Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.)
 Oceń wpis
   

karta polbankNie ma chyba banku, który miałby większą szansę powalczyć o prymat w kategorii "najbardziej kuriozalny bank", niż Polbank EFG.
Cudaczny system bankowości internetowej Polbank24.pl, wymagający ściągnięcia specjalnego certyfikatu i wgrania go do przeglądarki (kiedyś było jeszcze śmieszniej, ale zdaje się, że coś się uprościło), zupełnie osobny serwis do pobierania wyciągów (sic!) (wyciagi.polbank24.pl), do którego trzeba mieć osobny login oraz hasło (przy czym wymagania dla tego hasła są poważniejsze, niż do systemu transakcyjnego) oraz specyficzne podejście do pojęcia prestiżu -- to największe wyzwania stojące przed śmiałkami decydującymi się na korzystanie z usług Greków.
Dla wytrwałych -- tj. takich klientów, którzy są na tyle odważni, by zanieść im swoje pieniądze -- przygotowano dodatkowe atrakcje.

Obecnie jednak dzieje się coś, co sprawia, że Polbank przebił swoje własne, z takim trudem ustanowione, rekordy.
Oto okazuje się, że jakoś pod koniec grudnia ubiegłego roku firma produkująca karty płatnicze wstrzymała -- ponoć nie wiadomo dlaczego -- wydawanie i wysyłkę wznowionych plastików. Po zalogowaniu w systemie użytkownik mógł zapoznać się ze wzmianką o nowej karcie, jednak na próżno było na nią czekać. Problem miał dotyczyć wyłącznie kart w systemie MasterCard (i rzekomo tylko złotych, chociaż z wiarygodnych źródeł wiem, że diabli wzięli także karty Polbank-Era) -- dość rzec, że jakaś ilość klientów (w tym niżej podpisany) zostanie dokładnie od jutra odcięta od swoich (pożyczonych od banku) pieniędzy.

Dziś udało mi się uzyskać informację, że właśnie w ostatnim dniu stycznia wszystkie "zaległe" karty zostały powysyłane do klientów. Zobaczymy.

Śmieszniejsze jest jednak to, co o problemie (nie)wiedzą pracownicy biura obsługi klienta. Wydaje mi się, że zawsze w przypadku takiego problemu firma powinna szybko udzielić wszelkich niezbędnych informacji pracownikom odpowiedzialnym za pomoc i wsparcie dla klientów -- ale nie w Polbanku.
Otóż telefonowałem tam w styczniu trzykrotnie, za każdym razem nadziewając się na osobę o różnym stopniu wtajemniczenia (tylko jedna dziewczyna była od początku wtajemniczona w problemy z kartami). Normą jest jednak sytuacja dzisiejsza, kiedy to po krótkim zreferowaniu przeze mnie problemu pracownik ichniego BOK... połączył się z obsługą kart, by potwierdzić moje przypuszczenia (ergo to mnie przyszło dokształcać pracownika polbankowej infolinii...)
Pomijam już, że na stronie Polbank.pl/aktualności rzecz jasna słowa o problemie znaleźć nie można. Najlepiej, żeby klienci nic nie wiedzieli.

Reasumując: od jutra nie będę miał sposobu na to, by skorzystać z kredytu udzielonego mi przez ten grecki wynalazek. Poradzę sobie z tym, jednak tak sobie dumam -- czy byłbym taki twardy, gdybym zdecydował się kiedyś powierzyć im moje własne pieniądze (czego w życiu nie zrobię)?


PS [1 lutego, wieczorem]: popołudniem otrzymałem od Polbanku esemesa, którego cytuję w całości:

Państwa Prestiżowa Karta Kredytowa została wysłana. Za zwłokę przepraszamy. Informujemy, że nie pobierzemy opłaty za kolejne 2 lata jej użytkowania. Polbank EFG

 

Pomijając już, że opłaty za korzystanie z karty i tak nie miałem zamiaru ponosić (w tym banku dość łatwo się z niej zwolnić), pozostaje tylko czekać jak to wszystko będzie dalej wyglądało.

