Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze
 Oceń wpis
   

Wylały na mnie środowiska rowerowe kubeł pomyj, że się nie znam na pedałowaniu po mieście (i kozak ze mnie słaby, ale to ja wiem) i że DDR budować trzeba, ale jeździć po nich nie trzeba ("ja nie mam OBOWIAZKU nia jechac, bo nie mam zwyczajnie o niej pojecia (bywa ze znaki sa ustawione w kierunku ruchu, wiec nawet ich nie widze - bo musialbym sie ogladac za siebie)") -- no to ja przebijam stawkę i zgarniam pulę.

Oto co moim oczom ukazało się, gdym wychodził 3 kwadranse temu po drugie śniadanie do Pasażu Grunwaldzkiego:

rowerzysta zasuwa rowerem przez plac Grunwaldzki

Dla wyjaśnienia: bohater ten na swym stalowym rumaku zapieprzał środkiem Placu Grunwaldzkiego, środkiem pasa (1 z 3 pasów -- acz za 100 m 3 pasy przechodzą w 2), mając po prawej -- dokładnie za moimi plecami -- drogę dla rowerów.

Dla zobrazowania: on jechał tym pasem, na którym stoją dwa auta (lewy dolny róg zdjęcia), zaś DDR poprowadzona jest bezpośrednio za 2 drzewkami (pokazane powyżej zdjęcie wykonane zostało w miejscu, którego na tym ujęciu nie widać).

IMHO to jeden z wielu kandydatów do Nagrody Darwina. Ale rozumiem, że się nie znam i nic nie rozumiem.

Komentarze (43)
Art. 67 ust. 4 pr.aut. w zw. z... Hapro Media czyli kup Pan sobie...

Komentarze

2010-06-30 13:46:17 | 87.105.187.* | a_na_logicznie
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [28]
slusznie na koniec prawisz ;)
ale, skoro mnie juz wywolales (chociaz nie wiem dlaczego w srodowisku takiem, bo ja
na rowerze ostatni raz rok temu siedzialem) - pokaz mi przepis w PoRD ktorykaze mi
sie stosowac do znakow po drugiej stronie legnickiej
z pozdrowieniami (mnie zza kierownicy samochodu tacy goscie jak ten ze zdjcia
kompletnie nie przeszkadzaja - zwalniam, omijam szerokim lukiem i jade dalej) skomentuj
2010-06-30 13:53:59 | *.*.*.* | olgierd
za gościem jechał bus, jeszcze dalej ze 2 tiry -- nawet jeśli zwolni i objedzie, to
robi się korek... zadyma... klaksony...

nakręcę kiedyś film z góry, co ja tu widzę ;-) skomentuj
2010-06-30 13:56:50 | *.*.*.* | moa
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [0]
mi kiedyś taki powiedział że on trenuje kolarstwo _szosowe_ więc po śmieszce nie
będzie jechał... skomentuj
2010-06-30 13:58:40 | 109.243.37.* | zyx
Zauważ, że nasz ,,bohater'' środkiem pasa jechał. Jak go wyminiesz w godzinach
szczytu? skomentuj
2010-06-30 13:59:25 | 109.243.37.* | zyx
Mój poprzedni komentarz był do a_na_logicznie skomentuj
2010-06-30 14:04:48 | 87.105.187.* | a_na_logicznie
zauwaz, ze jedzie pewnie z predkoscia z jaka jada samochody - koniec skryzowania, tam
wszyscy maja max 45 kph

