Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka
 Oceń wpis
   

Wiadomość z ostatniej chwili: odebrałem właśnie telefon od p. Michała Hucała, Dyrektora Departamentu Rozwoju Bankowości Detalicznej Alior Banku którego dziś rano wziął na dywanik Prezes. Chodzi rzecz jasna o wiadomą sprawę.

Stanowisko banku jest następujące: faktycznie planowano wprowadzenie takiego "oscylatora" na karcie kredytowej, jednak zainteresowanie klientów ofertą przerosło oczekiwania banku (que?!), zatem musiano zweryfikować plany. Alior miał to zrobić w sposób zgodny z lege artis, ale... no właśnie, pracownik się pomylił, nadpisał dokument, nie zmienił daty... wynik poszedł w świat.
Nie chodziło jednak o żadne podmianki, fałszerstwo itd. -- zwykły błąd zwykłego człowieka.

Nie uwierzycie, ale p. Michał Hucał jest też... blogerem!!!Dla klientów, którzy już mają umowy albo złożyli wnioski w oddziałach warunki dotychczasowe przelewów zostaną utrzymane.

Tuż po napisaniu tego tekstu przyszło do mnie oficjalne oświadczenie banku, które pozwalam sobie zacytować w całości:

Szanowny Panie,

W nawiązaniu do Pańskiego artykułu na temat oferty kart kredytowych Alior Bank SA uprzejmie informuję, że:
1) data na Taryfie Opłat i Prowizji jest po prostu błędna, zwykłe przeoczenie, które nie powinno mieć miejsca i za które pragnę przeprosić (przeoczenie pracownika w aktualizowaniu pliku do Internetu),
2) nowa Taryfa Opłat i Prowizji obowiązuje tylko dla nowych klientów,
3) nie przewidujemy wprowadzenia tej opłaty dla klientów, którzy już skorzystali z naszej oferty lub wnioskowali o kartę w ostatnim czasie.

Jeszcze raz przepraszam, że miał Pan wrażenie, że nasz Bank próbuje Pana oszukać - zapewniam, że nie było to naszą intencją, w tym moją jako osoby odpowiadającej za produkty dla Klientów Indywidualnych.
Bardzo liczymy się z opinią naszych obecnych i potencjalnych Klientów, więc będę wdzięczny za Pańskie opinie także w przyszłości.

Pozdrawiam,

Michał Hucał
Dyrektor Departamentu Rozwoju
Bankowości Detalicznej

 

Komentarze (86)
Orange też manipulowała ofertą Alior Bank: dotrzymujemy umów (z...

Komentarze

2008-12-01 10:33:26 | 89.78.166.* | Jogii
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [1]
Co z tego że przyznali się do błędu, skoro nic nie poprawili na stronie www?
Cały czas jest rzekomo TOiP z 29.10.2008 gdzie wyszczególniają 1% prowizji za przelew
z kk.
Nie wygląda to na pomyłkę, raczej celowe działanie. skomentuj
2008-12-01 10:36:40 | 80.252.1.* | El Commandante
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [4]
Stary numer "na pomyłkę". Jak się "chamstwo" nie skapuje to ich doić i doić. Nie
kupuję tych konfabulacji Panie Hucał. Wsadź je se Pan w .... skomentuj
2008-12-01 10:37:31 | 77.113.95.* | Michał Hucał
Witam,
Zapewniem, że nie jest to żadne celowe działanie. Wprowadzamy właśnie ten właściwy
PDF.

Pozdrawiam,
Michał Hucał, Alior Bank skomentuj
2008-12-01 10:41:39 | 77.113.95.* | Michał Hucał
Panie El Commandante, gdyby to coś zmieniło, to mógłbym się nawet krwią podpisać, że
jest to zwykła pomyłka. skomentuj
2008-12-01 10:50:30 | *.*.*.* | olgierd
Ja myślę, że Panu Michałowi tak dobrze z głosu patrzy, że wierzę mu na to słowo ;o) i
obejdzie się bez rozlewu krwi.

Dajmy bankowi 4 godziny na to, żeby ludzie przyszli do pracy i zajęli się robotą.

Aha, i niech oddziały wiedzą co z tym fantem zrobić, bo już mam sygnały, że nie jest
aż tak różowo... skomentuj
2008-12-01 10:55:21 | *.*.*.* | olgierd
Och, nowy bank... może pójdę tam po kartę... ciekawe czy podpiszą ze mną umowę...

"Gdzieś w cieniu Alior Banku, do startu szykuje się po cichu Allianz Bank. W
przypadku tej instytucji, wybrano całkowicie inny model komunikowania się z rynkiem.
Mało obietnic, mało konkretów, dużo niedomówień."
za: http://prnews.pl/hydepark/allianz-bank-juz-prawie-gotowy-35530.html skomentuj
2008-12-01 11:02:21 | 62.89.120.* | C.
No dobrze, skoro "to tylko pomyłka", czyli rozumiem, że pracownicy w oddziałach
powinni wszystko wiedzieć o zmianach?

Niestety, ale nie wiedzą. Sprawdziłem to w jednym z oddziałów dużego miasta
wojewódzkiego. W użyciu jest tam nadal "stara" wersja TOiP. Kiedy zasygnalizowałem że
warto żeby spojrzeli na swoją stronę www lekka konsternacja, a znacznie większa po
sprawdzeniu tejże strony. Mają do mnie oddzwonić... skomentuj
2008-12-01 11:06:06 | 80.252.1.* | El Commandante
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [1]
Niech to będzie "pomyłka". Ale wypadałoby chyba przy tak dużych środach na reklamę
dobrze zadbać o ofertę i jej przedstawienie, także na poziomie taktycznym? Żeby mieć
scenariusz na "duże zainteresowanie" klientów i korekty? Albo uznać to za dodatkowe
koszty promocji? Chyba tego wymaga właśnie "wyższa kultura bankowości"? Bo jak nie ma
scenariusza, to ona taka "wyższa" bardzo nie jest. Jest zupełnie zwyczajna. W sensie
pejoratywnym. I jak widać w efekcie negatywne odczucie klientów i mamy "falstart". skomentuj
2008-12-01 11:11:52 | 77.113.95.* | Michal Hucal
Dziękuję wszystkim za uwagi. Dołożymy starań, żeby tego typu problemy już nigdy nie
miały miejsca. W przypadku jakichkolwiek uwag, skarg lub wątpliwości, zapraszam do
kontaktu także w przyszłości na adres michal.hucal@alior.pl skomentuj
2008-12-01 11:35:06 | *.*.*.* | misuale
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [7]
no prosze, miałem zrezygnować z innych KK i składać wniosek o KK Alior ale teraz to
dla mnie nie ma sensu
Miałem złożyć po założeniu konta ale niestety czekam już trochę na kontakt po
złożeniu wniosku przez internet.
W związku z oczywistą pomyłką można było zostawić stare warunki (darmowe przelewy) w
ramach promocji do świąt czy Nowego Roku dla składanych wniosków . A prowizję
wprowadzić dla kart po Nowym roku. Cóż zakupy zrobimy innymi kartami skomentuj
2008-12-01 11:43:09 | 129.35.231.* | Jacek Erazmus
Ja też nie będę wiązał się z Aliorem. Czekam na stówkę i kończe współpracę. skomentuj
2008-12-01 11:52:56 | 80.53.60.* | moby
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [2]
No cóż... szkoda, że nie "załapałem się" na kartę wcześniej. Gdyby Alior otworzył
swoje oddziały na czas to bym zdążył złożyć wniosek o kartę na bardziej korzystnych
warunkach :( skomentuj
2008-12-01 11:55:33 | *.*.*.* | olgierd
=> Jacek: hihi, dobrze, że Twój niegdysiejszy bank mnie nie przeciął kilka lat temu
(jak mi niedźwiadka z NG załatwiłeś ;-))

