Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową
 Oceń wpis
   

Za namową Piora Mikołajskiego (pozdrawiam) -- i niejako w nawiązaniu do pytań, które zadał Vagla -- pomyślałem sobie, że faktycznie dobrze będzie upowszechnić wiedzę na temat procedury rejestracji czasopism.
(Zdania na temat wyroku sądu w Bielsku Białej nie zmieniam, ba -- czekam, aż ktoś doniesie do prokuratury, że Sąd Okręgowy w Bielsku Białej też ma serwis internetowy, zapewne niezarejestrowany w Sądzie Okręgowym w Bielsku Białej.)

Ale skoro władza każe się rejestrować, a karząca ręka tej władzy karze za brak rejestracji, to ze zwykłego oportunizmu -- lepiej się zarejestrować i mieć to wszystko tam, gdzie redaktor Krasowski chciał być całowany.

W załączeniu przedstawiam wzór takiego wniosku o zarejestrowanie serwisu / portaliku / bloga / stronki internetowej -- whatever (format .odt, bo Wordpress.com nie zezwala na .rtf, ale mam nadzieję, że sobie poradzicie) oraz przykładowy, wypełniony fikcyjny wniosek w formacie PDF. 
W formularzu koniecznie pozmieniajcie pola, które zaznaczyłem na żółto według własnego uznania, ale i z sensem, czyli:

Do pobrania: wzór wniosku o rejestrację strony internetowej w sądzie oraz przykładowy wniosek w formacie PDF.

  • wniosek musi być skierowany do właściwego ze względu na miejsce zamieszkania bądź siedzibę rejestrującego Sądu Okręgowego, zwykle jest to sąd byłym mieście wojewódzkim -- podpowiedzi można szukać na tej stronie,
  • proszę podać rozsądny tytuł czasopisma, rozsądny, czyli taki, który jest dostatecznie różny od innych działających na rynku czasopism (sąd nie dopuści do rejestracji tytułu, który może być podobny do innego -- art. 21 prawa prasowego),
  •  trzeba dość dokładnie opisać osobę redaktora naczelnego, tu akurat zdarzają się różne oczekiwania ze strony sądów, w moim np. przypadku zażądano podania właśnie obywatelstwa, daty i miejsca urodzenia oraz imion rodziców,
  • częstotliwością ukazywania nie ma się co przejmować, tego i tak nikt nie sprawdza ;-)
  • do wniosku załączyć należy kserokopię dowodu osobistego naczelnego wydawcy lub dokumenty powołujące przedsiębiorstwo, jeśli wydawcą jest właśnie przedsiębiorca (tu uwaga: część sądów słusznie uważa, że wydawcą czasopisma może być tylko osoba, która prowadzi działalność w zakresie wydawniczym, co potwierdzałoby absurdalność pomysłu, że "trzeba rejestrować serwisy internetowe"),
  • ponadto w załączeniu trzeba przedstawić pisemne oświadczenie naczelnego, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz że nie został pozbawiony praw publicznych (to też wynalazek niektórych sądów, można próbować złożyć wniosek bez tych oświadczeń, najwyżej sąd wezwie o uzupełnienie),
  • istotna sprawa: zarejestrowanie czasopisma wiąże się z opłatą sądową w wysokości 40 złotych. Opłatę należy wnieść przelewem na rachunek bankowy odpowiedniego sądu i dołączyć do wniosku kserokopię dowodu przelewu, bądź też zakupić znaczki sądowe za 40 złotych i nalepić na pismo.

Całość należy złożyć, w jednym egzemplarzu (kopię sobie zostawić na pamiątkę) osobiście, w biurze podawczym odpowiedniego Sądu Okręgowego (wówczas na kopii proszę odebrać prezentatę sądu, tj. potwierdzenie, że wniosek wpłynął), bądź też przesłać pocztą, listem poleconym, na adres sądu.

Jak macie jakieś pytania: w komentarzach proszę.

 

Komentarze (73)
Andrzej Mleczko o wyborach do PE MultiBank -- potajemna zmiana i...