zmieniam pas i jade dalej
a co robisz z kapeluszem w matizie(yarisie/fabii/etc) ktory sie niemilosiernie
wlecze? skomentuj
2010-06-30 14:05:46 | 87.105.187.* | a_na_logicznie
tak, korki sa przez cyklistow (i bobry) skomentuj
2010-06-30 14:46:56 | *.*.*.* | olgierd
Nie, korki są przez tiry. Między innymi. Także przez tiry, które muszą przepychać się
między rowerzystami. skomentuj
2010-06-30 14:48:51 | 109.243.37.* | zyx
@a_na_logicznie: 45 km/h rowerzysta? To on chyba trenuje do wyścigu;-)
Czasami drogi mają jedną jezdnię i trochę ciężko zmienić pas. A taka wlekąca się
zawalidroga samochodowa jest bardziej przewidywalna od niektórych rowerzystów, którzy
,,meandrują'' pomiędzy samochodami i na moment zmieniają się w pieszych, jak się pali
czerwone światło (przejazd poprzecznej drogi po przejściu dla pieszych). skomentuj
2010-06-30 15:28:11 | 212.114.200.* | ~~
@zyx - 45km/h rowerem? Bez problemu. Jako, że górski, to może nie przez cały czas,
ale z kilometr tyle pojadę.
Co do zaś ścieżek - tak, wszystko jest pięknie w teorii a rzeczywistość skrzeczy.
W-wa, dawna W.Kostrzewy - jest ścieżka... po 50m od skrzyżowania do skrzyżowania, bo
nie ma przejazdów, więc zgodnie z przepisami musiałbym... zejść z roweru i prowadzić.
Po czym jest rondo Posr^H^H^HZesłańców Syberyjskich, gdzie ścieżka ładnie przejeżdża
pod ulicą i kończy się... no czym, czym? Schodami, oczywiście (a to w czasach, kiedy
p. radna J. Pitera marudziła, że rowerzystom przyrodzenia poodcinało i nie chce im
się wnosić rowerów...).

Ach, dawne czasy :). Teraz, w moim mieście mam drogi rowerowe wszędzie a samochody
mnie mijają na kilometr i grzecznie czekają, aż przejadę dalej, zamiast zajeżdżać
dorgę. skomentuj
2010-06-30 17:19:18 | 87.205.3.* | Ivy Mike
1. Jak dla mnie to większość rowerzystów reprezentuje sobą taką typową dla naszego
narodu przekorność - co tam przepisy, co tam rozsądek - ja i tak zrobię po swojemu.
Trzeba być naprawdę kamikaze, żeby pakować się rowerem na jezdnię, w warunkach wolnej
amerykanki, jaka panuje na naszych drogach. I jeszcze się przy tym upierać. Mnie
także wkurza jadący rowerem po ulicy cyklista, tamując ruch i stwarzając zagrożenie.
DLA SIEBIE. Ja sobie co najwyżej porysuję karoserię w aucie (wszystko da się wyklepać
i polakierować). Ciebie natomiast, drogi rowerzysto-samobójco, będą zbierać szufelką
jak Cię potrącę (czy to z winy nieumyślnej - bo za późno Cię dostrzegłem, czy
ewidentnej - bo jechałem z nadmierną prędkością). Będzie to pocieszeniem w
zaświatach, że wina była moja? Ja natomiast będę musiał z tym żyć - że zabiłem w
wypadku rowerzystę, który był za głupi i zbyt uparty, żeby przenieść swoje dwa koła
na oddaloną o 3m drogę rowerową czy chodnik.
2. Mnie ciekawi inne zagadnienie niż poruszone. Mianowicie, z Kodeksu Drogowego
wynika, że kierujący pojazdem ma obowiązek jazdy 24/7 na światłach. Niedopełnienie
obowiązku skutkuje mandatem. Zapis ten wprowadzono po to, aby poprawić widoczność
uczestników ruchu i przez to zwiększyć bezpieczeństwo. Jakoś nie udało mi się
uświadczyć dotąd ANI JEDNEGO rowerzysty (a zwykle uważają siebie samych za
największych znawców UoRD) jadącego ulicą w dzień z zapalonym światłem - mimo, iż są
uczestnikami ruchu, którzy, z samej specyfiki kierowanego przez siebie pojazdu, są
mniej widoczni od innych.
3. Co do tej szarży ze zdjęcia powyżej. Sam kiedyś widziałem husarię, jadącą (na
jednym kole) środkiem pasa dosyć zatłoczonej ulicy w Poznaniu, mając tuż obok drogę
rowerową (w tym samym kierunku). Trąbiącym na siebie kierowcom dwuśladów bezczelnie
pokazywał pas obok. Miałem naprawdę ochotę go zatrzymać i strzelić mu dwa szybkie z
otwartej na otrzeźwienie. Ponieważ jednak w tych warunkach był zwinniejszy, pozostało
mi jedynie życzyć delikwentowi wpadnięcia pod autobus komunikacji miejskiej,
najlepiej taki XXL, przegubowy :) skomentuj
2010-06-30 18:13:10 | 212.114.200.* | ~~
1) Być może. Ale to kwestia wychowania. W moim mieście kierowcy są dobrze wychowani.
I są bardzo szybko wychowywani. Sa grzeczni, mili i uczynni.
1a) Co do "przestrzegania" pogadamy, jak będziesz musiał co skrzyżowanie przepchnąć
samochód na pas obok.
2) Nieuważnie czytałeś ustawy. Poszukaj rodzaju pojazdów, które są zobowiązane do
używania świateł cały dzień.
3) Może tego nie zauważyłeś, ale jest różnica między korzystaniem z drogi a
wygłupianiem się na niej. skomentuj
2010-06-30 18:51:42 | 87.205.3.* | Ivy Mike
1. Wszystko jest kwestią wychowania. Niestety nasz naród w tym z reguły nie przoduje
(przynajmniej na drogach).
2. W ogóle nie szukałem tego zagadnienia w ustawie, bo mam to tam, gdzie się zwykle
bratków nie hoduje. Na światłach w dzień (samochodem) jeżdżę od zawsze i będę jeździł
zawsze, bez względu co mówią przepisy na ten temat. skomentuj
2010-06-30 18:59:56 | 87.205.3.* | Ivy Mike
Dodam jeszcze, że w interesie bezpieczeństwa uczestnika ruchu jest to, aby być jak
najlepiej widocznym. Jest to zgodne ze zdrowym rozsądkiem. Jeśli przepisy mówią
inaczej, to znaczy że są gówniane i trzeba je zmienić. Poruszyłem ten temat jako
jeden z absurdzików w naszym prawie. skomentuj
2010-06-30 19:45:04 | 87.105.187.* | a_na_logicznie
bardzo sie ciesze kiedy moim bezpieczenistwem zajmuja sie ci, ktorzy wiedza gdzie
lezy zdowy rozsadek

