Pytania zamiast komentarza
 Oceń wpis
   

Lech i Maria KaczyńscyKomentarza poświęconego katastrofie samolotu z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej i innymi osobistościami na pokładzie nie będzie.

Nie mogę sobie natomiast odmówić zadania kilku pytań, na które odpowiedzi też chyba nie będzie:

  • dlaczego dopuszczono do tego, by na pokładzie nieszczęsnego Tu-154 było aż tyle osób takiego formatu równocześnie? Czy oszczędność na zakupie nowego sprzętu jest wystarczającą wymówką?
  • dlaczego do Smoleńska wraz z delegacją leciało parę osób, które z racji pełnionej funkcji nie bardzo pasują do tego miejsca? Mam na myśli przede wszystkim Prezesa NBP, Rzecznika Praw Obywatelskich -- czy ktokolwiek sobie wyobraża, żeby np. Bernake jechał z Obamą na obchody jakiejkolwiek tego rodzaju rocznicy?
  • dlaczego nie mamy porządnej ustawy o sukcesji prezydenckiej, choćby na wzór amerykański? O wiceprezydenta nawet nie próbuję pytać -- z pewnością byłby na pokładzie tego samolotu -- jednak zważywszy na fakt, że mamy nieobsadzonych kilka kluczowych stanowisk państwowych, to coś tu jest nie tak;
  • i pytanie zasadnicze: czy ktokolwiek będzie się w ogóle zastanawiał czy można z tego wyciągnąć jakiekolwiek wnioski na przyszłość?
Komentarze (79)
Machnięcie skrzydeł motyla a... Nie jesteśmy gotowi na czarny...

Komentarze

2010-04-10 16:57:17 | 92.232.240.* | anonim1212
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
No i czemu próbowano na siłę lądować w Smoleńsku po trzech poprzednich nieudanych
próbach lądowania w czasie gdy inne samoloty kierowano na inne lotniska. skomentuj
2010-04-10 17:08:27 | *.*.*.* | Witalis
Re: Pytania zamiast komentarza [2]
@czy ktokolwiek będzie się w ogóle zastanawiał czy można z tego wyciągnąć
jakiekolwiek wnioski na przyszłość?
Dobre, a właściwie kluczowe pytanie. Jakiś czas temu przeżyliśmy bowiem podobną
sytuację, gdy w jednym śmigłowcu leciało kilkunastu wysokich rangą wojskowych.
Wszyscy zginęli w katastrofie, poważnie osłabiając doświadczenie kadry oficerskiej,
gdyż wielu z nich było praktykami działań militarnych. Wówczas padło pytania odnośnie
wspomnianej kwestii (nie)wsadzania wszystkich do jednej maszyny. O wnioskach
zapomniano.

Jakby nie patrzeć należałoby wprowadzić dość dużo zmian: ograniczyć liczbę osób,
które mogą towarzyszyć Prezydentowi/Premierowi w podróży, zakupić nowe samoloty, czy
też wprowadzić zasadę nie lądowania na lotniskach pozbawionych odpowiedniej aparatury
(lub tylko awaryjnie). skomentuj
2010-04-10 17:11:37 | 82.210.145.* | III K
myślę, że pilot chciał zwrócić, ale ktoś wydał mu polecenie/rozkaz i takie mamy
skutki czyjejś dumy i pychy ... skomentuj
2010-04-10 17:21:18 | *.*.*.* | olgierd
"Do Gruzji lecieli panowie z przygodami. Wojskowy pilot rządowego samolotu nie chciał
lecieć do Tbilisi, trzeba było lądować w Azerbejdżanie i pędzić w konwoju do granicy
gruzińskiej.

Nie było żadnych przesłanek, by bać się lądowania w Tbilisi.

To prawda, że wydał pan wojskowemu pilotowi rządowego samolotu polecenie lotu do
Tbilisi?

Przez generałów Wojska Polskiego, nawet na piśmie. Odmówił.

Stracili panowie parę godzin i w Tbilisi, jako pierwszy pojawił się prezydent Francji
Nicolas Sarkozy.

Wszyscy moi koledzy prezydenci chcieli lecieć do Tbilisi. Przekonanie, że Rosjanie
zlikwidują jednym strzałem samolot wiozący pięciu prezydentów, było przesadzone.
Zresztą, byłaby to likwidacja nie tylko pięciu awanturników, ale i lecącego z nami
Radosława Sikorskiego (śmiech)."

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wypowiedzi-prezydenta/wywiady-krajowe/rok-2008/ne
wsweek-18-sierpnia-2008-r-/ skomentuj
2010-04-10 17:22:51 | 81.190.52.* | don_jaro
Re: Pytania zamiast komentarza [8]
Na zarzuty typu "dlaczego wszyscy jedną maszyną" można usłyszeć od zwolenników "a
jakby wieloma, to byście pytali, dlaczego za nasze pieniądze tak dużo samolotów". A
ja się pytam: czy wszyscy muszą lecieć? Rozumiem Prezydent, Premier, najbliższa
świta... A dlaczego reszta nie pociągiem, samochodem czy liniami lotniczymi? Czy
jedyne połączenie z Rosją to rządowy samolot? skomentuj
2010-04-10 17:47:10 | 90.156.50.* | P4trykx
Myślę, że wnioski będą ale tak samo rozejdzie się po kościach jak po katastrofie
CASY. W katastrofie zginęli prawie wszyscy dowódcy, którzy chyba powinni być
najbardziej odpowiedzialni za wprowadzenie zakazów wspólnych lotów.
Co do kilku samolotów, dla dużej delegacji.Było mówione, że piloci i samoloty tak
muszą dla wylatać ileś tam godzin a zrezygnować całkiem z podróży lotniczych i
jeździć pociągiem się chyba nie da. Jeśli, ktoś nie jest w stanie wytłumaczyć
społeczeństwu tych rzeczy to znaczy, że nie nadaje się na polityka. skomentuj
2010-04-10 18:00:41 | 81.190.52.* | don_jaro
Ale dlaczego nie da się jeździć pociągiem? Nie mówię o Prezydencie czy Premierze czy
najwyższych ministrach - nie ulega wątpliwości, że powinni lecieć samolotem rządowym
(sprawnym oczywiście). Ale dlaczego poseł, rzecznik czy biskup/ksiądz nie może jechać
pociągiem? I to w kraju, gdzie na przelot w dwie strony do Moskwy nie wystarczy
średnia pensja? skomentuj
2010-04-10 18:02:19 | 81.190.52.* | don_jaro
Nieco się zagalopowałem. Nie chcę wszczynać przepychanek, szczególnie politycznych. skomentuj
2010-04-10 18:32:58 | *.*.*.* | jurekogorek
Re: Pytania zamiast komentarza [1]
Boje się, że jak zwykle nie wyciągniemy z tego wniosku. Od kilkunastu lat mówi się o
przestarzałych samolotach rządowych oraz corocznych planach kupienia nowych. Niestety
nigdy nic z tego nie wyszło, pomimo wielu usterek, mniejszych czy większych wypadków.
Polskie przysłowie brzmi, że "mądry Polak po szkodzie" Szkoda, że jesteśmy mądrzy
dopiero, gdy stanie się coś naprawdę poważnego. Przykro, nic więcej dodać nie
można... skomentuj
2010-04-10 18:42:41 | *.*.*.* | e_w_a
Do tej pory najgłośniejszym wypadkiem było awaryjne lądowanie śmigłowca Mi-8 z
premierem Leszkiem Millerem na pokładzie. W grudniu 2003 roku śmigłowiec rozbił się
po awarii obu silników w pobliżu Piaseczna. Leszek Miller trafił do szpitala.

Dwa lata temu awaria uziemiła Tu-154 w Mongolii. Lech Kaczyński, który spieszył się
do Japonii na spotkanie z cesarzem, musiał lecieć z Ułan Bator wynajętym mongolskim
samolotem.

W 2005 r. poważna usterka wymagała sprowadzenia techników do Kabulu, gdzie z
oficjalną wizytą przebywał minister obrony narodowej.