=> moby: co fakt to fakt, betatesterzy czasem mają fuksa. Ja zacząłem sprawę
załatwiać od 17 listopada, od rana i byłem dość wytrwały w tym co robiłem ;-) skomentuj
2008-12-01 11:58:55 | 80.53.60.* | moby
Mam chociaż nadzieję, że zdążą otworzyć oddział do 24 grudnia, żeby konto założyć i
nagrodę odebrać... skomentuj
2008-12-01 12:04:07 | *.*.*.* | tolep
Może to wyglada na zwykłe czepialstwo z mojej strony... [4]
...ale nawet Ty, Olgierdzie, tak niepewnie czujesz się jako użytkownik polszczyzny,
że asekurancko nie odmieniasz słów wcześniej nieznanych?

Hucała, Hucałowi, Hucała, Hucałem, Hucale, Hucale!

No i jeszcze to wieśniackie "Pana" przed pełnym nazwiskiem napisane z wielkiej
litery, w stylu dzieci neostrady. Po polsku poprawnie pisze się z małej (zwłaszcza
jeśli "pan" poprzedza nazwisko).

Do kompletu jeszcze brakuje tylko, żebyś zaczął pisać "na Moim blogu" oraz "w Naszej
firmie". skomentuj
2008-12-01 12:05:51 | 212.76.37.* | lemkos
Właściwie chciałem napisać dokładnie to samo, co przedpiśca. Nie uważam, że to jest w
porządku, że opieszałość (w sumie zrozumiała, bo wniosków dużo) w realizowaniu
wniosku o otwarcie konta rykoszetem pozbawiła mnie starej TOiP, kiedy ci, którzy byli
na samej górze kupki z wnioskami, będą się teraz po wsze czasy dobrze bawić za 0
prowizji. Ta cała otoczka (niezależnie od tego, że jestem gotów uwierzyć, że to
rzeczywiście pomyłka) nie świadczy najlepiej o Alior Banku. skomentuj
2008-12-01 12:09:03 | 212.76.37.* | lemkos
Ups... nie wiedziałem, że posty dodają się nie w drzewku. Miałem na myśli wypowiedź
misuale kilka postów wyżej :). skomentuj
2008-12-01 12:09:46 | *.*.*.* | olgierd
=> Tolep: ten brak odmiany to nawyk, kurczę, już nawyk -- prawniczy. W pismach
procesowych nie odmienia się "dziwnych" nazwisk (a dziwne to każde inne, niż -ski,
-cki, -dzki). Ma to taką przyczynę, ażeby ktoś później nie miał wątpliwości jak brzmi
nazwisko, np. Rudak czy Rudaka.
Co do Pana -- masz rację. Może onieśmielił mnie telefon aż z samego banku... skomentuj
2008-12-01 12:11:10 | *.*.*.* | olgierd
=> lemkos: pkt 3 oświadczenia: "nie przewidujemy wprowadzenia tej opłaty dla
klientów, którzy już skorzystali z naszej oferty *lub wnioskowali o kartę w ostatnim
czasie*."

Ergo: jeśli zawnioskowałeś o kartę na starych warunkach, to taką ją będziesz miał.
Jeśli przyjdziesz do banku dziś, to za przelew zapłacisz. skomentuj
2008-12-01 12:32:01 | 80.53.60.* | moby
A może pan Michał Hucał w ramach rekompensaty za straty moralne zaoferuje wszystkim
czytelnikom Lege Artis kartę kredytową na warunkach sprzed 1.12.2008 :) skomentuj
2008-12-01 12:35:35 | 80.53.60.* | moby
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [1]
[Hm, coś mi się poprzedni komentarz nie dodał.]
Może pan Michał Hucał w ramach rekompensaty za straty moralne zaoferuje wszystkim
czytelnikom Lege Artis kartę kredytową na warunkach sprzed 1.12.2008 :) skomentuj
2008-12-01 13:57:43 | *.*.*.* | olgierd
Właśnie widzę, że coś dziś komentarze się czasem opóźniają.

Ale pomysł jest przedni, skądinąd zapowiadałem już niedawno, że w ramach programu
partnerskiego będzie karta kredytowa Lege Artis

