Niech ktoś wreszcie ukradnie ZUS
 Oceń wpis
   

JOKERW kontekście domniemanej afery korupcyjnej -- zaś moim zdaniem: afery polegającej na tym, że służbom w Polsce wolno zdecydowanie za dużo (zadziwiające: największymi zwolennikami tezy o czystości intencji i metod CBA wydają się być niedawni zwolennicy likwidacji WSI) czuję się zmuszony podzielić swoim zdaniem odrębnym.
W punktach, bo tak mniej wody leję:

  • po pierwsze Marczuk-Pazura mogła -- powtarzam: mogła, nie twierdzę, że tak było -- podjąć swoją własną grę z frajerami. Przyszedł do niej malwersant Tomasz Małecki z jakiegoś Estate Management Poland Ltd. (nazwa dostatecznie wieśniacka -- takie "Ltd." zdradza każdego), postanowiła załatwić faceta: wziąć kasę, a następnie pójść i donieść.
    Przypomnijmy bowiem, że stosowne przepisy kodeksu karnego pozwalają uniknąć skruszonemu łapownikowi odpowiedzialności (por. art. 229 par. 6 i art. 230a par. 3 kk);
  • po drugie wszystkie te okropne historie korupcyjne nie miałyby miejsca, gdyby nie chory Lewiatan: interwencjonizm, możliwość działania administracji po uważaniu, olbrzymie (i wcale niemalejące) imperium administracji, obecność państwa w gospodarce, fundusze, instytuty i inne nowotwory obsadzane przez polityków;
  • po trzecie wreszcie zdecydowanie stoję na stanowisku, że lepiej by się stało, gdyby wszystkie te państwowe przedsiębiorstwa zostały już dawno temu rozkradzione przez (sensownych) biznesmenów.
    Owszem, mówi się, że każdy taki przekręt na publicznej kasie to wielka strata dla społeczeństwa -- a ja się zapytam: czy ktoś policzył ile straciliśmy tylko przez to, że przez 20 już prawie lat nie udało się sprywatyzować wszystkich zakładów państwowych?

I had a dream... żeby któregoś dnia jakiś nikczemny -- acz rzutki i wiedzący o co w tym wszystkim chodzi -- biznesmen po prostu ukradł ZUS, ukradł NFZ, a następnie zrobił tam restrukturyzację -- i porządek.
Dopóki to się nie zdarzy, jestem pełen obaw, będziemy zmuszeni do czytania takich wywiadów, w których pomówienie miesza się z niezrozumieniem -- i banałem ("ktoś jedzie tramwajem bez biletu. Jest cwaniakiem czy złodziejem? Moim zdaniem jest złodziejem!")

Komentarze (17)
Podżegacze z nieprawego łoża Odpowiedzialność za transakcje...

Komentarze

2009-09-28 22:14:38 | 89.228.250.* | Mikołaj (PMM)
Re: Niech ktoś wreszcie ukradnie ZUS [1]
Mordasewicz broniący ZUS to lekuchna schizofrenia, przynajmniej dla mnie. Podobnie
zresztą, jak zasiadanie w radzie nadzorczej tegoż ZUS-u. skomentuj
2009-09-29 10:10:14 | 77.87.137.* | batusia (o:
No właśnie, zbyt pochopnie zdarzają się pomówienia...
Jadąc tramwajem bez biletu można być uprzednio okradzionym. Mając do wyboru dotarcie
do domu w krótszym czasie, czy zachrzaniać dziesiąt kilometrów piechotą. Czy to jest
oczywiste, że taki człowiek jest złodziejem?

Jedno jest pewne, nie zawsze jest tak jakby się nam wydawało, jakie są zewnętrzne
pozory.
Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, bo okoliczności wiele zmieniają. skomentuj
2009-09-29 15:24:54 | 82.139.13.* | karzeł reakcji
Re: Niech ktoś wreszcie ukradnie ZUS [0]
Coś o allegro i władzy: http://pokazywarka.pl/f009kt/ skomentuj
2009-09-29 17:23:16 | 82.210.157.* | Bejbionbord
Re: Niech ktoś wreszcie ukradnie ZUS [13]
Niezłomna wiara niektórych w cudowne mozliwosci prywatyzacji, gospodarki rynkowej,
prawa popytu i podaży, kapitalizmu to kolejny trend u nas nowy i błyszczący, a na
zachodzie już z lekka, od jakichś 30stu lat zwietrzały i niemodny. skomentuj
2009-09-29 20:47:37 | *.*.*.* | olgierd
Od 30 lat? Oczywista bzdura, wystarczy sprawdzić fakty:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Margaret_Thatcher#1979-1983 skomentuj
2009-09-29 22:42:52 | 89.74.167.* | MPHH
Wlasnie ta wspaniala Thatcher sprywatyzowala koleje panstwowe.
Po kilku spektakularnych katastrofach i setkach ofiar trzeba je bylo ponownie
znacjonalizowac.
Prywatne lepsze bo wiecej ofiar?? skomentuj
2009-09-29 22:50:41 | *.*.*.* | olgierd
Które to te katastrofy i gdzie setki ofiar???
http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34181,2673559.html

Proszę o bardziej wyszukaną demagogię. Pewne fakty naprawdę można sprawdzić z
łatwością... skomentuj
2009-09-29 22:58:35 | 89.74.167.* | MPHH
Ciekawe podejscie reprezentujesz.
Wg Ciebie niewazne jest ze w kilkudziesieciu wypadkach kolejowych w Angli zginelo
kilkaset osob (kilka, kilkanasie w kazdej).
Wazne dla Ciebie jest ze nie byly to wielkie katastrofy. Wiec co, te ofiary sa mniej
wazne?

