Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę
 Oceń wpis
   

pies szczeka[cytat na dziś]: "Wiele osób mówiło o tym, że Rada Miejska wprowadziła zakaz szczekania psów. Jakkolwiek byśmy tego nie nazwali, to ta regulacja nie jest dobra. (...) Sądzę jednak, że strażnicy powinni zajmować się poważniejszymi sprawami w Mieście. (...) Nie jest to wina psa. My nie zmienimy natury zwierząt. Psy szczekają i taka jest ich natura." (Tomasz Kacprzak, przewodniczący rady miejskiej Łodzi)

Muszę się przyznać, że toczącą się przed łódzkim sądem sprawę owczarka, który został oskarżony o bezprawne szczekanie, śledziłem z niemałym rozbawieniem. Nie tylko dlatego, że sam jestem posiadaczem bardzo czujnego psa i nie tylko dlatego, że chciałem zakrzyknąć -- panowie rajcowie, jak można uchwalić taką bzdurę jak par. 26 ust. 2 pkt 8 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łodzi ("Do obowiązków osób utrzymujących lub sprawujących opiekę nad psami i innymi zwierzętami domowymi należy: niedopuszczanie do zakłócania spokoju domowego przez zwierzęta domowe").

„Pragnę zapytać, czy chodzi tu tylko o gołębie pocztowe? Czy nie będzie można hodować innych gołębi takich jak: srebrniaki, krymki, weichschwanze, bociany i inne?” -- rajca łódzki Witold Skrzydlewski, podczas debaty o zmianie regulaminu porządkowego... oj mamy te samorządy, mamy...

Po prostu zawsze wychodzę z założenia, że w dzisiejszych czasach, kiedy abstrakcyjne myślenie nie jest w cenie, nic tak nie służy pokazaniu absurdu normy, jak absurdalny przykład z życia wzięty (vide casus Rzecznika Praw Obywatelskich -- czy nikt z P.T. Czytelników nie nabrał ostatnio przekonania, że ombudsman to strata czasu i pieniędzy?)

No bo na logikę proszę: jak można w ogóle napisać przepis, że pies ma nie szczekać?! Równie dobrze można nakazać, że między 1 a 3 maja ma być ładna pogoda, na Boże Narodzenie śnieg, a latem może troszkę padać, ale tylko rolnikom, i to przed żniwami.

Na szczęście na głupocie poznał się Wysoki Sąd i oskarżonego o bezprawne szczekanie owczarka uniewinnił, bo -- pies od tego jest, że ma szczekać.
(Nie rozumiem jednak dwóch rzeczy: skoro ponoć przepis został już uchylony, to raczej nie uniewinnienia trzeba było, lecz umorzenia postępowania; a po drugie -- jak to uchylony, skoro w nieszczęsnej uchwale nadal tkwi?!?)
I jeszcze jedno: zgodnie z par. 31 regulaminu: "Kto nie wykonuje obowiązków określonych Regulaminem podlega karze grzywny, na podstawie art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008)" -- no i owszem, ustawodawca był tam łaskaw wyrazić się, że "Karze określonej w ust. 2 [tj. karze grzywny] podlega także ten, kto nie wykonuje obowiązków określonych w regulaminie" -- ale ja znów zakrzyknę: a art. 42 ust. 1 konstytucji, Sire?!

Reasumując warto zapamiętać, że każda władza ogłupia, zaś władza samorządowa -- samorzutnie.

PS na ujęciu -- mój własny pies. Szczeka. We Wrocławiu. Wolno mu.

Komentarze (57)
iindex.pl i inne pachnące kwiatki Pracujesz w TVP? To płać! I płacz!