http://olgierd.bblog.pl/wpis,program;partnerski;lege;artis;;-,15271.html

To może mały eksperyment? ;-) skomentuj
2008-12-01 14:06:53 | 89.78.18.* | papa smurf
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
To ja jeszcze poczekam, aż ktoś tam doprecyzuje "w ostatnim czasie". Ale coś czuję,
że nawet ta stówa mnie nie skusi by założyć tam konto. A już już miałem wypełniać
wniosek :) skomentuj
2008-12-01 15:31:04 | 62.121.65.* | Przemek Kwiatkowski
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [6]
No tak, oczywiście. Ja czekałem ze złożeniem papierów aż mi otworzą placówkę 15m od
domu (konkretnie w Warszawie przy ul. Leszno), bo nie chciało mi się zapierniczać
przez pół miasta do jakiegoś już otwartego oddziału. Zwłaszcza że wg. ich strony www
"mój" oddział miał być otwarty już w listopadzie... I co? I nic. Oddział wciąż
zamknięty, ja wniosku nie złożyłem, inni dostaną darmowe przelewy z karty, a ja będę
ukarany podwyższeniem opłat. Mam w d*.* taki bank... skomentuj
2008-12-01 15:34:01 | *.*.*.* | olgierd
Za lenistwo trzeba płacić ;-) mi się iść chciało i Wujek Alior da darmowe przelewy
"na oscylatora" ;-) skomentuj
2008-12-01 15:46:07 | 80.53.60.* | moby
Ale w Kielcach jeden oddział będzie otwarty dopiero w grudniu (chociaż pisali, że w
listopadzie), a drugi w 2009 roku... To nie fair... skomentuj
2008-12-01 15:53:24 | *.*.*.* | olgierd
=> moby, ale już jest grudzień ;o) skomentuj
2008-12-01 15:56:23 | 80.53.60.* | moby
Ale jeszcze nie otworzyli :P A TOiP jest ważny od dzisiaj :)
Więc lepiej załatw tą kartę MasterCard Lege Artis na korzystniejszych warunkach ;) ;p skomentuj
2008-12-01 16:49:19 | 83.9.172.* | HeS
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [5]
Ha, ha, ha. 'Pomyłka"?
Przypomniał mi się mój brat, który dostał reklamówkę zachęcającą do wyrobienia sobie
karty kredytowej bez żadnych opłat. Złożył wniosek i przysłali mu tą kartę pocztą, a
z rachunku zdjęli 50 zł tytułem opłaty za wyrobienie karty. Po dwóch telefonicznych
(bezskutecznych) interwencjach pociął tą kartę i odesłał pocztą wraz z pismem
wyjaśniającym do banku. Podziałało, oddali mu te 50 zł i przysłali nowy plastik. skomentuj
2008-12-01 17:07:34 | 83.19.104.* | Orange Bank
Panie Olgierd, pan to juz tak ma od dawna. Wiem, ze marudzenie, skladanie reklamacji
wszedzie gdzie sie da i czepianie sie wszystkiego co mozliwe i czekanie na jakies
gratisy od wszelakich firm to pana specjalnosc.No coz, tak to juz maja starzy
kawalerzy, ktorzy nic innego w zyciu nie maja oprocz pisania bzdur.
Wez sie czlowieku ogarnij. skomentuj
2008-12-01 17:19:56 | 87.205.219.* | soq
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [1]
Hmm.. Uważam, że trochę wyolbrzymiacie całą sprawę (choć nigdy bym nie przypuszczał,
że stanę w obronie bankierów). Jeżeli bowiem, zmiana taryfy była jedynie pomyłką, to
Alior Bank zasługuje na szacunek za tak szybką, kulturalną odpowiedź oraz
zainteresowanie się opinią klientów. Podejrzewam, że duże przedsiębiorstwa mają
znacznie subtelniejsze sposoby na wyciągnięcie pieniędzy z kieszeni klientów, niż tak
oczywista manipulacja zawartością witryny internetowej.

tolep: fachowcem nie jestem, ale z tego co pamiętam "pan" piszemy wg. uznania,
zależnie od względów grzecznościowych;
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1174 skomentuj
2008-12-01 17:37:32 | 82.160.25.* | Ewelina B.
sztuką jest przyznać się do błędu :) [1]
Faktycznie mogło to początkowo wyglądać nieładnie. Jednak sprawa została już
wyjaśniona, więc nie wiem po co wieszać psy na Aliora. Uważam, że to bardzo dobry
bank, ale pracują w nim tylko ludzie. Bankierzy mają jednak Wyższą Kulturę Bankowości
i potrafią się do popełnionego błędu przyznać, a także zrekompensować Klientowi
negatywne odczucia. Alior świadczy profesjonalne usługi, a bankierom zależy przede
wszystkim na długotrwałych relacjach z zadowolonym Klientem.
Osobiście korzystam z usług tego Banku i jestem baaardzo zadowolona :)) skomentuj
2008-12-01 17:52:23 | 82.139.12.* | pterozaurus
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Panie Michale, proszę sobie wpisać w przeglądarkę: www.mb**k.pl
;) skomentuj
2008-12-01 18:07:24 | 89.78.18.* | papa smurf
O, dział PR Aliora się obudził... skomentuj
2008-12-01 18:51:30 | 83.10.108.* | j23 znów nadaje
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
11% od połowy środków na lokacie nocnej ....liczone w godzinach parzystych,
nieparzystych dni w latach przestępnych.....to oczywiście też nie oszustwo...??!!

Przeciez każdy emeryt łatwo wyliczy ile to % odsetek zarobi... skomentuj
2008-12-01 18:52:27 | 83.10.108.* | j23 znów nadaje
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
11% od połowy środków na lokacie nocnej ....liczone w godzinach parzystych,
nieparzystych dni w latach przestępnych.....to oczywiście też nie oszustwo...??!!

