

Tyle Owsiak bierze od wszystkich podatników. Nikt nie pyta tych podatników czy się
na to godzą. Dla picu Owsiak robi zbiórkę pieniędzy, z czego 10 procent bierze dla
swojej fundacji, która mu zapewnia dostatnie życie. Resztę pieniędzy przekazuje
bliżej nieokreślonym firmom na wątpliwej jakości sprzęt - sadzę, że bez Owsiaka te
firmy już dawno by zniknęły ze swoim badziewiem.

To badziewie idzie potem do szpitali. Przekręt na całego, a kretyni są jeszcze dumni
jaki to Owsiak dobry, wielki, itp.. Rozumiesz już na czym polega oszustwo??? Według
moich oszacowań, same fajerwerki kosztują więcej niż Owsiak przekazuje szpitalom.
Wystarczy aby urzędy gmin przekazały szpitalom te pieniądze, które wydały na
fajerwerki i na to samo by wyszło.

Prawda jest taka, że to nie Owsiak robi coś dobrego dla ludzi, lecz to ludzie
zapewniają byt Owsiakowi. Nie wspomnę już o kulturze tego chama. Chyba pamiętasz
jak zdewastował stoiska sprzedawców w Jarocinie, jednego to nawet chyba pobił. To
jest po prostu zawód Owsiaka, na dodatek oszukańcza działalność.

Jeżeli dalej tego nie rozumiesz, to już nie mam siły Ci tłumaczyć. No może na koniec
taka analogia. Wyobraź sobie, że Ty jesteś urząd gminy, a Olgierd to Owsiak.
Olgierd występuje do Ciebie z propozycją - daj mu 10,000 pln, a on zorganizuje
zbiórkę pieniędzy. Olgierd zbierze, dajmy na to 1.000 pln, dziesięć procent czyli
stówę weźmie sobie, a resztę przekaże na PAH. Dobry interes???

Jeżeli gminy stać na organizowanie takich imprez, to znaczy, że gminy mają za dużo
pieniędzy. Te pieniądze trzeba przeznaczyć tam gdzie ich brakuje i obejdzie się bez
żadnych oszustów Owsiaków.

Przemyśl to i nie idź dalej za tym bezmyślnym stadem, bo stado nie ma rozumu, powie
Ci o tym każdy baca, albo nawet juhas,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Czy wiesz skąd się biorą pieniądze??? Pamiętaj, że aby importować, to naprzód
trzeba coś wyprodukować, albo mieć co wyeksporotwać. Polecam film pt. Money As A
Dept - dostępny na Youtube. skomentuj
2010-01-30 02:10:20 | 94.254.218.* | ANZELM_CIUMLASA
PoNgO - MAM DLA CIEBIE ZAGADKĘ Z BILANSU!!! [1]
Trzech znajomych poszło na piwo do zaprzyjaźnionej karczmy. Każdy zamówił po piwie
za co kelner skasował od nich po 10 złotych, czyli razem 30 zł. Właściciel karczmy
stwierdził, że to stali bywalcy, więc należy im się zniżka. Dlatego kazał aby kelner
oddal im 5 złotych. Kelner pomyślał, że nie da się podzielić 5 złotych na trzy
osoby, więc oddał im tylko 3 złote, a 2 złote schował sobie do kieszeni. Zrób teraz
bilans. Faceci zapłacili po 10 pln po czym dostali zwrot po 1 pln czyli zapłacili po
9 pln każdy czyli razem 27 pln. Kelner wziął 2 pln. Razem daje to 27 + 2 = 29 pln.
Gdzie się podziała złotówka???

Rozwiązenie zamieść w tym wątku.
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-30 10:15:22 | 79.185.161.* | PoNgO
Słyszałem już kiedyś tą zagadkę :). Gdybyś robił operacje po kolei to oczywiście
bilans by się zgadzał (wyszedłby na "zero"). Ale przecież dobrze o tym wiesz. Błąd w
rozumowaniu jest prosty - kelner nie mógł dwukrotnie wziąć tych dwóch złotych, one
wpadły do kasy już na samym początku i w niej zostały (ewentualnie stały się
napiwkiem, ale to na jedno wychodzi). W tych 27 złotych które zapłacili klienci te
dwa złote się już znajdują więc nie ma sensu ich ponownie dodawać. Z punktu widzenia
klientów było tak: 30 - 3 = 27. Z punktu widzenia barmana tak: 30 - (5 - 2) = 27.
Wydatek klientów = 27 a przychód barmana = 27. Ta sama wartość po obu stronach.

