Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank]
 Oceń wpis
   

logo Multibankmotto na dziś: "Tworzymy przyjazny świat finansów" -- to hasło, które przyświeca MultiBankowi od początku jego działalności. Jednym z jego wyznaczników jest indywidualne podejście do Klientów  (...). Mamy nadzieję, że podczas dalszej współpracy z MultiBankiem będziecie Państwo mieli okazję osobiście się o tym przekonać."

Owo indywidualne podejście w przypadku Lecha -- stałego dostawcy tematów okołobankowych (i nie tylko) -- polega na tym, że jako klientowi MultiKonta Jestem, który dobiega 26 roku życia (co wiąże się z wygaśnięciem umowy), w ramach przekonywania o przyjazności świata finansów, BRE Bank zapowiedział nie tylko zablokowanie operacji wejściowych i wyjściowych, kart płatniczych oraz dostępu do rachunku (ciekawe czy przepadają pieniądze? ;-) ale i zagroził, że dotyczyć to będzie wszystkich innych rachunków. Bo jak rozumieć ostatnie zdanie?
Zobaczcie zresztą sami:

dziwny faks z MultiBanku

Szczerze mówiąc to nie rozumiem takiej polityki. Nawet dla średnio rozgarniętego klienta takie pismo jest raczej nieprzyjemne i skłaniałoby do pożegnania się z bankiem, który zamiast ułatwić życie (ułatwieniem byłoby np. zastrzeżenie w umowie, że po ukończeniu 26 lat rachunek "Jestem" z automatu przekształca się w rachunek innego rodzaju) wzywa do odwiedzin w oddziale lub kontaktowania się z dezinformacją telefoniczną.

Jeszcze zabawniej brzmi zdanie, iż ów przyjazny świat finansów może być szczególnie uciążliwe, jeśli klient posiada inne rachunki prócz owego MultiKonta Jestem -- bo bank najwyraźniej planuje zablokowanie wszystkich kont.
Na logikę, u Boga: skoro umową na czas określony (na dożycie 26 urodzin dokładnie) jest tylko umowa na MK Jestem, to co mają do tego inne rachunki, zwłaszcza te, które nie są ze sobą powiązane (a nie wiem jak mogą być powiązane, bo o ile dobrze rozumiem do Jestem nie można mieć ani MultiMaksa, ani rachunku do funduszy inwestycyjnych)?

Dotąd najwięcej problemów przedsiębiorcy mają z osobami pozbawionymi pełnej zdolności do czynności prawnej, nie każdy bank np. odważa się na ofertę rachunków dla 13-latków. Pierwszy raz jednak widzę, aby osiągnięcie przez klienta 26 roku życia traktowane było jak swoista utrata zdolności do czynności prawnych (a może ubezwłasnowolnienie?).
Na demencję za wcześnie, więc w czym problem?

Komentarze (25)
Refleksje o rocznicy 17 września... Telefon z niespodzianką

Komentarze

2009-09-18 12:06:11 | 82.139.13.* | karzeł reakcji
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [1]
Średnio wytrwali kończą w tym wieku studia. skomentuj
2009-09-18 12:09:35 | *.*.*.* | olgierd
I co z tego? Tytuł magistra ogłupia od ręki? Mnie się wydawało, że dopiero
doktorat... skomentuj
2009-09-18 12:15:20 | 95.48.243.* | kptak
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [11]
Domyślam się jak to jest połączone. Posiadam w Multibanku rachunek "Ja" oraz konto
firmowe "Ekspert". W koncie "Ekspert" widnieję jako "PEŁNOMOCNIK RODZAJOWY DO RACH. "
podczas gdy w koncie "Ja" widnieję jako "POSIADACZ". Umowy są oddzielne, ale dla
banku chyba nie ma już takiej różnicy co również próbowano mi tłumaczyć w oddziale.
No więc jeżeli teraz znikne jako POSIADACZ (czyli osobowość główna) to domyślam się
że zniknę również jako pełnomocnik, bo rozwiążą umowe z posiadaczem który był
pełnomocnikiem. Chociaż w oddziale również zapewniano mnie że w sytuacji gdy skasuję
konto "Ja", wszystko przełączy się na drugie konto. Obawiam się jednak że nie są tego
w stanie wykonać automatycznie i straszą że odetną od wszystkiego bo nie potrafią
inaczej - mam wrażenie że o to chodzi.