Komentarze

2010-01-21 11:26:59 | 87.227.28.* | gsi
Luuuudzie, narzekacie na przepis a psy wcale nie wiedzą że taki przepis istnieje! [1]
No bo kto z was dał psu do przeczytania ten przepis? Albo chociażby opowiedział i
wyjaśnił. skomentuj
2010-01-21 11:55:51 | 79.187.47.* | bobza
Witam to mój pierwszy komentarz na tym blogu (którego czytam regularnie) wiec
pozdrawiam.
I powiem tak oczywiście zakazanie psu szczekania to jakaś bzdura, ale punkt widzenia
zależy od punktu siedzenia jak np.minimum trzy razy w tygodniu wstaje 5-5:30 budzony
przez wyjącego i szczekającego psa sąsiada i słowa "...niedopuszczanie do zakłócania
spokoju domowego przez zwierzęta domowe" są jak miód na moje uszy. Rozmawiałem z
sąsiadem i co usłyszałem "to się Pan wyprowadź" a za drugim razem "spi.......",
oczywiście zwierzak nie jest nic winny. Autor wie ze w tej chwile szanse na zrobienie
z tym porządku mam znikome musiał bym no nie wiem wykazać że się np. właściciel
znęca, tylko że on się nie znęca po prostu kupił sobie owczarka do bloku wychowanie
psa polegało na krzyczeniu i waleniu gazetą, o 5 rano wychodzi do pracy i ma w nosie
a pies za ścianą wyje, cierpi pewnie, tęskni no i ja tez cierpię. Zawsze mnie bawiły
jak bylem mały takie wojenki sąsiedzkie ktoś komuś podrzuca śmieci brudzi wycieraczki
coś tam niszczy :) ale teraz to rozumiem to z bezsilności skomentuj
2010-01-21 12:45:36 | 83.27.219.* | Patrys
Re: Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę [0]
Ja proponuję radnych awansować do WHO albo UN - niech jedną uchwałą zakażą głodowania
w Afryce. skomentuj
2010-01-21 13:20:41 | 145.237.83.* | w23456
Re: Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę [10]
Panie Redaktorze.

Bardzo łatwo taki pomysł z zakazem szczekania sprowadzić do absurdu. Ale czy ma Pan
może w sąsiedztwie trzy psy z trzech stron, a z czwartej drogę wojewódzką z
cieżarówkami? Zapewne nie ma Pan dzieci.

Dawniej na wsiach było takie prawo moralne: "uciszcie psa, żeby nie szczekał na
dzieci, bo będą nerwowe". Teraz po prostu ludzie się nie szanują. Hałasują
samochodami i psami, które trzyma się tylko dla rozrywki. A hałas obiektywnie szkodzi
zdrowiu wszystkich ludzi, którzy są w jego zasięgu.

Ten przepis może nie był sformułowany poprawnie, ale idea jest słuszna. Żyjemy w
takim narażeniu na hałas, że musimy wprowadzić normy prawa pozytywnego które z nim
walczą. Ale dlaczego, ponieważ NORMY MORALNE ludzie mająw d... i jak wyżej pisałem
nie szanują sie nawzajem (puszczają sąsiadowi pieska do posłuchania 24h).

Mozna pozwać właściciela psa do sądu cywilnego o zaniechanie immisji (chyba tylko
poprzez usunięcie psa) - art. 144 KC.

To są naprawdę poważne życiowe sprawy. Proszę nie śmiać się z problemów prostych
ludzi. Niech Pan zadba o swój autorytet. skomentuj
2010-01-21 13:27:45 | *.*.*.* | olgierd
Ja się co do zasady zgadzam. Aczkolwiek ściganie faceta, że mu prywatny pies na
prywatnej posesji szczeka -- no kamą, jak mawiają młodzieńcy...

Z drugiej strony: co ma człowiek zrobić, jak mu w nocy pies ujada? A ujada np.
dlatego, że w sylwestra -- kiedy przecież wszyscy są szczęśliwi! -- n*********** tak
rakietami, że pies nadal ma stresa? skomentuj
2010-01-21 13:28:16 | *.*.*.* | olgierd
n*************? skomentuj
2010-01-21 13:28:34 | *.*.*.* | olgierd
co za maszyna! nijak nie da się podejść! ;-) skomentuj
2010-01-21 13:29:06 | *.*.*.* | olgierd
Na szczęście inny radny przytomnie pomyślał, żeby zakazać gołębiom przelotów. skomentuj
2010-01-21 17:51:25 | 83.25.38.* | Piotr R.
@olgierd: "Ja się co do zasady zgadzam. Aczkolwiek ściganie faceta, że mu prywatny
pies na
prywatnej posesji szczeka -- no kamą, jak mawiają młodzieńcy..."

Dwie posesje dalej gość trzyma czujnego psa, pies mieszka w budzie na tyłach
budynku.
Jak najbardziej jest to prywatny pies na prywatnej posesji.
Pies szczeka na wszystko co się rusza: zwierzęta, przechodniów, samochody - potrafi
tak niemal cały dzień i całą noc.
Ja mam pokój od ulicy i nawet przy otwartych oknach nie szczególnie mi to przeszkadza
ale współczuje mieszkańcom sąsiednich posesji. Kilka razy przechodziłem obok więc
miałem okazję posłuchać tego jazgotu rezonującego pomiędzy budynkami.

