Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów
 Oceń wpis
   
Czas załatwić dwie sprawy. Ponoć Chińczyki trzymają się mocno, ale ja mam swoje zdanie.

Po pierwsze: dostałem parę listeli z pytaniami -- dlaczego uważam obecny rząd w Pekinie za nielegalny?

Odpowiedź jest prosta -- są jedne Chiny -- Republika Chin (Republic of China, ROC) -- zaś jedyny legalny rząd chiński obecnie znajduje się na uchodźtwie, na wyspie zwanej Formozą.
To, że komunistyczni uzurpatorzy podbili Chiny Kontynentalne i zainstalowali się w Pekinie (następnie zniewalając Tybet, który z Chinami ma tyle wspólnego, ile Warszawa z Priwislanskim Krajem) -- a Bierut raz-dwa uznał te podboje, nie oznacza, że nadal mamy trwać w kłamstwie.

Druga sprawa to bojkot igrzysk organizowanych przez uzurpatorski rząd kontrolujący 99% terytorium Chin.

Na temat samego bojkotu -- odgórnego, zinstytucjonalizowanego "weźcie się i olejmy to" -- zdanie mam, rzecz jasna, negatywne. I zgadzam się, że hipokryzją jest krzyk, że tam źle się dzieje -- i noszenie ciuszków z metką "made in China" albo używanie elektroniki "assembled in Vietnam" (polecam ciekawy tekst w Gazecie nt. popierania reżimu wietnamskiego przez ojczyznę europejskiego nowożytnego socjalizmu).

Przyjmuję natomiast -- nieistotne: pochwalam czy sprzeciwiam się -- indywidualne prawo każdego ze sportowców, dziennikarzy, działaczy, etc. do własnego, prywatnego, nieskrępowanego, głośno manifestowanego bojkotu bądź nie-bojkotu imprezy. Po prostu skoro mamy wolność słowa, to niech będzie wolno głosić sprzeciw wobec tego co uzurpatorska władza w Pekinie robi z podbitym tybetańskim państwem.

I dlatego szlag mnie trafia jak widzę uśmiechniętą buźkę megadziałacza PKOl, pana Piotra "PZPR Polsat" Nurowskiego, który -- czyżby chciał powiedzieć "skoro Bierut uznał, to ja nic nie mogę!"? -- grozi polskim sportowcom dyskwalifikacjami za manifestowanie sprzeciwu wobec chińskim zbrodniom!
Dokładnie tak: zgodnie z najczystszej wody komunistyczną nowomową: "Daję sportowcom, mówię to oficjalnie i publicznie, wolną rękę. Każdy człowiek, a tym bardziej sportowiec, jest osobą wolną. W PKOl nie będzie żadnych lojalek, nakazów, podpisywania dokumentów". Ale równocześnie -- podskoczysz, to wyślemy cię ciupasem do domu. Znaczy się -- spróbuj, to w ryj i do domu. Kto nie z Mieciem tego zmieciem!

Chciałoby się rzec, że zawsze w Ameryce bili Murzynów, ale to przecież partia Pana Nurowskiego grzmiała -- cztery dekady temu! -- kiedy MKOL (wciąż pod rządami Avery'ego Brundage, który miał podobne podejście do organizowania igrzysk przez hitlerowskie Niemcy) zażądał wyrzucenia z amerykańskich ekipy dwóch murzyńskich sportowców, którzy wystąpili w geście Black Power podczas dekoracji po biegu na 200 metrów w Meksyku (1968).

Zgadzam się, że w przed jedzeniem trzeba myć ręce, w teatrze nie smarkać za głośno, ale -- u licha -- wolność słowa to jest wolność słowa. Chyba że jest jeszcze coś takiego jak olimpijska wolność słowa. Kuźwa.

No ale przecież to właśnie w taki sposób doszło do patologii pt. Igrzyska Olimpijskie w Berlinie (1936) oraz odmowa wręczenia medalu Jesse Owensowi przez pewnego kretyna z wąsikiem.

Disklajmer: od popierania ideologii Black Power jestem równie daleki jak od Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, która dopóty kochała Chiny, dopóki kochał ją diadia Stalin -- aż miłość się skończyła pod Ussuri - ale, u licha, wolność słowa to wolność słowa, a nie "ale".)

Zostawiam sprawę bez komentarza. Albo nie -- za cały komentarz niechaj posłuży filmik z YouTube:


PS Obrazek na górze z Pardonu, gdzie znajdziecie ciekawą historię jak powstało logo Igrzysk w Pekinie. ||| Black Power to już ikona ||| Zdjęcie (by Sławek) Piotra Nurowskiego za Wikipedią, bo na licencji cc-by-sa-2.0.
Komentarze (18)
Genius loci Skok na warzywniaki (STOART...