Komentarze

2009-06-04 12:45:03 | 94.254.153.* | krokodyl_nilowy
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [3]
"Działalność w zakresie wydawniczym"
Nie wiem czy dobrze rozumiem... Czy PKD 63.12.Z "Działalność portali internetowych"
nie jest wystarczające do zapisania się na listę "gazetek internetowych" i należy
udać się do UM celem dopisania do litanii kolejnych śmiesznych numerków kolejnej
pozycji? skomentuj
2009-06-04 12:48:28 | *.*.*.* | olgierd
Abstrahując od tego, że całe zamieszanie jest śmieszne, moim zdaniem nie, albowiem:
- portale nie podlegają rejestracji,
- podlega rejestracji wydawanie dziennika lub czasopisma,
- wydawanie dziennika lub czasopisma to coś innego niż portal. skomentuj
2009-06-04 12:54:24 | 94.254.153.* | krokodyl_nilowy
Owszem, z tym się chyba każda rozsądna osoba zgodzi. Niemniej jednak skoro sądy
wydają wyroki na niekorzyść osób prowadzących portale, warto zadbać by wszystko było
tip-top. Noszę się z zamiarem uruchomienia portalu publicystyczno-informacyjnego,
który może zostać potraktowany jako czasopismo (jakkolwiek absurdalne by to nie
było...). Dlatego też wolałbym by wszystko poszło gładko i nie wiem czy lepiej nie
poświęci pół dnia i 50 zł na zaktualizowanie wpisu do ewidencji oraz kolejnych
pieniędzy i czasu na złożenie wniosku o rejestrację portalu ("lub czasopisma" "oraz
inne rośliny w szczególności") skomentuj
2009-06-04 13:13:26 | 90.156.50.* | P4trykx
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
Ile kosztuje taki luksus zarejestrowania ?
Czy jeśli np. po 1 roku sie ktoś rozmyśli z wydawania czasopisma elektronicznego to
czy musi sie wyrejestrować ?
Czy ma się jakieś dodatkowe obowiązki po zarejestrowaniu ? skomentuj
2009-06-04 13:18:05 | 85.198.220.* | TomekZi
@krokodyl_nilowy: Teraz już zmiana wpisu w EDG nie kosztuje ani centa. Mamy bowiem
jedno okienko (działa to tak: tiny.pl/3whl, ale w nagrodę jest darmowe - w sensie
braku opłaty w kasie UM) skomentuj
2009-06-04 13:19:16 | *.*.*.* | olgierd
odpowiadając na pytania:
- o koszcie napisałem powyżej, uprasza się o czytanie tekstu w całości,
- teoretycznie w przypadku dłuższego nieukazywania się czasopisma sąd wyrejestrowuje
je z urzędu, w praktyce nie wierzę, żeby komuś chciało się to sprawdzać (samemu
wyrejestrowywać się nie trzeba),
- co do obowiązków to trudno streścić całą ustawę prawo prasowe. Aczkolwiek powiedzmy
sobie szczerze: internet to prasa, więc i tak one obowiązują, niezależnie od tego,
czy się zarejestrujemy czy nie. skomentuj
2009-06-04 13:49:59 | 95.48.243.* | kptak
następnym krokiem jest wypisanie sobie legitymacji prasowej (chyba nie ma przeszkód
jako wydawca?) i zmarginalizowanie dziennikarzy zawodowych (bo każdy będzie
dziennikarzem z papierem od wydawcy) skomentuj
2009-06-04 14:23:11 | 217.153.73.* | fotoreporter
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
Na tej samej zasadzie z kolegą miłośnikiem fotografii założyliśmy coś takiego
www.newspress.pl skomentuj
2009-06-04 16:37:48 | 89.228.66.* | Mikołaj (PMM)
Jako "prowodyr" tego wpisu mogę dodać, że w działalność warto sobie wpisać PKD
zarówno dla portali, jak też dla normalnej działalności wydawniczej. Raz, że nic nas
to nie kosztuje. Dwa, że nigdy nie wiadomo czy za kilka(naście) miesięcy ktoś nie
zmieni przepisów w nieprzemyślany sposób. Trzy, że być może będziemy chcieli wydawać
newsletter, np. w formacie PDF, który ktoś uzna za zamknięty numer pisma, czyli
tradycyjną działalność wydawniczą. skomentuj
2009-06-04 17:04:04 | *.*.*.* | olgierd
No dobra, ale żeby nie było wątpliwości: ja DG nie prowadzę, a wydawcą LA jestem.
Aczkolwiek wiem, że są sądy, które odmawiały w takich przypadkach rejestracji
czasopism wskazując na brak wydawcy-przedsiębiorcy. skomentuj
2009-06-04 22:11:59 | 77.253.106.* | Kszyś
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [0]
Czy jeśli prowadzę bloga w serwisie takim jak pinger.pl czy blip.pl, to też
powinienem go rejestrować? skomentuj
2009-06-05 02:13:35 | *.*.*.* | scandall
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
No ja mam fajniejsze przygody z rejestracją stron - ilekroć złożę wniosek o
rejestrację kolejnego serwisu, dostaję z sądu właściwie to samo pismo z tekstem
informującym, że zgodnie z obowiązującym prawem, serwisy internetowe nie podlegają
rejestracji. Co ciekawe, sąd powołuje się tu na to samo orzeczenie Sądu Najwyższego
co sądy skazujące za brak rejestracji. Czy zatem powinienem się martwić czy raczej
skoro ja ze swojej strony dopełniam wszelkich obowiązków a sąd odmawia rejestracji
serwisów mogę czuć się w miarę bezpiecznie? skomentuj
2009-06-05 08:38:58 | *.*.*.* | olgierd
=> Kszyś, abstrahując od absurdalności mojego tutoriala -- bo z góry mówię, że to
głupie jest -- uważam, że na pewno nie. Dopóki się nie okaże, że jednak tak... ;-)
A na poważnie to nie. Bez przesady.