Tłumaczenie, że psem nie da się sterować do mnie nie przemawia.
Równie dobrze mogę sobie zainstalować zbyt czuły alarm, który będzie wył po nocach -
przecież nie mam wpływu na jego wadliwą konstrukcje, nie ja go wyprodukowałem, on
taki jest i już - przyzwyczajcie się.

PS: Oczywiście Łódzki zakaz szczekania to absurd ale jakaś regulacja w tej materii by
się przydała. skomentuj
2010-01-21 20:39:31 | 194.181.193.* | gość 3
Re: Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę [2]
Nareszcie, są takie miejsca gdzie potencjalnie można dostać zawału serca, podbiega w
ciszy pies i nagle szczeka na pelen glos, zaraz przy chodniku. Na zachodzie takie
ustawy dawno obowiązują, poli kultura wkracza do Polski. skomentuj
2010-01-21 20:42:31 | *.*.*.* | olgierd
@gość 3: i jak ta zachodnia ustawa przekłada się na zachowanie tych zachodnich psów?
;-) skomentuj
2010-01-21 21:40:02 | 78.8.0.* | Aen Hen Cerbin
Moim skromnym zdaniem w całym tym tekście brakuje:
a) kropki (.) po PS,
b) wyrazu "Jeszcze." na samym końcu tekstu,
c) opisu kary jakie poniesie pies za brak właściwej licencji *) na szczekanie,
d) wyszczególnienia grzywien jakie zobowiązany jest uiścić tzw. dzierżyciel linki
łączącej psa z człowiekiem za brak wskazanej w pkcie c) licencji.

*) ponieważ dźwięki zawarte w szczekaniu psa mogą stanowić naruszenia prawa twórców
pieśni lub innych utworów audiowizualnych, a zrzeszonych we właściwej OZZ należy
obowiązkowo uiszczać z góry, zryczałtowaną kwotę dajmy na to po 1999,99 zł
miesięcznie za wspomniane wyżej naruszenia.

HTH ;-> skomentuj
2010-01-21 21:58:20 | 92.9.182.* | wolnosc
"Aczkolwiek ściganie faceta, że mu prywatny pies na prywatnej posesji szczeka"

Prywatne czy nie, nie ma znaczenia, bo tam sie konczy wolnosc drugiego czlowieka (i
jego psa), gdzie zaczyna wolnosc innego. skomentuj
2010-01-21 22:07:24 | *.*.*.* | olgierd
Ale co ma zrobić, że jest taka propagacja tych fal dźwiękowych, że mu dźwięk
przelatuje? ;-) skomentuj
2010-01-22 00:02:38 | 92.9.182.* | wolnosc
Halas to zanieczyszczenie srodowiska, ten kto go generuje musi wiec zainstalowac
odpowiednie wygluszacze, jesli psa nie umie wytresowac, aby nie szczekal bez powodu. skomentuj
2010-01-22 08:44:00 | 158.75.21.* | Tuptuś
Niech sprzeda psa. Na szczęście w tym kraju nie ma jeszcze obowiązku posiadania
takiego zwierza. Jakby wprowadzili zakaz trzymania w blokach zwierząt większych niż
chomiki, jak w Japonii, to dopiero by była jazda. A tak to sąsiad może sobie trzymać
doga niemieckiego na 40m2. A co. skomentuj
2010-01-22 08:53:45 | *.*.*.* | olgierd
Oczywiście, nie pomyślałem -- zakaz. I opakowanie całego świata w pokrowce ze
styropianu! skomentuj
2010-01-22 09:18:33 | *.*.*.* | januszek
Re: Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę [13]
hehehe :)

Psa za szczekanie karać nie wolno. Jego Pana już TAK Sytuacja jest podobna jak z psim
gówienkiem na trawnikach i chodnikach. Masz psa to sprzątaj po nim, zdecydowałeś się
na psa ale mieszkasz w bloku? To naucz go aby nie szczekał co chwilę albo płać za to,
że szczekanie Twojego psa zakłóca spokój innych. skomentuj
2010-01-22 09:31:55 | *.*.*.* | olgierd
Ale psią kupę można zebrać. A jak można przekonać psa, by przestał szczekać -- jeśli
jest szczekliwy? Ja rozumiem, że jak ktoś psa dręczy, straszy, zostawia samego cały
czas, stresuje, naraża na wystrzały sylwestrowe -- to jasne. Ale tak po prostu? Jak? skomentuj
2010-01-22 10:23:23 | 94.254.176.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALDA NA PREZYDENTA RP 2010 [3]
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU,

W kwestii szczekania psów, nie można wykluczyć, że ta uchwała miała dotyczyć tylko
policjantów. Wiesz, że polskie pisma urzędowe funkcjonują na zasadzie - CO POETA
CHCIAŁ PRZEZ TO POWIEDZIEĆ???