W 2004 roku z silnika Tu-154, którym premier Marek Belka leciał na szczyt Azja-Europa
do Wietnamu, zaczęły wydobywać się kłęby dymu. Nasza delegacja poleciała doleciała do
Hanoi samolotem chińskich linii lotniczych. Nieprzyjemny epizod z rządowymi
samolotami miała też była marszałek Senatu Alicja Grześkowiak. W 1999 roku awaryjnie
wylądowała na pustyni w Arabii Saudyjskiej.

http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/242877,awaryjne-rzadowe-maszyny,id,t.html skomentuj
2010-04-10 18:54:21 | 90.156.50.* | P4trykx
@don_jaro
Nie wiem czy są jakieś mniesze samoloty dalekiego zasięgu, ale jak jest wolne miejsce
to czemu nie zabrać jakichś niższych rangą urzędników/posłów? Choć jeśli rzeczywiście
trzeba dla nich kupować specjalnie samolot to niech lecą/jadą publicznym transportem.
Ale nie oszukujmy się, takie koszty to jest kropla w morzu w porównaniu z KRUSem albo
innymi molochami. skomentuj
2010-04-10 19:06:42 | *.*.*.* | e_w_a
Wnioski po tej tragedii muszą dotyczyć zakupu samolotów oraz zmiany konstytucji,
jeśli chodzi o sukcesję tu w pełni się z Tobą zgadzam. Ale konieczne jest też
skupienie się na kwestii bezpieczeństwa osób sprawujących najwyższe urzędy państwowe.
Konieczne jest rozszerzenie listy tych, którzy nie powinni podróżować razem z
prezydentem, m.in. powinni być na tej liście dowódcy wojsk. skomentuj
2010-04-10 19:14:39 | *.*.*.* | Witalis
Dzielenie delegacji np. pół na pół jest pozbawione sensu i raczej nieżyciowe. W
takiej sytuacji prościej jest, aby lecieli wszyscy jedną maszyną. Pytanie jest
bardziej o to, czy naprawdę tyle osób musiało lecieć? Czy prezydent USA lata zawsze w
towarzystwie vice-prezydenta, szefów połączonych sztabów, prezesa FED-u, itd? Czy nie
powinni wybierać lepiej przygotowanych lądowisk i np. dolatywać śmigłowcem? Nie znam
odpowiedzi i nie uważam za stosowne doszukiwać się winnych - ale koniecznym jest
zmiana procedur i sprzętu. skomentuj
2010-04-10 19:39:56 | 88.156.49.* | Abraxas
Ad 3

Wiceprezydenta na pokładzie samolotu oczywiście by nie było, bo procedury są takie,
że nie lata ze sobą szef i jego zastępca. Dlatego - między innym - na pokładzie nie
mogło być żadnego z zastępców dowódców sił zbrojnych czy wiceprezesa NBP. Tak samo
nie lata razem prezydent i marszałkowie sejmu/senatu czy premier. Właśnie po to, by
uniknąć problemów. skomentuj
2010-04-10 19:42:31 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
TWARDY ORZECH GORDYJSKI DO ZGRYZIENIA DLA FAŁSZERZY PODPISÓW NA LISTACH POPARCIA !!! [1]
Teraz wybory prezydenckie muszą się odbyć nie później niż 74 dni licząc od dziś.
Zgodnie z Ustawą O Wyborze Prezydenta RP, kandydata do wyborów zgłaszają OBYWATELE w
liczbie co najmniej 100,000 (sto tysięcy).

Kandydata trzeba zgłosić do PKW najpóźniej do północy w 45. dniu przed datą wyborów.
Oznacza to, że fałszerze podpisów na listach poparcia mają co najwyżej 29 dni na
sfałszowanie 100,000 podpisów, zakładając, że jeszcze ich nie sfałszowali i zaczęli
fałszować już dziś. Teraz dopiero będą jaja.

Jeżeli nie zostaną podjęte jakieś nadzwyczajne działania ze strony władz, to
prezydentem zostanie największy fałszerz w historii RP czyli PRL-bis.

A jak chodzi o pilotów, to od 1945 roku mamy nieprzerwanie pilotów-idiotów. A w
wojsku, to nadal uczą co to jest wzgórze i w jaki sposób. Jedynym ratunkiem dla
Polaków jest KACZOR DONALD, który m.in. chce aby każdy obywatel mógł być pilotem.

Dlatego już dziś wpisz się na listę poparcia jedynego godnego, bo od zawsze
BEZPARTYJNEGO kandydata na prezydenta RP 2010 - KACZORA DONALDA i weź udział w
BEZPŁATNYM losowaniu cennych nagród takich jak samoloty, szybowce, samochody, sprzęt
RTV/AGD, itp. Szczegóły w internecie - www.kaczordonald.pl

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-10 19:48:53 | 87.105.84.* | Pierre do Le Perra
Hola, hola.
Raczcie zwrócić wszyscy uwagę, że nieco się zagalopowywujecie wyciągając wniosek o
konieczności zakupu samolotów nowych z powodu tego, że Tu było złomem - bo to nie
jest prawda.
Fakt - teraz trzeba kupić, bo teraz Tu jest już złomem, jeśli w ogóle można
powiedzieć, że ta maszyna jeszcze jest.
Jednakowoż, samolot był sprawny, miesiąc temu wyremontowany, dobrze wyposażony i jak
słyszałem jak mówią piloci niewiele, jeśli cokolwiek można mu było zarzucić.
Najpewniej powodem katastrofy nie była usterka maszyny - raczej złe warunki nad
lotniskiem i niekoniecznie dobra decyzja co do podjęcia ryzyka lądowania (a czy
przyczynami takiej decyzji nie były przygody podobne do tych jakie miały miejsce
podczas lotu prezydenta do Gruzji, to pozostawmy w spokoju, do oceny czynnikom
wyższym). skomentuj
2010-04-10 19:59:23 | 87.105.84.* | Pierre do Le Perra
@Anzelm - mógłbyś się powstrzymać oszołomie? chociaż do jutra? może i prawdę mówisz,
ale zachowaj klasę i pomilcz dziś trochę skomentuj
2010-04-10 20:24:18 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
PIER DO TRYPPERA - STRZEL SOBIE W ŁEB !!! [5]
Kiedy nie masz nic mądrego do powiedzenia, to kup sobie pół metra gumy i strzel sobie
w łeb. Właśnie na tym polega głupota Polaków. Zamiast zająć się rzeczami istotnymi
- tzn. wyborami nowego prezydenta - Polacy będą się przez miesiąc podniecać zwykłą
katastrofą lotniczą. Jutro na drogach zginie więcej ludzi niż we wszystkich
lotniczych katastrofach.

Tak się składa, że ja byłem pilotem, a Ty o lotnictwie nie masz pojęcia. Wypisujesz
bzdury i pewnie myślisz, że świat Cię podziwia, a naprawdę, to znajdujesz uznanie
wśród gawiedzi takiej jak Ty.

Wiedz, że warunkiem bycia pilotem w Polsce jest, od 1945 roku, przynależność do
ubecji. Jeszcze nie spotkałem pilota, który by nie był idiotą, a jak chodzi o
pilotów wojskowych to istna tragedia. Polskie samoloty ciągle się sypią, głównie z
winy pilotów, chociaż kontrolerzy lotów to takie samo pijacko-ubeckie towarzycho.

A jak chodzi o remonty statków powietrznych, to zarówno w Polsce, jak i w Rosji
(gdzie remontowano Tupolewa) z zakładów remontowych wychodzą wraki.

Weź się chłopie w garść i podnieś Twój poziom, chociażby przez czytanie moich postów
ze zrozumieniem.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-10 21:07:12 | *.*.*.* | olgierd
@Pierre: co z tego, że maszyna była po remoncie, skoro to -- z tego co czytam --
mniej więcej standard dobrze wyposażonej Wołgi jest. Ja się nie znam, ale z tego co
słyszałem to awionika i systemy elektroniczne w takich maszynach po prostu leżą.

Co do tego czy część ekspedycji może zawsze jechać pociągiem -- zgadzam się. Z tym,
że zaraz się okaże, że zdarzają się także katastrofy kolejowe.

