Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy
 Oceń wpis
   

KOMITET WYBORCÓW RAFAŁA DUTKIEWICZA TO SPAMERZYNiestety, jak można było się spodziewać, wybory municypalne to nie tylko banalne pozy banalnych postaci na banalnych zdjęciach, zaśmiecone ulice, zalepione słupy i banalne obietnice wygłaszane z banalnych reklamówek, ale i -- prymitywny spam wyborczy Rafała Dutkiewicza.

Otrzymałem oto dziś od kogoś kto się podpisał jako Michał Kadyński -- imiennie skierowaną do mnie zachętę Olgierd! Pomóż zrobić niespodziankę Rafałowi i jego ekipie :) -- zachęcającą do:

  • obejrzenia jakichś bzdetnych filmów z fraszkami,
  • przyspamowania tymi bzdetami "swoim zaufanym znajomym" (jasne: trzeba komuś mocno ufać, by spokojnie wysyłać mu taki spam -- ale i na znajomości tej musi przestać nam zależeć),
  • zaspamowania tym wszystkim różnych facebooków i naszej klasy,

wygląda to-to dokładnie tak:

Wrocław spam polityczny Rafała Dutkiewicza

Abstrahując od absurdalności i obciachowości takiej reklamy -- przy całym szacunku, ale jakie są związki z Wrocławiem p.p. Jerzego Owsiaka i Roberta Makłowicza? -- rzucają się w oczy dwa elementy tego wstrętnego spamu:

  • agitka została wysłana z systemu Freshmail, a zatem z jakichś przyczyn mój adres listelowy został tam przez kogoś dodany; w dodatku wysyłka poszła przy użyciu PHPmailera (na widok tej nazwy dostaję białej gorączki...) -- dodawać nie muszę, że zgody na to najmniejszej nie wyrażałem;
  • dziadowski sztab (albo sam "wolontariusz" Michał Kadyński -- chociaż mam wątpliwość czy to aby nie jest jakiś fantom) z niejasnych dla mnie przyczyn dodał mnie do jakiejś stałej listy subskrybentów (a może CzART, który zgodnie z Whois jest abonentem domeny KWRD.pl) -- i jeśli zechcę to mogę z niej dopiero zrezygnować (tymczasem regułą jest zasada opt-in!)

Czy muszę dodawać, że wszystko to jest mocno wątpliwe z punktu widzenia przepisów o ochronie danych osobowych? Administrator danych z jakiejś przyczyny "bierze sobie" mnie i poleca procesorowi danych zaszczycić -- bez zgody -- korespondencją polityczną...

W sumie prostactwo na maksa -- hańba temu, kto wymyślił taką prymitywną formę agitacji przedwyborczej. Jeśli to pomysł komitetu wyborczego czy sztabu -- gore Dutkiewiczowi i jego ekipie. Jeśli to zatraceni marketingowcy mają takie pomysły -- niech mają przynajmniej odwagę się przyznać, nie ukrywają pod mianem "wolontariuszy".

O sprawę postanowiłem zapytać sztab Rafała Dutkiewicza, ciekawym czy w ogóle otrzymam jakąkolwiek odpowiedź (nawet nie zastanawiam się czy dostanę ją przed wyborami...)

 

PS niestety, wszystko wskazuje na to, że nasze adresy faktycznie wyciekły z systemu Urbancard. Dla mnie wystarczającym dowodem jest to, że ów spam wyborczy otrzymała moja Mama, która jak świat światem nigdy nigdzie się nie rejestrowała na swój adres poczty elektronicznej -- wyjąwszy właśnie złożenie wniosku o Wrocławską Kartę Miejską.

To już jest naprawdę temat dla prokuratora.

Komentarze (37)
O pornografii w telewizji... Sztab Dutkiewicza zaprzecza by...