=> scandall: jesteś bezpieczny, było już orzeczenie, że skoro próbowałeś się
rejestrować, a sądy Tobie odmawiały, to jesteś kryty -- nie trzeba to nie trzeba. PS
mógłbym prosić o jakiś skan albo fotografię w nienajgorszej rozdzielczości takiego
postanowienia? skomentuj
2009-06-05 10:58:54 | *.*.*.* | scandall
Oczywiście, nie ma problemu - w weekend, albo zaraz po podeślę skan lub fotki
orzeczenia na adres podany w "O mnie". skomentuj
2009-06-05 14:38:54 | 91.192.0.* | TLu
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [7]
Grupa osób wydaje co miesiąc lub rzadziej bezpłatną gazetkę w formacie PDF dostępną
na swojej stronie internetowej dragonia.pl, czy musi zarejestrować ją czy nie? skomentuj
2009-06-05 14:56:38 | *.*.*.* | olgierd
It depends. Jaka jest treść tej gazetki? Coś takiego z grubsza jak Moje Jabłuszko? skomentuj
2009-06-05 23:59:42 | 83.27.224.* | ~Michał
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
Czy istnieje możliwość "solidarnego" wydawania tegoż czasopisma. Prowadzę portal
wspólnie ze znajomym na równorzędnych prawach i wskazanie kogoś jako wydawcy i
naczelnego kłóciłoby się z naszym dotychczasowym funkcjonowaniem. Niby oczywiście
można się umowić że to pic na wodę, ale różnie to bywa i nie chciałbym żeby
powodowało to jakieś problemy w przyszłości skomentuj
2009-06-06 09:15:03 | *.*.*.* | olgierd
Myślę, że istnieje taka możliwość. Aczkolwiek nie zdziwiłbym się, gdyby w jednym
sądzie jej nie było, a w innym -- była. skomentuj
2009-06-06 09:36:19 | 89.76.145.* | TLu
Tak, różnica taka, że objętość jest o połowę mniejsza i tematem jest Linux zamiast
Japko skomentuj
2009-06-06 09:44:38 | *.*.*.* | olgierd
Fuj, za Linuksa to na pewno pójdziecie do więzienia. Nie wiesz, że nie wolno używać
tego programu? ;-) skomentuj
2009-06-06 09:45:58 | *.*.*.* | olgierd
A na poważnie: uważam, że nawet "zamknięta" publikacja (PDF) nie ma znamion dziennika
lub czasopisma. skomentuj
2009-06-06 09:46:25 | 83.27.232.* | ~Michałł
Czyli teoretyzując należałoby jako wydawcę podać dwie osoby? skomentuj
2009-06-06 10:17:34 | 89.76.145.* | TLu
Dziękuję za poradę. skomentuj
2009-06-06 10:53:05 | 89.228.66.* | Mikołaj (PMM)
Oj... "zamknięta publikacja" (czyli np. PDF), publikowana w miarę regularnie, pod
jednym i tym samym tytułem, z numeracją, wspólną szatą graficzną, tematyką,
nawiązaniami do poprzednich numerów etc. może zostać uznana za czasopismo. W tym
przypadku pofatygowałbym się do sądu i zarejestrował. Profilaktycznie. Bo nawet jak
sami publikujący nie uznają tego za czasopismo, to sąd może. skomentuj
2009-06-06 15:56:40 | *.*.*.* | olgierd
Biorąc pod uwagę, że ma być to "druk" albo "dźwięk" albo "dźwięk i obraz", to --
literalnie -- się nie łapie. Z oportunizmu można. Nawet blogaska można ;-) skomentuj
2009-06-06 16:07:46 | 82.210.159.* | Jakub Anderwald
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [4]
w załączeniu:

- potwierdzona kopia dowodu osobistego wydawcy

Kto ma potwierdzić? Musi być to potwierdzone notarialnie? skomentuj
2009-06-06 16:42:05 | *.*.*.* | olgierd
Tego w ustawie nie ma ;-) Jak mnie sąd poprosił o takie cuś to skserowałem dowód,
napisałem "potwierdzam zgodność", podpisałem się, postawiłem datę -- i łyknęli! skomentuj
2009-06-06 17:26:20 | 82.210.159.* | Jakub Anderwald
Buehehehe, dobre :) Idę sobie potwierdzić dowód skomentuj
2009-06-06 17:51:44 | 82.210.159.* | Jakub Anderwald
Jak wygląd to oświadczenie? Po prostu pisemko typu dane, data, "oświadczam, że
posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz że nie zostałem pozbawiony praw
publicznych", podpis? To chyba nie jest wymysł sądów - takie są warunki dziennikarza
w prawie prasowym z tego co pamięta, skomentuj
2009-06-06 21:56:21 | *.*.*.* | olgierd
No tak, to jest art. 25 ust. 2 pr.pr. Tyle, że norma nie jest przy przepisie o
rejestracji -- stąd moje zdziwko było. skomentuj
2009-06-09 10:22:37 | 82.143.167.* | Mirek Połyniak
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [1]
w polskim sądownictwie duch komuny wiecznie żyw :(( skomentuj
2009-06-17 23:36:56 | 77.87.137.* | batusia
I ponownie odgrzewany kotlet: http://di.com.pl/news/27291,2.html - ech, kiedy w tej
kwestii nastąpi jednomyślność? Nikt jakoś nie kwapi się, aby to "prawo internetowe"
właściwie zaistniało i wybrzmiało... :/ skomentuj
2009-06-18 09:25:36 | 83.24.149.* | zwarteband
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [23]
Bez sensu! Rejestrowanie tylko jeśli jest aktualizowana częściej niż raz na rok, przy
czym jeśli chodzi o treść, czy także o aktualizację arkusza stylów, co nie może być
traktowane jako prasa, bo tu nic pod względem prasowym się nie publikuje, jedynie
koryguje szatę graficzną! Kto jest poza tym tak naprawdę właścicielem bloga! W
regulaminie bloga jest, że portal ma prawo usunąć bloga! Skoro portal ma prawo usunąć
moje wpisy, to ja nie mam nad nim mocy prawnej, a więc nie mogę być traktowany jako
wydawca! skomentuj
2009-06-19 11:05:26 | 79.188.75.* | rokiroki
Ile czasu ma Sąd na rozpatrzenie takiego wniosku ??? skomentuj
2009-06-19 12:48:01 | *.*.*.* | olgierd
Do skutku. A jak za długo, to można się skarżyć. Terminu w żadnym przepisie nie ma. skomentuj
2009-06-19 13:58:15 | 79.188.75.* | rokiroki
Tylko kto mi pomoże taką skargę napisać :)
Prawnik ze mnie żaden. skomentuj
2009-06-19 14:06:07 | *.*.*.* | olgierd
Ale co, jest wniosek i sąd go długo przerabia? Ile to trwa? skomentuj
2009-06-19 14:29:56 | 79.188.75.* | rokiroki
Spokojnie, wniosek wysłałem 16.06.2009r pocztą do Sądu Okręgowego w Szczecinie :)
Zapytałem profilaktycznie, żebym wiedział ile czasu może to potrwać. skomentuj
2009-06-19 14:33:17 | *.*.*.* | olgierd
Hmm idą wakacje ;-) jakby to było postępowanie procesowe, powiedziałbym, że nic przed
wrześniem. Ale postępowanie nieprocesowe tego rodzaju to pewnie 2 kwadranse. Może
ktoś weźmie to na biurko? ;-) skomentuj
2009-07-01 01:20:25 | 83.8.83.* | sluu
A powiedzcie mi czy po zarejestrowaniu czasopisma internetowego będę mógł zamieszczać
w portalu własne filmu (reportaże) ?