Anzelmie, tego swojego kandydata, w łaskawości swojej, reklamuj za parę dni.
Jakkolwiek masz rację, że w ten żałobny tydzień tyle samo ludzi zginie w ruchu
drogowym to jest jeszcze coś takiego jak zwyczaj. skomentuj
2010-04-10 21:08:26 | 83.1.12.* | krach systemu
Re: Pytania zamiast komentarza [3]
sprywatyzować samoloty VIPów, będzie taniej i bezpieczniej. Tyle lata prywatnych
linii lotniczych i jakoś tak nie spadają jak u nas państwowe/wojskowe samoloty.
Zostawić ze 2 w hangarze na misje specjalne/wojny i TYLE! skomentuj
2010-04-10 21:11:50 | *.*.*.* | olgierd
Ale sprywatyzować przewozy (czyli czarter) czy sprywatyzować konkretny egzemplarz
samolotu (czyli zostawić do dyspozycji tę samą maszynę, ale zarządzaną przez prywatne
przedsiębiorstwo)?
No i jeszcze: jakby co to te Tupolewy też sprywatyzować?

Ech, dziwnie się zrobiło. skomentuj
2010-04-10 21:19:35 | 83.5.248.* | Czarna Wołga
Dla mnie wciąż pojawia się pytanie -dlaczego musimy mieć rządowe samoloty. Malutki
biedniutki my kraj, może latać czarterami? Byłoby taniej a może i bezpieczniej. skomentuj
2010-04-10 21:29:07 | *.*.*.* | olgierd
Ani malutki, ani biedniutki IMHO. Ale czarter może miałby sens tak czy inaczej (ale
czy zawsze i wszędzie?) skomentuj
2010-04-10 21:49:15 | 77.253.9.* | MusimySieZmienic
Padły dzisiaj mity ... [1]
Uważam, że dzisiaj padły dwa mity:
1. polscy piloci umieją latac nawet na wrotach od stodoły,
2. Polska jest zieloną wyspą.

Tragedia tragedia ... TRAGEDIA NARODOWA. skomentuj
2010-04-10 22:03:15 | 84.38.17.* | Rydygierd
Co do "ustawy o sukcesji na wzór amerykański" - konstytucja to dokładnie opisuje - w
wypadku śmierci Prezydenta jego obowiązki [i prawie wszystkie uprawnienia, poza
prawem do rozwiązania Sejmu i Senatu] przejmuje Marszałek Sejmu, następny w kolejce
jest Marszałek Senatu...
czego chcesz więcej?
Akurat IMHO w tej kwestii Konstytucja RP jest [na szczęście] jasna i klarowna. skomentuj
2010-04-10 22:13:22 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - INTELIGENTNY CZŁOWIEKU, [3]
Widzę, że Ty też uległeś temu stadu głupoli zapalających świeczki w centrach miast.
A ja myślałem, że jesteś indywidualistą, tak jak ja.

Wiedz, że największą tragedią narodową jest głupota Polaków. Skutkiem tej głupoty
jest to, że jest Donald Tusk, który jest dla Polski znacznie większą tragedią niż
kilkadziesiąt ofiar zwykłej katastrofy lotniczej.

Teraz najważniejszą rzeczą jest to aby patrzeć władzy na ręce, bo jest więcej niż
pewne, że PO (Partia Oszustów) wykorzysta przedwczesne wybory aby przejąć władzę. A
wtedy tragedia i żałoba narodowa będą trwać aż do kolejnego zbrojnego powstania
Polaków przeciwko Europie - okupantowi Polski.

A jak chodzi o sprawy lotnicze, to teraz każdy Polak stał się "fachowcem" w
dziedzinie lotnictwa. Wiedz, że według moich przypuszczeń - światowej klasy
eksperta lotniczego -, winę ponoszą niedouczeni pilotci oraz niedouki z wojska.

O ile w grę nie wchodzi zamach terrorystyczny, to przy odrobinie wyobraźni pilotów i
decydentów lądowanie w Smoleńsku w ogóle nie miałoby miejsca. Jeszcze nie
sprawdzałem danych lotniska w Smoleńsku, ale wydaje mi się, że tam nie ma w ogóle
AMERYKAŃSKIEGO systemu ILS (Instrument Landing System), który stosuje cały świat
łącznie z Rosją.

W takim przypadku ląduje się według bezkierunkowej radiolatarni NDB (Nondirectional
Radio Beacon) oraz poleceń obsługi radaru precyzyjnego podejścia, o ile taki jest.

Ale nawet jeśli jest ILS, to istnieją trzy kategorie lotnisk - I, II i III, przy czym
ta trzecia jest najlepsza, bo pozwala na lądowanie przy niemal zerowej widzialności.
Ale terroryści potrafią przechytrzyć ILS-a - ustawiają blisko lotniska inny,
silniejszy nadajnik fałszywych sygnałow ILS i pilot ląduje na drzewach. Nie można
wykluczyć, że taka była robota Mossadu albo KGB.

Pozdrowienia dla tych, którzy rozumieją moje posty,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Jak chodzi o reklamę jedynego godnego, bo od zawsze BEZPARYJNEGO kandydata na
prezydenta RP 2010 - KACZORA DONALDA, to nie mogę czekać z jego reklamą, bo nie ma ani
chwili do stracenia - zebranie 100,000 podpisów zajmuje dużeo czasu. Ale Ty -
podobnie jak większość Polaków - nie rozumiesz prostych praw arytmetyki. skomentuj
2010-04-10 22:20:22 | 84.38.17.* | Rydygierd
@Anzelm - milcz Waść, wstydu oszczędź skomentuj
2010-04-10 22:33:16 | 193.200.150.* | MESYze jest
Anzelm, ja Twoje postu rozumiem.
Wydaje mi sie Niewielu jest jednak takich.

Wiekszasc nie potrawi zobaczyc wiecej niz koniec swojego nosa.

Pozdrowienia dla rozumiejących jak ANZELM
MESY skomentuj
2010-04-10 22:43:46 | 193.200.150.* | MESY
ANZELM [1]
ANZELM, daj spokój jednak na kilka dni z kampanią wyborczą.
Proszę, stonuj troszkę. skomentuj
2010-04-10 23:02:06 | 94.254.173.* | O P
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Piekne zdjecie... Szkoda, ze szlachetnych ludzi docenia sie dopiero po smierci, co
niektorzy, dzis, powinni stac nie w pierwszych lecz ostatnich rzedach, a inni zapasc
sie pod ziemie. Przerazajacy jest fakt, ze w jednym momencie opozycja zostala
zdziesiatkowana.
Pytan jest duzo wiecej, tylko kto na nie odpowie i kiedy.
Dzis odszedl profesor od ktorego powinnismy sie uczyc patriotyzmu, i mam nadzieje, ze
od dzis kazdy zrozumie, ze patriotyzm jest dobry, a nasz Prezydent stanie sie
symbolem jego odrodzenia.
Szkoda, ze tylko taka tragedia mogla przyblizyc Katyn innym narodom. skomentuj
2010-04-10 23:07:41 | *.*.*.* | CzarnyZajaczek
Odnośnie Tupolewa - ten konkretny egzemplarz owszem był w dobrym stanie, po
generalnym remoncie. Ale model ten sam w sobie jest przestarzały. Konkretnie jest
mało sterowny przy niskich prędkościach - czyli na małych wysokościach, kiedy się
redukuje prędkość. W czasie lądowania przy małej widoczności i bez systemu
automatycznego naprowadzania, trzeba korygować lot praktycznie do ostatniej chwili,
czasem dość znacznie - a tego Tupolewem nie da się zrobić

http://news.money.pl/artykul/ekspert;tu-154;jest;malo;sterowny;na;malych;wysokosciach
,197,0,608197.html
http://news.money.pl/artykul/pietrzak;odczyt;z;czarnych;skrzynek;w;ciagu;kilku;dni,64
,0,608064.html

i jeszcze wizualne porównanie profilu TU z przykładowym Airbusem i Boeingiem
http://www.aviastar.org/pictures/russia/tu-154.gif
http://www.aviationexplorer.com/airliner_pictures/boeing_airbus_comparison.gif

1. położenie skrzydeł (w TU są przesunięte do tyłu, sterowność w pionie jest
wspomagana dużymi skrzydłami na ogonie)
2. skrzydła wygięte w górę, przy przechyle (np. ostry skręt) częściowo rekompensuje
siłę nośną

nie jestem ekspertem, lotnictwem i aerodynamiką zajmuję się hobbystycznie i to bardzo
sporadycznie, ale wspomniane różnice w profilu powodują że tymi samolotami zupełnie
inaczej się kieruje szczególnie przy niskich prędkościach

Tupolew to projekt z czasów kiedy samolot albo osiągał dużą prędkoć i był przy dużej
prędkości sterowny, albo nie mógł osiągać dużej prędkości więc przy małej prędkości
był sterowny, zaś obecnie projektuje się samoloty pasażerskie tak by przy niskich
prędkościach również miały dość dobrą sterowność skomentuj
2010-04-10 23:16:22 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
MESY - NIE ZAŁAMUJ MNIE !!! [2]
Już wydawało mi się, że znalazł się jeden myślący wśród stada baranów. A Ty jednak
lgniesz do stada.

