Paradoks marketingowy czyli marketing paradoksalny
 Oceń wpis
   

Paradoks: redakcji do pewnego popularnego portalu poświęconego trickom marketingowym przyszła informacja prasowa poświęcona bardzo ekskluzywnym (jak sądzę) telefonom typu DECT. Informację -- zapewne na zlecenie producenta lub importera sprzętu -- przygotowała profesjonalna agencja PR, która na swojej stronie chwali się, że definiuje ją "Profesjonalizm. Doświadczenie. Wiedza. Zaufanie. Pasja."

Jak sądzę owym pijarkom chodziło o to, by materiały wykorzystać w pracy redakcyjnej, na chwałę producentowi sprzętu (i ku pochwale pijarków).

Tymczasem na samiuśkim dole listela znalazło się takie oto (wyśmiane już na łamach "Lege Artis") zastrzeżenie:

"Niniejszy email jest poufny i przeznaczony tylko do wglądu adresata. Jeśli zaszła pomyłka, prosimy o informację. Prosimy nie kopiować ani nie pokazywać zawartości emaila osobom trzecim oraz wykasować go z systemu komputerowego."

No to ja już nie wiem -- czy portal może wykorzystać przesłaną informację prasową, czy powinien ją jednak zachować w sekretności?

Ale żeby nie było, że tylko pijarki są niekonkretne. Nie dalej jak wczoraj kolega mi pokazał ciekawostkę na stronie Gizmodo.pl: zgodnie z informacją na samym spodzie "Oryginalne materiały są umieszczone na podstawie Creative Commons License umożliwiając udostępnianie ich do celów niekomercyjnych", jednak kliknąwszy w odnośnik "kwestie prawne" możemy przeczytać, iż

Wszelkie prawa do treści na stronie www.gizmodo.pl zastrzeżone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów bez zgody redakcji www.gizmodo.pl zabronione.
Redakcja gizmodo.pl nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczane komentarze.
© www.gizmodo.pl

O tak to wygląda:

Gizmodo.pl -- jaka licencja?

Na pierwszy rzut oka widać, że obie deklaracje są ze sobą sprzeczne.

Komentarze (4)
"Spory rozstrzygać będzie sąd... Polowanie z nagonką na Chomikuj.pl

Komentarze

2010-04-22 17:11:09 | *.*.*.* | Jurgi
Re: Paradoks marketingowy czyli marketing paradoksalny [0]
A, to tak powstają „przecieki”. Ciekawe, czy podobny trick stosował
Macierewicz wyciekając poufnymi dokumentami do gazet? skomentuj
2010-04-22 18:25:39 | 83.5.30.* | ar_be
Re: Paradoks marketingowy czyli marketing paradoksalny [1]
"No to ja już nie wiem -- czy portal może wykorzystać przesłaną informację prasową,
czy powinien ją jednak zachować w sekretności?"

To bardzo poważny dylemat: secretum servare aut non? skomentuj
2010-04-22 21:50:15 | *.*.*.* | e_w_a
Nadgorliwość bywa szkodliwa. A ''pijary'' mają ciężki los, bo każdy im na ręce
patrzy, mają być profesjonalistami z perfekcjonizmem do potęgi trzeciej, a często
wpadają w sidła ów perfekcjonizmu. I stąd te paradoksy. skomentuj
2010-04-23 18:36:52 | 83.11.99.* | maho
Re: Paradoks marketingowy czyli marketing paradoksalny [0]
Nie widzę tutaj żadnej sprzeczności. Gizmodo informuje że nie można rozpowszechniać
bez zgody, a następnie tej zgody udziela (warunkowej przecież). skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]