Komentarze

2010-11-18 22:18:07 | *.*.*.* | Jurgi
Re: Prymitywny wrocławski spam wyborczy Dutkiewicza [4]
Warto by po sprawcy pojeździć na maksa, chyba są jakieś kary? Tak dla przykładu i
walorów edukacyjnych. :> skomentuj
2010-11-18 22:20:49 | *.*.*.* | olgierd
Trza ustalić kto to: KW czy może nadgorliwi agitmarketingowcy. Zobaczymy co
odpowiedzą ze sztabu. skomentuj
2010-11-18 22:23:11 | 188.122.8.* | Frejr
Re: Prymitywny wrocławski spam wyborczy Dutkiewicza [6]
Maile wyciekły z systemu Urbancard. Stworzyłem na tę okazję specjalny adres mailowy,
który podałem TYLKO tam. Spam przyszedł właśnie na ten adres. Szczegóły opisałem
tutaj: http://pokazywarka.pl/wkm-urbancard/ skomentuj
2010-11-18 22:25:57 | *.*.*.* | olgierd
f.e.n.o.m.e.n.a.l.n.e. skomentuj
2010-11-18 22:35:27 | *.*.*.* | olgierd
Tak, niestety tak, też mam na to dowód. To jest nawet ciekawsze niż sam w sobie fakt
przyspamowania kont poczty elektronicznej... skomentuj
2010-11-18 22:35:44 | 83.27.9.* | patryk..
Ja bym nie osądzał że to od razu spam p. Dutkiewicza (nie żebym bronił go czy coś)
Znając różne przypadki i sądząc po treści e-maila może być to tzw "uczynny człowiek",
który chce zabłysnąć licząc na lukratywną posadkę i jego własna inicjatywa.
Będąc typowym wrednym polakiem wydrukowałbym tego e-maila i doniósł na jego autora do
Giodo i chyba nawet policji.
jak się sprawę wystarczająco dobrze rozrusza to będzie to dobry przykład dla innych
żeby sobie nie wykorzystywali baz danych do których mają dostęp. skomentuj
2010-11-18 22:42:17 | 188.122.8.* | Frejr
Ja również jak Olgierd wysłałem maila z zapytaniem do biura Urbancard, bo od nich
pociekło, z kopią do kancelarii Dudkiewicza, kancelarii GIODO oraz do prasy. O
dalszych losach (odpowiedziach) będę informował w linkach powiązanych do wykopu
http://www.wykop.pl/link/529707/wyciek-danch-osobowych-z-wroclawskiej-karty-miejskiej
-urbancard/ skomentuj
2010-11-18 23:43:13 | 90.156.81.* | Aldik
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [0]
Jestem w systemie UbranCard natomiast nie posiadam zameldowania we Wrocławiu, samu
wyborczego nie dostałem. Czyżby aż przebiegła bestia była że zrobiła Selecta na Bazie
z uwzględnieniem miejsca zameldowania? skomentuj
2010-11-19 08:37:13 | *.*.*.* | beherit
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [0]
apropo "piszę do Ciebie", a dalej: "gdziekolwiek Wam przyjdzie do głowy" ... hmm
zmiana osoby, to nawet się nie postarali żeby poza linkiem rezygnacji ten spam
wyglądał normalnie i znośnie. skomentuj
2010-11-19 08:38:08 | *.*.*.* | beherit
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [0]
Jedna jeszcze sprawa, adres email uzyty wylacznie do zlozenia urbancard - spam
doszedł wczoraj o 16:43 skomentuj
2010-11-19 09:06:48 | 195.42.249.* | Pierre do Le Perra
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [7]
Aż żałuję żem nie z Wrocławia, bo z przyjemnością bym powiedział: na tego pana już
nie zagłosuję :-0
Trzymam kciuki za polowanie na spamera. Spam jest jednym z niewielu zjawisk, które
potrafi mnie doprowadzic do furii i do zaciekłego, acz czasem bezowocnego
poszukiwania zemsty :) skomentuj
2010-11-19 09:44:53 | *.*.*.* | olgierd
Ja na tego pana raczej jednak zagłosuję, natomiast na KWRD na pewno już nie. skomentuj
2010-11-19 10:46:22 | 80.52.189.* | ACh.
Po uprzednim telefonie do GIODO złożyłem skargę. Czekam na odpowiedź i reakcję. skomentuj
2010-11-19 11:12:41 | 194.146.217.* | marcinkowaaa
masakra jakaś... też dostałam. Nie jestem zameldowana we Wro, ale U-kartę otrzymałam
tydzień temu... skomentuj
2010-11-19 11:27:41 | 80.52.189.* | ACh.
na stronach www.rafaldutkiewicz.pl jest oświadczenie, które cytuję:

"Oświadczenie Komitetu Wyborczego Wyborców Rafała Dutkiewicza.

Z niepokojem obserwujemy w internecie dyskusję dotyczącą mailingu wysłanego rzekomo
przez zwolennika naszego komitetu wyborczego. Oświadczamy, że KWW Rafała Dutkiewicza
nie zamawiało i nie realizowało mailingu do wyborców o omawianej w sieci treści. W
związku z tym apelujemy do autorów wspomnianej akcji mailingowej o wysyłanie
wiadomości wyłącznie do osób im znanych i akceptujących tę formę komunikacji.