Pamiętaj, że arytmetyka jest nieubłagana. Ty też tego nie rozumiesz, że zostało 28
dni na zebranie 100,000 podpisów. Nawet mniej, bo najdalej do północy w 45. dniu
wyborów trzeba te podpisy zawieźć OSOBIŚCIE do Warszawy.

Nie wiem czy PKW jest w tym dniu czynna do północy, ale nawet jeżeli tak, to te
podpisy trzeba zapakować, załadować i jeszcze dojechać do Warszawy i może jeszcze je
wnieść na któreś piętro. Zdaj sobie sprawę, że 100,000 podpisów to co najmniej masa
30 kilogramów. Polskie głupole to naprawdę tragiczny naród. Nic nie rozumieją.

Ja natomiast nie rozumiem dlaczego miałbym się wstrzymywać z kampanią z tego powodu,
że stado głupoli jęczy na pokaz, a tak napradę mają wszystko w d...

Niech dla Ciebie wzorem będzie NARÓD WYBRANY oraz jego mądrość. Przypomniała mi się
ta żydowska anegdota jak to Mosiek leży na łożu śmierci i resztkami sił pyta - Sara -
żono moja - jesteś tu przy mnie??? Tak mężu. Lizo - córko moja - jesteś tu przy
mnie??? Tak ojcze. Chaim - synu mój - jesteś tu przy mnie??? Tak ojcze. To kto,
do cholery, pilnuje interesu???

Dlatego pamiętaj - PILNUJ INTERES - zamiast ulegać zbiorowym histeriom. W ogóle, to
przestań oglądać telewizję, ona powoduje kalectwo umysłowe. Lepiej poczytaj sobie
raporty PKBWL - Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych - to jest pouczająca
lektura.

Kiedy to poczytasz, to zobaczysz, że polskie wojsko - w szczególnośći piloci - to
taka wielka kapela - same trąby i fujary zarządzane przez kapelanów w stopniach
oficerskich. Już sam fakt, że VIP-ów wożą piloci wojskowi to jedno wielkie
nieporozumienie.

Trzymaj się MESY i nie załamuj mnie więcej,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-10 23:23:03 | 83.21.109.* | PoNgO
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
1) Z tego co słyszałem (chyba w radiu), to wypadek CASY sprawił, że wprowadzono
jakieś przepisy zakazujące lotów z wieloma dowódcami na pokładzie. Nie wiem ile w tym
prawdy, zważywszy że dziś zginęło prawie całe dowództwo Wojska Polskiego.

2) Zastanawia mnie jak przyśpieszone wybory prezydenckie będą miały się do wymogu
uzbierania 100 tys. podpisów przez kandydatów. To w oczywisty sposób zawęża liczbę
kandydatów do tych którzy albo już od dawna prowadzą (nieoficjalną!) kampanię
wyborczą, albo którzy mają poparcie największych partii (gdyż tylko one są w stanie w
tak krótkim czasie zdobyć odpowiednią liczbę podpisów). Dopiero teraz widać, że
Konstytucja jest w tym źle nieprzemyślana.

3) A co do pociągów - pragnę zauważyć że ofiar wśród posłów na Sejm byłoby znacznie
więcej gdyby część z nich nie wybrała pociągu! Koleją wybrały się m.in. posłanki PiS
- Jolanta Szczypińska i Beata Kempa. Dzięki temu dotarły do Katynia żywe. skomentuj
2010-04-10 23:26:08 | 83.27.41.* | podejrzliwy
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Jak już zapewne wszystkim wiadomo(lub nie),dzisiaj zginął prezydent RP Pan Lech
Kaczyński z żoną oraz kilkadziesiąt innych osób ważnych dla naszej Ojczyzny.
Nie uważacie,że był to skrzętnie zaplanowany zamach na życie przede wszystkim naszego
Prezydenta,przez trio Tusk,Putin,Obama ?
Jak wiadomo Lech Kaczyński nie był zbyt przychylni nastawiony do obecnie panujących
władz rosyjskich,mógł stanowić zagrożenie dla "polepszania" relacji Polski z Rosją,a
w dalszej perspektywie uzależniania się od Rosji.Nie jest tajemnicą prorosyjskość i
omijanie państw środkowo wschodniej Europy(zaniechanie budowy tarczy
antyrakietowej,brak ambasadora przez 15 miesięcy w Pradze) obecnego prezydenta
USA,dla którego prezydent Kaczyński stanowić mógł przeszkodę ,gdyż taki "pokojowy"
władca musiałby się bądź co bądź liczyć ze zdaniem Polskiego Prezydenta w niektórych
posunięciach.
Nieprzychylny polityce Tuska był również prezes NBP Sławomir Skrzypek,który nie
chciał zgodzić się na możliwość pożyczki 20 mld z Międzynarodowego Funduszu
Walutowego a także na łatanie dziury budżetowej pieniędzmi pochodzącymi z zysku
NBP,teraz mianowany przez marszałka Komorowskiego prezes zgodzi się pewnie na
wszystko,będzie tańczył jak mu Tusk zagra.
Putin pragnie zbudować sobie strefę wpływów na terenie Europy wschodniej z Ukrainą
jak na razie mu się udało,co będzie z Polską ?
Nie zadziwia Was ostatnia niesłychana "dobroć" i przychylność premiera Putina w
stosunku do Polski ?
W ostatnim czasie doszło również do spotkań Tuska z prezydentem USA i premierem
Rosji,jedno miało miejsce w Pradze,drugie w Katyniu,wtedy przecież mogło dojść do
spisku tych trzech polityków przeciw byłemu już prezydentowi RP.

Dziwnie "śmierdzą" te ostanie zajścia w polityce,stąd takie moje(być może)przesadzone
podejrzenie.

Tez wywołują u Was odruchów wymiotnych zapłakane twarze niektórych polityków,a
szczególnie ministra Sikorskiego premiera i prezydenta Rosji ? skomentuj
2010-04-10 23:27:07 | 83.30.131.* | 10.04.2010
Anzelm, to zdaje się, że Romana szanse zmalały do zera Widać tak chciała historia. Na
dobre nam wszystkim to wyjdzie!
Pozdrowienia dla tych, którzy potrafią uszanować istotę dzisiejszego dnia!!! skomentuj
2010-04-10 23:42:08 | 78.8.194.* | Pierre do Le Perra
@Olgierd:
> @Pierre: co z tego, że maszyna była po remoncie, skoro to -- z tego co czytam --
> mniej więcej standard dobrze wyposażonej Wołgi jest. Ja się nie znam, ale z tego
co
> słyszałem to awionika i systemy elektroniczne w takich maszynach po prostu leżą.

jeden pisze ze leza, ze standard Wolgi, inny ze awionika wymieniona na nowa,
ten chce udowodnic za wszelka cene, ze trzeba bylo wymienic samoloty na nowe i ze on
ma racje, albo mowi prawde,
tamten chce udowodnic za wszelka cene, ze nie trzeba bylo kupowac nowej maszyny, bo
ta latala dobrze i byla ok, albo mowi prawde, ze nie to byla wystarczajaca wionika,
komu tu wierzyc?

ja tam wierze znajomym pilotom - szybowiec z dykty, plocienny, albo z wlokien
szklanych: jeden pies, jak pilot przeszarzuje, to brzuchem po kartoflisku tak samo
ucierpi skomentuj
2010-04-10 23:42:24 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
CZARNY ZAJĄCZKU - DAJ SE SIANA !!! [1]
Nie wiem jak to jest, ale w przypadkach nadzwyczajnych zaraz wszyscy stają się
"fachowcam" w danej dziedzinie. Ty - Czarny Zajączku - nie masz pojęcia o lataniu
ani tym bardziej o aerodynamice, ale przepisujesz te bzdury podawane przez
głupoli-dziennikarzy.