Czy jednak musiałbym zarejestrować telewizję internetową? skomentuj
2009-07-01 23:33:50 | 85.219.217.* | Willow
Sąd ma 30 dni na ustosunkowanie się do Twojego podania. Jeżeli nie zrobi nic w tym
czasie, możesz zaczynać "wydawanie" (tak mówi Prawo Prasowe) skomentuj
2009-07-02 08:26:50 | 89.228.66.* | Mikołaj (PMM)
Chciałem właśnie napisać to, co Willow. A przy okazji zaczęło mi po łbie krążyć jedno
małe podejrzenie dotyczące rejestracji. Koszt tejże to 40 złotych, potencjalnych
rejestrujących blogi i serwisy to setki tysięcy, jak nie miliony. Stosując się do
prawa prasowego sądy mogłyby przyjąć i 10 milionów wniosków, po prostu na nie nie
odpowiadając. Kasa zostałaby w systemie, a ludzie mieliby porejestrowane serwisy. Nic
za tym by nie szło, ale od kilku do kilkuset milionów wpadłoby do budżetu. skomentuj
2009-07-03 16:24:23 | 83.18.102.* | buczek2007
A ja mam pytanie - jak uwierzytelnic urzedowo kserokopie dowodu osobistego? Bo pan
notariusz uznal, ze to sie nie miesci w katalogu jego obowiazkow... skomentuj
2009-07-03 23:32:57 | *.*.*.* | olgierd
A do czego potrzeba Ci tejże uwierzytelnionej kopii dowodu osobistego? skomentuj
2009-07-04 02:30:07 | 83.18.102.* | buczek2007
http://www.warszawa.so.gov.pl/index.php?pid=564

4.wydawca będący osobą fizyczną załącza kserokopię dowodu osobistego (urzędowo
poświadczoną) oraz [bla bla bla] skomentuj
2009-07-04 09:29:37 | *.*.*.* | olgierd
http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=4656

na upartego: napisz na kartce "urzędowo i uroczyście potwierdzam". Jak odrzucą
wniosek -- skarżyć! skomentuj
2009-07-13 16:01:47 | 79.188.75.* | rokiroki
Właśnie otrzymałem list z Sadu z postanowieniem o wpisaniu mojej strony w rejestrze
dzienników i czasopism. skomentuj
2009-07-13 16:17:48 | *.*.*.* | olgierd
Brawo, gratuluję! czyli obawy były zbyteczne. skomentuj
2009-07-13 17:35:34 | 79.188.75.* | rokiroki
To teraz muszę przestudiować Ustawę Prawo Prasowe :) skomentuj
2009-07-13 20:29:24 | *.*.*.* | olgierd
Miłej lektury. To jedna z krótszych i w sumie prostszych ustaw w naszym porządku
prawnym. Sensu jej wprawdzie brak, ale czyta się nieźle ;-) skomentuj
2009-07-23 19:45:54 | 88.156.83.* | dr23
A co jeśli teraz zamierzam wydać portal internetowy, a w przyszłości gazetę o takim
samym tytule. Czy będą problemy z zarejestrowaniem takiej gazety, kiedy wcześniej
będzie już portal? Druga sprawa: jak wygląda kwestia zmiany wydawcy. Na razie nie
zamierzam zakładać działalności gospodarczej, tylko wydawać portal jako osoba
fizyczna. Przed założeniem gazety będę jednak zakładał działalność wydawniczą skomentuj
2009-07-23 19:59:54 | *.*.*.* | olgierd
Problemu z wydawaniem pisma papierowego nie będzie. W zasadzie zarejestrowawszy
dziennik czy czasopismo nie określamy sposobu wydawania. To w moim przypadku sąd dał
się podpuścić i wpisał mi "czasopismo internetowe".