Z kolei jak chodzi o realne psy, to przypomnę Ci słowa piosenki Jana Kaczmarka z
wrocławskiego kabaretu ELITA.

... To tylko kwestia szkolenie
i twardej pedagogiki,
tresura naturę zmienia,
i z czasem daje wyniki.

W końcu Naród Wybrany tresuje wszystkie narody świata, to czemu by nie można
wytresować psa??? Przecież pies to też cżłowiek.

Pozdrowienia dla policjantów i innych psów tego świata,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Czytałem kiedyś o tym, że turyści nocujący w jednym z pensjonatów w parku
Narodowym Yellowstone skarżyli się, że nad ranem nie mogą spać, bo ptaki ich budzą
swoim śpiewem. Żądali aby dyrekcja parku coś zrobiła z tym fantem. skomentuj
2010-01-22 10:37:08 | *.*.*.* | olgierd
Nawiasem mówiąc historia po raz kolejny dowiodła, że nastawienie ludzkie zależy od
kontekstu.

Jak magistrat łódzki wprowadził zakaz, to widziałem różne panie i panów mówiących
jakie to psy są uciążliwe, że wreszcie będzie możliwość ścigania sprawców, że
zapanuje cisza.

Jak się okazało, że temat jest śmieszny, te same (?) osoby opowiadały do kamery o
telefonach w sprawie kumkających żab, etc. skomentuj
2010-01-22 11:34:46 | 87.205.173.* | zaxxon
Od razu zaznaczam, że przez 15 lat miałem psa, któremu zdarzało się wyć, szczekać
itd. Dlatego rozumiem właścicieli psów, którzy w obawie przed jakimiś sankcjami
uważają takie przepisy za absurdalne. Niemniej jednak nie uważam, że wpływanie na
zachowania psa leży całkowicie poza sferą możliwości właściciela. Psa się układa i
ludzie, którzy nie zdają sobie sprawy z potrzeby ułożenia psa nie powinni go mieć.

Nie jest tak, że istnieje zasada "wolnoć Tomku w swoim domku". Po to jest prawo
sąsiedzkie w kc, żeby ludzie się do niego stosowali. Moim zdaniem ciągłe szczekanie
psa spokojnie podpada pod przepis o immisjach (art. 114 kc). Przepis wprowadzony
przez RM w Łodzi jest więc przede wszystkim superfluum. Po drugie wykracza poza
kompetencje RM ponieważ rada nie może uchwałą ograniczać prawa własności i swobody
korzystania z rzeczy (nieruchomości i przy odpowiednim zastosowaniu przepisów, psa).
Po trzecie jest bezwyjątkowy przez co można łatwo sprowadzić go do absurdu. To
wszystko nie oznacza jednak, że właściciel nie ma żadnych obowiązków wobec innych w
związku z tym, że ma psa. Mojemu psu, poza przypadkami absolutnie wyjątkowymi,
wystarczyło powiedzieć "Spokój!", żeby przestał szczekać.

Wszystko zależy od proporcji. Każdy musi zdawać sobie sprawę z tego, że psy szczekają
i spodziewać się tego. Nie oznacza to jednak, że musi tolerować ciągłe wycie bądź
szczekanie psów. skomentuj
2010-01-22 11:42:23 | *.*.*.* | olgierd
I to jest głos rozsądku. skomentuj
2010-01-22 11:59:45 | 94.254.176.* | ANZELM_CIUMLASA
CO SIĘ DZIEJE, OSZALEJĘ??? [1]
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU,
Powiedz mi co się dzieje??? Ktoś zmienił tytuł mojego komentarza w tym wątku
powyżej. Także ktoś zmienił moje komentarze na interii. Co się dzieje??? Czy tutaj
to Twoja robota??? Czy jakiś chakier przejął kontrolę nad moim computerem???