Otóz, wiedz, że prędkość nie może być niska - może być mała, średnia, umiarkowana,
duża, itp. Także nie wiem skąd Ty wziąłeś ten system automatycznego naprowadzania.
Wprawdzie istnieje coś takiego jak AMERYKAŃSKI ALS (Automatic Landing System), ale to
tylko w wersji doświadczalnej. Jak dotąd, wszelkie podejścia i lądowania wykonuje
się ręcznie.

Dalej, nie istnieje coś takiego jak "sterownośc w pionie". Sterowność jest -
podłużna, poprzeczna i kierunkowa. Również określenie "skrzydła wygięte ku górze" to
jakiś bzdet. Pewnie ktoś miał na myśli "dodatni wznios skrzydeł".

Istnieje też wznios ujemny, który chyba należałoby nazwać opustem skrzydeł, a nie
wzniosem. Ale naukowcy mają to do siebie, że czasem określlają rzeczy na przekór
ludowi. Np. strata w businessie to także zysk tyle, że ujemny.

A w tym "rekompensowaniu siły nośnej" przy "ostrym" przechyle to jakaś totalna bzdura
- chyba nie wiesz co piszesz. Także wiedz, że to co nazwałeś skrzydłem na ogonie to
się nazywa usterzenie (pionowe lub poziome), które na ogół składa się z nieruchomego
statecznika oraz ruchomego steru - poziomy to statecznik (ster) głębokości albo
wysokości, a pionowy to statecznik (ster) kierunku.

Tak więc, Czarny Zajączku - daj se siana, bo te Twoje wypociny mogą przeczytać
dzieci, które potem zostaną pilotami. I następna tragedia gotowa.

Pozdrowienia dla miłośników siana,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-10 23:51:24 | 78.8.194.* | Pierre do Le Perra
@wszyscy umiejacy odroznic bzdury od sprawdzonych informacji:

ktos tu napisal:

> Jeszcze nie sprawdzałem danych lotniska w Smoleńsku, ale wydaje mi się,
> że tam nie ma w ogóle AMERYKAŃSKIEGO systemu ILS (Instrument Landing
> System), który stosuje cały świat łącznie z Rosją.

otoz sprawdzilem, ze lotnisko w Smolensku ma ILS 1 kategorii,
samolot prezydenta mial nowiutki ILS 2 kategorii skomentuj
2010-04-10 23:53:02 | *.*.*.* | ~maciej
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Olgierdzie, nie wiem skąd wziąłeś problem sukcesji? W USA prezydent jest w
rzeczywistości szefem rządu, w PL - nie ma nawet 10% tych kompetencji. Marszałek
Sejmu wystarcza jako chwilowe zastępstwo, a w wypadku jego śmierci Sejm wybiera
następnego.
Gorszą sprawą jest brak sukcesji w przypadku urzędu premiera. Tu mamy bieżące
zarządzanie państwem, a konieczność powoływania i konstytuowania nowego rządu może
być istotnym problemem, szczególnie w przypadku podzielonego politycznie parlamentu,
co już przerabialiśmy w poprzedniej kadencji. skomentuj
2010-04-11 00:13:35 | *.*.*.* | Jurgi
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Do licha, te pytania można mnożyć. Wpakowano na pokład całą generalicję, a
przypominam, że Polska uczestniczy w wojnie w Afganistanie. To jest proszenie się o
terrorystę z wyrzutnią ziemia-powietrze, zaczajonego w pobliżu smoleńskiego lotniska.
Myślicie, że miałby jakieś trudności? Ha.
Podejrzewam, jestem niemal pewien, że znaczna część osobistości poleciała sobie dla
rozrywki – ot, była okazja przelecieć się państwowo. skomentuj
2010-04-11 00:14:24 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
PONGO - WYRAZY UZNANIA DLA CIEBIE !!! [1]
Jestem z Ciebie dumny, że Ty "pilnujesz interes" zamiast ulegać zbiorowym histeriom.


Jeżeli się nie mylę, to sprawę przyspieszonych wyborów prezydenta reguluje nie
Konstytucja, lecz Ustawa O Wyborze Prezydenta RP zwana Ordynacją Wyborczą.

Ale co by nie było, widać, że tę ustawę pisał jakiś kretyn. Bo zgodnie z Ordynacją
sprawa wygląda tak. Marszałek Sejmu ogłasza postanowienie o wyborach prezydenta RP w
terminie 6-7 miesięcy przed końcen kadencji obecnego prezydenta. Obecnie - przy
wyborach przyspieszonych - ma na to 14 dni (już tylko 13 dni).

Potem OBYWATELE mogą zakładać komitety wyborcze swoich kandydatów. Komitet może być
założony przez minimum 15 obywateli mających czynne prawo wyborcze do Sejmu.
Założyciele komitetu muszą naprzód zebrać co najmniej 1,000 (tysiąc) podpisów na
listach poparcia kandydata aby komitet danego kandydata mógł być zarejestrowany.
Ten tysiąc podpisów jest wliczany do tych 100,000 podpisów wymaganych na listach
poparcia danego kandydata.

Komitet należy zarejestrować najpóźniej do północy na 55 dni przed dniem wyborów.
Obecne przyspieszone wybory muszą się odbyć nie później niż w ciągu 60 dni od ich
ogłoszenia. Cieakwe co by było gdyby zostały zaplanowane np. na 50. dzień po ich
ogłoszeniu. Oznaczałoby to, że komitet możnaby zarejestrować nawet 15 dni po dacie
wyborów.

Coś czuję, że z tego wyjdzie jedna wielka paranoja, chociaż dzięki temu wybitnie
wzrosły szanse KACZORA DONALDA - jedynego godnego, bo od zawsze BEZPARTYJNEGO kandydata
na prezydenta RP 2010.

Dlatego już dziś wpisz się na listę poparcia jedynego godnego, bo od zawsze
BEZPARTYJNEGO kandydata na prezydenta RP 2010 - KACZORA DONALDA i weź udział w
BEZPŁATNYM losowaniu cennych nagród takich jak samoloty, szybowce, samochody, sprzęt
RTV/AGD, itp. Szczegóły w internecie - www.kaczordonald.pl

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Co by nie było, to przede wszystkim PILNUJ INTERES. skomentuj
2010-04-11 00:18:36 | 84.38.103.* | unitec
Re: Pytania zamiast komentarza [2]
Ja mam jeszcze inne pytanie, co sie stało z czarnymi skrzynkami, przecież to polski
samolot, dlaczego rosjanie położyli łapy na polskiej ziemi, tak bo pokład samolotu
polskiego to polska ziemia, mam nadzieje ze ktos z ministerstwa zarząda zwrotu
skrzynek i zabroni na ich ekspertyzy, ja sie obawiam manipulacji i za wszelka cene
ukrywania wad samolotu. skomentuj
2010-04-11 00:21:19 | 78.8.194.* | Pierre do Le Perra
@unitec: na niczym nie polozyli lapy, skrzynki sie znalazly i jest do nich dostep.
jak u nas spadl ich mysliwiec, to tez nasi prowadzili sledztwo...
luuudzie, naprawde teorie spiskowe sa fajne, no zarombiste, ale wyluzujcie troche,
choc na chwile co? skomentuj
2010-04-11 00:28:09 | 83.21.109.* | PoNgO
@ANZELM
Przyśpieszone wybory reguluje Konstytucja, a dokładnie art. 128 (polecam przeczytać
cały rozdział V konstytucji - bardzo ciekawy). Nie wiem jak ma się do tego ustawa bo
jej nie czytałem. skomentuj
2010-04-11 00:28:50 | 83.14.127.* | za_mlody_na_Heroda
Dla takiego PSL-u zebranie 100 tys. podpisów to nie pownien być problem - wystraczy,
że członki przelecą się po znajomych i rodzinie i już będą mieć z nawiązką. Niższowi
kandydaci leżą. Prawdopodobnie termin zgłoszenia minie 06.05 -przy wyborach 20.06 (
ewnetualnie 29.04 przy wyborach 13.06 ). Plus do tego na założenie komitetu będzie
parę dni od dnia ogłoszenia wyborów - a tu też potrzeba 1tys "na dzień dobry". Partie
sejmowe zdążą, ale ciekawe co z resztą - Olechowski, Nałęcz, Jurek, Wlos, Lepper...
Czy udzielenie poparcia kandydatowi przed początkiem kampanii i przed
zarejestrowaniem jego komitetu wyborczego jest formalnie ważne ? skomentuj
2010-04-11 00:44:36 | 193.200.150.* | MESY
ANZELMIE wybaczam i i prosze o wybaczenie. [1]
W roku w ktorym byl Czarnobyl mialem wyleciec (w czerwcu) do usa na stypendium.
W przeddzien 1-maja dzwonilem z tel. ... do jednego z przyjaciół w kraju.
Wątek skierowany został na Czarnobyl, powiedzialem ze w moim miesice licznik Geigera
chodzi jak oszalały.
Powiedzialem pogadamy jutro jak przyjedziesz bo możemy byc na podsłuchu. ... Po
zakonczeniu rozmowy dzwoni telefon. Odbiera osoba x, a ze byla to osoba cwana nie
chciala rozmawiac bez podania personajiów.
Był to kpt. SB. Osoba x zachowła sie super.