Zmiana wydawcy to prosty wniosek o zmianę danych, wg ustawy. Ale przez założenie DG
nie stajesz się nową osobą, przeto i wydawca się nie zmieni. skomentuj
2009-08-02 17:13:05 | 83.18.102.* | buczek2007
Dowod osobisty okazal sie wogole zbyteczny. Cala procedura z wysylka poleconego w ta
i z powrotem w SO w Warszawie 1,5 tygodnia. Jestem pod wrazeniem :). skomentuj
2009-08-29 21:52:16 | 77.114.77.* | gato
Pana wskazówki bardzo pomogły mi w rejrstracji serwisu:)

Chciałabym jednak jeszcze zapytać czy nie wie Pan może jak to jest z numerami
legitymacji prasowych, jak powinno się je nadawac? skomentuj
2011-06-15 11:32:20 | 92.154.16.* | janusz.brylewski
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [0]
Czyli jak mam portal internetowy to w zasadzie nie muszę go rejestrować i wszystkim
to wisi? skomentuj
2012-08-23 08:32:40 | 95.41.162.* | Krzysztof89
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [1]
Chciałbym się zapytać czy mogę zarejestrować nazwę portalu w Sądzie a rozpocząć
wydawanie Go np 3 miesiące po dostaniu od sądu pisma o dokonaniu rejestracji? Chodzi
mi o to by móc prawne chronić nazwę portalu przed jego uruchomieniem. skomentuj
2012-08-23 10:18:59 | *.*.*.* | olgierd
Jak najbardziej. skomentuj
2012-09-12 03:57:56 | 89.77.223.* | Marek144
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
Mam pytanie. Jeżeli zamierzam sprzedawać powierzchnie strony na reklamy (w tym także
Google Adsense) czy konieczna będzie rejestracja działalności gospodarczej czy
wystarczy płacić podatek od osoby fizycznej ? skomentuj
2012-10-10 12:16:05 | 178.36.93.* | Giersza
Dwa pytania:
1. Jeśli wydawcą będzie przedsiębiorstwo, to czy wnioskodawcą ma być także
przedsiębiorstwo? Właścicielem domeny jest to właśnie przedsiębiorstwo a nie osoba
fizyczna.
2. Czy jeśli w KRS nie mam wpisanego odpowiedniego PKD to czy muszę przed złożeniem
wniosku do sądu zaktualizować to PKD? skomentuj
2012-10-11 11:36:20 | *.*.*.* | olgierd
ad. 1 tak naprawdę adres internetowy, pod jakim ma być rozpowszechniane czasopismo,
nie jest istotny -- w sumie można to pominąć;