PS. ale z tym 26 rokiem życia to akurat MB nie jest wyjątkiem. skomentuj
2009-09-18 13:35:16 | 88.156.49.* | Abraxas
@kptak

Jeżeli, jak rozumiem, jest to konto osoby prawnej, to jasne, że widniejesz jako
pełnomocnik, bo właścicielem jest ta osoba prawna. :) skomentuj
2009-09-18 13:48:37 | *.*.*.* | olgierd
Nie, BRE ma jeszcze koncepcję pełnomocnika do rachunku bankowego. Np. żeby w Citi
mieć dodatkową kartę kredytową dla innej osoby wystarczy zadzwonić na infolinię i
podać jej dane, zaś w BRE należy udzielić PEŁNOMOCNICTWA. skomentuj
2009-09-18 14:54:16 | 83.14.42.* | detoks@o2.pl
masakra ale to i tak pikuś w porównaniu do pko(niestety nie pamiętam którego, ale
raczej sa)...
znane są przypadki zablokowania konta studenckiego bez uprzedzenia - po prostu w dniu
26 urodzin dostęp do konta jest blokowany i prosze się pofatygować do 'ojczystego'
oddziału w celu podpisania umowy...
zablokowane wszystko - karty, dostęp przez internet itd.
w znanym mi przypadku stało się to w niedzielny powrót z wakacji - podchodzimy do
bankomatu żeby wypłacić pieniądze na dojazd do domu - a tu zonk! nic nie wypłacisz a
bank nieczynny...
tragedia! skomentuj
2009-09-18 15:30:46 | 193.41.230.* | Pepek
Heh - w świetle tego co pisze detoks, to MultiBank jest całkiem w porządku wobec
klienta: uprzedził. Choć może komunikat nie jest zbyt przejrzysty, a wystraszyć na
pewno może :)
btw. a może z tymi innymi rachunkami chodzi o to, że czasem się niektóre produkty ze
sobą 'wiążą' jakoś i wyłączenie jednego konta, może 'popsuć' kartę do niego
przypiętą, jakiś kredyt z automatu z niego spłacany, podobnie podpięte lokaty,
polecenia zapłaty, oraz zapisane w firmach trzecich informacje o takim rachunku,
itp.
Kurczaki, rzeczywiście dla klienta łatwiej byłoby przekształcić rachunek w inny, żeby
zachować numer, ale ja się tam nie znam: co na to księgowi? skomentuj
2009-09-18 16:21:13 | 83.4.46.* | rozek19
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [0]
Przecież pięć lat ograniczonej i osiem pełnej zdolności do czynności prawnych powinno
wystarczy. Nikt nie powinien żądać więcej, mógł przecież zawrzeć osobiście wszystkie
umowy, jakie tylko mu przyszłyby do głowy do końca życia. Naprawdę, nie widzę
potrzeby, żeby po ukończeniu 26. roku życia komuś była jeszcze potrzebna pełna
z.d.c.p. ;-) skomentuj
2009-09-18 16:41:49 | 170.252.72.* | marcin_m
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [2]
"Pierwszy raz jednak widzę, aby osiągnięcie przez klienta 26 roku życia traktowane
było jak swoista utrata zdolności do czynności prawnych" - skąd taki wniosek?

przyczyna takiego działania jest prosta - rachunki "do 26 lat" mają niższe opłaty i
prowizje i jako takie kierowane są do studentów i ogólnie pojętej "młodzieży". banki
przyjmują, że mniej więcej w wieku 26 lat przestaje się być studentem i nakazują
korzystanie z kont "dla dorosłych".