Tego wieczoru nie spałem w domu. Rano poszedłem na 1-maja poraz pierwszy w zyciu
(świadomie jako osoba dojrzała i ukształtowana na UJ) dlugo by o tym pisac. Komuchy
mnie na pochodzie szybko dostrzegaja i pytaja co ja tu robie? A ja im odpowiadam
przyszedłem zobaczyc, KTO Z NAMI A KTO PRZECIW NAM., i chyba sie wk...li. Później
wmuszano mi sztormówki, której nie wziałem do ręki, póżniej specjalne posiedzenie POP
dlaczego jej nie wziąłem. Tu mogłbym napisc ksiazke co sie dzialo dalej ale nie o
ksiazke chodzi, bo i pisac nie bardzo lubie.

Anzelm zajarzeles powyzsze!

Czuje, że pod stołem podaja teraz lewe karty, to sprawa normalna.
Rob to tez Ty ale daj nam dzisiaj czas na opłakiwanie prawdziwego PREZYDENTA RP po
1989roku. skomentuj
2010-04-11 00:48:15 | 84.38.103.* | unitec
@Pierre do Le Perra: Tu nie chodzi o jakis mysliwiec, gdzie manipulacja przez nas nie
była by nam do niczego potrzebna, sprawa jest jakby powazniejsza. Rosjanie interes w
takiej manipulacji na pewno by mieli, 1. reputacja ichniej mysli technicznej, 2.
reputacja oczyszczenie z podejrzen ichniej kontroli lotniczej, 3. obnizenie naszej
reputacji, itp. itd. skomentuj
2010-04-11 00:51:31 | 78.8.194.* | Pierre do Le Perra
w sprawie ILS:
no dobra - przyznaje, w innych zrodlach pojawia sie tez informacja czasem, ze w
Smolensku ILS nie ma,
ale poniewaz czasem ta informacja jednak jest, ze ILS cat 1 tam jest, wiec przyjmuje
ze jest statystycznie ils cat 0,5 statystycznie, lub ew. 0,5 checi posiadania ils,
albo cos...
tak czy siak - skoro nie wiadomo jak jest, to nie piszmy ze jest lub nie ma -
informacja do sprawdzenia :) skomentuj
2010-04-11 00:55:22 | 94.254.233.* | ANZELM_CIUMLASA
HEYAH - ZA-MŁODY-NA-HERODA czyli za młody na myślenie !!! [0]
Jeżeli jesteś faktycznie młody, to mogę Ci wybaczyć Twój brak wiedzy oraz wyobraźni.
Gdybyś kiedykolwiek próbował zbierać podpisy na cokolwiek, to zobaczyłbyś, że sprawa
nie jest prosta.

Dlatego partie od lat fałszują podpisy, a wpadki zdarzają się rzadko. A w razie
wpadki - jak np. tej pani co ma k****** w oczach, to i tak nic się nie dzieje. Nikt
nie unieważnia wyborów, nikt nie każe zwracać pieniędzy za wyłudzone diety, tip. A
polskie głupole i tak się cieszą.

Dlatego młody- nie wypisuj takich głupot, które Ci podsuwa Twoja chora wyobraźnia.
Pamiętaj, że empiria jest lepsza niż wyobraźnia.

Ja zbieram podpisy na KACZORA DONALDA od kilku lat. W przeszłości próbowałem zbierać
także na innych kandydatów, w tym na ś.p. Lecha Kaczyńskiego. I wierz mi, że na 1000
zagadniętych osób tylko kilka dało się nakłonić do złożenia podpisu, którego i tak
nikt nie może sprawdzić w PKW.

Tak w ogóle, to wiedz, że na formularzu nie ma czegoś takiego jak data złożenia
podpisu. Ale Ty jesteś jeszcze młody i głupi, stąd to Twoje kretyńskie pytanie czy
podpis złożony przed ogłoszeniem wyborów jest ważny. Nawet gdyby tam była data, to i
tak nie ma znaczenia kiedy został złożony podpis, lecz liczy się to jaka jest wpisana
data. Na tym polega potęga biurokracji.

Jeżeli chcesz zobaczyć jak wygląda formularz to wpisz ten adres -
http://www.kaczordonald.pl/index_pliki/lista.pdf
Możesz go też wydrukować i wysłać wypełniony na podany adres oraz wziąć w BEZPŁATNYUM
losowaniu cennych nagród - szczegóły - www.kaczordonald.pl

Pozdrowienia dla myślacych oraz wyrazy współczucia dla narodowych
histeryków-ekshibicjonistów,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-11 01:59:56 | *.*.*.* | spex
Re: Pytania zamiast komentarza [2]
@Pierre do Le Perra: Tutek niby był dobrym samolotem? To czemu w tej chwili żaden
tupolew nie lata nad europom? Bo nie spełnia norm ekologicznych (spaliny i hałas). A
nasze latają tylko temu iż są Air Pol One :P

@olgierd; Na ogół w katastrofach kolejowych nie ginie 100% pasażerów i załogi.

@Pierre do Le Perra
Przed chwilą czytałem, iż rosjanie nie będą ruszać skrzynek puki nie przyjadą
śledzczy z polski.

@unitec;
Tu raczej powinno chodzić o interes Turcji, o u nich był prowadzony remont.


A wracając do kolei, to do Katynia pojechał pociąg specjalny, i to można powiedzieć o
rekordowych wymiarach jak na polską kolej - 17 wagonów :O
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=20939 skomentuj
2010-04-11 04:11:07 | 92.4.94.* | heh
Anzelm napisal:

"warunkiem bycia pilotem w Polsce jest, od 1945 roku, przynależność do
ubecji. Jeszcze nie spotkałem pilota, który by nie był idiotą"

oraz

"Tak się składa, że ja byłem pilotem"

No to juz wszystko jasne... skomentuj
2010-04-11 08:11:00 | 188.33.129.* | ANZELM_CIUMLASA
HEH - CHŁOPCZE !!! [0]
Ja byłem pilotem, chociaż nigdy nie byłem ubekiem. Ale właśnie dlatego pilotem byłem
a nie jestem. Ubecy oraz obecnie ich dzieci skutecznie eliminowali z latania
wszystkich prawych ludzi. Zostałe same niedorozwoje.

Zresztą zobacz sobie bazę pytań Państwowej Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej - do
zobaczenia w internecie. Pomijając masę błędów, które zawiera ta baza, to znajdziesz
tam większość pytań typu - co to jest wzgórze i w jaki sposób.

Niektóre tępe nastolatki mają większą wiedzę np. z fizyki niż "ubecni" polscy piloci
z tytułem magistra inżyniera. Niestety komuniści doprowadzili ten kraj do ruiny.
Wszystko się sypie - rozbiór Polski tuż, tuż.