Jarosław Krauze
Pełnomocnik KWW Rafała Dutkiewicza" skomentuj
2010-11-19 11:55:57 | 80.6.120.* | Jaśnie Panicz
Moment moment [0]
Zbior danych osobowych zbieranego na potrzeby wyborcze, nie podlega GIODO. Na
potrzeby spamu wyborczego mozna prowadzic dowolne takie zbiory.

Natomiast wyssanie danych z innego zbioru na potrzeby wyborcze jest ciekawym pytaniem
dla prawnika, i wcale nie przesądzałbym o jego nielegalności. skomentuj
2010-11-19 12:28:25 | 87.105.131.* | Ulla
A co masz do ludzi, kandydujących a list Dutkiewicza. Co do spamu, to albo zrobił to
idiota-nadgorliwiec, albo tzw. "uczynny", aby osmieszyć Komitet Dutkiewicza.
Rozwiązanie jest bardzo proste - odszukać delikwenta i przykładnie ukarać. Przecież
złamał ustawę o ochronie danych osobowych, a to jest KARALNE skomentuj
2010-11-19 12:43:13 | *.*.*.* | olgierd
@Jaśnie Paniczu: przekazanie danych przez administratora w celu prowadzenia agitacji
wyborczej może nie być nielegalne? W jakim celu jeszcze administrator może
przekazywać dane *do osobnego zbioru*? skomentuj
2010-11-19 13:19:18 | 80.6.120.* | Jaśnie Panicz
tak, dokładnie takie mam wątpliwości.

specjalne traktowanie komitetów wyborczych w ustawie było nieporzumieniem od
początku, i teraz mamy tego efekty. skomentuj
2010-11-19 13:21:36 | *.*.*.* | olgierd
Ale to się nie odnosi do obowiązków administratora takich danych. Sztab sobie może
robić co chce, ale we własnym zakresie. Administrator danych nie może mu przekazać
swojego zbioru. skomentuj
2010-11-19 13:36:24 | 88.156.81.* | profesor pies
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [1]
Ciekawa sprawa, bo na wniosku o urbancard widnieje co następuje:
"zgadzam sie do wykorzystania danych w celach promocyjnych przez prezydenta miasta"
I teraz pojawia się pytanie: kto odpowiada za treść wniosku i czy sztab wyborczy
naprawdę nic o sprawie nie wie, skoro ktoś zadbał o stosowną klauzulę na wniosku? skomentuj
2010-11-19 14:02:37 | *.*.*.* | olgierd
Te klauzule można pominąć składając wniosek. Ja tego nie zaznaczałem. skomentuj
2010-11-19 14:05:59 | 95.40.57.* | Avadoro
Prowokacja? [1]
Nie wykluczałbym, że zrobił to ktoś niechętny Dutkiewiczowi, aby zniechęcić innych do
niego i jego komitetu. Przemawia też za tym absurdalna treść listu. Gdyby ktoś chciał
zachęcić do kandydowania na Dutkiewicza - czy wysyłałby link do jakiegoś filmiku? Jak
ten filmik ma zachęcić do głosowania? Zatem ostrożnie z ferowaniem wyroku, bo się
okaże, że kowal zawinił, a Cygana wieszają. skomentuj
2010-11-19 14:13:40 | *.*.*.* | olgierd
Może masz rację. Natomiast to prezydent mojego miasta jest administratorem danych
osobowych zgromadzonych w systemie Urbancard. To on ponosi odpowiedzialność za
wszelkie tego typu wpadki. skomentuj
2010-11-19 14:50:28 | 80.50.231.* | marcin_npo
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [5]
A ja dostałem tego maila na adres stowarzyszenia. Jak można się domyślać,
stowarzyszenie nie składało wniosku o UrbanCard (jak i ja).
Z tego adresu mailowego korzystam do m.in. korespondencji z wrocławskim UM - jako
organizacja pozarządowa.
No i do mnie pisał Janek Fiskal (tak właśnie napisane).
Zatem źródłem adresów może być po części baza adresowa UM - dostawałem m.in. masowe
maile od Jarosława Obremskiego. skomentuj
2010-11-19 14:53:59 | 95.143.242.* | matomi
Jeszcze piękniej skomentuj
2010-11-19 16:01:23 | 193.41.230.* | Pierre do Le Perra
@marcin_npo:
baza spamowa zapewne moze skladac sie z danych innych niz urbancard :-)
co nie wyklucza, ze zawiera dane z urbancard, a dowody sa twarde - jesli ktos podal
dany adres e-mail jeden, jedyny raz, do urbancard wlasnie i teraz dostal na ten adres
spam - to wniosek moze byc tylko jeden...