tyle, ze ja juz rowerem nie jezdze - ale nie mialem z tym problemow

jezdze samochodem i nie mam problemow z rowerzystami
po prostu sa na drodze
i tyle
inni uczestnicy ruchu
i bedzie tu taki bantustan dopoki kierownicy nie naucza sie, ze drogi sa dla
wszystkich - nie tylko dla nich - kazdego z osobna

(i ciekawe dlaczego jazda rowerem po ulicy mialaby stac w sprzecznosci ze zdrowym
rozsadkiem? - to cynizm, a raczej sarkazm)

@zyx - masz projekcje
jak chcesz, to ci kiedys udowodnie, ze droga po ktorej nie beda jechali rowerzysci
dojade rowerem szybciej niz ty samochodem - ciekawe na kogo wowczas zwalisz wine? na
bobry pewnie skomentuj
2010-06-30 20:05:27 | *.*.*.* | spex
Akurat o światła sam się ostatnio pytałem, i taką dostałem odpowiedź od osoby
zajmującą się zmianą w PoRD:

>>To ja mam inne pytanie prawne, czy rower też musi jeździć całą dobę z
>>włączonymi światłami?

>Nie. Tylko od zmierzchu do świtu i w tunelu.
>Rower _nie_ jest wyposażony w światła do jazdy dziennej ani mijania (art. 51 ust. 1
i 2 PoRD oraz rozporządzenie w sprawie >warunków technicznych pojazdów). skomentuj
2010-06-30 20:09:39 | 87.205.3.* | Ivy Mike
Psycholi (bo inaczej nie da się tego nazwać) jeżdżących po ciemku bez świateł (na
rowerach) również nie trzeba daleko szukać. skomentuj
2010-06-30 21:27:50 | *.*.*.* | olgierd
Clicku, ale Ty w ogóle jesteś kozak. Z tych co po mieście rowerem do DH jeżdżą ;-) skomentuj
2010-06-30 23:29:38 | *.*.*.* | Olaf Perlinski
1. Żeby pakować się na drogę na rowerze to trzeba przynajmniej zalożyć kask i starać
się omijać te drogi gdzie jest tlok i gdzie nie ma ``ucieczki`` przed piratami. Tyle
zdrowy rozsadek.
2. Mnie martwią zachowania tych którzy w nocy na ulicach i drogach jeżdżą bez
światel... w dodatku często pijani :(
3. W drodze rewanżu pozostaje mi życzyć wszyskim piratom drogowym aby wpadli pod
ciężarówkę, tylko zastanawiam się pod co mieliby wpaść piraci jeżdżący ciężarówkami? skomentuj
2010-07-01 01:32:38 | *.*.*.* | spex
>Clicku, ale Ty w ogóle jesteś kozak. Z tych co po mieście rowerem do DH jeżdżą ;-)