w kwestii ostatniego akapitu i "co mają do tego inne rachunki" - nie chodzi o to, że
inne rachunku zostaną zablokowane, tylko że może być problem, jeśli z innego rachunku
pójdzie np. zlecenia stałe na rachunek MultiKonto Jestem (który będzie zablokowany
dla uznań i odrzuci taką operację).

pozostaje jeszcze kwestia "z automatu przekształca się w rachunek innego rodzaju" -
jakiego? w jaki sposób należałoby określić taki rachunek? wg nazwy? wg parametrów?
skąd wiadomo jaka będzie oferta banku np. za 5 lat?
prawo bankowe zobowiązuje do zawierania umów rachunków bankowych, w których podanych
będzie szereg informacji. wydaje mi się, że budowa umowy, która objęłaby zarówno
rachunek "do 26 lat" jak i rachunek po przekształceniu w "dorosłe" konto byłoby dość
karkołomne. prościej podpisać nową umowę, która w istocie będzie sankcjonowała zmianę
typu konta. skomentuj
2009-09-18 16:45:50 | 170.252.72.* | marcin_m
aha, rzetelność dziennikarska nakazuje unikanie sformułowań: "Kończysz 26 lat?
Rozwiązujemy wszystkie umowy!", bo jeśli mam rachunek "do 26 lat" i zwykłe "dorosłe"
konto, to ten drugi rachunek będzie normalnie funkcjonował. Rozwiązane zostaną umowy
z klauzulą "umowa wygasa po osiągnięciu 26 lat". skomentuj
2009-09-18 17:26:15 | 194.237.142.* | Smutny
Mam rachunek w BZ WBK. Zaczynalem od konta skomentuj
2009-09-18 18:25:23 | 89.229.85.* | Rafal M
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [2]
Eh, czyli co? Niedługo skończę te 26 lat i co, MultiBank zerwie ze mną WSZYSTKIE
umowy? Co z kartą kredytową, marketem funduszy, ubezpieczeniami itd?
Czy jeśli np MultiBank rozwiąże mi w tym przypadku umowę o kartę kredytową to będę
musiał przechodzić całą procedurę jej przyznawania od początku???
Co z poleceniami zapłaty na rachunku jestem? Da się to automatycznie przenieść na
nowy rachunek (ja) czy będę musiał ze wszystkimi dostawcami (gaz, prąd, telefony,
kablówka, internet i inne) jeszcze raz całą papierologię załatwiać?
Co z nr rachunku? Nr rachunku zostaje taki sam, czy się zmieni (a co za tym idzie
kolejna papierologia przy zmianach nr rachunku u pracodawcy, US itd). skomentuj
2009-09-18 22:22:22 | *.*.*.* | olgierd
@marcin_m: rzetelność kazała mi podkreślić, że zdanie o uciążliwości związanej z
posiadaniem JESZCZE INNYCH rachunków jest chyba niejednoznaczne w swej jednoznacznej
groźbie. Bank ewidentnie zapowiada zablokowanie WSZYSTKICH rachunków, prawda?
Nie sądzę także, że chodzi o przelewy z tych "innych" rachunków. Gdyby o to chodziło,
powinno być tam zdanie o powiadomieniu osób, które akurat zechcą nam coś przelać.

Zdanie o utracie zdolności co czynności prawnych należy rozumieć niedosłownie, to
tzw. dowcip z jajem. Ale jak inaczej tłumaczyć zapowiedź odcięcia klienta od
wszystkich rachunków?