ad. 2 dla prowadzenia działalności wydawniczej (gospodarczej) -- tak (w przeciwnym
razie koszty poniesione w celu wydawania nie będą kosztami, mogą mieć też problem
kontrahenci otrzymujący fakturę od takiego przedsiębiorcy); natomiast z punktu
widzenia tego, czy trzeba być przedsiębiorcą, by wydawać czasopismo -- nie, ponieważ
mamy WOLNOŚĆ SŁOWA, a nie WOLNOŚĆ PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ w zakresie
wolnego słowa. skomentuj
2012-10-24 11:03:17 | 83.10.67.* | gilmore103
W moim przypadku urzedowe potwierdzenie dowodu osobistego nie było takie proste. Ale
to zależy od urzędu. U mnie musiałem wypisać wniosek (w kórym nie wystarczyło napisać
że w celu przedłożenia w Sądzie Okręgowym, ale konkretnie że do wniosku i do jakiego
wniosku), zapłacić w banku 5zł, pani w urzędzie zrobiła kserokopię kserokopii, na obu
kartkach przybiła cztery (!) pieczątki i podpis, do tego moje oświadczenie
potwierdzenia odbioru potwierdzonej kserokopii dowodu, opócz tego robiła ogromne
problemy bo uznała, że mój dowód osobisty jest nieczytelny i zniszczony (małe
pęknięcie) i kazała przyjść z dwoma zdjęciami i wypełnionym wnioskiem o wymianę
dowodu. skomentuj
2012-12-06 00:04:45 | 83.22.63.* | gilmore1003
po przeszło dwóch tygodniach otrzymałem list polecony za zwrotnym potwierdzeniem
odbioru, który z SO szedł do mnie dwa (!) tygodnie ze względu na opieszałość Poczty
Polskiej. W liście tym znalazłem prośbę o uzupełnienie braków formalnych we wniosku.
Chodziło konkretnie o sprecyzowanie dokładnie co kiedy będzie się czasopismo
ukazywać. Najwidoczniej określenia "nie częściej niż raz w tygodniu" i "nie rzadziej
niż raz na rok" nie wystarczyły... No cóż.. ale odesłałem odpowiedź już następnego
dnia... Bez żadnego odzewu jak dotychczas... skomentuj
2012-12-11 17:34:32 | 178.183.216.* | Volleyballworld
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [0]
Czy może być osoba 17 letnia ? Jeśli tak czy zamiast dowodu może być paszport ? skomentuj
2013-06-20 21:21:20 | 89.73.106.* | czarna 123456
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [2]
Czy aby zarejstrować portal należy prowadzić działalność gospodarczą? skomentuj
2013-06-25 21:17:45 | *.*.*.* | olgierd
Nie, ponieważ mamy w Polsce wolność prasy, nie wolność prowadzenia działalności
gospodarczej w zakresie prasy. skomentuj
2013-09-22 12:54:26 | 93.105.183.* | Jarek_gd
Czy na jednym wniosku można zarejestrować dwa portale ? skomentuj
2013-10-18 15:01:55 | 31.178.76.* | SinkER
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [0]
Chciałbym zadać dwa pytania:
1) Czy muszę jednoznacznie definiować miejsce wydawania czasopisma? Czy np. mając
stronę internetową muszę we wniosku napisać czasopismo internetowe?
2) Strona http://www.warszawa.so.gov.pl/rejestr-dziennikow-i-czasopism.html podaje
taką informację: "Rejestracja stron i portali internetowych jest dokonywana, jeżeli
spełnia przesłanki określone w art. 7 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r.
Prawo Prasowe (Dz. U. Nr 5 poz.24 z 1984 r. ze zm.), tj. ukazuje się w Internecie za
pomocą dźwięku lub dźwięku i obrazu.". A jeżeli ja będę aktualizował stronę
internetową kilka razy w roku to wówczas nie spełniam art. 7 ust. 2 pkt. 2, tylko
spełniam art. 7 ust. 2 pkt. 3. Czyli rozumiem, że wówczas nie rejestruje strony i
portalu internetowego, a jedynie czasopismo (bez podawania informacji, że
internetowe? skomentuj
2013-10-20 18:32:48 | *.*.*.* | porównanie lokat
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [1]
Po co właściwie taką stronę rejestrować? Czy każdy ma taki obowiązek? skomentuj
2013-10-31 21:01:19 | *.*.*.* | olgierd
Nie, ale:

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,14872645,Zarzuty_za_prowadzenie_bloga___Przesl
uchac_Kasie_Tusk.html skomentuj
2014-08-02 23:41:18 | 95.160.76.* | grzesznibogaci
Re: Jak zarejestrować w sądzie stronę internetową [3]
Czy jeśli mieszkam w Gdańsku, a jestem zameldowana pod Olsztynem to mogę wniosek
złożyć w Gdańsku czy muszę w Olsztynie oraz czy we wniosku mam w takim przypadku
podać adres zamieszkania czy zameldowania. Druga sprawa, czy występując o REGON dla
czasopisma wiążą się z tym jakieś późniejsze rozliczenia czy coś takiego, jeśli
strona nie przynosi żadnych dochodów, ani nawet przychodów? skomentuj
2014-08-04 12:08:20 | *.*.*.* | olgierd
Jeśli chodzi o porady prawne to zapraszam na stronę:

http://www.legeartis.org/ skomentuj
2014-09-04 13:41:40 | 212.160.172.* | radek345
Stron internetowych nie trzeba rejestrować, jeżeli nie prowadzisz działalności
gospodarczej. skomentuj
2015-07-26 00:18:05 | 31.179.199.* | MEME
Mam pytanie, jeżeli złożyłem już wniosek, ale chcę zmienić nazwę to co?
Ponownie nowy wniosek, czy można to jakoś zmienić? skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]