Przeciez każdy emeryt łatwo wyliczy ile to % odsetek zarobi... skomentuj skomentuj
2008-12-01 18:53:38 | 85.232.233.* |
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
niezbyt chlubna pomyłka na starcie.... skomentuj
2008-12-01 18:56:58 | 83.26.41.* | Draco2000
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Miał być to super bank. W standardzie to co dotychczas było dla nielicznych i co?
Może i jest, ale ile trzeba za to płacić. Droższego konta firmowego jeszcze nie
widziałem. Może i bym zapłacił 110 zł/mc, ale za co pytam. Niczego na poziomie za tą
opłatę nie oferują. Kpina z ludzi i tyle skomentuj
2008-12-01 19:09:29 | 89.79.72.* | TOMASZ ZENTOWICZ
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [5]
Wtopa i wstyd, tak jak z lokatami overnight - owe 11% to w rzeczywistości 5,5% !!!
CWANIACZKI W MELONIKACH - JAK KTOŚ NIE BEDZIE ZBYT DOCIEKLIWY TO SIĘ MOCNO ZAWIEDZIE. skomentuj
2008-12-01 19:13:57 | 83.24.155.* | Wladik
a gdzie kontrola funkcjonalna, ale tam kontrolą zajmują się urzędnicy z byłego GINB
nieprzywykli do tempa pracy :))) skomentuj
2008-12-01 19:14:28 | 89.79.72.* | GRZEGORZ ZENTOWICZ
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
CWANIACZKI W MELONIKACH - MÓJ BRAT DOBRZE TO OKREŚLIŁ :-) ROZMAWIAŁEM KIEDYŚ W
ODDZIALE ZAINTERESOWANY LOKATA OVERNIGHT I ZAPYTAŁEM O BEZPIECZEŃSTWO POWIERZONYCH
PIENIĘDZY W ZWIAZKU Z KRYZYSEM I POWIEDZIELI MI, ŻE ONI NIE MAJA ZŁYCH KREDYTÓW I SA
BEZPIECZNI A TU ARTYKUŁ W GAZECIE, ŻE ICH WŁAŚCICIEL MA WYPOWIEDZIANE KREDYTY I MUSI
SZUKAĆ POŻYCZKODAWCÓW. skomentuj
2008-12-01 19:19:14 | 87.105.100.* | Szymon_EB
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [2]
No tak, ale oni pomylili się co do przelewów, co do +30% limitu, które pierwotnie
było, co do ograniczenia max 30.000 z przeniesienia, czego pierwotnie nie było. Sporo
tych pomyłek, jak na 1 produkt. Ciekawe do kiedy nie będzie opłaty za przelewy dla
klientów, którzy złożyli wniosek przed pomyłką. Dobrze byłoby też mieć na to jakiś
papier, bo trochę przykro by było, gdyby jednak słowa Dyrektora były znane tylko
jemu, a mnie stuknęłaby prowizja kilkuset złotowa. Szczególnie, iż w tym ogromie
pomyłek nawet nie byłoby dziwne, gdyby pracownicy sami już się nie rozeznawali. skomentuj
2008-12-01 19:50:56 | 62.121.65.* | Przemek Kwiatkowski
Poszedłem kilkakrotnie - najperw w dniu otwarcia. Przywitał mnie wielki napis
"Zapraszamy: oarz panowie w kufajkach, kładący akurat tynk. Ostatni raz byłem 28
listopada, czyli w ostatni dzień roboczy miesiąca. Oczywiście "otwarcie już w
listopadzie" również okazało się zmyłką, a panowie w kufajkach właśnie zakładali
żaluzje. A poźniej mi powiedzą, że im przykro ale regulamin się zmienił i "pan nie
zdążył"... skomentuj
2008-12-01 19:56:06 | 89.78.48.* | Jacek Kowal
Jezu ale nie mozesz miec pretensji o to, ze sie gdzies ceny zmieniaja. Ja rozumiem,
ze zaliczyli wpadke robiac pierwsza zmiane poprzez podmienienie pdf'a i bez podania
nowej daty obowiazywania regulaminu. Ale nie mozna miec pretensji do banku o to, ze
sie ktos nie zalapal na stare warunki.

Normalne jest, ze sie ceny zmieniaja. Jesli ktos nie zdazyl na poprzednia cene to nie
moze miec do nikogo pretensji. skomentuj
2008-12-01 19:57:27 | 83.19.205.* | A.S.
No i kolejny błąd Aliora, to informowanie pierwszego dnia po otwarciu, że można
przenosić karty i dostanie się sumę limitu z przenoszonych kart, a po tygodniu
okazało się, że ta oferta dotyczy tylko osób, które pracują na etacie, a prowadzący
działalność gospodarczą nie mogą przenosić limitu z innych kart kredytowych, a na
dodatek muszą poza dokumentami rozliczeniowymi z zeszłego roku (PIT) okazać
zaświadczenie o niezaleganiu z ZUS i US (tego nie wymaga żaden z innych
konkurencyjnych banków -BZWBK,Getin,Lukas,Rajfajzen czy mBank). Za dużo tych błędów.
Dziękuję Olgierd za wyciągnięcie sprawy. skomentuj
2008-12-01 20:04:06 | 89.174.118.* | Ten co nie zdążył:)
Ale przecież te darmowe przelewy dla tych, którzy mają już kartę to są tylko na
miesiąc.
W ciągu 30 dni Alior przyśle nową TOiP i trzeba będzie się albo zgodzić albo
rozwiązać umowę. skomentuj
2008-12-01 20:09:40 | 83.6.9.* | Wirtek
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Jeszcze nie widziałem banku, który pomyliłby się na korzyść klienta, reklamowanie
takiej oferty to robienie z ludzi w konia. Już dawno przekonałem się, że nie warto
wierzyć w bankowe reklamy jak tylko dostaję jakąś super okazyjną propozycję to idę do
Finamo (akurat po drodze na parking) i zazwyczaj okazuje się, że taka oferta nie jest
warta papieru na którym została wydrukowana, z drugiej strony zawsze zaproponują coś
korzystniejszego więc przynajmniej na tych spacerach nie tracę. skomentuj
2008-12-01 20:59:18 | 77.253.122.* | mimilili
Panie Olgierd załóż sobie pan swój Bank i zobaczy pan czy wszystko będzie dopięte na
cacy a nie się Pan innych czepiasz!!!!!!!!!!!! Dla mnie Alior Bank jest ok skomentuj
2008-12-01 21:04:15 | 85.89.183.* | moby
@mimilili
ktoś musi się czepiać, żeby pilnować interesu konsumentów bo inaczej by wszystkie
firmy robiły nas w balona skomentuj
2008-12-01 21:15:28 | 85.222.86.* | Misiek Antybankowy
Co jest dla mnie WYŻSZĄ KULTURĄ BANKOWOŚCI [0]
Wyższą kulturą będzie dla mnie taki bank, gdzie kawa na ławę będę wiedział od razu, z
jakimi kosztami muszę się liczyć. Aby mieć od razu pełne przekonanie. Bank przecież
musi zarabiać na czymś. Kultura będzie wtedy jeśli nie będzie:
- regulaminów z cennikiem "gdzieś tam na stronie"
- jak będzie zmiana regulaminu to explicite adres pliku będzie na przykład w wyciągu
a nie zdawkowy tekścik "poszukaj go sobie na stronie" - bo jakby to był problem
wydrukować parę literek urla do regulaminu
- panienka od sprzedaży nie będzie wciskać kitu że konto jest darmowe "zapominając"
powiedzieć że to tylko na 3 miesiące. Niech powie od razu, jaki koszt.
- niech mam to przekonanie, oparte o realia całości współpracy, że to co kosztuje
znam od razu
- nie będzie super ofert w stylu "dostaniesz premię na koncie firmowym miesięcznie 50
zł jak utrzymasz średnio 9000 zł" - bo tylko idiota by nie spojrzał że oprocentowanie
jest 0% -super oferta! Premia ! tyle że zamiast oprocentowania
- kolesie z działu windykacji nie będą z panią naczelnik walić ściemy że sprzedali
debet z wezwaniem do zapłaty kiedy takowego nie było
- paniusia w dziale obsługi klienta PRZYJMIE oświadczenie woli spisane na kartce
papieru, zgodnie z KC że takie wystarczy a nie będzie walić ściemę że TYLKO NA
FIRMOWYM BLANKIECIE wzorcowym
- nie będzie akcji z manipulacją kursami walut na transakcje internetowe w myśl idei
"in the night CITY light"
i tak dalej.
Taaaki uczciiiwyyyy bank. Ale w końcu, o************ i lenie są wszędzie.niezależnie
od wielkości prowizji, pensji i tak dalej skomentuj
2008-12-01 21:21:51 | 82.177.230.* | BIBI_
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Po pierwszym "że" należało użyć "iż" . Dyrektor sam to pisał? Stawiam dolary
przeciwko orzechom, że twórca oświadczenia nie wie nawet co powinno być pierwsze w
zdaniu: "że" czy "iż"? Takich menedżerów dzisiaj mamy... skomentuj
2008-12-01 22:40:29 | 89.79.72.* | GRZEGORZ ZENTOWICZ
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [2]
CWANIACZKI W MELONIKACH ! skomentuj
2008-12-02 02:44:59 | 80.52.138.* |
Szkoda, że tak wyszło z tą prowizją, sam miałem brać kartę kredytową ale, że wykonuję
dużźo przelewów przez internet na dość wysokie kwoty jestem zmuszony zrezygnować.
Polecam Lukas Bank gdzie przelewy przez internet są bezpłatne lub BZWBK za 3 zł bez
względu na wysokosć przelewu, a tu od 1000 zł wychodzi aż 10 zł... Jak dla mnie
zdecydowanie za drogo.. skomentuj
2008-12-02 08:38:28 | *.*.*.* | olgierd
Dziękuję za krytykę, sypię sobie głowę popiołem.