Komentarze (26)
7 z tygodnia (XVI) Dlaczego Citibank zachowuje się...

Komentarze

2011-01-31 21:33:18 | *.*.*.* | januszek
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami [7]
"Jesteśmy bankiem dla każdego człowieka, serdecznym i ludzkim, zaskakującym swoją
otwartością i życzliwością przy każdym kontakcie". ;P Hehe ;) skomentuj
2011-01-31 21:44:35 | 89.75.75.* | Pzdr :)
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami [0]
A to dobre! Nie ufają temu blogowi ;)

Szanowni Państwo,
Informuję, że link, z którego próbują się Państwo zalogować do systemu bankowości
internetowej Polbank24, może być niebezpieczny.
Używają Państwo obecnie linku http://olgierd.bblog.pl/, który może przekierować
Państwo na inną niż oficjalną stronę bankowości internetowej Polbank24. Dla własnego
bezpieczeństwa prosimy o nie korzystanie z wybranego linka i ręczne wpisanie adresu
strony w pasku przeglądarki internetowej.
Jeżeli nie ufają Państwo stronie, na której został umieszczony link do bankowości
internetowej Polbank24 prosimy o natychmiastowe zgłoszenie zaistniałej sytuacji i
kontakt z naszym Serwisem Polbank24 na numer telefonu 0 801 822 822 lub 0 22 3 822
822.

Dziękuję za współpracę
Polbank EFG skomentuj
2011-01-31 22:00:11 | *.*.*.* | klimatyzacja
kiedyś bankomat zabrał mi 3000 zł, zgłosiłem do banku, po zaledwie 24 dniach udało im
się przeliczyć kasę i zwrócić mi kasę na konto, za to wystarczy spóźnić się z wpłatą
o 2 godziny a już jest kara skomentuj
2011-01-31 22:03:39 | 77.255.108.* | hxv
@"Pzdr :)": Znaczy, że polbank po wejściu na ICH stronę informuje, że może być ona
niebezpieczna tylko dlatego, że kliknięto w link na tym blogu? Geniusze! :D skomentuj
2011-01-31 22:26:55 | 83.175.178.* | bbbbbb
widze ze o bezpieczenstwie swoich pieniedzy pan hxv niewiele wie. dzieki
wykorzystaniu javascriptu mozna bylo przez pewien czas wyciagnac dane z innej
zakladki. a przechodzac na strone www z innego, odpowiednio spreparowanego linku
mozna spokojnie wyciagnac wiele danych. skomentuj
2011-01-31 23:14:42 | 77.255.108.* | hxv
@bbbbbb: 'można było' tzn. jakiś dawny, zapomniany przez wszystkich błąd w konkretnej
przeglądarce czy istnieje jakiś atak który pozwala na wciągnięcie danych np. ze
