Multikino, Przelewy24 i MoneyBookers
 Oceń wpis
   

Multikino bilet onlineObiecałem jakiś czas temu kilku Czytelnikom, że przyjrzę się temu, co naprawdę dzieje z naszymi kartami płatniczymi się przy zakupie biletów online ze strony Multikina.
I tak sobie pomyślałem, że skoro pochyliłem się nad bolączkami systemu wrocławskiego Nextbike, warto skrobnąć parę zdań.

W dużym skrócie jest tak: w zamian za rezygnację z drukowanego kartoniku mamy możliwość pójść do kina za 1-2 złoty taniej, pod warunkiem jednak, że zdecydujemy się bądź na własnoręczne wydrukowanie biletu (na własnej drukarce), bądź na zabawę z fotokodami ściąganymi na komórkę (przy czym oczywiście koszty komórkowego transferu także obciążają klienta).
Plus 50 groszy za dostawę ;-) przelewy24 multikino moneybookers

Kwestie płatności za bilety kupione na odległość Multikino powierzyło serwisowi Przelewy24, którego administratorem jest poznańska spółka Dialcom24, który -- powtarzam za regulaminem -- pośredniczy w "przekazywaniu płatności pomiędzy Klientem i Sprzedawcą. Serwis udostępnia Klientom różnorodne metody wykonywania płatności, przyjmuje płatności Klientów na swoje konta, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie płatności i przekazuje te płatności na konto Sprzedawcy". Stety czy nie, Przelewy24 nie mają statusu agenta rozliczeniowego, nie mogą zatem przyjmować zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych, więc w takich przypadkach muszą posługiwać się kolejnymi pośrednikami -- tj. acquirerami właśnie.

W zakresie obsługi kart płatniczych Przelewy24 korzystają z usług... no właśnie, tu jest pies pogrzebany -- ten właśnie pies, który sprawia, że kinoman za bilety o wartości 55 złotych ma obciążenie na 14,22 euro, które na koniec dnia księgują mu się jako... 58,92 złotych! -- prawdziwego agenta rozliczeniowego. Sęk w tym, że zgodnie z wszelkimi deklaracjami na stronie karty płatnicze rozlicza dla nich Polcard, podczas gdy w rzeczywistości użytkownik jest przekierowywany na do serwisu Moneybookers.
Zaś Moneybookers -- nie korzystam z ich usług, więc mogę się trochę mylić -- po prostu rozlicza wszelkie (? -- bo może tylko niektóre?) karciane transakcje w innej walucie, niż złoty, pobierając do tego dodatkowe prowizje od wpłat (tj. 1,9% w przypadku płatności kartą płatniczą lub 0,9% w przypadku płatności via znane nam Przelewy24 ;-) Stąd właśnie w zestawieniach operacji klientów pojawiają się dziwne sumy, które -- jak rozumiem skutkiem podwójnego przewalutowania (złotówki między Przelewy24 a Moneybookers na euro, a później to euro na złotówki -- już w banku) -- dalece przewyższają koszt "droższego" biletu.

Problem rzecz jasna jest do rozwiązania w trzy sekundy: Multikino powinno poszukać sobie nieco poważniejszych usługodawców w zakresie rozliczania płatności -- najlepiej gdyby był to podmiot posiadający status agenta rozliczeniowego. Po co bowiem szukać pośrednika, który później i tak musi szukać pośrednika, który będzie mógł rozliczać e-transakcje?
Jeśli jednak koniecznie mają być to Przelewy24, to tu też jest nietrudno wybrnąć z problemu -- spółka DialCom 24 sp. z o.o. powinna świadczyć usługi w sposób opisany na ich stronie internetowej, a zatem jeśli jest mowa o tym, że rozliczaniem transakcji zajmuje się Polcard, to niech robi to właśnie Polcard.

Generalna uwaga: zawsze warto patrzeć dokładnie na warunki promocji, żeby się nie okazało, że to co tańsze -- staje się droższe.

Komentarze (17)
Kto jest agentem rozliczeniowym... Żądam zagwarantowania prawa do...