Powiem ci iż wyprawy po większe zakupy do DH na rowerze mają swoje plusy. Jakoś 2
miesiące temu, matka wysłała mnie po ziemię do kwiatków na balkonie. Bo akurat robiło
się ładnie i przydało by się uporządkować balkonowy zieleniec.
To iż ja nie miałem nic przeciwko, pojechałem na rowerze po ziemię do kwiatków.
Kupiłem 20l ziemi balkonowej i wrzuciłem do bagażnik rowerowy. Efekt był taki, iż
kierowcy w końcu wyprzedzali mnie z odległości 1,5 metra.
Innym razem wziąłem 30l ziemi (w worka 10l bo się łatwiej układało) i jeszcze jakieś
kamyczki do drenażu. skomentuj
2010-07-01 08:50:13 | 83.16.102.* | Zef
A propos ścieżek. Właśnie w mojej wiejskiej okolicy budują taką "ścieżkę". Ładna
szeroka z czerwonej kostki. Ale co z tego jak co 10 m wjazd do posesji i ścieżka się
obniża do krawędzi jezdni. Jak na czymś takim jechać bezpiecznie te 20-30 km/h? Co
więcej badania pokazują, że jazda po kostce jest bardzo zła dla nadgarstków i może
się skończyć kalectwem. Więc ja podziękuję za coś takiego... Nie wspomnę już o tym że
ścieżka powinna być częścią drogi a nie chodnika. Czemu rowerzysta jadący drogą ma
pierwszeństwo a jadący równolegle ścieżką musi przed każdym skrzyżowaniem
podporządkowanym zgodnie z przepisami z roweru zejść, a już na pewno zwolnić. Nie da
się tak jechać. skomentuj
2010-07-01 09:33:50 | *.*.*.* | olgierd
O, to jest nawet niezły argument. Ciekawe. skomentuj
2010-07-01 10:23:33 | 79.110.194.* | maszynista
"3. W drodze rewanżu pozostaje mi życzyć wszyskim piratom drogowym aby wpadli pod
ciężarówkę, tylko zastanawiam się pod co mieliby wpaść piraci jeżdżący
ciężarówkami?"
Pod pociąg? skomentuj
2010-07-01 10:23:44 | 78.8.176.* | fajny
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [4]
ostatnio częstym niesety obrazem moze byc poruszanie sie pojazdem jednokolowym :
skuterem lewym pasem, lub srodkowym. Przypominam , ze lewy pas sluzy do wyprzedzania
a taki skuterek niesadze by wyprzedzał jadacego prawym pasem! Dają dzieciakom
skuterki bez znajomosci kodeksu drogowego- a potme sie dziwia jak mogło dojśc od
wypadku. Olgierd pisze o rowerzyscie- co w glowie sie już nie miesci jak można jechac
innym pasem niz prawy trzymajac sie jego krawedzi! Za utrudnianie ruchu lądowego
stosuje sie odpowiednie kary.
pozdro skomentuj
2010-07-01 10:36:25 | *.*.*.* | olgierd
Albo motorowerem (choćby był to rower plus dołączony silniczek) po DDR. skomentuj
2010-07-01 12:23:03 | 83.16.102.* | Zef
Ja jeszcze dodam coś a propos ścieżek: Tu jest artykuł jak wyglądają ścieżki w
Polsce. Nie wiem kto coś takiego nazywa dorgą dla rowerów:
http://wiecek.biz/kostka-brukowa-na-sciezkach-rowerowych.html