Co do zadowolenia: wchodząc i wychodząc z tego banku też miałem takie wrażenie,
ludzie są mili i starają się zrobić co w ich mocy... a że mają rozbieżne informacje?

Co do tego jak długo mają być przelewy za darmo "dla starych" -- zapytałem "czy do
wypowiedzenia", odpowiedź brzmiała "nie, dopóki tu pracuję" ;-) cokolwiek może to
oznaczać ;-)

Co do tego czy szarpię kogo mogę licząc na gratis... I'm sorry, 120 zł gratis od
Orange to taka radość, że aż strach. Jeszcze jakby jakiś wypasiony telefon
dołożyli... ale pewnie bym nie brał, bo simloka by w prezencie dali (gratis).
Podobnie bonusy, o których p. dyrektor powiedział mi przez telefon (początkowo
napisałem, ale na jego prośbę NA RAZIE dane te usunąłem -- czekam na oficjalne
wystąpienie banku) nie wydały mi się aż takie cudowne.

Natomiast darmowe przelewy to nie bonus. To wynik zobowiązania, które JA I MÓJ BANK
zaciągnęliśmy. Ja to podpisałem, wielokrotnie, długopisem, a bank poprzez swoją
przedstawicielkę. skomentuj
2008-12-02 09:32:29 | 213.77.7.* | Grzegorz "z Sanoka"
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [2]
Znam kilku pracujacych tam ludzi z części detalicznej - z banku w którym pracuje moja
małżonka odeszły 2 osoby, które miały najgorsze opinie, najwięcej skarg od
niezadowolonych klientów (sam zresztą jedną napisałem jak się okazało, że mnie
okłamały co do warunków wydania karty a potem unikały kontaktu) - mocno się
zdziwiłem, że WYŻSZA KULTURA BANKOWOŚCI chce współpracować z takimi ludzmi. A tu
proszę historia się powtórzyła i to znowu z kartami !!! Miało być tak pieknie a
wyszło jak zawsze, mimo wszystko szkoda. Prasa informowała, że płace w tym banku są
ponad przeciętne i chyba to przyciągnęło tych wszystkich dla których najważniejsza
jest kasa a satysfakcja klienta, uczciwość w informowaniu klienta to już pojęcia
abstrakcyjne a "sito" rekrutacyjne miało widać bardze duże oczka skoro takie osoby
przez nie przeszły. Nie podobają mi się także te sztuczki z lokatami nocnymi, że
niby 11% a w rzeczywistości 5,6% - tanie naciągactwo pozostawiające niesmak. skomentuj
2008-12-02 09:48:50 | *.*.*.* | olgierd
=> Grzegorz: ja na obsługę (tzw. "miłość" i "sympatyczność") narzekać nie mogę.
Trudno też mi wieszać psy na kimś, że nie jest doinformowany, skoro... ma sprzeczne
informacje.
Być może te osoby wiały od poprzednich pracodawców, bo wiedziały, że mają problemy.
Alior tylko był okazją.

Co do overnighta: dla mnie to chyba było oczywiste, że skoro "połowa kasy" na noc, to
11% nie liczymy od całości. 11% liczymy od połowy (dobrze, że odsetki naliczają
dziennie, nie godzinowo ;-) bo znów miałbym temat do tekstu), a druga połowa leci
według normalnej taryfy.

Inna sprawa, że podniecanie się "darmowym kontem" z "kartą do wszystkich bankomatów"
za 3 złote to jest jakieś oszołomstwo. Nawet nie to, że moja karta idzie do bankomatu
raz na 2 miesiące, a na świecie mam za darmo ;-)
Po prostu płacenie dziś za debetówkę to jest jakiś dowcip. skomentuj
2008-12-02 10:24:09 | *.*.*.* | olgierd
Aha, gdzieś czytałem, że bank się nie oświadczył na ten temat. Ja znalazłem coś
takiego:

"Alior Bank oświadcza, że na stronie internetowej banku zamieszczona została Taryfa
Opłat i Prowizji opatrzona błędną datą. Pomyłka ta wynikała ze zwykłego przeoczenia
pracownika podczas aktualizowania pliku, nie zaś z celowego działania. Aktualna
Taryfa Opłat i Prowizji została niezwłocznie opublikowana na niniejszej stronie.

Taryfa Opłat i Prowizji obowiązująca od 1 grudnia 2008 roku wprowadza opłatę za
przelew z rachunku karty kredytowej w wysokości 1% kwoty tylko dla nowych Klientów.
Jednocześnie informujemy, że opłata ta nie dotyczy Klientów, którzy już skorzystali z
naszej oferty lub wnioskowali o kartę kredytową przed 1 grudnia 2008 r."