Komentarze

2008-03-21 13:52:40 | *.*.*.* | wysyisback
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [1]
O ile zgadzam się, że każdy powinien móc po prostu krytykować i olewać co mu się
żywnie podoba, o tyle nie rozumiem całego motywu z bojkotowaniem produktów made in
China. Jaki one mają sens? Przecież obecność zagranicznych inwestorów to czynnik,
który zwykłym Chińczykom oferuje choć namiastkę normalności. Co tym ludziom da to, że
ich fabryka zostanie zamknięta? Komunistycznych oficjeli to nie ruszy, oni się
wyżywią tak czy siak. A gość, który miał szansę na odrobinę wyższy poziom życia? Ma
wrócić do pola ryżowego? Nie ma czegoś takiego jak "Chiny". Są rządzący i rządzeni.
Uderzając w tych drugich niekoniecznie uderzamy w pierwszych. skomentuj
2008-03-21 17:11:04 | *.*.*.* | batwing
Zastanawiałem się swego czasu, czy skoordynowane spuszczenie wody przez wszystkich
Chińczyków (którzy mają spłuczkę, oczywiście) stworzyłoby falę zdolną zalać Japonię. skomentuj
2008-03-21 18:32:05 | 77.113.109.* | tolep
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [1]
W kwestii legalności Chin proponuję powrót do tzw. realu. Ludność i obszar Chin
kontynentalnych jest OD DZIESIECIOLECI pod STABILNĄ władzą ChRL, która jest... no
czym, jak nie państwem? W dodatku uznanym przez inne państwa? Tak wygląda
rzeczywistość, nizeależnie od tego, co się sądzi o komunistach, KPCh w szczególności
czy też wreszcie okolicznościach objęcia tejże władzy. "De facto" stało się "de iure"
- i tyle. skomentuj
2008-03-21 20:09:05 | *.*.*.* | olgierd
To, że jakiś organizm został opanowany przez nielegalną władzę nie odbiera mu statusu
państwa. Nie odmawiam Chinom miana państwa.
Stabilność nie jest dobrem samym w sobie. A z tą ludnością... - tu głód, tam Wielki
Skok, gdzie indziej coś innego jeszcze... Takiego argumentu po prostu nie przyjmuję. skomentuj
2008-03-21 20:58:33 | 87.206.202.* | joe255
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [0]
yes, yes, yes skomentuj
2008-03-21 22:08:43 | *.*.*.* | macieklew
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [7]
Jestem zszokowany i głęboko, szczerze oburzony bezczelną postawą towarzysza
przewodniczącego. Nie znajdzie się w Polsce nikt, kto przywoła go do porządku???
A sportowcy co na to? skomentuj
2008-03-22 00:06:08 | *.*.*.* | olgierd
A kto ma go przywołać do porządku? Przecież struktury sportowe są "niezależne":

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/mecz_polskich_pilkarzy_z_albania_pod_znakiem_zapyt
ania_61653.html skomentuj
2008-03-22 00:46:19 | *.*.*.* | macieklew
Może sportowcy by go zbojkotowali? Strajk generalny albo cuś... skomentuj
2008-03-22 09:31:56 | *.*.*.* | olgierd
Właśnie nie chciałbym wymagać od sportowców takich gestów. Oni niech naprawdę
biegają, skaczą -- robią swoje. Jakby Owens zbojkotował Berlin to Hitler byłby
dopiero najszczęśliwszym człowiekiem pod słońcem...

... ale niech im żaden Nurowski nie zabrania manifestować swojej niezgody na to, co
się w ChRL dzieje; ja rozumiem, że towarzysze z Pekinu są mu wdzięczni za taki
zamordyzm -- co z oczu to z serca -- ale IMHO nie trzeba aż tak się podkładać.

To chyba ten Polsat tak miesza w głowach ;-)) skomentuj
2008-03-22 13:07:56 | *.*.*.* | macieklew
Z jednej strony - zgadzam się, żeby nie wymagać... ale z drugiej - jak komuś
pracodawca ogranicza prawo do swobodnej wypowiedzi na jakiś temat, to spodziewamy się
- jako społeczeństwo - że ten pracownik zdecydowanie przeciwstawi się takiemu
bezprawnemu działaniu.