Pozdrowienia dla chakierów,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-22 12:12:59 | *.*.*.* | olgierd
O kurczę!
Myślę, że to robota chakierów. Albo jakiś paskudny wirus. Albo u Ciebie, albo sam nie
wiem gdzie... skomentuj
2010-01-22 12:57:01 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALDA NA PREZYDENTA RP 2010 [1]
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU,

Ale wirusy, to raczej nie myślą, bo nie mają mózgu. Natomiast te zmiany w moich
komentarzach musi robić jakaś rozumna istota. Znasz jakiś sposób na diagnozę
komputera??? Chyba, że to zemsta producenta za to, że ja mam nieaktualny program
MacAfee i za cholerę nie chcę wykupić subskrypcji. Natomiast BEZPŁATNY Threat Fire
wykrywa u mnie dużo tzw. tracking cookies, ale wypisuje info, że takie ciasteczka
same w sobie nie są niebezpieczne. Może jednak mam za dużo tych słodyczy.

Tak czy owak dziękuję za informację.
ANZELM CIUMLASA

p.s. Znasz się coś na strukturze kodu źródłowego strony www??? Czy ten kod jest
zawarty w pliku index.html??? skomentuj
2010-01-22 13:02:01 | *.*.*.* | olgierd
Nic z tego nie wiem, jestem kompletnie nietechniczny.
To może być jakiś trojan mapujący klawisze (coś jak te programy łapiące hasła do
banków). Albo Google się na Ciebie wkurzyło za podważanie zasad PR i pozycji w
wyszukiwarce ;-) skomentuj
2010-01-22 13:03:28 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALD.A NA PREZYDENTA RP 2010 [0]
TO JEST TEST SYSTEMU LEGE ARTIS skomentuj
2010-01-22 13:04:56 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALDA NA PREZYDENTA RP 2010 [0]
TEST LEGE ARTIS CIĄG DALSZY skomentuj
2010-01-22 13:06:51 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [2]
Czy możesz mi przesłać kod źródłowy Twojej strony???

Daj znać gdzie mam Ci wysłać mój adres e-mail, jeżeli tak. skomentuj
2010-01-22 13:16:17 | *.*.*.* | olgierd
Anzelmie, nie mam takiej możliwości, a nawet gdybym mógł, to bym pewnie tego nie
zrobił.
I proszę, analizuj się gdzie indziej ;-) to nie jest miejsce na testy. skomentuj
2010-01-22 13:20:31 | *.*.*.* | pd
Może to wszystko nowej odmiany chochlika drukarskiego - chochlik webowy? skomentuj
2010-01-22 13:22:30 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
W ŻADNYM WYPADKU NI E DAJ SIĘ NABRAĆ NA KANDYDATURĘ KACZORA DONALDA - POPRZYJ JEDYNEGO GODNEGO, BO OD ZAWSZE BEZPARTYJNEGO KANDYDATA NA PREZYDENTA RP 2010 - KACZORA DONALD.A [1]
DROGI CZYTELNIKU / DROGA CZYTELNICZKO tego lubczasopisma,

Nie daj się zwieść temu chakierowi, który w moich wpisach podmienia hasło KACZOR DONALD
na KACZOR DONALD.

Pozdrowienia dla tych co nie dają się zwodzić,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Ten chakier, to robi to w bardzo gejowski sposób - wystarczy zastosować spacing
z kropkami i już chakier jest niegroźny. skomentuj
2010-01-22 13:26:55 | 109.243.69.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALD-A NA PREZYDENTA RP 2010 [0]
Olgierdzie,

Wybacz te testy - potem je wykasujesz i tyle. Muszę wybadać co się dzieje. W ogóle
to wygląda, że ktoś grzebie na Twojej stronie. Będzie afera??? skomentuj
2010-01-22 13:26:59 | *.*.*.* | olgierd
Oj chyba masz wirusa! skomentuj
2010-01-22 13:36:32 | 193.200.150.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
Wygląda na to, że ktoś zmienił kod na Twojej stronie. Ale może się mylę.

Spróbuj Ty wysłać komentarz opatrzony tytułem A wystarczy poprzeć (tutaj wpisz imię i
nazwisko jedynego godnego kandydata) skomentuj
2010-01-22 13:37:53 | 193.200.150.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALDA NA PREZYDENTA RP 2010 [1]
A WYSTARCZY POPRZEĆ KACZORA DONALDA NA PREZYDENTA RP 2010 skomentuj
2010-01-22 13:42:18 | *.*.*.* | olgierd
Anzelm, nie wydurniaj się już.