Ciągle próbujesz manipulować w tych swoich przykładach ale "arytmetyki nie oszukasz"
:). Bilans jeśli został zrobiony prawidłowo to musi wyjść na zero. Wspominanie o
jakimś "ujemnym bilansie", który sprawi, że Polska skończy jak Islandia to właśnie
manipulacja. Jak już pisałem wcześniej, deficyt handlowy nie musi być szkodliwy a już
na pewno nie jest on sprzeczny z zasadą równowagi bilansowej.

Odnośnie miar. Doprawdy nie musisz mi tłumaczyć czym są miary przeciętne, miary
rozproszenia itp. Miałem statystykę na studiach i wiem jak interpretować takie dane.
Doskonale orientuje się również we wskaźnikach makroekonomicznych. Dlatego wiem, że
sytuacja Polski wcale nie jest zła. Nie bez powodu podałem linka do PKB mierzonego
parytetem siły nabywczej.

A odnośnie Owsiaka. Po prostu nie uważam aby proceder ten wyglądał tak jak go
przedstawiasz. Dokonujesz jakichś szacunków ale zupełnie nie wiadomo w jaki sposób
przeprowadzasz te obliczenia oraz na podstawie jakich danych? Prawda jest taka, że te
setki milionów (i miliardów) to sobie wziąłeś z księżyca. skomentuj
2010-01-30 11:43:19 | 188.33.97.* | ANZELM_CIUMLASA
PoNgO - NAUCZ SIĘ SZACOWAĆ, [1]
Matematycy oraz fizycy znają takie pojęcie jak rząd wielkości czyli inaczej mówiąc
potęgę liczby 10, która jest mnożnikiem danej wartości zawierającej się w przedziale
0,5 do 5. Szacowanie polega na tym, że ustalasz rząd wielkości i nawet gdy pomylisz
się w wartości to uzyskasz prawidłowy rząd wielkości.

W moim szacowaniu właśnie o to chodzi, że rząd wielkości wydatków na WOŚP jest o co
najmniej o 1 większy niż rząd wielkości wpływów.

Niie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że same fajerweki to koszt od 20,000 - 50,000 pln
za typowy pokaz. Ludzie Owsiaka pewnie nawet tyle nie są w stanie zebrać na każdej
imprezie. Przy tym, jeżeli płacą za to urzędy gmin, to obawiam się, że może
dochodzić do nadużyć , tzn., że ceny mogą być zawyżone kok Wiedz, że ANZELM jest na
tyle wścibski, że przepytuje ludzi na okoliczność różnych informacji .

Kiedyś przepytałem kilku muzyków ile biorą za taki występ. Okazało się, że
najbardziej podrzędne zespoły biorą około 20,000 pln za występ. Taka np. Maryla
Rodowicz to liczy od 50,000 wzwyż. Przy czym to się nazywa zwrot kosztów, bo to
ładniej brzmi. Ja w tych wszystkich oszacowaniach nie biorę pod uwagę kosztu obsługi
przez telewizję. A to też pewnie idzie w grube miliony.

Teraz powiedz co takiego Owsiak robi dla ludzi, bo ja nie umiem się tutaj dopatrzyć
niczego. Jest dokładnie odwrotnie. To ludzie zapewniają Owsiakowi luksusowe życie.
Powiedz mi czemu Owsiak nie pójdzie nigdzie do pracy??? W ogóle, to jakim prawem
moje i Twoje pieniądze są przekazywane temu oszustowi.

Powiem Ci, że podobnie zachwycali się Gierkiem, Z tym, że ten pożyczał pieniądze z
Zachodu, które były trwonione. Pociągnął raptem 5 lat. Potem nastąpil kryzys
jakiego śwat nie widział od wieków. Ale okazało się, że Polska jest potentatem w
produkcji octu i krawatów.