ps
przepraszam za ferowanie wyrokow - rzeczywiscie, ktos moze chcial podrzucic swienie i
wyslac spam 'w imieniu' i 'na rzecz' :)
ale ciala dal administrator danych i tutaj wiadomo gdzie nastapil wyciek na 100% skomentuj
2010-11-19 20:21:42 | 77.114.168.* | purkyni
Glupki z was. Piec osob w necie dostalo maila i wielkie mi aj-waj. Banda z was
kretynow i naiwniakow jesli sadzicie, ze w sztabie wyborczym Dutkiewicza siedza
idioci kradnacy dane z magistratu . skomentuj
2010-11-19 21:32:19 | 78.8.141.* | berlooo
@purkyni: Moje dane ktoś jednak ukradł. Mail przyszedł na adres, który podałem tylko
we wniosku o Urbankartę, a zgody na przesyłki marketingowe nie wyraziłem (specjalnie
dziś dzwoniłem do BOK aby dowiedzieć się czy na pewno w ich systemie widnieje brak
mojej zgody). Poza tym problemem nie jest tutaj sztab wyborczy Dutkiewicza, ale fakt,
że prawdopodobnie dane osobowe tysięcy ludzi zostały bezprawnie wyprowadzone z
instytucji, która ma uprawnienia do przetwarzania tych danych. skomentuj
2010-11-19 22:34:38 | 77.7.55.* | ~~
@Olgierd i głosowanie
Jakby nie było - Dutkiewicz firmuje cały ten bur^H^Hałagan. skomentuj
2010-11-20 00:17:55 | 78.8.117.* | Pierre do Le Perra
@tyldowy anonim:
jak ktos juz zauwazyl, moze tez byc tak, by ktos anonimowy chcial by tak wlasnie bylo
to kojarzone ;)
taka sciema..
na szczescie prokuratura to wyjasni :->
szkoda ze nie przed wyborami skomentuj
2010-11-20 02:12:53 | 95.178.48.* | mi sie to podoba
Re: Wyciek adresów email z systemu Urbancard i spam wyborczy [2]
TY CHYBA NIE MASZ KOBIETY, ŻE ROBISZ DYM O KILKA KLIOBAJTÓW DANYCH. MNIE TO
OSOBIŚCIE NIE PRZESZKADZA, STRONA BARDZO CIEKAWIE ZROBIONA - SZCZEGÓLNIE GIERKA :) skomentuj
2010-11-20 09:26:20 | *.*.*.* | olgierd
To raczej były megabajty. skomentuj
2011-09-15 19:10:49 | *.*.*.* | Chorwacja Wczasy
Administratorem danych jest Prezydent Wrocławia - są o tym informowani wszyscy
składający wniosek o Urbankartę. skomentuj
2013-04-01 22:13:14 | *.*.*.* | legowiska dla psów
Nie za ostro kolego ? skomentuj
2013-04-04 08:17:44 | *.*.*.* | psy rasowe
Spamowanie kont jest niedozwolone. Koniec i kropka skomentuj
2013-05-05 09:47:32 | *.*.*.* | ubranka dla psów
Może Ci to nie przeszkadza że kradną Twoje dane ale niektórym z nas jest to nie w
smak... skomentuj

bezczelna reklama:

Firma Prawnicza Lege Artis
www.LegeArtis.org

O mnie
Olgierd Rudak
Jesteś na stronie czasopisma internetowego "Lege Artis", które ukazywało się od 17 listopada 2006 r. do 16 maja 2014 r.
Najnowsze komentarze
2017-12-10 14:51
Kancelariaprawna24h:
Odpowiedzialność za transakcje dokonane kartą kredytową
Ciekawe informacje o nieautoryzowanych transakcjach i pomoc w odzyskaniu pieniędzy od banku[...]
2017-12-06 13:17
Fred Joseph:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Czy szukasz pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub na spłatę rachunków, dlatego[...]
2017-11-29 20:56
James Roland:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Jestem James Roland, z Polski. Kilka miesięcy temu moja firma poniosła wielką stratę. Niedługo[...]
2017-10-13 06:09
Gina Acampora:
O ochronie wizerunku złodziei
Nazywam się Gina Acampora i rozmawiam dzisiaj jako najszczęśliwszy człowiek na całym dzikim[...]
2017-10-10 01:40
jance:
Uważajcie na oszustów sprzedających samochody z UK
Witam wszystkich, Nazywam się Ketesha Frank, jestem z Alabama, Stanów Zjednoczonych, jestem tu,[...]