Napisałem o tym posta, jest tam fraza, której chciałem unikać na tym blogu -- jest
napisane jak ma być, nic mi się nie podmieniło.

Wydurniasz się przy piątku, ot co. skomentuj
2010-01-22 13:46:30 | 193.200.150.* | ANZELM_CIUMLASA
A WYSTARCZY POPRZEĆ JEDYNEGO GODNEGO, BO OD ZAWSZE BEZPARTYJNEGO KANDYDATA NAPREZYDENTA RP 2010 [1]
Dlatego już dziś wpisz się na listę poparcia BEZPARTYJNEGO kandydata na prezydenta RP
2010 - KACZORA DONALDA i weź udział w BEZPŁATNYM losowaniu cennych nagród takich jak
samoloty, szybowce, samochody, sprzęt RTV/AGD, itp. Szczegóły w internecie po
wpisaniu hasła "KACZOR DONALD" - w cudzysłowie dla odsiania wyników wyszukiwania, które
nic nie wnoszą.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-22 13:49:16 | *.*.*.* | olgierd
Anzelm, nie rób mi tu Disneylandu, proszę Cię! ;-) skomentuj
2010-01-22 13:57:53 | 193.200.150.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
Ja się nie wydurniam, lecz testuję, bo nie wiem co jest grane. Wygłada na to, że
Twoja strona żle działa. Po prawej stronie, w rubryce - Najnowsze komentarze - kod
strony działa poprawnie. Natomiast tutaj coś się dzieje, że imię i nazwisko jedynego
godnego, bo od zawsze BEZPARTYJNEGO kandydata na prezydenta RP 2010 zostaje
zastąpione jakimś kretyńskim zwrotem KACZOR DONALD. Ja nie spocznę dopóki nie
rozszyfruję co jest grane. Jeszcze przed momentem wystarczyło użyć pisma
spacjowanego i wszystko wyświetlało się poprawnie. Teraz ktoś to zmienił. Ty niczym
się nie przejmuj - Keep Smiling, a potem, albo nawet już, wykasujesz. W końcu ta
strona jest ogólnodostępna i jest po to aby pisac.
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-01-22 14:02:31 | 193.200.150.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [0]
To nie jest Disneyland, lecz poważne badania. Wiedz, że ANZELM nie poddaje się
nigdy. Zmieniłem już numer IP, ale widzę, że nic to nie daje. Chyba w kodzie strony
jest polecenie aby imię i nazwisko jedynego godnego, bo od zawsze BEZPARTYJNEGO
kandydata na prezydetnta RP 2010 podmieniać na KACZORA DONALDA. Nie wiem w ogóle co
Ty masz do Disneylandu??? Albo lepiej na razie tego nie kasuj - zobaczymy co na to
Google.

Anzelm skomentuj
2010-01-22 14:25:31 | 92.9.182.* | tresura
"A jak można przekonać psa, by przestał szczekać -- jeśli jest szczekliwy?"

Zdumiewajace pytanie, jakbys o tresurze nigdy nie slyszal. Sa ksiazki do tresury,
wiec mozna to zrobic we wlasnym zakresie, albo zaplacic specjaliscie (szczegolnie ze
trudniej jest tresowac psa doroslego, niz mlodego).
Ja np. nauczylem mlodego psa siadac (zarowno na polecenie slowne, jak i gest reka) w
jeden czy dwa dni. Sam sie zdziwilem, ze tak latwo poszlo. skomentuj
2010-01-22 14:29:31 | *.*.*.* | olgierd
Boże, pies robi siad??! Niemożebne!

Ale mam pytanie: czy aby naprawdę w tych książkach było słowo "tresura"? Bo słowo to
specjalistom kojarzy się dość jednoznacznie. skomentuj
2010-01-22 14:36:39 | 92.9.182.* | tresura
"Boże, pies robi siad??! Niemożebne!"

Pies nie przyuczony nie siadze na komende siad lub gest reki, bo niby skad ma
wiedziec co znaczy siad? Oczywiscie mozna tez na inna komende nauczyc psa robic siad,
a nie tylko na slowo siad, zreszta bylo to nawet przedstawione w jednym z odcinkow
Culombo, co robil pies na komende caluj.