Tak swoją drogą czy jest gdzieś przepis jak powinna wyglądać droga dla rowerów?
Chodzi mi o to czy odcinek 10m z zaznaczonym rowerem i wyskakującymi drzewami to
droga rowerowa? Czy też jakieś minimalne wymagania musi taka droga spełniać? skomentuj
2010-07-01 12:41:31 | 141.227.1.* | kazek
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [1]
A ja jestem przeciwko takim socjalistycznym ciągotom by ograniczać wolność ludzką jak
Twoje. Ten człowiek świadomi i dobrowolni wybrał poruszanie się drogą na której ruch
rowerowy jest dozwolony. Jeśli komuś nie podoba się możliwość, że ktoś porusza się
zgodnie z przepisami po drodze publicznej niech sobie wybuduje drogę prywatną i po
niej jeździ albo zmieni drogę poruszania się po mieście i jeździ gdzieś indziej. NIkt
nie każe c jechać za tym panem, zawsze możesz np. lecieć samolotem na drogi koniec
miasta, a jak Cie nie stać to pisz wprost że chodzi o to że nie umiesz sobie poradzić
w życiu tak żebyś zarabiał więcej a nie psiocz na kogoś kto nic złego nie robi.
Podobnie jak przy naszej klasie - nie masz konstytucyjnego prawa do poruszania się
po drodze publicznej z wybraną przez siebie prędkością, ani nie ma żadnych gwarancji
że ktokolwiek ma ci ustępować z niej miejsca.
Dalej następują inne liberalne bzdury które się pisze kiedy chodzi o nas ale się ich
nie pisze kiedy chodzi o nich - dopisz sobie resztę sam... skomentuj
2010-07-01 13:45:24 | 87.105.187.* | a_na_logicznie
@spex

tu chodzilo o rower do DownHillu, a nie jazde rowerem do Domu/Centrum Handlowego ;)

@olgierd
akurat czolgiem poruszalem se dostojnie i z godnoscia, bo trudno popitalac 20kg
maszyna na oponach 2,7" ;o) skomentuj
2010-07-01 13:51:51 | *.*.*.* | jkolonko
@fajny
> Olgierd pisze o rowerzyscie- co w glowie sie już nie miesci jak można jechac
> innym pasem niz prawy trzymajac sie jego krawedzi!

Niektórym się w głowie nie mieści, że rowerem można wyprzedzać, omijająć lub skręcać
w lewo (lub nie skręcać w prawo z praweego pasa). A jednak.

Oczywiście nie dotyczy to opisywanego przypadku, w którym nie rozumiem, czemu opisany
rowerzysta jechał środkiem pasa.
Natomiast doskonale jestem w stanie zrozumieć, czemu nie korzystał z drogi dla
rowerów. Niestety z niezrozumiałych dla mnie powodów, w Polsce z zasady sygnalizację
na drogach rowerowych synchronizuje się z tą dla pieszych (dostosowaną do odpowiednio
innej prędkości). Dlatego gdy zależy na czasie, często dużo bardziej "opłaca się"
złamać prawo i przejechać na jednym świetle zielonym, niż czekać na trzy zapalające
się w pewnym odstępie po sobie światła dla rowerów. Przy odpowiedniej prędkości
poruszania się, nie wprowadza to żadnego utrudnienia dla pozostałych pojazdów. skomentuj
2010-07-01 14:26:12 | *.*.*.* | olgierd
Ach, czyli dochodzimy do mojego ulubionego momentu -- "bo mi jest tak wygodniej" ;-)


@kazek: oczywiście, z mojego liberalnego punktu widzenia każdy ma prawo do
samobójstwa. skomentuj
2010-07-01 14:29:09 | *.*.*.* | Olaf Perlinski
No tak i to najlepiej towarowy z obslugą w ostatnim wagonie ;) skomentuj
2010-07-01 15:15:34 | 192.18.8.* | rowerzysta
Czemu się tu dziwić.
Ścieżki rowerowe są zwykle z kostki, a nie asfaltu, ten kto jeździł na rowerze
szosowym (czytaj cienkie opony w które pompuje się ponad 7 atmosfer), to wie że po
kostce słabo się jeździ. A że środkiem drogi, to też nie dziwne - wyobraździe sobie
gdyby jechał z boczku i ten autobus lub tir próbował go wyprzedzić, teoretycznie
powinien zachować przynajmniej 1 metr odległości, a w praktyce zdarza się są to
centymetry, a od podmuchu tira można się przewrócić - a jak jedzie środkiem to trzeba
zmienić pas aby go wyprzedzić i nie ma takiej obawy :-)

UWAGA: nie pochwalam jazdy bez kasku i środkiem pasa sam nie jeżdżę :-) skomentuj
2010-07-01 15:41:13 | 89.73.174.* | piotrmanps
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,8075751,Rowerzysci_na_chodniku___czy
_da_sie_uniknac_masakry_.html skomentuj
2010-07-01 15:42:27 | *.*.*.* | spex
>Ach, czyli dochodzimy do mojego ulubionego momentu -- "bo mi jest tak wygodniej"
;-)