Komentarze

2011-05-20 11:48:26 | *.*.*.* | Jurgi
Re: Multikino, Przelewy24 i MoneyBookers [0]
Jak nie wiadomo, o co chodzi, to pewnie o pieniądze.
Nie powinno się tym machinacjom przyjrzeć np. CBA? skomentuj
2011-05-20 13:12:45 | 90.156.50.* | P4trykx
Re: Multikino, Przelewy24 i MoneyBookers [2]
A ja mam takie pytanie, załóżmy że mam sklep internetowy i wybrałem te przelewy24
niestety. To ile mi kasy przyjdzie na konto 58 zł minus prowizja czy 55. Czy ja mam
jakieś możliwości składania reklamacji bo jak zadzwoni do mnie klient, że pobrało mu
za dużo, to mu przecież nie powiem, żeby sam próbował dzwonić po bankach tylko będę
starał się to załatwić. Drugi raz już u mnie nie kup jak będą dziać się takie cyrki.
Czy jeśli wybiorę jakiegoś agenta rozliczeniowego z tej strony NBP to jest jakaś
lepsza gwarancją braku problemów? skomentuj
2011-05-20 14:20:34 | *.*.*.* | olgierd
Zakładam, że Multikino dostaje te 55 zł. Reszta gdzieś się rozpływa.
Myślę, że korzystanie z pośredników-pośredników zwykle jest obarczone większym
ryzykiem błędu, niż bezpośrednie załatwianie spraw. Oczywiście trudno, żeby Multikino
urządzało sobie system rozliczania płatności -- więc w tym celu szuka
profesjonalistów. Gorzej, jeśli ci profesjonaliści szukają swoich
profesjonalistów...

A co do reklamacji, to nawet Przelewy24 odsyłają z reklamacjami do MoneyBookers ;-) skomentuj
2011-05-20 15:00:15 | 89.76.221.* | Jutrzyn
Re: Multikino, Przelewy24 i MoneyBookers [12]
Tak w zasadzie, to czy w takim przypadku nie można by zastosować chargebacku? Visa ma
kod 80 "Incorrect Transaction Amount or Account Number". skomentuj
2011-05-20 15:56:47 | *.*.*.* | olgierd
Dostałem od Przelewów24 odpowiedź, pozwalam sobie zacytować w całości:

przeczytaliśmy Pana wpis na blogu dot. różnicy w kwotach pobranej a deklarowanej.
Prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta celem wyjaśnienia sytuacji.
Chciałbym zaznaczyć, że od Operatora kart płatniczych otrzymaliśmy kwotę bazową
(55,00).

Niestety docierają sporadycznie do nas takie informacje o takich przypadkach.
Zawsze jednak staramy się wyjaśnić i doprowadzić do rozwiązania sytuacji z
korzyścią dla Klienta.

Sytuacja taka ma miejsce w przypadku kiedy z konta Moneybookers (przy użyciu tego
adres email) kiedykolwiek płacił Pan w walucie EUR. Wtedy konto w MB automatycznie
przyjmuje walutę i dalsze transakcje będą w PLN przeliczane na EUR.

Za każdym jednak przypadkiem kiedy Klient zgłosi nam taki fakt, kontaktujemy się z
operatorem z informacją o złym obciążeniu, a Klient otrzymuje zwrot różnicy. skomentuj
2011-05-20 21:13:45 | 77.89.72.* | p4trykx
No to świetnie widzą o bugu ale mają to gdzieś dopóki się ktoś nie upomni. skomentuj
2011-05-20 22:51:34 | *.*.*.* | separatory
Jakoś nie mam zaufania do takiego systemu płatnosci skomentuj
2011-05-21 08:54:10 | 77.223.204.* | maho
> Gorzej, jeśli ci profesjonaliści szukają swoich profesjonalistów...

Ale jeżeliby profesjonaliści nie mieli szukać własnych profesjonalistów, to Multikino
musiałoby zatrudniać całe stado profesjonalistów (Ecard, Multibank, Mbank, Inteligo i
inne wszystkie "płacę z..."). A tak - zatrudniają jednego, który to wszystko ma w
ofercie. Dość wygodne dla wszystkich. skomentuj
2011-05-21 13:25:32 | 89.229.69.* | Rafał M
Akurat ja mam do MoneyBookers bardzo duże zaufanie.
Kiedyś, za jego pośrednictwem płaciłem za usługę (okolice prawie 5000 zł) - usługa
nie została wykonana (w sensie było to oszustwo).
Zgłosiłem sprawę do MoneyBookers, a oni odpisali że było kilka podobnych zgłoszeń i
sprawa jest wyjaśniana, a środki na koncie MB oszusta są zablokowane.
Po jakiś 3 tygodniach odzyskałem całą wpłaconą kwotę.
Więc z MB nie jest tak źle, support też jest całkiem całkiem skomentuj
2011-05-21 21:03:10 | 89.79.5.* | Piotr_mbn
Kontakt z MoneyBookers jest OK, też zdarzyło mi się dzwonić, ALE: numer kontaktowy
jest w UK i nie jest to zwykły, tani numer. Wyjaśnianie pomyłki na 5-10zł troche mija
się z celem... skomentuj
2011-05-21 21:12:31 | *.*.*.* | olgierd
To jest te drugie pół tematu. Pierwsze pół jest takie, że nie powinno się kierować
płatności do MoneyBookers, zwłaszcza, jeśli klienci są informowani, że płatności
rozlicza Polcard. skomentuj
2011-05-21 21:59:52 | 77.223.204.* | maho
@RafałM
> Więc z MB nie jest tak źle, support też jest całkiem całkiem