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/przydatne_dokumenty/klienci_indywidualni skomentuj
2008-12-02 10:30:35 | 79.190.16.* | gasior5
Orange Bank dlaczego tak ci przeszkadza postawa p. Olgierda "...marudzenie, skladanie
reklamacji wszedzie gdzie sie da i czepianie sie wszystkiego co mozliwe... "?
Uważam, że dzięki takim ludziom coraz więcej firm przyjmuje do wiadmości, że klienta
nie wolno oszukiwać. A że p. Olgierd oczekuje od firm gratisów to normalne - oczekuje
zadośćuczynienia za poniesione straty finansowe bądź moralne.Firma która jest
nieuczciwa bardzo chętnie przystaje na takie warunki licząc, że sprawa się nie
rozniesie.
Osobiście uważam, że takich ludzi powinno być jak najwięcej, co pozwoli na
wyeliminowanie z rynku nieuczciwych praktyk bez pomocy oficjalnych instytucji -
negatywne informacje o firmach powodują mniejszą ilość klientów.
Może ty byś się ogarnął i docenił ostrzeganie przed nieuczciwością - chyba że jest ci
to nie na rękę? skomentuj
2008-12-02 10:36:53 | *.*.*.* | olgierd
Szczerze to ja nie oczekuję gratisów. Ale zwykłem stawiać sprawę tak: jeśli ja
oszukam np. Orąż, to Orąż mnie wyciśnie do końca: wyłączenie, windykacja, takie tam.

To dlaczego, jeśli ja UCZCIWIE PŁACĘ mam oczekiwać czegoś innego? Zwłaszcza, że
akurat z PTK Centertel też ZAWARŁEM UMOWĘ na jasnych zasadach. A operator zmienił te
zasady później. skomentuj
2008-12-02 12:04:26 | 85.222.86.* | nhx
Alior Bank nie ma NICZEGo ,czego nie mialyby inne banki.LEPSZE od niego banki [6]
Ma natomiast brzydka wade,ktorej tamte NIE maja.
Nie odpowiada na krytyczne pisma,wskazujace konkretne bledy albo opisujace
sytuacje,ktore nie powinny miec miejsca.
prosze napisac cokolwiek pod kontakt@alior.pl i zaczac liczyc dni.
powodzenia.
I prosze odwiedzic jeden z ich zapyzialych oddzialow w stylu poznego PRL,a wszystko
bedzie juz jasne. skomentuj
2008-12-02 12:09:34 | 85.222.86.* | nhx.
Jakos nie widze swojego wpisu,ale dodam jeszcze cos,z innej bajki. [0]
Grupa carlo tassara ma pilnie oddac wierzycielom ok. 5 mld Euro.W tym celu bedzie
musiala sprzedac czesc swoich aktywow.
Dla zwyklego obserwatora powstanie Aliora wyglada jak proba wyprowadzenia aktywow do
innego obszaru.Mowiac po ludzku,wyglada na to,ze Alior powstal za cudze,nieoddane
pieniadze.
jest oczywiste,ze nie wydaje sie 1,5 mld zl majac do zwrotu 5 mld E. skomentuj
2008-12-02 15:06:44 | 89.78.18.* | papa smurf
Ja napisałem im maila informującego ich, że formularz zakładania konta nie działa pod
Linuksem (polskie znaki da się tylko wkleić a nie wpisać), poza tym mają totalnie
zwalone i18n (wystarczy zmienić domyślny język przeglądarki i jest cyrk na stronie -
amatorszczyzna) i wyobraź sobie, że odpisali. Oczywiście standardowo, ze pracują nad
tym, ale może ktoś to jednak czyta. Czekałem na oko 2 dni - nie chce mi się
sprawdzać, może nawet krócej.
Pewnie to kiedyś poprawią, tyle, że ja i moja firma będziemy wtedy już w zupełnie
innym banku :) skomentuj
2008-12-02 15:20:24 | *.*.*.* | olgierd
papa, do Polbanku napisz, bo mam od niedawna tam kartę, ale mogę tylko w bankomacie
sprawdzić ile mi zostało ;-) a z komputera to "dowidzenia", bo tylko MSIE, tylko
Windows i to ponoć tylko XP ;-) skomentuj
2008-12-02 15:48:31 | 89.78.18.* | papa smurf
A próbowałeś zmieniać user-agenta? Może tak tylko ściemniają :) skomentuj
2008-12-02 15:51:32 | *.*.*.* | olgierd
Nie sądzę, Polbank ma przecież cały instruktaż jak korzystać z tego ich
zaawansowanego systemu informatycznego: http://polbank.pl/p7_3_1.html skomentuj
2008-12-02 16:22:55 | 89.78.18.* | papa smurf
Tak, ale piszą tylko, że zalecają MSIE 6.0 a nie wymagają.
Powody moga być różne - od takich, że system faktycznie wymaga danej przeglądarki
(ale co, ActiveX?) po bardziej prozaiczne - nasz system napisano w 2000r. czyli jak
na rynku MSIE 6.0 miał 95% (strzelam) i tylko w tym był testowany, więc po co mamy
pisać, że śmiga w jakichś egzotycznych Firefoksach itp. skoro nie wiemy.

Dobra, zacząłem analizować ich marną stronkę logowania, ale nie ma sensu się ru
rozpisywać (toteż skasowałem moje wypociny). Gdybym miał tam konto, spróbowałbm z
user-agentem. Myślę, że jest duże prawdopodobieństwo, że to tylko takie
pseudo-wymagania. skomentuj
2008-12-03 09:27:49 | 85.222.86.* | nhx
mnie odpowiedzieli po miesiacu prawie,ze pracuja nad poprawa strony i tyle.Zero
odpowiedzi na konkretne pytania skomentuj
2008-12-04 19:22:48 | 89.239.70.* | Klient Alior Banku
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [1]
Od dzisiaj nie wierzę w dobre intencje tego Alior Banku!