Dlaczego bank chce przekształcenia konta skomentuj
2009-09-18 22:23:24 | *.*.*.* | olgierd
Aha, też zabawne: jakieś 30 minut po napisaniu tego telefon z Multi. "Może chce pan
pożyczkę? Pieniądze na konto? A może prestiżową złotą kartę za darmo na rok?" ;-)))

Ale nic to, to przypadek -- bez związku. skomentuj
2009-09-18 22:37:00 | 217.173.194.* | mchabek1
Konto EXPERT było (bo obecnie nie istnieje już w tej nazwie) kontem firmowym co
oznacza, że WŁAŚCICIELEM KONTA JEST FIRMA, a Pan jako jej założyciel/współzałożyciel
jest pełnomocnikiem do rachunku firmy. Pisze bo mi też to tłumaczono:). A co do
rachunku... to jest tylko jeden dostęp do wszystkich kont, których jesteśmy
właścicielami/pełnomocnikami. Jedne konta mogą zostać zamknięte a inne otwarte,
widzimy tylko te, które są aktywne. Konto Jestem jest już automatycznie
przekształcane na Ja, bez konieczności podpisywania umów skomentuj
2009-09-19 00:35:18 | 83.18.102.* | buczek2007
Dawno dawno temu zanim czesc oddzialow BPH poszla na straty (przeksztalcono je w
Pekao) mialem w tym banku konto.

Konto Junior zostalo plynnie przesztalcone w konto Student (za okazaniem legitymacji
- w innym wypadku przeszloby w normalny rachunek) a nastepnie w konto Silver.

Wszystko plynnie, przejrzyscie, za moja zgoda i bez straszenia, ze rozwiaza umowe.
Dane dostepowe nie ulegly zmianie, numer rachunku rowniez o ile pamietam, chodz to
akurat musialbym sprawdzic w papierach.

Jak sie chce to sie da. skomentuj
2009-09-19 08:31:30 | 89.79.106.* | EwaBraun
Dokładnie, powiadomił. Zresztą klient na 100% wiedział o tej procedurze przy
zakładaniu konta, tyle że mu się zapomniało. Mógł zreszta od razu założyć
"niestudenckie" konto.
W Multi system jest na tyle przejrzysty, że jak się loguję do systemu internetowego
to pod rachunkiem głównym mam inne produkty: karta do konta, karta kredytowa, konto
oszczędnościowe Multimax.... i pewnie chodzi o to, ze jak nie bedzie miał do tamtego
dostepu to tak samo do pozostałych.
Jednak w momencie przekształcenia numer konta - z tego co wiem - pozostaje bez zmian. skomentuj
2009-09-19 08:50:16 | 85.222.24.* | marcin_m
@olgierd

niejednoznaczne - hmm, jestem w stanie z tym zgodzić. ostatni akapit powinien być
lepiej napisany. niestety wszyscy piszą tego typu pisma.
odnośnie "Bank ewidentnie zapowiada zablokowanie WSZYSTKICH rachunków, prawda?" -
możesz mi zacytować zdanie, które o tym mówi? w opublikowanym fragmencie nie potrafię
go zidentyfikować. widzę jedynie zdanie o uciążliwości. bank nie może Ci zablokować
wszystkich rachunków tylko dlatego, że jeden z nich ma klauzulę "do 26 lat" - do
każdego rachunku masz osobną umowę.

"Gdyby o to chodziło, powinno być tam zdanie o powiadomieniu osób, które akurat
zechcą nam coś przelać" - kto miałby kogo i kiedy powiadomić? jak konto zostanie
zablokowane to nadawca przelewu zostanie poinformowany o odrzuceniu przelewu. ktoś
miałby być informowany przed zablokowaniem? jedyna możliwość jaką widzę - w ramach
jednego banku informowane są osoby/firmy, które mają w zleceniach stałych, przelewach
predefiniowanych, poleceniach zapłaty itd. podany numer rachunku, który zostanie
zablokowany. mi się taki pomysł nie podoba i (strzelam) prawo bankowe mogłoby na to
nie pozwolić.

moim zdaniem banki powinny:
- informować z wyprzedzeniem (6 miesięcy?)
- napisać bardziej jednoznaczne pismo
- dać możliwość wyrażenia chęci dalszego korzystania z usług
- jak wybierzemy nowy typ rachunku powinni podesłać nową umowę skomentuj
2009-09-19 09:15:43 | *.*.*.* | olgierd
Ostatni akapit mówi o tym, że będzie to uciążliwe jak się ma jeszcze coś w banku.
Inny rachunek to inna umowa, więc na czym ma polegać ta uciążliwość? Zakładając, że
mam Jestem i Ja, i bank wyłącza mi to Jestem (bo umowa wygasa) -- czemu mam się
jeszcze czymkolwiek martwić?
Ale bank chce, bym się martwił.