No ja mam zupełnie odmienne wrażenia. Support jest wprost tragiczny, na pytania nie
odpowiadają, albo odpowiadają nie na temat, maile od nich, poza tym że z treści
ciężko wywnioskować o co chodzi, oraz są po prostu nie po polsku, wyglądają wprost
ohydnie. A czasem mam wrażenie, że mam do czynienia z odpowiedzią przepuszczoną przez
jakiś google translator (mimo że pytania straram się zadawać po angielsku).

MB powstało (jak sądzę) jako alternatywa dla PayPala, kiedy ten był niedostępny dla
naszej szęści Europy. Ich stronka wyglądała jakby była zrobiona przez gimnazjalistę,
syna znajomego prezesa MB. Dziś nadal ta stronka tak wygląda i funkcjonuje.

Pomijając takie kwiatki, że ponieważ na moim koncie (business, nie personal) miałem
regularne wpływy, przedstawili mi konieczność upgrade konta do jakiegoś
merchant-cośtam, co wiąże się ze znacznie wyższymi prowizjami. Umowa którą mi
przedstawili do akceptacji nie podobała mi się, nie miałem czasu im nic na ten temat
napisać, temat umarł (kilka lat już) ... pełny profesjonalizm. skomentuj
2011-05-24 10:46:16 | 140.101.16.* | raj001
Jeżeli chodzi o Przelewy24, ich API które ma do dyspozycji wlasciciel strony
korzystającej z tego serwisu obejmuje kilkadziesiąt rodzajów płatnosci. W tym sa dwa
rodzaje płatności kartami płatniczymi - przez Polcard i przez Moneybookers. Są w
takim razie dwie możliwości:
1) albo ktoś implementujący płatność po stronie serwisu Multikina skonfigurował ja -
prawdopodobnie przez pomyłkę, bo raczej chyba nie celowo - tak, że używana jest opcja
Moneybookers zamiast Polcard;
2) albo ty pomyliłes się na ekranie z wyborem sposobu płatnosci i z dwóch opcji
zapłaty kartami wybrałeś tę niewłasciwą (była w ogóle mozliwość takiego wyboru? Bo to
wszystko zależy od konfiguracji po stronie konkretnego serwisu, nie Przelewów24 - oni
wystawiają tylko API).
Ja regularnie korzystam z zupełnie innego serwisu w którym płatności sa obsługiwane
też przez Przelewy24 i płatności kartami zawsze idą mi przez Polcard. A na ekranie z
wyborem sposobu płatności sa widoczne (wśród m.in. bezpośrednich przelewów z
kilkunastu banków) dwie opcje "Karta płatnicza" i "Karta płatnicza - Moneybookers". skomentuj
2011-05-24 11:17:00 | *.*.*.* | olgierd
Nie ma tam żadnej opcji wyboru podmiotu rozliczającego transakcje karciane. skomentuj
2011-05-25 23:04:15 | 83.175.179.* | raj001
Czyli prawdopodobnie zawalil webmaster strony Multikina ustawiajac opcje Moneybookers
jako defaultowa... skomentuj
2011-06-25 15:46:20 | 194.63.134.* | w44
również nie widzę obecnie (dziś -25.06.2011) opcji płacenia kartą - wywalili to? skomentuj
2011-07-15 15:06:11 | 193.105.110.* | peter23
Jestem takim webmasterem firmy, ktora korzysta wlasnie z tego posrednika. Jakies pol
roku temu przelewy24 przelaczyly wszystkich, ktorzy korzystali z polcardu na
moneybookers, podobno ze wzgledu na jakies zmiany w polcardzie. Mialo to trwac
krotko, niestety platnosci karta ida wciaz przez moneybookers, z ktora sa wieczne
problemy. A co do tego, po co korzystac z uslug posrednikow, to wyjasnil juz 'maho'. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]