Sprawdz dlaczego koleje w Anglii znacjonalizowano po kilkuletniej zabawie w kolej
prywatna. skomentuj
2009-09-29 23:09:38 | 89.74.167.* | MPHH
Masz racje pewne fakty mozna sprawdzic z latwoscia:

artykul z 1999:

The privatisation of British Rail has proved a disastrous failure. Without big
changes, things are going to get worse

OVER the past 20 years, privatisation has been one of Britain's most successful
exports. But few have been impressed by the sale of its state-owned railways. This
privatisation has been a catalogue of political cynicism, managerial incompetence and
financial opportunism. It has cost taxpayers billions of pounds and brought rail
travellers countless hours of delays. Unless radical changes are made, things will
get worse. skomentuj
2009-09-29 23:15:15 | 89.74.167.* | MPHH
I jeszcze jeden artykul z 1999:

Rail industry faces uncertain future as Paddington crash puts operators in dock

Article Abstract:
The train crash near Paddington station, London, England, raises a number of very
important questions for the privatized rail industry and its shareholders, including
whether profit is being given a higher priority than safety and, if this is the case,
what the repercussions will be. It is widely accepted that the inquiry into this
disaster will prompt an acceleration in the rail investment programme, especially in
systems directly connected with safety. skomentuj
2009-09-29 23:18:38 | *.*.*.* | olgierd
Proszę o bliższe dane nt. tych kilkuset ofiar (a może mniej ich było?)

Największa katastrofa opisana jest tu
http://en.wikipedia.org/wiki/Ladbroke_Grove_rail_crash -- 31 ofiar to bardzo dużo,
ale chyba w Polsce też mieliśmy podobne zdarzenia?

Proponuję też sprawdzić: BR została znacjonalizowana po II wojnie światowej (wcale
nie dlatego, że źle jeździła). W tym czasie skasowano 1/3 linii (tak, tak --
prywaciarzowi opłacało się jeździć po pipidówkach, państwowemu przewoźnikowi -- nie).


Można też poczytać o owej "recjanolizacji" (a naprawdę "uadministrowieniu
zarządzania" -- "the company was put into railway administration (a special kind of
insolvency for railway companies which ensures continuity of operation of railway
services) by the British High Court on the application of the then Secretary of State
for Transport Stephen Byers" oraz jej bezpośrednich skutkach "The administration of
Railtrack led to an explosion of costs as the discipline of the company's equity had
been lost, and very sharp falls in performance".

A później też nie renacjonalizacja, lecz nabycie udziałów przez -- fakt, dziwaczną --
spółkę Network Rail.

Aha, dotyczy to wyłącznie infrastruktury, nie przewoźników. skomentuj
2009-09-29 23:21:04 | *.*.*.* | olgierd
Ach, bo już myślałem, że tylko z "Krytyki Politycznej" czerpiesz te informacje ;-) skomentuj
2009-09-30 00:12:18 | 89.74.167.* | MPHH
olgierd napisal:
Aha, dotyczy to wyłącznie infrastruktury, nie przewoźników.

Nie do konca prawda.

Artykul z 2000:

Who can mend flawed results of a hasty sell-off?
Article Abstract:
It has become clear that the UK rail industry was split into too many different
elements when it was privatized in 1995. Railtrack gained responsibility for the
infrastructure, while there were also 25 passenger train operators, five freight
companies, 18 infrastructure maintenance units, three rolling stock operators and two
parcel carriers. The speed of privatization meant that it did not benefit taxpayers.

olgierd napisal:
A później też nie renacjonalizacja, lecz nabycie udziałów przez -- fakt, dziwaczną --
spółkę Network Rail.

Ta dziwaczna spolka Network Rail jest finansowana przez podatnikow i nigdy nie
wyplaca dywidendy wiec chyba tylko z nazwy jest prywatna.
http://www.networkrail.co.uk/aspx/717.aspx skomentuj
2009-09-30 00:15:48 | 89.74.167.* | MPHH
Aha, do ofiar zaliczam rowniez osoby ranne w wyniku tych katastrof kolejowych.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_accidents_in_the_United_Kingdom skomentuj
2009-09-30 08:49:15 | *.*.*.* | olgierd
Niestety, zgodzę się, że ta spółka to taki twór jak nasza Telewizja Polska albo inne
"spółki" (Poczta Polska, itd.)

I na marginesie -- kończąc spór (z szarmanckim ukłonem) -- nie możemy też mieć
pewności, że przyczyną pogorszenia jakości była prywatyzacja. Potrafię sobie
wyobrazić np. miękką dywersję związków zawodowych. skomentuj
2009-09-30 09:27:43 | 82.210.186.* | makowski
i po po trzecie (III-cie) to ja też.
(zreszta po 2gie też też.) skomentuj
2009-09-30 11:57:27 | 89.74.167.* | MPHH
Oczywiscie tej miekkiej dywersji nie mozna wykluczyc chociaz jak specjalisci
zauwazyli te klopoty na koleii wynikaly raczej z niedoinwestowania. To
niedoinwestowanie jest wlasnie najwiekszym problemem w przypadku kazdej prywatyzacji
bo przeciez nowy wlasciciel nie kupuje aby doplacac tylko aby zarabiac. Im wiecej tym
lepiej.
Z tego powodu wszystkie dochody tej "spolki" sa inwestowane w bezpieczenstwo na
koleii.

Zwracam uklony. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]