Nie pamietam jaki byl tytul ksiazki i innych szczegolow, bo to bylo ponad 20 lat
temu, w kazdym badz razie pies jakby wyczul do czego jest ta ksiazka, bo nigdy zadnej
ksiazki nie pogryzl, a ta i owszem (ale nie az w takim stopniu, zeby sie nie nadawala
do uzytku). ;) skomentuj
2010-01-22 16:58:07 | 193.41.230.* | Pierre do Le Perra
@olgierd:
> Ale psią kupę można zebrać. A jak można przekonać psa, by przestał szczekać
> -- jeśli jest szczekliwy?
wydaje mi sie ten trop troche falszywy:
mysle sobie, ze zbieranie kupy po psie, to odpowiedzialnosc za psa - tak?
no to badzmy konsekwentni: odpowiedzialny wlasciciel, nie wali psa gazeta, nie
stresuje go, karmi na czas, wyprowadza na spacer, a jesli nie ma warunkow, to nie ma
psa w bloku - i tyle :)
a jesli juz pies szczeka, to pewnie oznacza to, ze zlodziej idzie i wowczas nikt psu
nie bedzie nic zarzucac,
natomiast jak ktos psa dreczy, specjalnie, czy niechcacy - bo wychodzi rano i nie ma
go do nocy, wiec zwierzak biedny sam, glodny i steskniony i jeszcze do kibelka by
chetnie wyskoczyl - to jest to taka sama nieodpowiedzialnosc jak nie sprzatanie po
psie gdy sie na chodniku zalatwi...
i tyle :)
a jak do tego uchwala? moze po prostu "zakazali psom szczekac" to nadinterpretacja? skomentuj
2010-01-22 19:21:37 | 92.9.182.* | tresura
Ja też nie widzę nic zdrożnego w treści uchwały. skomentuj
2010-01-22 21:08:39 | *.*.*.* | olgierd
Pierre, oczywiście, masz 101% racji; no może 99% -- bo jedyny (często powtarzany)
błąd założenia to "pies nie może być w bloku". Może być nawet wielki pies w małej
kawalerce -- nie ma przeszkód.

I zgadzam się, że spokojny, porządnie chowany itd. pies będzie zwykle zachowywał się
prawidłowo -- nieagresywnie, cicho. Sęk jednak w tym, że zdarza się czasem, że pies
po prostu jest jaki jest. I nie da się z tym nic zrobić.

Dodam, że czasem za takie zachowanie psa mogą odpowiadać (w sensie niekodeksowym)
inne osoby: głośni sąsiedzi (pies się wkurza), wystrzały za oknem (nawet mój pies
dostaje wówczas urwicy).

No i jest jeszcze art. 78 kw:

Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że staje się
niebezpieczne,
podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

o tym też się często zapomina. skomentuj
2010-01-23 01:18:10 | 92.9.182.* | tresura
Poki co nie zrownano praw czlowieka i psa, wiec pies nie moze byc waznieszy niz
czlowiek i dlatego nie mozna mowic, ze nie da sie z tym nic zrobic, bo pies jest jaki
jest i z tego powodu inny czlowiek ma cierpiec. Zawsze cos sie da zrobic, tyle ze to
moze np. kosztowac oplacenie specjalisty, ale jak sie chce miec psa to trzeba sie
liczyc z kosztami, bo prawa czlowieka musza przewazyc nad prawami psa.

Jesli za takie zachowanie psa odpowiadaja inni to wtedy jest to wina tych innych. skomentuj
2010-01-23 01:49:13 | 83.5.249.* | Nieużytek
A WYSTARCZY POPRZEĆ Kaczora Donalda NA PREZYDENTA RP 2010
i wtedy przestanie szczekać. Ciekawe czy zamieni mi włosa na donalda? skomentuj
2010-01-23 01:50:48 | 83.5.249.* | Nieużytek
A WYSTARCZY POPRZEĆ Olgierda Rudaka NA PREZYDENTA RP 2010
Zamieniło Włosa na Kaczora. Szok! Należy udać sie do Twórców tego serwisu, niech
powiedzą o co chodzi. Bo kicha! skomentuj
2010-01-23 11:42:52 | 77.65.27.* | Jurgi Filodendryta
Właściciel odpowiada za psa [0]
Właściciel odpowiada za psa i kupując zwierzę do bloku, a potem je wychowując,
powinien wziąć pod uwagę elementarne zasady współżycia z ludźmi. Do mojego bloku
wprowadzili się ludzie z psem, który wyje i szczeka całą dobę. Słychać go niemal bez
przerwy, i w dzień i w nocy. Mnie to nie daje zasnąć, mimo że oddzielają mnie od
niego dwa piętra (!) i nawet nie jest to bezpośrednio nade mną. A co mają powiedzieć
ludzi, którzy mieszkają pod tym zwierzem? W nocy słyszę nawet tupanie tego psa po
podłodze. Uważasz, że wszystko jest w porządku, bo „pies musi szczekać”?

