MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-)
 Oceń wpis
   

Otrzymałem odpowiedź od p. Mateusza Żelechowskiego, rzecznika prasowego MultiBanku dotyczącą rzeczy, o których pisałem w Lege Artis jakiś czas temu.

Przypomnijmy (tak piszą wszystkie gazety, napiszę więc tak i ja -- zawsze więcej dostanę za wierszówkę), że chodziło głównie o brak informacji o wprowadzeniu jednozłotowej opłaty za kartę Visa Electron do MultiKonta, o brak informacji o wprowadzeniu nowych Taryf Opłat i Prowizji (15 i 29 maja) oraz o podmianę błędnej TOiP.
(Pytałem też o manipulowanie treścią strony www, ale odpuśćmy ten temat.)

Zacząć muszę od dobrej dla klientów Multi informacji: bank przyznaje, że opłata za kartę VE została wprowadzona bez prawidłowej adnotacji na stronie internetowej, wobec czego bank będzie zwracał kwoty pobrane tytułem prowizji.

Sprawa druga: chociaż nie wiadomo, czy mój pomysł -- podzielenie TOiP na poszczególne produkty (kto widział ten dokument i próbował się przebić przez 120 stron PDF, ten wie o czym mowa...) -- przejdzie, bank postara się coś z tym zrobić, a szczególnie zadbać o czytelność TOiP oraz logiczny podział dokumentów.

Nie będzie także -- to moja interpretacja, ale zasadniczo uważam, że uprawniona -- takich historii w przyszłości. Bank będzie informował klientów w wyczerpujący sposób o wprowadzanych zmianach w zasadach ponoszenia opłat i organizacji usług.

Poniżej pozwalam sobie zamieścić obszerne cytaty z odpowiedzi, jaką otrzymałem od p. Żelechowskiego.

Zacznę od tematu opłaty za kartę w taryfie active. Istotnie taka opłata została wprowadzona przy okazji zmian cen kont osobistych w maju. Dotyczy ona Klientów korzystających już z produktu, dlatego nie ulega wątpliwości, że powinni oni być o tym fakcie należycie poinformowani. Tutaj błąd wynikający z nieuwagi ewidentnie leży po naszej stronie. Postaramy się go naprawić zwracając Klientom pobrane z tego tytułu opłaty i komunikując należycie wdrożoną zmianę.

Jeżeli chodzi o przecinek w tabeli opłat i prowizji przy jednej ze stawek - był to najzwyklejszy błąd ludzki. Bank w żadnym momencie nie naliczał opłaty w wysokości 950 zł. Pobierana była opłata zgodnie z wewnętrzną dokumentacją. Wprowadziliśmy stosowną korektę zapisu (na korzyść Klientów.

Na spotkaniu przedstawiłem Pana uwagi odnośnie zasadności modyfikacji taryfy opłat i prowizji pod kątem produktów. Nie wiem czy ostatecznie będzie ona miała taką formę o jakiej Pan wspominał, ale zgodziliśmy się, że wymaga ona odświeżenia. Postaramy się aby była logicznie podzielona i bardziej czytelna.

Chociaż może zabrzmi to mało wiarygodnie - naprawdę dziękuję za Pana uwagi. W instytucjach dzieje się wiele rzeczy, które z perspektywy osób w nich pracujących zdaje się być przeprowadzonych prawidłowo. Okazuje się jednak, że może pojawić się potknięcie tak jak w przypadku opłaty za kartę debetową.

Zgodnie z deklaracją z mojej poprzedniej wiadomości, zadbamy o to, aby w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji i zmiany nie były komunikowane selektywnie.

PS pytają mnie czasem P.T. Czytelnicy jakie są korzyści wynikające z faktu, że Lege Artis jest pełną gębą zarejestrowanym lubCzasopismem. Chyba już znam odpowiedź...

Komentarze (10)
CodziennikPrawny.pl -- pytania... Wpis nr 675, z 18.06.2009 -- o...

Komentarze

2009-06-17 22:58:24 | *.*.*.* | dociekliwy małpiszon
Re: MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-) [2]
Kiedyś miałem u nich konto. I do dzisiaj nie mogę sobie wytłumaczyć, jak do tego
doszło...

Pozdrawiam skomentuj
2009-06-17 23:18:46 | 84.38.21.* | l'Moore
ciekawe, czy sami zastosują się do swych obietnic.
oby... skomentuj
2009-06-17 23:30:31 | 77.87.137.* | batusia
rzcznik prasowy - jako "usta" owej instytucji - zgrabnie i profesjonalnie przedstawił
stanowisko MB.
Czy słowa zostaną przekute w czyn? A "mea culpa" zabrzmi bardziej wiarygodnie - czas
pokaże :) skomentuj
2009-06-18 00:16:01 | *.*.*.* | Structus
Re: MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-) [0]
No proszę. Umieć się przyznać to błędu - to coś. A jeśli robi to bank - tu jest to
duże coś!:) A obietnicę zweryfikujemy... skomentuj
2009-06-18 00:27:53 | *.*.*.* | wszystkozajęte
Re: MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-) [0]
Świetna robota! Jestem tu pierwszy raz, ale mam zamiar śledzić ciąg dalszy :)

[coś wcięło mój poprzedni komentarz, gdyby się odnalazł - skierujcie go w odpowiednim
kierunku, ku drzwiom] skomentuj
2009-06-18 10:23:22 | 89.171.77.* | stolicaiokolica.eu
Re: MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-) [0]
Świetnie Olgierd! Oby tak dalej, i niech banki czują na plecach oddech ;) skomentuj
2009-06-18 14:38:00 | *.*.*.* | kjonca
Re: MultiBank -- zbłądziliśmy, ale się poprawimy ;-) [3]
Gdyby faktycznie poważnie podeszli do Twoich pytań, to równocześnie z odpowiedzią dla
Ciebie powinna pojawić się odpowiednia notka w ich serwisie. skomentuj
2009-06-18 14:44:43 | *.*.*.* | olgierd
Zapytam :) skomentuj
2009-06-22 11:40:25 | *.*.*.* | olgierd
Niestety, najwyraźniej bank uznał, że w oficjalnym kanale nie warto o tym wspominać.
W sumie szkoda. skomentuj
2009-06-30 23:34:42 | *.*.*.* | kjonca
Bank również nie uznał za stosowne udostępnić wcześniej obowiązującej od jutra tabeli
opłat. Co prawda "Zmiany obejmują dodanie w części dotyczącej rachunków walutowych
dla osób fizycznych zapisów mówiących o braku funkcjonalności wpłat i wypłat
gotówkowych w przypadku rachunków walutowych w CHF. ", ale czy na pewno coś nowego
się tam nie znajdzie? skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]