A jechał byś tak ścieżka dla rowerów? http://tnij.org/hfq5 Mijając po drodze 8
sygnalizacji, gdzie cały przejazd zgodnie z przepisami trwa 10 min? skomentuj
2010-07-01 15:45:37 | *.*.*.* | olgierd
Wesołe. Na Rondzie Reagana jest prawie tak samo.
Nie, nie jechałbym tak. Ale na to są inne sposoby ;-) skomentuj
2010-07-01 18:15:51 | 83.15.88.* | Adam2819
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [1]
Przyznam, że czuję ulgę, że nie jestem sam w swoich spostrzeżeniach. Ja niestety
muszę przyznac czuję do tych cyklistów jeżdzących trasami przelotowymi po mieście już
prawie nienawiść. Trzeba na nich strasznie uważać a w szczególności na ich zmianę
pasów. Oni nie zdają sobie sprawy, że spowolniają ruch i zakłocają jego płynność. Ja
się nie p********* i ich wymijam nie szerokim łukiem bo często trudno jest zmienić
pas tylko jadę jak zachaczę to trudno. Sam byłem światkiem dwóch zachaczeń, ku mojej
nieukrywanej radości, niestety wstali.... skomentuj
2010-07-01 18:36:01 | 212.87.13.* | taki tam
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [0]
Czy to aby na pewno legalne umieszczać zdjęcie pojedynczego człowieka w necie bez
jego zgody? skomentuj
2010-07-01 20:30:08 | 82.177.230.* | A_B
link [0]
http://feris84.wrzuta.pl/audio/86X5pS4i2yn/rowerzysci_kontra_kierowcy_-_antyradio_10.
01.2010_godz_8.00
- Nagranie ciekawej rozmowy w Antyradiu, jak najbardziej na temat. skomentuj
2010-07-01 20:44:40 | 77.254.132.* | KJABKJABhjfevbjhfvbjah
Zauważ, że nasz ,,bohater'' środkiem pasa jechał. Jak go wyminiesz w godzinach
szczytu?

Lusterkiem pod jego ramieniem.
Rowerzystów jadących środkiem pasa wyprzedza się "na styk". skomentuj
2010-07-01 21:13:45 | 85.222.0.* | marabut2009
Ad. Adam2819
Chciałem się odnieść merytorycznie , ale widząc zdanie "Sam byłem światkiem dwóch
zachaczeń, ku mojej
nieukrywanej radości, niestety wstali...." dałem sobie spokój . skomentuj
2010-07-01 23:24:17 | 212.76.37.* | caray1
Re: Jeszcze słowo o głupocie co jeździ na rowerze [1]
a nie przyszlo wam do glowy ze ten rowerzysta jedzie gdzies w jakims celu i na jakas
godzine? dokladnie tak samo jak kazdy inny kierowca pojazdu jedzie najszybsza i
najwygodniejsza trasa. a srodkiem pasa to juz zostalo wyjasnione, wiekszosc imbecyli
wymija rowerzystow jadacych skrajem pasa po tym samym pasie nawet jak obok maja wolny
caly pas, jadac srodkiem wymuszam zeby zmienil ten pas i ominal mnie w bezpiecznej
odleglosci skomentuj
2010-07-01 23:34:46 | *.*.*.* | olgierd
Powinien jechać zygzakiem ;-)

@taki tam: na tym zdjęciu jest około 380 osób. 55 w autobusie, po 2 w każdym
samochodzie, 160 w bloku oraz reszta w sklepach. skomentuj
2010-07-02 09:27:02 | 194.187.75.* | kristoffo
Ad. 1 Gdyby ścieżki rowerowe rzeczywiście tworzyły sieć którą można gdziekolwiek
dojechać - pewnie byłoby mniej przekornych rowerzystów...
Ad. 2 Najwidoczniej nie widziałeś mnie na rowerze - światło z tyłu i z przodu zawsze
włączone - w końcu akumulatorki AAA tak wiele nie kosztują.....Zapraszam PŁD-WSCH
część Poznania (Malta i okolice)
Ad. 3 Nie życz drugiemu co tobie niemiłe.... skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]