Jakiś czas temu postanowiłem sam się przekonać, jak to jest w tym banku. Założenie
karty poszło sprawnie, obsługa miła. Zapewnion że karta będzie dostępna przez
internet za kilka dni i będę mógł robić przelewy. I na tym koniec przyjemności.
Próbowałem aktywować kartę przez internet - straciłem 4 sms-y i nic (w banku
zapewniali, że ta usługa już działa). Na infolini poradzili zrobić to przez telefon
(na pytanie czy odzyskam swoje stracone sms-y zaległa cisza). Nic to - spróbowałem
przez telefon. Aktywować po 15 minutowym oczekiwaniu na połączenie się udało, ale nie
mogłem odsłuchać PIN-u. Usłyszałem tylko automat: "Usługa czasowo niedostępna".
Zgłosiłe to znowu na infolinii: Nie wiemy co się stało, odezwiemy się jutro jak
usuniemy problem. Oczywiście nie odezwali się przez dwa dni. Ostatni cios zadali mi
dzisiaj: nie mogłem zrobić przelewu z karty więc znowu zadzwoniłem na infolinię. Może
robię coś źle? Gość po drugiej stronie z rozbrajającą szczerością wyznał, że tej
usługi jeszcze nie ma i powinna być gdzieś tak pod koniec roku. Ja rozumiem, że
trudno znaleźć dobrych informatyków, ale niech w takim razie nie twierdzą, że oferują
usługi, których nie potrafią uruchomić. Przy najbliższej okazji wymiksuję się z tego
banku, zanim okaże się, wpłaconych pieniędzy nie odzyskam bo "wypłacanie jeszcze nie
działa i będzie gdzieś tak pod koniec roku". skomentuj
2008-12-04 20:31:04 | *.*.*.* | olgierd
Haha, właśnie też aktywowałem moją kartę i też widzę, że przelewów nie ma... nie
zdążyłem jeszcze do nich zadzwonić.
Ale jaja normalnie. To może już w ogóle ich nie będzie? ;-) skomentuj
2008-12-08 23:28:29 | 85.222.105.* | Manek
NIeprawda :) Te owe 11% to w rzeczywistości tylko 2,75% w skali roku. Policz - nie
dość że tylko połowa środków, co już dzieli oprocentowanie od całości na pół, to
dodatkowo tylko pół roku rośnie procent, bo tylko w nocy. Albo i krócej, bo nie znam
dokładnych godzin. Zatem tutaj też na pół. Daje to 2,75% w skali roku.. SKANDAL, za
27 zł miesięcznie, mam w lukasie nielimitowaną ilość przebiegów, darmowe bankomaty i
wiele innych przywilejów... skomentuj
2008-12-09 17:25:28 | 94.42.32.* | ???
Manek, a skoro nie znasz godzin to dlaczego na pół a nie na cztery, osiem albo
tysiąc? matematyku z Bożej łaski ... skomentuj
2008-12-10 08:42:53 | *.*.*.* | olgierd
BTW mógłby bank to wyjaśnić jakoś przystępnie na stronie. Bo niedomówień jest aż za
dużo i na bank nie służą Aliorowi... skomentuj
2008-12-11 00:38:38 | 83.9.21.* | Rycho 1848
Coś z matematyka Maniek nie tak . Oprocentowanie ROR-u 0,10 % . Połowa środków na nim
procentowano na 11% , czyli całość konta 5,50% w skali roku plus 0,10% połowy
nieoprocentowanej lokatą nocną co daje w sumie 5,55 % w skali roku .
Połowa środków wraca codziennie wraz z oprocentowaniem - bez podatku Belki , jeżeli
na ROR-ze masz poniżej 16 tyś. PLN ( zwolniony z podatku zysk do 2,49 zł )
Praktycznie masz znacznie większe oprocentowanie , bo nie płacisz podatku - 20%
Nie wiem czy w Lukasie tyle zarobisz . Praktycznie :wpłacasz 2000 PLN , po nocy masz
30 gr zysku . Nie wierzysz - sprawdź , ja to zrobiłem . skomentuj
2008-12-11 07:26:03 | 195.93.223.* | mrbox
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [3]
taka ciekawostka, Alior zniósł właśnie opłatę 3zł za kartę dla uczestników swojego
konkursu, bonusik obowiązuje przez rok.... i teraz, zakładać konto czy jeszcze czekać
na jakieś inne bonusy do 24 grudnia... ??? oto jest pytanie... ;) skomentuj
2008-12-11 09:11:07 | *.*.*.* | olgierd
Ponoć każdy z klientów ma dostać Citroena C2. Mi się nie podoba, ale jak będą dawać
to wezmę ;-) skomentuj
2008-12-11 13:13:45 | 195.93.223.* | mrbox
tak, ale tylko Ci klienci którzy przyjdą 12.12 o godz. 12.12 :)
(to tak tylko kontynuując Twoją myśl)----- skomentuj
2008-12-11 13:51:40 | *.*.*.* | olgierd
czyli to już jutro.... muszę sobie zapisać! skomentuj
2008-12-29 02:03:45 | 87.206.142.* | margo33
Procent nie rośnie "pół roku albo i krócej". Środki na lokacie leżą tylko w nocy, ale
oprocentowanie liczone jest tak, jakby leżały całą dobę. Dodatkowo odsetki codziennie
dopisywane są do konta i kapitalizowane - czyli od odsetek dalej masz odsetki. Jeśli
nie przekroczysz na koncie 16tys. zł to nie płacisz podatku Belki. skomentuj
2009-05-16 19:24:20 | 87.207.235.* | Potencjalna Klientka
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Piszę z opóźnieniem, ale dopiero dziś przeczytałam o sprawie. Z całym szacunkiem
Panie Dyrektorze, ale niestety oficjalne stanowisko Banku jest zdumiewające i
potwierdza wątpliwości zgłoszone przez Klientów. W prawidłowo zorganizowanym Banku
nie jest możliwa tego rodzaju pomyłka pracownika. Przyczyna jest prosta. Każda zmiana
taryfy opłat i prowizji w Banku wprowadzana jest jako odrębna regulacja wewnętrzna
odrębną decyzją upoważnionych do tego osób (najczęściej Zarządu Banku) i powinna
zawierać precycyjnie określoną datę obowiązywania oraz krąg osób, których dotyczy,
czyli wyrażny zapis, że dotyczy ona wyłącznie Klientów, którzy złożyli wnioski o
wydanie kart po określonej dacie. Jak rozumiem, tekst taryfy opłat zamieszczony w
Internecie nie zawierał takiej informacji. Brak takiego zapisu świadczy albo o złych
intencjach albo o nie znajomości podstawowych zasad prawnych. Oba przypadki są równie
groźne. Współpraca Banku z Klientami nie może odbywać się w oparciu o deklaracje
Dyrektora Departamentu (nawet najbardziej sympatycznego) ale powinna być
sformalizowana, Brak zapisu ograniczające zakres stosowania nowych opłat tylko do
nowych Klientów pozbawia ich prawa do skutecznej obrony w sytuacji nieuzasadnionego
pobrania takiej opłaty.
Ponadto obowiązujące w Banku procedury powinny przewidywać weryfikację wszelkich
regulacji wewnętrznych, w tym w szczególności podawanych do publicznej wiadomości
jednolitych tekstów taryfy opłat i prowizji. Możliwość samodzielnego wprowadzenia
przez pracownika błędnych danych w tym zakresie świadczy niezbicie o całkowitym braku
kontroli wewnętrznej, a tym samym o dużej niefrasobliwości osób odpowiedzialnych za
organizację pracy tego Banku.
Poza tym, elementarna uczciwość wobec Klientów nakuzuje informowanie o zmianach z
wyprzedzeniem. Wprowadzanie ich ukradkiem już w kilka miesięcy po rozpoczęciu
działalności powinna być wskazówką dla wszystkich zainteresowanych ofertą Banku, że
narażają się na duże ryzyko, gdyż warunki wsółpracy w każdej chwili mogą ulec
istotnemu pogorszeniu.
Podsumowując, zaróno zaistniała sytuacja, jak i sposób jej wyjaśnienia istotnie
podważają wiarygodność oferty nowego Banku i profesjonalizm osób tam zatrudnionych. skomentuj
2009-06-05 20:54:21 | 79.175.204.* | ginger1981
hmm...szanowny Panie od polszczyzny...tu byłabym skłonna z Panem polemizować...jeśli
chcemy użyć grzecznościowej formy przy zwracaniu się do kogoś norma językowa
dopuszcza stosowanie wielkiej litery:)