Jak rozumiem pod MK/Jestem nie da się podpiąć innych produktów (to uwaga do Ewy
Braun), przeto raczej nie może do dotyczyć np. MultiMaxa, który jest "do"
MultiKonta.

Zresztą: pal licho czy mają prawo tak zrobić. Mówię o tym jak można to zrobić lepiej. skomentuj
2009-09-19 10:44:21 | 83.25.132.* | Piotr R.
Zadałem sobie trud i zapytałem chat-linię - pisze Agnieszka Żółkiewska:
"tak rzeczywiście takie informacje są podane w pismie natomiast w takich przypadkach
Klienci zgłaszaja tylko niemozność z korzystania z rachunku i kart powiązanych a w
rzeczywistości te hasła dostepowe nie są blokowane Klientowi"
"zgłoszę ta informacje do naszego działu procedur o korekte pisma" skomentuj
2009-09-19 15:56:39 | *.*.*.* | olgierd
Strasznie dziwne. Ale rozumiem, że chodzi o TEN JEDEN rachunek i karty POWIĄZANE Z
TYM rachunkiem, nie o inne produkty. To już coś.

Dzięki za obywatelską postawę! skomentuj
2010-09-13 15:27:01 | 217.74.68.* | FairFaX
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [1]
Sorry za odkopywanie tematu, ale właśnie trafiłem na MultiBankowa minę związana z tym
zapisem.
Od trzech dni nie mogę zrealizować żadnej transakcji w Multibanku. Dopiero po
telefonie na multilinie dowiedziałem się ze straciłem dostęp do wszystkich swoich
środków i muszę wybrać się do placówki i wybrać jakąś inna opcje. skomentuj
2010-09-13 15:46:32 | *.*.*.* | olgierd
Ale te wszystkie środki miałeś na tym koncie dla under 26? Czy też jeszcze jakieś
rachunki?
Pytam bom ciekaw czy w rezultacie lecą po całości, czy tylko blokują dostęp do
rachunku, z którego się wyrosło. skomentuj
2011-02-02 11:27:45 | *.*.*.* | opinie
Konto w multibanku [0]
W swoim czasie przerabialem ten caly temat, konczac 26 lat, niejako z automatu trzeba
bylo przejsc na ich oferte standardowa. Kiedys jeszce to byla jeszcze w miare
atrakcyjna oferta, teraz konta w multibanku to wg mnie tragedia. drogo i jeszce raz
drogo. skomentuj
2013-12-17 22:39:38 | 5.28.75.* | Stefanova
Re: Kończysz 26 lat? Rozwiązujemy wszystkie umowy! [MultiBank] [0]
Wątek stary, ale problem aktualny. We wrześniu tego roku Multibank zablokował mi
konto. I nie byłoby to aż tak uciążliwe gdyby nie to, że:
a) mieszkam na stałe za granicą (żeby odblokować konto muszę OSOBIŚCIE odwiedzić
placówkę banku)
b) mam kredyt gotówkowy i debet, którego nie mogę obecnie spłacać, bo przelewy na
rachunek są również zablokowane

Moje konto jest na minusie i nic nie mogę z tym zrobić. Dziś miałam telefon z
informacją o tym, że jeżeli do 01.01 nie spłacę zaległości sprawa zostanie przekazana
do działu windykacji. Pytam się w takim razie, jak mam opłacić moje zadłużenie?

Ciekawe, że jak blokowali mi konto nie zadzwonili, a teraz dzwonią kilka razy
dziennie (polską komórkę zostawiam w domu).

Jak tylko przyjadę do Polski zamykam rachunek. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]