strony ipko.pl (i pewnie większości banków) które nie sprawdzają, czy przy wchodzeniu
na stronę nie ma 'obcego' referera? Ostrzeżenie widoczne na stronie polbanku ma
zapewne ostrzegać przed możliwością phishingu - z tym że IMHO kompletnie
niepotrzebnie, bo przecież w momencie, gdy użytkownik znajdzie się na prawdziwej
stronie banku nie trzeba go informować, że mógł zostać oszukany (ale nie został). skomentuj
2011-02-01 00:46:57 | 95.49.51.* | kubia
no to chyba można tak rozumieć, że pan Rudak ma sobie linka na blogu, a któregoś dnia
taki żarcik zrobi że zmieni linka na swój i będzie nasze konta podsłuchiwał. no i
żebyśmy uważali co klikamy a najlepiej żebyśmy sobie ręcznie wpisywali adres. ale jak
ktoś już taki mądry że ma konto w polbanku to nie wiem czy mu się w główce zmieści
taki długi i trudny adres do strony internetowej... i faktycznie straszenie ludzi że
"mogli źle trafić choć trafili dobrze ale przecież nigdy nie wiadomo a co będzie
jutro to już w ogóle nie ma co gdybać" jest oględnie mówiąc zaskakującą polityką
bezpieczeństwa :) skomentuj
2011-02-01 01:30:12 | *.*.*.* | bank_
Kredyty Polbanku [1]
Ten bank jest smieszny.
Do tego jeszce bym dodal zawile i niezrozumiale regulaminy, szczegolnie kredytow
firmowych. skomentuj
2011-02-01 03:39:34 | *.*.*.* | jkolonko
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami [0]
Oj mieli oni wiele wtop w czasie gdy próbowałem skorzystać z ich usług. Ustanowienie
polecenia przelewu sprawiało, że dochodziły one albo nie. Do strony internetowej
można się było zalogować albo nie... Nawet całodniowa przerwa nie była niczym
niezwykłym. Bywało że wyciągi dochodziły na adres bramy domu, bo adres mieszkania
"nie wszedł" w któryś z systemów (pomimo że w systemie bankowości elektronicznej
figurował właściwie). Dodam jeszcze, że moja reklamacja jest rozpatrywana od
kwietnia 2009 lub 2010 (już nie pamiętam). Jedyne co w jej sprawie otrzymałem to
informacje o tym, że zajmie przedłuży się powyżej bodajże przysługującego na
załatwienie sprawy standardowo miesiąca. Za każdą wizytą dowiaduję się że "już jutro"
coś się w mojej sprawie stanie i jakoś sie nie chce stać.