a co do neologizmów..."asekurancko" nie brzmi poprawnie, a już na pewno nie brzmi
elegancko...także niech Pan pozostanie z wielką literą z przodu...a Pan niech
"asekurancko" przyzna się do błędu...tak jak Pan Michał

Nhil humani a me alienum puto...szanowny Panie polonisto:) skomentuj
2010-11-07 22:25:39 | 46.113.226.* | limeryk
Do ginger1981
Gratuluję uszczepliwości i ironi w wypowiedzi, lacz to niestety Ty nie masz racji.
Norma zwyczajowa dopuszcza w języku pisanym stosowanie wielkich liter w formach
grzecznościowych, natomiast norma językowa stanowczo nie. Co do wyrażenia, które to
tak ładnie nazwałaś ( mniemam po niku, żeś biełogłową ) - neologizmem - polecam Ci
słownik, oczywiście języka polskiego, który to elegancko opisuje również i tą formę
tego słowa http://www.sjp.pl/co/asekurancki skomentuj
2011-08-26 13:19:20 | 94.42.55.* | Polpl
Małą literą polonisto ; ] skomentuj
2011-09-03 13:04:43 | 31.175.234.* | Marek R.
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [2]
Sporo czasu minęło od sprawy pana Olgierda Rudaka. Ale odświeżę ten wątek. Tak, jak
ja tu trafiłem dzisiaj, po dwu latach, tak trafią tu inni dziś, jutro i za rok.
Ja jestem klientem Alior Banku od 1.09.2011, tzn. od 3 dni. 2 września w piątek
przelałem pieniądze ze zlikwidowanych lokat w innych bankach na konto w Alior Banku i
zaksięgowałem przelewy z mojego nowootwartego konta na konta lokat 100 dniowych w
Alior Banku. Ponieważ lokaty są przeznaczone tylko dla nowych środków, więc bank musi
sprawdzić pochodzenie moich pieniędzy, choć klientem banku jestem od 3 dni. Po
pozytywnej weryfikacji, lokaty zostaną założone.
Ale nigdzie wśród regulaminów tych lokat na stronie internetowej banku nie pojawia
się informacja, że odsetki w przypadku pozytywnej weryfikacji należą się mi dopiero
od dnia zakończenia weryfikacji, a to może nastąpić w poniedziałek. Uważam, że w
przypadku pozytywnej weryfikacji odsetki powinny należeć się mi od dnia zaksięgowania
środków na lokacie, czyli od 02.09.2011, a nie dopiero od 05.09.2011. Bank będzie
korzystał z moich odsetek przez 3 dni.
Na razie złożyłem w tej sprawie reklamację i oczekuję na odpowiedź. Nr reklamacji
4718755. Opiszę jej skutki. skomentuj
2011-10-06 07:17:54 | 83.10.143.* | nowyklient
Fakt faktem, wątek założony już dawno, dawno temu, a ludzie wciąż tutaj trafiają.
Wypowiem się więc i ja.
Do Alior Banku przeniosłam się z mBanku - a doradził mi to po pierwsze narzeczony, po
drugie brat, który jest pracownikiem owego AB. Każdy bank ma swoje wady i zalety. W
jednym plusem są wysokie oprocentowania, w innym zaś konto, przelewy i wypłaty z
bankomatów za free.
Wszędzie zdarzają się pomyłki, zarówno w informacjach dotyczących lokat jak i błędy
ortograficzne w podręcznikach do języka polskiego.
Osobiście jestem zadowolona z rzetelności pewnej pani, która przyjęła mój wniosek
odnośnie przeniesienia konta - dzwoni do mnie zawsze, kiedy coś się dzieje (jak np.
mBank odmówił zamknięcia konta z jakichś durnowatych powodów). Może to kwestia tego,
gdzie mieszkamy i do jakiej placówki trafimy? Jeśli nie jesteśmy pewni tego, co piszą
w sieci, warto jest przejść się do nich i samemu wypytać. Nim zajrzałam na stronę z
oprocentowaniami et cetera, zrobiłam wywiad środowiskowy najpierw z bratem, potem w
banku zadając czasem naprawdę bzdurne pytania, ale jednak dowiadując się wszystkiego.
Brak rozczarowań czy niedomówień. skomentuj
2011-10-06 08:46:55 | *.*.*.* | olgierd
To ja może dodam, że generalnie -- jako aktywny użytkownik tej nieszczęsnej karty
kredytowej -- jestem b. zadowolony. Faktem jest, że bank, ku mojemu zdziwieniu, mimo
licznych zmian w warunkach świadczenia usług, podstawowych parametrów mojej karty nie
zmienia -- i to jest właśnie najfajniejsze :)

Nie wiem jak oni to ogarniają organizacyjnie, aczkolwiek możliwe, że tylko dzięki
temu, że takich "staruszków" jest tam naprawdę niewielu. skomentuj
2011-10-06 10:16:40 | *.*.*.* | pieniadze
Re: Oświadczenie Alior Bank: nie kłamaliśmy, to zwykła pomyłka [0]
Taki jest Alior, ja zakładając konto 3 lata temu dokładnie się wypytałem czy są
opłaty za przyjmowanie zagranicznych przelewów - oparłem się tylko na wiedzy
pracownika. Po czasie się okazało, że każdy przelew wykonany do mnie z zagranicy
kosztował mnie 40 zł!!! skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]