Pamietaj, że komunistą, to bardzo łatwo być. Ja na szczeście komuchów nie lubię i
gdyby to ode mnie zależało, to topiłbym ich w dołach z wapnem.

Na koniec jeszcze raz powtarzam. Niech Owsiak pokrywa wszelkie koszty tego cyrku z
tych swoich symbolicznych kwot, które udaje mu się zebrać poprzez frajerów zwanych
wolontariuszami.

Ja już Cię nie bedę więcej uświadamiać. Jedynie weź pod uwagę to, że większość
popiera Owsiaka, a większość najczęściej jest w błędzie.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-31 01:46:19 | 81.141.205.* | Robigus
Fajerwerki mogą kosztować za typowy pokaz od 2000 do 5000 (pomijając najwieksze
miasta) za bardzo ładny 20 - 30 minutowy pokaz. Anzelmie - udajesz doskonale
zorientowanego a nawet nie znasz podstawowych danych w kwestiach o jakich
rozmawiasz.
Zreszta czepianie się "komuchów" których tak nie lubisz... Jakbys nie wiedział w tym
kraju komunizmu NIGDY nie było. I ciężko znaleźć kogoś poniżej 40 roku zycia kto by
był w jakiś sposób związany z poprzednim systemem.
Przyglądajac się twoim postom stwierdzam że jestes typowym trolem który udaje
fachowca gwoli dowartościowania się. skomentuj
2010-01-31 02:15:08 | 188.33.79.* | ANZELM_CIUMLASA
ROBIGUS - NIE PLEĆ BZDUR !!! [0]
Fajerwerki za typowy pokaz to 20,000 do 50,000 pln. Kwoty, które Ty podałeś to mogą
dotyczyć pokazów na wiejskim weselu, ale nie na imprezie plenerowej. Na weselach
najczęściej biorą za to 3,000 pln.

Kryterium klasyfikacji komuchów nie zawiera w sobie wieku pacjenta. Taka dana o
niczym nie decyduje. Komuchami są wszyscy ci, którzy chcą żyć na cudzy koszt,
wszyscy ci, którzy chcą ograniczać cudzą wolność, i w ogóle zwolennicy ingerencji
państwowych czyli komunistycznych organów w życie jednostki.

Komuchem możesz być mając 5 lat. Zresztą wszystkie dzieci są komuchami z definicji.
Pamiętaj - każdy rodzi się komuchem, więc jedynie wpajanie dziecku poszanowania dla
drugiego człowieka i cudzej własności może wyplenić z niego komucha.

Z poprzednim systemem jest związany każdy jeden potomek mieszkańców tego kraju.
Zdarza mi się spotkać ludzi mających po dwadzieścia lat, którzy głoszą takie hasła,
że włos się na głowie jeży. Ot chociażby, pewien człowiek pytał mnie gdzie się
załatwia zezwolenie na napisanie książki. Inny dwudziestolatek głosił tezę, że jeden
obywatel nie ma prawa drugiemu obywatelowi użyczyć samochodu - jedynie w wyjątkowych
wypadkach i za potwierdzeniem notariusza. Co ciekawe, ten drugi z wymienionych
pracował w autokomisie. Niemal codziennie spotykam takich pacjentów.

Komunizm w tym kraju był i jest nadal, i ma się świetnie. Jedynie przyjęcie
północnokoreańskiej (komunistycznej) zasady może wyplenić ten barbarzyński system.
Północna Korea stosuje zasadę, że zło trzeba karać do dwóch pokoleń wstecz oraz do
czterech pokoleń następujących.

Trolle to najwartościowsi ludzie. Trollami byli Kopernik, Eistein, Newton, Henry
Ford, Benjamin Franklin czy Thomas Alva Edison. Tobie też radzę - zostań trollem, a
zobaczysz, że Twoje życie stanie się radosne. Wesołe jest życie trolla.

Pozdrowienia dla trolli, nerdów, pranksterów i innych wartościowych ludzi,
ANZELM CIUMLASA

p.s. A propos Owsiaka, to naprawdę fajna robota krzyczeć SIEMA za parę milionów
dziennie. Jednynie co mi się w nim podoba, to jego hasło DUPTA CO CHCETA. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]