Wiedz, że w polskim lotnictwie nigdy nie miała miejsca tzw. pierjestrojka. A np.
Urząd Lotnictwa Cywilnego to tzw. mafia dęblińska czyli wojskowo-ubeckie towarzycho -
ostatnio wielu z nich siedzi - patrz w internecie hasło - licencja pilota za łapówkę.
Przegięli kiedy wydali licencję liniową choremu 55 letniemu Niemcowi, którego w
Niemczech nie dopuszczono do latania - Unia Jewropejjska to piękna rzecz.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-11 09:06:44 | 83.2.169.* | marcinucha
Bernanke z Obamą [1]
> "dlaczego do Smoleńska wraz z delegacją leciało parę osób, które z racji pełnionej
funkcji nie bardzo pasują do tego miejsca? Mam na myśli przede wszystkim Prezesa NBP,
Rzecznika Praw Obywatelskich -- czy ktokolwiek sobie wyobraża, żeby np. Bernake
jechał z Obamą na obchody jakiejkolwiek tego rodzaju rocznicy?"


Ja mogę sobie wyobrazić, że Bernanke jedzie z Obamą na tego typu uroczystości. Co
więcej, podejrzewam, że tak właśnie jest tylko o tym się u nas nie mówi bo po co?
Jakby doszło do katastrofy to byśmy się dowiedzieli, że zginął Obama i Bernanke i
ileś tam jeszcze kongresmenów. Funkcje prezydenta objął wiceprezydent i wszystko
jasne. Tak jak teraz. Przecież Komorowski nie poleciał jednym samolotem z Kaczyńskim.
Jest sens, żeby Tupolewem leciał tylko prezydent z małżonką i borowikami? Wtedy
wystarczyłby helikopter.
A co do prezesa NBP - może ktoś z jego rodziny został zamordowany w Katyniu i chciał
odwiedzić grób, więc skorzystał z zaproszenia? skomentuj
2010-04-11 09:34:27 | *.*.*.* | olgierd
Co do sukcesji -- na szczęście sytuacja nie jest krytyczna, śmierć nie nastąpiła
wskutek działań zaczepnych, więc problemu nie ma. Ale co nam byłoby z p.o. Marszałka
Sejmu, gdyby:
- była wojna
- dowództwo wojsk do obsadzenia
- Marszałek na celowniku wroga
- bez organizacji wyborów (których się nie robi w takich warunkach) nie ma możliwości
obsadzenia szeregu stanowisk.

Amerykanie mają kilkanaście stopni, przy czym każdy z nich jest "odnawialny" w locie,
tj. nawet jeśli Sekretarz Gospodarki zostanie prezydentem, to może sobie obsadzić
stanowiska w gabinecie -- i już.

@Anzelm, błagam, skończ z tą kampanią tutaj. Twój kandydat i tak nie ma szans, więc
chociaż się nie ośmieszaj. skomentuj
2010-04-11 10:00:47 | 188.33.129.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE JESTEŚ W BŁĘDZIE !!! [1]
Mój kandydat ma największe szanse ze wszystkich. Ale Ty jesteś pod wpływem Gazety
Wymiotnej czy innego Axel Spajdera. Po tym co piszesz, zaczynam powoli wątpić w sens
wydawania Lege Artis. Sądziłem, że służy to edukacji Polaków, lecz teraz okazuje
się, że Ty robisz zwykły szoł business. To jest znacznie większa tragedia niż śmierć
kiludziesięciu osób. Przemyśl to.

Pozdrowienia,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Jeżeli jednak chciałbyś zmienić Twoją postawę, to zacznij agitować na rzecz
KACZORA DONALDA. Roześlij ten materiał gdzie tylko możesz. Inaczej Polskę czeka
klęska. Rozbiór tuż, tuż, bo kraj się sypie w każdym calu. Jeżeli sądzisz inaczej,
to znaczy, że uwierzyłeś w tę żydowką propagandę. skomentuj
2010-04-11 10:31:08 | 83.238.154.* | Darek-
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Wybory wyborami, ale zważywszy, że teraz p.o. prezydent nie będzie wetował ustaw PO,
to ja bym się spodziewał potężnego ustawotoku jeszcze przed wyborami. skomentuj
2010-04-11 11:33:37 | 94.75.121.* | GoscGosc
Jasno okreslono,ze w braku prezydenta te funkcje pelni marszalek Sejmu. [0]
Dlatego caly wpis jest bezcelowy.
Co do osob na pokladzie,taki lot to forma nagrody za wiernosc,stad wlasnie meidzy
innymi Skrzypek.Prosze zauwazyc,ze
przy niektorych znanych nazwiskach pojawia sie "osoba towarzyszaca".Mozna sobie
wyobrazic,jakie bylo cisnienie,zeby poleciec razem z Prezydentem. skomentuj
2010-04-11 11:39:33 | 83.23.210.* | anks
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
koleżanka pracująca w NBP mówiła, że Skrzypek (z osobami towarzyszącymi) polecieli na
uroczystości m.in. dlatego, że NBP wydało ostatnio kolekcję monet upamiętniających
Katyń. Nie wiem, może zamierzali wręczyć je Putinowi albo coś... skomentuj
2010-04-11 11:50:05 | 78.8.198.* | Pierre do Le Perra
@spex:
> @Pierre do Le Perra: Tutek niby był dobrym samolotem? To czemu w tej
> chwili żaden tupolew nie lata nad europom? Bo nie spełnia norm
> ekologicznych (spaliny i hałas). A nasze latają tylko temu iż są Air Pol One :P

raczej chodzilo mi o to, ze nie ma znaczenia czy sa lepsze, czy nie, bo to nie
samolot byl przyczyna katastrofy: NIE SAMOLOT ANI JEGO USTERKA,
kropka,
chcialem tylko zwrocic uwage wszystkim tym, ktory pisza ze to przez samolot, ze nie
mozna patrzec na te katastrofe przez pryzmat starego samolotu, bo przyczyn moze byc
wiecej, a sama starosc jest conieco wzgledna,

> @Pierre do Le Perra
> Przed chwilą czytałem, iż rosjanie nie będą ruszać skrzynek puki nie przyjadą
> śledzczy z polski.

nie do mnie to pisz, tylko do tych, co snuja teorie spiskowe o tym, ze rosjanie cos
chca ukryc skomentuj
2010-04-11 15:35:54 | *.*.*.* | olgierd
Anzelmie, brak mi słów dla Twojego beznadziejnego zachowania. Powiem grzecznie:
spadaj. Jutro i tak wylatujesz. skomentuj
2010-04-11 17:39:18 | 188.33.122.* | ANZELM_CIUMLASA
JESZCZE COŚ DLA ROZGARNIĘTYCH - GŁUPOLE NIECH TEGO NIE CZYTAJĄ !!! [0]
http://www.zgapa.pl/zgapedia/Syndrom_grupowego_myślenia.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> skomentuj
2010-04-11 18:09:54 | 77.254.198.* | fafa
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Przecież jakby delegacja leciała oddzielnymi samolotami, to były by komentarze, że
politycy wydają niepotrzebnie pieniądze... skomentuj
2010-04-11 21:13:48 | 188.33.122.* | ANZELM_CIUMLASA
OLGIERDZIE - POCZYNASZ SOBIE JAK RASOWY KOMUNISTA !! [0]
Cieszę się, że wreszcie wyszło szydło z worka. Twoje kasowanie moich postów to
piękna rzecz. Koledzy z KGB mogą się od Ciebie uczyć. skomentuj
2010-04-11 23:23:02 | *.*.*.* | ksiegakondolencyjna
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
Też myślę, że pilot chciał zwrócić, ale ktoś mu kazał lądować skomentuj
2010-04-11 23:31:32 | *.*.*.* | ksiegakondolencyjna
Re: Pytania zamiast komentarza [0]
a czemu próbowano llądować tego to nikt nie wie. skomentuj
2010-04-12 01:15:27 | 89.230.91.* | pzl wsk
anzelm jaki ty człeku brednie piszesz lepiej byś zamknął ryja i se do gazetki
szkolnej napisz
istnieje coś takiego jak system naprowadzania samolotów na pas startowy dzwiękowy i
optyczny
po postu na ziemi są rozmieszczone odpowiednie czujniki które emitują sygnał
dzwiękowy
samolot prawidłowo podchodzący do pasa musi odebrać te sygnały jest ich kilka
i jeśli któregoś nie odbierze to znaczy że zboczył z kursu
a takowych w smoleńsku nie było
no rozumiesz teaz napisałem ci to po chłopsku stosownie do twego rozumka
i choć w obliczu takiej tragedi nie rób z siebie idioty a jak nie masz co robić to
idz na spacer skomentuj
2010-04-12 01:21:21 | 89.230.91.* | pzlwsk
chyba na beczce latałeś idiot ,samolot to ty widziałeś na pokazach lotniczych i w
internecie buhahaha
co za debil skomentuj
2010-04-12 01:27:00 | 89.230.91.* | cvbs
ANZELM CIUMLASA
jakiś ty głupi gdzie cię trzymali? jak rosłeś co? w obórce z prosiaczkami? bo masz
ich inteligencję
a jak bierzesz to zmień dilera bo daje ci jakiś szajs
p********* skomentuj
2010-04-12 01:38:24 | 90.156.50.* | P4trykx
Odnośnie wojska wypowiedział, się gen. Polko i chyba ktoś jeszcze, że procedury
zabraniają wspólnego latania/podróżowania dowódcy i jego zastępcy. Brzmi to sensownie
w razie wypadku jest zachowana ciągłość władzy nie jest tak, że te stanowiska będą
nieobsadzone. Z drugiej jednak strony gen. Skrzypczak(były głównodowodzący chyba
wojsk lądowych) wypowiedział się, że takie zgrupowania wszystkich dowódców są
niedopuszczalne.