Dlatego cieszy mnie nieco, gdy dowiaduję się, że prawnicy mają doczynienia z ich
jakością obsługi. Może za sprawą irytacji i posiadanej wiedzy sprawią, że coś się
zniemi. Są też perspektywy, iż bank zostanie kupiony. Generalnie nie spotkałem się z
gorzej funkcjonującym bankiem i nie chciałbym, aby dłużej bezkarnie funkcjonował w
ten sposób na polskim rynku. skomentuj
2011-02-01 07:27:49 | 87.207.206.* | Stajnik
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami [0]
Olgierdzie! Liczba klientów a nie ilość. Klienci są jak najbardziej policzalni.
Serdecznie pozdrawiam i życzę wytrwałości podczas współpracy z Polbankiem. skomentuj
2011-02-01 09:26:18 | *.*.*.* | mkredyty
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami [3]
W życiu spotkałem tylko jedną osobę co miała w Polbanku konto. System informatyczny
zdaje się był pierwszym większym projektem programistów i dla tego taki "nie pod
klienta". skomentuj
2011-02-01 09:45:08 | *.*.*.* | olgierd
Troszkę się ten ich system już zmienia (na pewno w zakresie obsługi kart kredytowych
-- to jedyny produkt, na który się odważyłem). A przekonały mnie do tych kart
wyłącznie bardzo atrakcyjne kursy rozliczania transakcji wykonanych w innych
walutach, chociaż coś mi mówi, że planowana sprzedaż banku i przerobienie go na
spółkę krajową skończy owo eldorado. skomentuj
2011-02-01 10:11:11 | 91.208.72.* | gość codzienny
W Polbanku mam tylko 6 kont mocno oszczędzających z minimalną kwotą dającą po groszu
dziennie. Bez problemu zamknąłem konto "mistrzowskie" otworzyłem pomagające (za
friko), kartę debetową mi przepięli. Mam też ich kredytówkę działa bez zastrzeżeń.
Ale. Ale gdy mi ją wysyłali trwało to 3 miesiące, w końcu ją unieważnili bo nie
wiadomo co z nią zrobili. Nie doszła do mnie nigdy wysłali więc drugą. System jest
toporny. Wyciągi dostaję na maila, hasło do PDF jest ośmioznakowe. Nie logowałem się
na "wyciągi" ani razu. Kiedyś nie chcieli mi otworzyć dodatkowych trzech
oszczędnościowych (w końcu ich zmusiłem), złożyłem skargę nawet u Rzecznika Praw
Konsumenta, oczywiście bez efektu. Dziewczyny w oddziale są ładne, kumate. Oferta
lokatowa już nie jest tak super atrakcyjna jak była. Pozostaje czynnik ryzyka, bo
jednak to grecki bank. W sumie nie jest tak tragicznie. Miałem w życiu bardziej
traumatyczne czy wręcz humorystyczne przejścia z bankami. skomentuj
2011-02-01 12:07:48 | *.*.*.* | olgierd
No to odważny jesteś :) ja bym do nich swoich pieniędzy nigdy nie zaniósł. A po
numerze z kartami mam taką myśl, że któregoś dnia z niejasnych przyczyn w ogóle mogą
wyłączyć dostęp do kasy. Żadne 2 p.p. więcej na lokacie mnie do tego nie przekonają. skomentuj
2011-02-01 15:44:51 | 89.229.49.* | melanoma
Nazwa bez polskich znaków nie oddaje specyfiki. [0]
W rzeczy samej, 'Półbank' jest na wskroś adekwatne. skomentuj
2011-02-01 19:02:26 | *.*.*.* | dlug.net.pl
Tu akurat chyba nie są wyjątkiem. Grunt do sprawdzić RRSO generalnie w przypadku
kredytów. Doznałem szoku jak dowiedziałem się ile osób bierze kredyt gotówkowy myśląc
że to pięknie wyglądające oprocentowanie nominalne np. 8% to już całkowity koszt
kredytu, nie zdając sobie sprawy że to tylko 1/3 tego kosztu. skomentuj
2011-02-01 22:41:04 | 82.210.159.* | Jakub Anderwald
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.) [0]
Ich system to jest kuriozum, bo używają Flexcube'a - systemu który powstał dla
bankowości transakcyjnej.