W głowach to kasa i władza chyba miesza najbardziej skomentuj
2008-03-22 20:31:25 | 82.210.140.* | Jacek Gadzinowski
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [0]
Zachodnie demokracje, do których należy Polska powinny przemyśleć czym kończy się
"mniejsze zło". Olimpiada w 1936, a pożniej "nie umieranie za Gdańsk"... skomentuj
2008-03-24 09:24:52 | *.*.*.* | mojemiasto.org.pl
Brednie,
Pracownik przeciwstawiający się pracodawcy tylko dlatego żeby ten pozwalał mu mówić
co chce na dowolny temat? Pracodawca płaci i nie będzie tolerował głupot.
Społeczeństwo nie da mu pieniążków na chlebek. Ten mechanizm jest obecny wszędzie a
liczenie na to że pracownik będzie się zachowywał inaczej niż mu każą jest co
najmniej dziwne.
Jeżeli już zabieramy głos to jedynie do pewnego stopnia (stopień uzależniony jest od
profesjonalizmu) i w sprawach które są bezpośrednio związane z wykonywaną pracą. skomentuj
2008-03-24 10:11:03 | *.*.*.* | olgierd
Jaki pracownik, jaki pracodawca -- i co to ma wspólnego ze sportem? I o co chodzi z
tym zabieraniem głosu?

To jakieś średniowiecze? skomentuj
2008-03-24 10:24:23 | *.*.*.* | mojemiasto.org.pl
to był komentarz do wpisu użytkownika macieklew skomentuj
2008-03-25 13:16:27 | 79.187.222.* | a_na_logicznie
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [2]
taaa sie dzis wszyscy oburzyli nagle
biznesisbiznes, a szoumagouon
nikt za tybet nie pojdzie umierac
wiedza to Pekinczyki, wiedza i mozni swiata tego
mlodziez bedzie pisala "teksty jak zwykle pokojowe" (byMikrofony kaniony), a
sportowcy nie zbojkotuja igrzysk - nikt sie nie wychyli
chinczycy zdobeda 300 zlotych medali, dzieki naiwnosci "wielkiej rodziny
olimpijskiej" i zaangazowaniu sponsorow lasych na najwiekszy rynek na swiecie,
odniosa wiekszy sukces propagandowy niz konus z wasikiem w 36 roku
za pol roku dym opadnie i znowu o Tybecie bedzie prawila garstka pasjonatow
a pozniej wszyscy bedziemy pekinczykami skomentuj
2008-03-25 14:14:25 | *.*.*.* | olgierd
Czyli jak, clicku, mamy wypowiedzieć wojnę Pekinowi?
Mi by wystarczało, gdyby nasze czynniki zachowały minimum przyzwoitości, to co dziś
nagadał Nurowski jest chyba jeszcze większym kłamstwem --
http://serwisy.gazeta.pl/tokfm/1,53880,5053060.html skomentuj
2008-03-25 14:46:54 | 79.187.222.* | a_na_logicznie
my nie powinnismy wypowiadac zadnej wojny, a zwlaszcza pekinowi
no ok
USA mozna by, ale tylko po to zeby sie od razu poddac
o jakiej przyzwoitosci piszesz?
jak sie nieprzyzwoicie przyznalo Piekinom olimpiade, to teraz nie ma co sie stroic w
szatki niewiniatka
koniec, bum
a skoro przyzwoicie jest zarabiac w Pekinie dutki, to dlaczego nieprzyzwoicie byloby
zarabiac te dutki na olimpiadzie
no chyba, ze ktos jeszcze wierzy w takie frazesy jak "idee olimpijskie" czy "rodzina
olimpijska"
MKOL to duza firma zarzadzajaca sportem na swiecie, do tego z uprzywilejowana pozycja
na rynku, i "zagarnietym" znakiem towarowym (rozpoznawalnym i kojarzonym wlasnie z
ideami jakimstam)
gdyby Pekiny byly malym dyktatorskim panstewkiem, to by sie je najechalo, albo
czekalo az sie same wykoncza
ale skoro mieszka tam 1/4 mieszkancow ziemi, to sie nie ma co ogladac na wartosci, bo
wartosci to sie teraz na gieldach ksztaltuja
a nasi sportowcy oczywiscie powinni glosno apelowac o poszanowanie praw czlowieka w
Pekinach - zwlaszcza w trakcie Olimpiady, bo to jedyna szansa trafienia na czolowki
gazet i zapisania sie w Historii - jak ich dotkna represje MKOl
i OCZYWISCIE
ze skandal itepe
ze Tybet, wolnosc slowa etc
ale skomentuj
2009-02-28 22:11:59 | 83.23.219.* |
Re: Uwolnić Tybet -- i sport od oszołomów [0]
ja spalilbym tybet walic ich skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]
2017-10-05 19:48
ArturZpl:
Rekordowe odszkodowanie za spam
Teraz to też my będziemy mogli starać się o odszkodowanie. Szukając informacji na ten temat -[...]
2017-10-02 10:03
CARO CATO:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
¿Necesita dinero para iniciar un negocio propio ...? ¿Necesita dinero también pagar[...]
2017-09-04 13:15
Walls:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Dobry dzień,   Jesteśmy prawowitym, renomowanym rządowym pożyczkodawcą. Jesteśmy firma[...]