Co do Anzelma, to jak się go zacznie ignorować to troll umrze z głodu. skomentuj
2010-04-12 08:30:23 | 109.243.87.* | ANZELM_CIUMLASA
WSK PZL - [0]
To, że Ty jesteś idiotą, nie znaczy, że znajdziesz poklask na tym blogu. Co by nie
było, to jednak poziom umysłowy autora i jego czytelników przerasta Cię kolosalnie.

Ale i tak dziękuję Ci za to, że mnie rozśmieszyłeś. Te sygnały dźwiękowe z ziemi to
świetny dowcip. Gdybyś nie był takim matołem, to mógłbyś chociaż zerknąć do Wikipedi
i znaleźć tam hasła - systemy łądowania precyzyjnego i neiprecyzyjnego, ILS, VOR,
NDB, VASI, system świateł Calverta i szereg innych.

W ogóle, to naucz się rozróżniać kurs samolotu od kąta drogi. Poczytaj też co to jest
gradient zniżania, stabilizacja na ścieżce schodzenia, itp.


Pozdrowienia dla nieuka,
ANZELM CIUMLASA

p.s. A tak w ogóle, to wszystko wskazuje na to, że w Smoleńsku nie istnieje system
precyzyjnego podejści na stałe. Podejście wykonuje się na dwie radiolatarnie
bezkierunkowe NDB (Non-directional Radio Beacon). Jeddynie istnie możliwość
dowiezienia jakiegoś radaru quai-precyzyjnego na ciężarówce. skomentuj
2010-04-12 08:39:35 | 109.243.87.* | ANZELM_CIUMLASA
PZL-WSK, [4]
Jeżeli coś z tego zrozumiesz, to tutaj masz kartę podejścia na lotnisku Smoleńsk. -

http://www.avsimrus.com/f/shemi-aeroportov-i-marshrutnie-karti-110/vfr-enroute-chart-
russia-ukl-6-bryansk-smolensk-vyazma--27474.html?action=download&hl=smolensk

Z tym, że jest to karta podejścia VFR (Visual Flight Rules), czyli podejścia z
widzialnością. Tego lotniska nie ma w ogóle w AIP (Aeronautical Information
Publication), ani nie ma nic o podejściu według przyrządów IFR (Instrument Flight
Rules).

Zamiast pisać bzdury - ucz się.

Pozdrowienia dla zgłębiających wiedzę,
ANZELM CIUMLASA skomentuj
2010-04-12 09:03:14 | *.*.*.* | olgierd
Anzelm, zlituj się na parę dni. Zacznij myśleć, nie tylko rozumować. skomentuj
2010-04-12 12:32:11 | 89.230.91.* | pypć pypćowy
ANZELM CIUMLASA
a dla mnie i tak jesteś idiot zajmij sie się czymś pożytecznym i nie zawracaj d...py

pacanie jeden jak nie masz pojęcia o czym piszesz , czytasz a nie rozumiesz co to
znaczy
rozumek masz nieco ograniczony i twoje porady se w ddd możesz wsadzic
a matoł z ciebie większy niż obecna tu reszta
powkleja parę wpisów i myśli że amerykę odkrył a sam nie rozumie co to znaczy
ćwok i tyle ot taki wiejski głupek po tuningu skomentuj
2010-04-13 14:28:04 | 202.150.214.* | nazar
ANZELM CIUMLASA
no wreszcie toto zamilkło
Olgierd prośba nie dopuszczaj tutaj tego dyletanta skomentuj
2010-04-13 14:30:16 | *.*.*.* | olgierd
Cóż, Anzelm obiecał powyżej, że zabiera zabawki. Jak widać nie umiał dotrzymać
obietnicy (nie pierwszy raz). Nie wiem jak mógłbym zaufać jego kandydatowi na
prezydenta. skomentuj
2010-04-13 22:35:56 | 188.33.235.* | ANZELM_CIUMLASA
DO BACY OLGIERDA !!! [3]
Ostatnio bardzo zszedłeś na psy. Może to być objaw wczesnej andropauzy z powodu
Twojego bycia kawalerem. Widzę, że od pewnego czasu masz problemy ze zrozumieniem
zarówno tego co czytasz, jak i tego co piszesz.

Nie wiem gdzie to wyczytałeś, że ja zabieram moje zabawki ??? I to - według Ciebie -
nie pierwszy raz. Wiedz, że ten błog zalicza się do tzw. przestrzeni publicznej i
żaden idiota nie może mi tutaj zakazać wstępu. Takie jest prawo - (jeżeli nie wiesz
co oznacza to słowo, to idź do Twojej ulubionej przyjaciółki wikipedii).

Szkoda, że straciłeś zdolność przyswajania wiedzy. Twoja taktyka zaprowadzi Cię na
manowce. Bo Ty, zamiast doskonalić się jako baca, po prostu zmieniasz barany na
coraz głupsze. Na dodatek, wygląda na to, że to barany rządzą Tobą zamiast Ty
baranami, jak przystało na rasowego bacę.

Mimo wszystko mam do Ciebie prośbę. Wytłumacz tym kretynom, że nie mają żadnego
legalnego obowiązku czytania moich postów. Gdy im coś nie odpowiada, to po prostu
niech pominą posty opatrzone moją ksywą. Chociaż, istnieje ryzyko, że ktoś może się
podszywać pode mnie.

Ty, mimo, że jesteś komunistą, z pewnością zgodzisz się ze mną. Komuniści oficjalnie
głoszą, że są aniołami, a mordują po cichu, tak jak ci sprawcy zamachu na polską
delegację do Katynia.

Pozdrowienia dla myślących i wyrazy współczycia dla ofiar mediów, ze szczególnym
uzględnieniem telewizjii,
ANZELM CIUMLASA

p.s. Wytłumacz tej ofierze telewizji (Pier Do Tryppera) co oznacza słowo
"utylizacja". skomentuj
2010-04-13 22:44:44 | 89.230.91.* | ricoro
Olgierd
przecież masz możliwość zablokowania tego pacana ciumlasę ,zrób to i wywal gnojka
pozwolisz aby Cię obrażał?
mam już IP tego debila i jeśli Ty go nie uciszysz to ja to zrobię troszkę pracy i po
wszystkim
jak chcesz to podam tu jego ip i lokalizację
sam widzisz że to kupę chama i idioty z chęcią bym ryja obił temu c****** skomentuj
2010-04-13 23:00:30 | 83.87.66.* | ksa
CIUMLASA
ty głupi durniu w każdej chwili można cie zablokować a jakbyś miał troche honoru//
masz go tyle co g.....no w locie//
to bys nie właził gdzie cię nie chcą
bo takiego debila i psychola nie widziałem
paszoł won skomentuj
2010-04-13 23:24:04 | 83.14.199.* | g.anonim
Panowie, jestescie po stokroc bardziej meczacy dla otoczenia niz user
ANZELM_CIUMLASA. Jesli nie odnajcujecie w jego postach nic ciekawego to zaden problem
- mozna go po prostu ignorowac

Pozdrawiam. skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]