Tymczasem sąsiedzi obok, przez ścianę, mają yorka. Przez dwa miesiące słyszałem jego
szczekanie wszystkiego dwa razy, w tym jak go pierwszy raz przynoszono. Słyszę o 6
rano jak przekręcają klucz w drzwiach, ale psa nie słyszę! Brat ma wielkie psisko.
Ten szczeka raz dziennie, jak rano musi wyjść. Znaczy: szczeknie pojedynczo, żeby
oznajmić, poza tym od wielkiego święta, pies ma rok z hakiem i przez ten rok, jako że
nie mieszkamy razem, słyszałem jego szczekanie bodaj ze trzy razy.
Wniosek: jak się chce, to można mając psa żyć w zgodzie z ludźmi, można panować nad
psem. Ale trzeba chcieć. A tekścik, że „pies musi szczekać” to zwykłe
pieprz*, tak samo jak gadanie palaczy, że „papierosy przecież nie
śmierdzą”. Równie dobrze można powiedzieć, że „pies musi srać” i
wyprowadzać go tylko na klatkę schodową. Bo „to przecież tylko pies
tylko”, ni nie? skomentuj
2010-01-23 12:10:10 | 83.23.213.* | żal.pl
Z cyklu: "absurdy prawa" [0]
http://www.emetro.pl/emetro/1,85651,7482227,Rzad_nas_przewiezie.html
Prywatni przewoźnicy nie będą już mieli praktycznie dostępu do rynku i ludzi będzie
wozić monopolistyczny PKS, jak za komuny. Ciekawe, kto i ile wziął w łapę za ten
projekt ustawy. Po aferze hazardowej będzie przewozowa?

W tym artykule nie ma słowa o jednej ważnej rzeczy: w projekcie ustawy jest zapisane,
że rekompensatę z tytułu stosowania ulg ustawowych otrzyma tylko ten przewoźnik,
który wygra przetarg i będzie jeździł zgodnie z urzędowo uchwalonym planem
przewozowym, stosując ceny urzędowe. Przewoźnik, który mimo wszystko będzie chciał
jeździć poza tym planem tak jak ludziom pasuje nie dostanie dofinansowania, które
teraz wypłaca Urząd Marszałkowski wszystkim przewoźnikom na równi, państwowym i
prywatnym. Chyba przyjdzie pora kupić samochód, bo na PKS jeżdżacy po wioskach nie ma
co liczyć... skomentuj
2010-01-24 12:58:01 | 78.8.200.* | Pierre do Le Perra
@olgierd:
> Pierre, oczywiście, masz 101% racji; no może 99% -- bo jedyny
> (często powtarzany) błąd założenia to "pies nie może być w bloku"

a ja gdzies to zalozenie popelnilem? :D
masz racje - kluczowe nie jest gdzie jest (pies), tylko czy jest odpowiedzialny
(czlowiek) - a tego nie da sie zmierzyc szczekaniem psa (mozliwe ze szczeka slusznie,
bo zlodzieje kradna, albo slusznie, bo go pan bije) skomentuj
2011-08-16 11:42:43 | 206.183.108.* | qrq3
Bardo dobra uchwała.Powinni dodatkowo wprowadzić psie sądy 24 godzinne i wlepiać psie
grzywny. skomentuj
2014-09-21 20:19:11 | 79.184.28.* | kundli terror
Re: Po zakazie szczekania psów czas uchwalić ładną pogodę [0]
Na zachodzie pies musi być przeszkolony, tam nie ma takiego ujadania, za parę lat i u
nas to będzie ale póki co zalecany jest art. 144 KC o zaniechanie emisji. skomentuj
2014-09-21 20:22:23 | 79.184.28.* | dsws
Jasne, powinni was trzymać w rezerwatach dzikiej przyroda razem z tymi psami bo widać
w każdym komentarzu że nawet nie macie pojęcia jak chować psa, dlatego na zachodzie
są ośrodki szkoleniowe (obowiązkowe) dla takich kmiotów. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]