Wyciągi z kredytówki są w normalnym systemie transakcyjnym.

Przelewy faktycznie dochodzą albo nie, ostatnio ich system nie działał przez 2 dni.
Rzadko z niego korzystam, bo głównie do spłaty hipoteki i kredytówki, ale i tak
zauważam, że czasami coś nawala. skomentuj
2011-02-01 23:09:39 | 83.243.109.* | Dobromir
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.) [1]
"... dość rzec, że jakaś ilość klientów (w tym niżej podpisany) ..."

Obstawałbym jednak przy tym, że "liczba klientów", jako że mamy do czynienia z
rzeczownikiem policzalnym ... :-)

Pozdrawiam! skomentuj
2011-02-02 00:02:31 | 83.175.179.* | raj001
Nie wiem o co dokładnie chodzi z tym certyfikatem w Polbanku, ale jeżeli o to, ze do
zalogowania się do systemu potrzebny jest oprócz lub zamiast hasła certyfikat SSL
klienta, to absolutnie bym sie nie czepiał, a wręcz przeciwnie, pochwaliłbym za
wzorowo, zgodnie z "regułami sztuki", jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, zrealizowany
serwis.
Logowanie przez hasło to najsłabszy rodzaj autentykacji. Metoda challenge-response, z
wykorzystaniem np. tokena (ZTCW niektóre banki używają tokenów, choć to drogie
rozwiązanie), daje silniejsza autentykację, a najsilniejszą jest właśnie certyfikat.
Powinien byc stosowany wszedzie tam, gdzie mam miejsce dostęp do danych o dużym
znaczeniu. Życzyłbym sobie, żeby więcej banków dawało taką mozliwośc.
Tylko oczywiście certyfikat trzeba zastosowac w odpowiedni sposób - certyfikat, który
leży w jawnej postaci na dysku i jest podpięty do przegladarki zdecydowanie
bezpieczny nie jest. Musi być przynajmniej zaszyfrowany i przed jego użyciem trzeba
wpisac klucz, a jeszcze lepiej jeżeli nie wkopiowujemy go na dysk, tylko trzymamy na
nosniku wymiennym (np. pen-drivie albo - to już idealna sytuacja - karcie
kryptograficznej, tak jak przy kwalifikowanym podpisie elektronicznym) wkładanym do
komputera tylko na czas logowania do krytycznego serwisu. skomentuj
2011-02-02 00:05:38 | 83.175.179.* | raj001
@hxv: "Ostrzeżenie widoczne na stronie polbanku ma zapewne ostrzegać przed
możliwością phishingu - z tym że IMHO kompletnie niepotrzebnie, bo przecież w
momencie, gdy użytkownik znajdzie się na prawdziwej stronie banku nie trzeba go
informować, że mógł zostać oszukany (ale nie został)."
Raczej nie o to chodzi. Bardziej tu chodzi o XSS. Podejrzewam że ich system ma jakąś
dziurę umozliwiającą iniekcję skryptów z innych stron, przez które wchodzi się po
linkach na ich stronę, i zamiast ją załatać, w ten głupawy sposób się przed tym
"zabezpieczają".
Albo boją się czegoś w stylu tab-hijackingu czy third party iframes... skomentuj
2011-02-02 11:23:32 | *.*.*.* | opinie
PolBank wg mnie caly czas jeszcze uczy sie bankowosci. systemowi tarnsakcyjnemu
polbanku daleko do np. mbanku. za to wszystkie niedociagniecia polbank stara sie
odrobic dajac klientowi wyzsze oprocentowanie. skomentuj
2011-02-03 20:11:40 | *.*.*.* | infolinka
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.) [0]
Olgierdzie,

Oczekiwanie na kartę która nie przyjdzie ...właśnie tego doświadczyłam w innym banku.
Karta wysłana w grudniu. Stara karta ważna do końca stycznia ...nowa nie dotarła
...dziś mamy 3 lutego. Pozostało mi zablokować tę która wyszła ale nie dotarła ...i
czekam na kolejną :)

Aktualizacja danych ...po zmianie nazwiska prostowanie danych zajęło mi półtora roku
...za każdym razem żeby zmienić dane musiałam jechać do oddziału w którym prowadzony
był rachunek ...dane były pobierane, ale do systemu nie trafiały, albo trafiały
fragmentarycznie. Kilka dni temu (po raz czwarty od momentu zmiany nazwiska)
składałam wniosek z moim wzorem podpisu ...bo przy przelewie wyszło że nadal nie ma
go w systemie i teoretycznie nie powinnam robić przelewu. Dzisiaj już był i dane są
aktualne ...wreszcie :)

Na przekór wszystkim lubię mój bank ...zamiast zmieniać bank przeniosłam konto do
zupełnie innego oddziału i wszystko wskazuje na to, że wcześniejszy bajzel po kolei
jest prostowany ...jeszcze tylko karta ...:) skomentuj
2011-02-04 00:48:42 | 46.113.103.* | GŁUPI JASIO ZE WSI
INFOLINKA - DAWNO CIĘ TUTAJ NIE BYŁO !!! [0]
Powiedz no - Kasisko - czy Ty zmieniłaś nazwisko, bo wyszłaś za mąż czy dlatego, że
właśńie wróciłaś z zamęścia i jesteś znowu panienką???

Pozdrowienia,
GŁUPI JASIO ZE WSI skomentuj
2012-03-25 09:44:26 | 95.108.93.* | Marcin Łukomski
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.) [1]
Dla mnie to jeden z najlepszych banków, ma u nich 5 kont i kk polbanku, która dla
mnie jest najlepszą na rynku. Myślę, że wiele osób co tu pisze nie ma pojęcia jakie
problemy są w innych bankach, dla przykładu podam kk RTVEuroAgd CreditAgrcole -
próbowałem zwiększyć limit na karcie. Mimo,że przy zakładaniu dałem świeże
zaświadczenie i przyznano mi standardowy limit to już pod dwóch tygodniach te
oświadczenia było nieważne. W normalnych bankach jest ważne miesiąc. Zmiana nazwiska
panieńskiego mam graniczy z cudem. Czekam już 4 miesiąc na akceptacje. KK Polbank Era
+ zaświadczenie = zwiększenie limitu na drugi dzień, zmiana danych w ciągu 5 minut
plus fajne raty i dobrze oprocentowane konta skomentuj
2012-03-28 09:37:27 | 31.62.78.* | heh
jakiś taki zabieg PR ? ;) skomentuj
2012-07-23 20:39:17 | 193.105.221.* | Dumel
Re: Polbank i jego kuriozalna wtopa z kartami (akt.) [0]
ja mam podobny przypadek, jakiś czas temu nie mogłem korzystać z karty kredytowej,
przy transakcji była informacja, że karta jest niewazna, chociaż na karcie była
informacja, iż jeszcze ponad 1.5 roku moge z niej korzystać. Gdy dzwoniłem na
infolinie różni konsultanci odblokowywali mi i wmawiali, że naprawią a dodatkowo
oddzwonią. Nic nie naprawili i nigdy nie oddzwonił żaden z nich. Gdy udałem się do
samego banku, pani mnie obsługująca zadzwoniła na tą samą infolinię, co ja dzwoniłem
wcześniej już 7krotnie. Ustaliła, że kartę wysłano, prawdopodobnie na zły adres i
mogę złożyć prośbę o wysłanie mi karty jeszcze raz, niestety zostanę obciążony opłatą
za to. Zrobiłem i to, obiecano mi, że karta trafi do mnie na pewno w przeciągu 5 dni
roboczych, minęły ponad 2 tyg, zadzwoniłem ponownie na infolinię po tym jak
zadzwoniła do mnie firma windykacyjna, że zalegam z opłatą, no jasne, że zalegałem,
bo od 2óch miesięcy nie mogłem korzystać z karty, więc jej nie spłacałem. Pani na
infolinii powiedziała, że nie ma w systemie mojego wniosku o wydanie karty, co
jeszcze bardziej podniosło mi ciśnienie. Interesujące było, że aktywną miałem kartę
paypass, kredytową zaś nie. Dla mnie jest to żenujące, nie mogę otrzymać informacji,
kiedy w końcu będę korzystał z karty, kiedy ją otrzymam. Obiecałem spłacić zadłużenie
i to zrobiłem, teraz czekam na rozwiązanie sprawy i przysłanie mi w końcu karty.
Jeśli jej nie otrzymam, to skończę moją współpracę z Polbankiem. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-02-17 12:55
ghjki:
Jak rozwiązać umowę zawartą we własnym domu?
Napisz odstąpienie. To, że nie napisali daty na egzemplarzu pozostawionym w domu, to nie[...]
2017-02-12 06:59
acampora:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Gina Acampora żywo w USA i mówię jak najszczęśliwszą osobą na[...]
2017-02-05 06:32
Mr Richard:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Czy potrzebujesz kredytu? Jeśli tak, e-mail: (richardcosmos5@gmail.com) po więcej szczegółów.[...]
2017-01-20 23:33
Mikel Clarrisa:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Jak mam Bóg wysłał pożyczkodawcy po udaremnione przez chuliganów tutaj w internecie Witam[...]
2017-01-04 11:53
oszukali dziadka:
Jak rozwiązać umowę zawartą we własnym domu?
Dzięki za informacje, bo właśnie 30 grudnia 2016 mój dziadek został oszukany - Joy Energia z[...]